Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
woensdag 17 januari 2018 om 17:05
1. Ik knap zéker af op domme spelfouten. Ik ben nu ook afknappende op de zinsnede "Beter ga je dit en dat doen". Klinkt zo aso.femke09 schreef: ↑17-01-2018 16:38Maar knappen jullie dan niet af op domme spelfouten? 'jouw' gebruiken ipv 'jou' en andere bekende Viva struikel fouten. Dat je je vertikt snap ik, ik heb ook moeite met het toetsenbord (voor je het weet is je bericht geplaatst, irritant) maar da's echt anders dan spel en zinsfouten
2. Je vroeg ook over omschrijvingen. Ik lees ze (en als daar onzin in staat en grammaticale -en spelfouten is t hupsakee to the left to the left) en ben daar ook weleens voor 'gegaan'. Hij had zo'n leuke tekst, ook al was hij maar 1.70 of zo. Denk dat de tekst door z'n zus was geschreven want eenmaal aan de klets bleek hij best vervelend in z'n communicatie. Maar goed, één zwaluw maakt nog geen zomer, dus ik zou zomaar weer een voor een tekst kunnen vallen.
Omgekeerd vallen 'ze' ook op de mijne merk ik.
woensdag 17 januari 2018 om 17:16
Ik persoonlijk niet, maar ik bedoelde meer; ze had al besloten hem te ontmoeten, dat is vast met reden.femke09 schreef: ↑17-01-2018 16:38Maar knappen jullie dan niet af op domme spelfouten? 'jouw' gebruiken ipv 'jou' en andere bekende Viva struikel fouten. Dat je je vertikt snap ik, ik heb ook moeite met het toetsenbord (voor je het weet is je bericht geplaatst, irritant) maar da's echt anders dan spel en zinsfouten
woensdag 17 januari 2018 om 17:21
Ik heb ook wel eens het omgekeerde gehad. Dat iemand enorm scherp en ad rem was via de app, maar in het echt totaal niet! Ik denk dat hij gewoon erg gevat was in tweede instantie, als hij even bedenktijd had.Piratesse schreef: ↑17-01-2018 17:051. Ik knap zéker af op domme spelfouten. Ik ben nu ook afknappende op de zinsnede "Beter ga je dit en dat doen". Klinkt zo aso.
2. Je vroeg ook over omschrijvingen. Ik lees ze (en als daar onzin in staat en grammaticale -en spelfouten is t hupsakee to the left to the left) en ben daar ook weleens voor 'gegaan'. Hij had zo'n leuke tekst, ook al was hij maar 1.70 of zo. Denk dat de tekst door z'n zus was geschreven want eenmaal aan de klets bleek hij best vervelend in z'n communicatie. Maar goed, één zwaluw maakt nog geen zomer, dus ik zou zomaar weer een voor een tekst kunnen vallen.
Omgekeerd vallen 'ze' ook op de mijne merk ik.
Mijn ervaring is gewoon dat appen soms een vertekend beeld geeft en als iemand toch wat heeft dan ben ik vaak wel bereid om er een kopje koffie aan te wagen. Maar dat ben ik
woensdag 17 januari 2018 om 18:18
Zo, ik ben weer terug van mijn stedentrip met mijn vriend. De tweede vakantie alweer samen! Heel leuk gehad, maar ook wel weer blij om nu thuis te zijn. Dat maakt me dan ook weer onrustig. Ik merkte aan ons allebei dat we aan de tax zaten van bij elkaar zijn. Ondanks dat het samen verder fijn gaat, vraag ik me dan af of dat is omdat we allebei onafhankelijke types zijn of omdat het ergens toch niet past samen. Irrationele gedachten want we hebben het fijn en ik wil hem absoluut niet kwijt...
Welkom aan alle nieuwe schrijvers en schrijfsters.
Het is teveel om overal op te reageren maar ik las een twijfel van Violetta (laat gaan, het is niet voor niets je ex!) en een discussie over vooroordelen en met die gevoelens een date ingaan.
Ik hechtte veel waarde aan correct Nederlands. Ik denk dat veel vrouwen dat doen omdat we op zoek zijn naar een partner van gelijk niveau, waarmee je ook intellectueel kunt sparren. Het stomme is dat mijn (buitenlandse) vriend een zinnetje krom Engels in zijn profiel had, wat ik gezien het land van herkomst genadig over het hoofd heb gezien. Ook nog eens geen vervolgopleiding en ongeschoold werk... We hebben de eerste date zitten discussiëren over politiek en het economische beleid in verschillende Europese landen en ondanks de scepsis waarmee ik naar de eerste date ging, vind ik hem nog steeds een geschikte gesprekspartner. Hij heeft niet de opleiding, maar wel de brains en de interesse.
Aan de andere kant, je moet ergens een selectie maken uit die vele potentiële dates. Voor veel vrouwen is intelligentie zwaarwegend en dat zie je niet op de foto.
Welkom aan alle nieuwe schrijvers en schrijfsters.
Het is teveel om overal op te reageren maar ik las een twijfel van Violetta (laat gaan, het is niet voor niets je ex!) en een discussie over vooroordelen en met die gevoelens een date ingaan.
Ik hechtte veel waarde aan correct Nederlands. Ik denk dat veel vrouwen dat doen omdat we op zoek zijn naar een partner van gelijk niveau, waarmee je ook intellectueel kunt sparren. Het stomme is dat mijn (buitenlandse) vriend een zinnetje krom Engels in zijn profiel had, wat ik gezien het land van herkomst genadig over het hoofd heb gezien. Ook nog eens geen vervolgopleiding en ongeschoold werk... We hebben de eerste date zitten discussiëren over politiek en het economische beleid in verschillende Europese landen en ondanks de scepsis waarmee ik naar de eerste date ging, vind ik hem nog steeds een geschikte gesprekspartner. Hij heeft niet de opleiding, maar wel de brains en de interesse.
Aan de andere kant, je moet ergens een selectie maken uit die vele potentiële dates. Voor veel vrouwen is intelligentie zwaarwegend en dat zie je niet op de foto.
woensdag 17 januari 2018 om 18:22
Welkom terug!fluttershy schreef: ↑17-01-2018 18:18Zo, ik ben weer terug van mijn stedentrip met mijn vriend. De tweede vakantie alweer samen! Heel leuk gehad, maar ook wel weer blij om nu thuis te zijn. Dat maakt me dan ook weer onrustig. Ik merkte aan ons allebei dat we aan de tax zaten van bij elkaar zijn. Ondanks dat het samen verder fijn gaat, vraag ik me dan af of dat is omdat we allebei onafhankelijke types zijn of omdat het ergens toch niet past samen. Irrationele gedachten want we hebben het fijn en ik wil hem absoluut niet kwijt...
Is het waar wat je zegt? Passen jullie niet bij elkaar?
Ik weet het niet hoor, op sommige foto's druipt de dommigheid er wel vanaf.
woensdag 17 januari 2018 om 18:24
O, en Violetta? Alsjeblieft, gewoon negeren. Of netjes afkappen en zeggen dat je helaas geen tijd hebt, of whatever. Als je wel een koffie gaat drinken, haal je zelf de drama weer naar binnen en dat is precies wat je niet nodig hebt als ik je zo hebt gevolgd de afgelopen maanden.
Gewoon niet doen. Niet.
Gewoon niet doen. Niet.
woensdag 17 januari 2018 om 19:25
Ik nam gewoon afscheid en blijkbaar is dan al aan mij te zien dat ik niet in was voor een vervolg
Ik heb maar één keer een uitleg moeten geven (via de app) en die man was zwaar verontwaardigd dat ik niet verder wilde daten en begon me uit te schelden.
woensdag 17 januari 2018 om 19:30
Dat is waar
Maar een gemiddelde man bedoel ik,zonder gouden ketting- of jostiband-gehalte.
Dank je wel! Het gaat prima hoor. Ik vraag me alleen af of ik in deze fase van de relatie niet permanent bij elkaar zou moeten willen zijn, en andersom. Waarschijnlijk moeilijk doen om niks, want ik ben nog steeds verliefd en hij ook.
woensdag 17 januari 2018 om 21:12
Naast die leuke foto vind ik het zelf wel belangrijk of een vrouw iets te melden heeft, en dan liefst een persoonlijk geschreven tekstje.
Al minder leuk is het als er enkel icoontjes staan om weer te geven wat zij allemaal leuk en fijn vind.
Vrouwen waar geen tekst bij staat swipe ik niet vaak naar rechts, in mijn belevenis is het dan écht een vleeskeuring en vrouwen worden hoe dan ook standaard naar rechts geveegd.
Inhoud naast een leuke verpakking vind ik belangrijk want een emotionele klik ervaar ik niet met een buitenkant, alhants... niet op langere termijn
woensdag 17 januari 2018 om 21:26
Ja weet je, dat is iets waar alleen jij antwoord op kunt geven. Jij vindt blijkbaar -ergens- dat het 'normaal' is om permanent samen te willen zijn. Is dat inderdaad normaal? Is dat iets wat jij met andere vriendjes wil wilde? Voel jij je zo omdat hij blijkbaar even alleen wilde zijn? Wat is de waarheid in dezen?fluttershy schreef: ↑17-01-2018 19:30Dat is waar![]()
Maar een gemiddelde man bedoel ik,zonder gouden ketting- of jostiband-gehalte.
Dank je wel! Het gaat prima hoor. Ik vraag me alleen af of ik in deze fase van de relatie niet permanent bij elkaar zou moeten willen zijn, en andersom. Waarschijnlijk moeilijk doen om niks, want ik ben nog steeds verliefd en hij ook.![]()
woensdag 17 januari 2018 om 22:25
Mooie vragen. Heel moeilijk want dit is afgezien van wat losse flodders en valse starts mijn eerste relatie in een kleine 20 jaar. Met mijn ex woonde ik binnen 2 weken samen dus dat kende een andere start. En in 20 jaar verander je zoveel.
Het naïeve is eraf. Ik ben zoveel harder, sceptischer, minder bereid om iemand binnen te laten, tegelijk juist door het befaamde rugzakje kwetsbaarder.
Tegelijk herken ik ook jouw stukje een beetje over de reacties op wat de ander doet. Hij één stap terug, ik drie sprongen achteruit.
Maar in dit geval was ik toe aan mijn rust en gewoon even alleen en mezelf zijn.
Normaal dus?
Het naïeve is eraf. Ik ben zoveel harder, sceptischer, minder bereid om iemand binnen te laten, tegelijk juist door het befaamde rugzakje kwetsbaarder.
Tegelijk herken ik ook jouw stukje een beetje over de reacties op wat de ander doet. Hij één stap terug, ik drie sprongen achteruit.
Maar in dit geval was ik toe aan mijn rust en gewoon even alleen en mezelf zijn.
Normaal dus?
donderdag 18 januari 2018 om 01:32
@fluttershy; Vind ik helemaal niet zo gek eigenlijk. Je kunt nog zo stapelverliefd zijn, maar alsnog je eigen ruimte willen hebben. Daar is niets raars aan. Ik heb zelf precies hetzelfde, ik moet ook niet te lang op iemands lip zitten, anders word ik gek. Ik zou ook nooit samen kunnen wonen omdat ik zo gehecht ben aan mijn eigen plek en even tot rust wil kunnen komen, zonder dat daar alweer iemand op me staat te wachten.
donderdag 18 januari 2018 om 01:59
@MarkSD; Mwoah, dat hoeft niet in alle gevallen zo te zijn. Ik was ook helemaal in de wolken toen ik een relatie had, maar na drie dagen constant bij elkaar zijn, had ik even schoon genoeg van hem en wilde ik weer thuis zijn om mezelf op te laden. Heb ik ook met vrienden en vriendinnen op vakantie. Héérlijk als ik dan weer alleen thuis ben.
donderdag 18 januari 2018 om 02:06
Ook altijd ontzettend typisch; Tindermannen die na een hele tijd radiostilte (lees: anderhalf jaar) opeens weer wat van zich laten horen en dan beledigd zijn als jij niet zo enthousiast reageert op hun verzoek om af te spreken. Sorry dat ik niet mijn hele leven meteen op pauze zet als zo’n geweldige persoonlijkheid me aandacht geeft. Echt, wat ben ik een ongelofelijke trut voor het niet meteen spreiden van m’n benen bij zo’n appje!
donderdag 18 januari 2018 om 05:57
Ik ook niet. 10 jaar gedaan, nooit meer als het aan mij ligt.
Niet dat het zo'n ramp is maar ik heb ruimte nodig en ik vind het prettig om soms ff alleen te zijn.
Ik ben (zoals gewoonlijk
Om meteen met de deur in huis te vallen: wat een aanfluiting... Die man is niks veranderd, hij snapt niet eens waarom ik toen wel voor mezelf moest kiezen. Het was 5 minuten leuk, daarna zaten we alweer ruzie te maken en zat hij allemaal oude koeien uit de sloot te halen en dreigde ik op te stappen.
Ik dacht dat er nog gevoel zat maar dat heb ik mezelf enkel aangepraat.
Mijn vermoeden klopte overigens wel, hij wil me terug.
Ik hem niet, zonder twijfel. Ik zal eerlijk zeggen, zou voor mij gaan om zn uiterlijk en om de seks en dat is niet genoeg voor mij. Daar heb ik enkel een paar weken lol van en dan begint de ellende weer opnieuw. Dikke doei, daar heeft tante Violette mooi geen zin in.
Bovendien, deze man is echt te dominant voor mij en hij snapt niks van mij.
Ik word duidelijk niet gelukkig van hem, ik geef echt wel om hem, maar ik heb geen gevoel meer voor hem, en vooral geen zin meer in drama.
Dat is me nu voor eens en voor altijd duidelijk en ik kan het nu echt afsluiten voor mn gevoel en dat lucht echt enorm op!
Nu ga ik me lekker op de leukerd focussen
donderdag 18 januari 2018 om 09:15
Zo herkenbaar, heb ik ook met mijn ex. Zou puur om het uiterlijk en de sex gaan maar we zouden ook zo weer ruzie hebben. Ik ben nu juist in een andere vijver aan het vissen, minder uiterlijk gericht, meer naar het persoon zelf kijkende.Violettavalerie82 schreef: ↑18-01-2018 05:57Ik ook niet. 10 jaar gedaan, nooit meer als het aan mij ligt.
Niet dat het zo'n ramp is maar ik heb ruimte nodig en ik vind het prettig om soms ff alleen te zijn.
Ik ben (zoals gewoonlijk, snorry) eigenwijs geweest en heb ex ontmoet gister. Klinkt vast vreemd maar ik had sterk het gevoel dat ik het nog niet helemaal had afgesloten, en ik was ook benieuwd naar wat ie te zeggen had.
Om meteen met de deur in huis te vallen: wat een aanfluiting... Die man is niks veranderd, hij snapt niet eens waarom ik toen wel voor mezelf moest kiezen. Het was 5 minuten leuk, daarna zaten we alweer ruzie te maken en zat hij allemaal oude koeien uit de sloot te halen en dreigde ik op te stappen.
Ik dacht dat er nog gevoel zat maar dat heb ik mezelf enkel aangepraat.
Mijn vermoeden klopte overigens wel, hij wil me terug.
Ik hem niet, zonder twijfel. Ik zal eerlijk zeggen, zou voor mij gaan om zn uiterlijk en om de seks en dat is niet genoeg voor mij. Daar heb ik enkel een paar weken lol van en dan begint de ellende weer opnieuw. Dikke doei, daar heeft tante Violette mooi geen zin in.
Bovendien, deze man is echt te dominant voor mij en hij snapt niks van mij.
Ik word duidelijk niet gelukkig van hem, ik geef echt wel om hem, maar ik heb geen gevoel meer voor hem, en vooral geen zin meer in drama.
Dat is me nu voor eens en voor altijd duidelijk en ik kan het nu echt afsluiten voor mn gevoel en dat lucht echt enorm op!
Nu ga ik me lekker op de leukerd focussen![]()
Ik merk eigenlijk hoe oppervlakkig ik ben geweest op dat gebied en het heeft mij weinig vreugde gegeven.
Ik ben echt blij voor je dat de ontmoeting met je ex tegenviel, kan je dat afsluiten en verder gaan.
donderdag 18 januari 2018 om 09:28
Ik reageer even op de spelling als afknapper. Hoewel ik dat wel kan begrijpen vind ik het geen goede graadmeter van intelligentie. Taal is altijd aan verandering en ontwikkeling onderhevig en zeker nu door het "appen" zie je daar ook een eigen taaltje ontstaan. Ook zou het hypocriet zijn van mij persoonlijk om daar iemand op af te rekenen aangezien ik zelf ook nooit echt druk maak om de -d of -t of wat dan ook.
Waar ik zelf dan meer op let bij een vrouw is of ze een gesprek op gang kan houden en humor heeft. Dit is voor mij veel meer een teken dat er mogelijk een klik kan zijn. Ook probeer ik niet te veel op appgedrag iemand af te rekenen en dan liever wat sneller af te spreken. Ik beoordeel dan iemand liever op zijn/haar gedrag in het echt.
@fluttershy: ik denk dat het gezond is dat je niet elke seconde van de dag samen wil zijn en er ook behoefte is aan tijd voor jezelf. Samenwonen/samenleven is één van de moeilijkste dingen in mijn ervaring en niet omdat je elkaar niet leuk vind. Het is gewoon zoveel aanpassen en alle kleine dingen dag in dag uit die je accepteert of waar je aan gaat irriteren. Ik zou dat geleidelijk opbouwen en daar ruim de tijd voor nemen en vooral gewoon tijd voor jezelf houden!
Waar ik zelf dan meer op let bij een vrouw is of ze een gesprek op gang kan houden en humor heeft. Dit is voor mij veel meer een teken dat er mogelijk een klik kan zijn. Ook probeer ik niet te veel op appgedrag iemand af te rekenen en dan liever wat sneller af te spreken. Ik beoordeel dan iemand liever op zijn/haar gedrag in het echt.
@fluttershy: ik denk dat het gezond is dat je niet elke seconde van de dag samen wil zijn en er ook behoefte is aan tijd voor jezelf. Samenwonen/samenleven is één van de moeilijkste dingen in mijn ervaring en niet omdat je elkaar niet leuk vind. Het is gewoon zoveel aanpassen en alle kleine dingen dag in dag uit die je accepteert of waar je aan gaat irriteren. Ik zou dat geleidelijk opbouwen en daar ruim de tijd voor nemen en vooral gewoon tijd voor jezelf houden!
donderdag 18 januari 2018 om 09:39
Idd Sjaantje, dat had ik gister na 5 minuten al door, dat het hem echt niet ging worden, dat ex niet voor niks mn ex is en dat hij echt totaal niks snapt van mij. (Vooral dat laatste, daar kan ik echt niks mee... daar krijg je alleen maar ellende en onzekerheid van)
Ik denk dat ik ook andere verwachtingen had.... die gelukkig niet uitkwamen want dan zou ik moeten kiezen uit twee en daar had ik niet veel zin in...
Anyway, een frisse start voor tante Violetta
Rolami: mooi wat je zegt over ruimte e.d.
Ik ben het met je eens, 24/7 samen zijn lijkt leuk als je stapel in luf bent, maar
dat heeft echt ook nadelen.
Ik denk dat ik ook andere verwachtingen had.... die gelukkig niet uitkwamen want dan zou ik moeten kiezen uit twee en daar had ik niet veel zin in...
Anyway, een frisse start voor tante Violetta
Rolami: mooi wat je zegt over ruimte e.d.
Ik ben het met je eens, 24/7 samen zijn lijkt leuk als je stapel in luf bent, maar
dat heeft echt ook nadelen.
donderdag 18 januari 2018 om 12:25
Denk het wel.fluttershy schreef: ↑17-01-2018 22:25
Normaal dus?
Tenzij je vriend je irriteerde?
Mijn vriend en ik hebben dat minder, we maken van elke gelegenheid dat we dagen na elkaar samen kunnen zijn, gretig gebruik. Breien er indien mogelijk nog een paar dagen aan.
Maar ik ben dan ook pro samenwonen. Een man waar ik dat niet mee wil is voor mij geen match.
donderdag 18 januari 2018 om 12:31
'Laat dat is zien' 'me vriend' en aanverwanten vind ik erge afknappers. Kan me niet voorstellen dat ik geïnteresseerd kan raken in iemand die zich op deze manier uitdrukt. Jou en jouw verkeerd gebruikt vind ik ook wel redelijk onaantrekkelijk.Rolami schreef: ↑18-01-2018 09:28Ik reageer even op de spelling als afknapper. Hoewel ik dat wel kan begrijpen vind ik het geen goede graadmeter van intelligentie. Taal is altijd aan verandering en ontwikkeling onderhevig en zeker nu door het "appen" zie je daar ook een eigen taaltje ontstaan. Ook zou het hypocriet zijn van mij persoonlijk om daar iemand op af te rekenen aangezien ik zelf ook nooit echt druk maak om de -d of -t of wat dan ook.
Ligt in iemands aard denk ik om daar over te vallen? Geen idee of ik dat zou kunnen veranderen. Niet dat ik dat per sé zou willen.
anoniem_353783 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 14:44
0.06% gewijzigd
donderdag 18 januari 2018 om 12:56
Oké, deze voorbeelden kan ik me wel in vinden en moet ik toch ook wel toegeven dat ik wel 3 x nadenk of er potentie in zit. Ik ben het nog niet zo erg in het "wild" tegen gekomen.Hadewychh schreef: ↑18-01-2018 12:31'Laat dat is zien' 'me vriend' en aanverwanten vind ik erge afknappers. Kan me niet voorstellen dat ik geïnteresseerd kan raken in iemand die zich op deze manier uitdrukt. Jou en jouw verkeerd gebruikt vind ik ook wel redelijk onaantrekkelijk.
Ligt in iemands aard denk ik om daar over te valle? Geen idee of ik dat zou kunnen veranderen. Niet dat ik dat per sé zou willen.
Ik zou het ook zeker niet veranderen! Dus laat ik dan zo zeggen dat als iemand wat gemakkelijkere taal gebruikt via de app dat ik dat niet direct als afknapper zie. Bij de voorbeelden die jij aangeeft zou ik wel sneller gaan twijfelen over de intelligentie van iemand.