Werk & Studie alle pijlers

keuze maken

21-01-2018 00:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag allemaal,

welke studie is op dit moment handig om te volgen? ik dacht zelf aan economie en management maar twijfel nog welke richtig ik heb beste moet kiezen.

k zou het leuk vinden om te lezen wat andere mensen studeren of hebben gestudeerd.
Baseer jij je studiekeuze op wat 'handig' is? Wat bedoel je daar precies mee?
Economen lopen er al genoeg rond.
Ik zou gaan voor iets technisch à la ingenieur.
Gegarandeerd een contract nog voor je afgestudeerd bent.

Of ik zou de studie laten en een vak gaan leren.
Loodgieter, timmerman, elektricien, ...
Ook en masse tekorten in.
Of zorg!
Fietsenmaker.
Moiren’ schreef:
21-01-2018 00:12
Fietsenmaker.
Die verdienen nog nauwelijks iets, want iedereen koopt zijn fiets online of bij Decathlon.

Van herstellingen alleen kunnen ze niet / nauwelijks leven.

(De ene na de andere fietsenmaker hier in de streek houdt er daarom mee op.)
studie laten is voor mij geen optie. in de zorg is niet helemaal mijn ding.. en fietsenmaker tjah die moeten en er zijn daar is niks mis mee.
Tornacense schreef:
21-01-2018 00:14
Die verdienen nog nauwelijks iets, want iedereen koopt zijn fiets online of bij Decathlon.

Jij woont in een ander land.
studiewijzer schreef:
21-01-2018 00:19
studie laten is voor mij geen optie. in de zorg is niet helemaal mijn ding.. en fietsenmaker tjah die moeten en er zijn daar is niks mis mee.
Maar je bent te suf om zelf wat te verzinnen?

Wat zijn je interesses, je hobby’s, wat vind je leuk en waarvan denk je dat je het wel een groot deel van je leven wil doen.

Handig is een praktische mbo opleiding.
Over welk niveau heb je het? Wo, hbo of mbo?
MBO Urban
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Tornacense schreef:
21-01-2018 00:14

Fietsenmakers schijnen in Nederland best goede baankansen te hebben en aangezien jij niet in Nederland woont is jouw antwoord niet relevant.
Zelf ben ik bouwkundig ingenieur en ik kan kiezen uit banen. Het is wel een richting die je aan moet spreken en waar je veel tijd in moet willen investeren. Ik vind het fijnste aan mijn studierichting dat ik mijn autistische trekjes op een positieve manier kan inzetten en dat communicatie tussen verschillende partijen lekker direct is. Als vrouw (met interesse in mode en uiterlijke verzorging) in de bouw moet je wel tegen de vraag kunnen of je secretaresse bent :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven