Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Violettavalerie82 schreef:
21-01-2018 15:14

Trouwens ik had ook afleiding hoor, dat hielp ook mee... ;-D
Hopelijk toch geen afleiding in de vorm van je ex.. @(
Waterman26 schreef:
21-01-2018 15:04
Ik ben het hier helemaal mee eens. Niets ergers dan een date die alle voorgaande dates die mis gingen, gaat beschrijven.
Omdat ik bij mezelf dat soort neigingen voelde opkomen, ben ik vrijwel gestopt met daten.
Dat vind ik dan weer overdreven: blijf vooral daten maar als daar gedurende een langere periode alleen fails uit komen, hoef je dat niet - of toch niet allemaal - openbaar te maken. Niet alleen herbeleef je met het openbaar maken die negatieve ervaring opnieuw (met gevolgen voor je zelfbeeld) maar je wordt er ook niet positiever op beoordeeld door anderen. Het is vooral dat laatste wat ik even wou onder de aandacht brengen.

"Je" in onpersoonlijke zin uiteraard, niemand hoeft zich aangesproken te voelen.
winkje87 schreef:
21-01-2018 15:09
Ik denk inderdaad dat als je die neiging hebt het op zijn minst verstandig is om een pauze in te lassen. Daten moet vooral leuk zijn denk ik.

Ik lees hier nog maar kort mee, maar ik vind het wel meevallen met de negatieve date-ervaringen hier. Het gros heeft leuke dates, vrijblijvend of niet, en sommige daten zelfs al langer met iemand of hebben een relatie. Violetta heeft even pech nu, en het ging even mis met Saantje geloof ik. Maar misschien lees ik te kort mee hier.
Als je hier klaagt is t niet erg. Als je t tegen je nieuwe date doet wel.
Ik ben t ook eens met de opmerking van Hu Lang dat iemand bij wie dates steeds weer mis gaan, zelf ook issues heeft. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor mezelf, weet ik.
Kortom: steek de hand eens in eigen boezem. Een date die jou niet (meer) wil is niet gelijk een klootzak.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 15:27
1.62% gewijzigd
HuLang schreef:
21-01-2018 15:24
Dat vind ik dan weer overdreven: blijf vooral daten maar als daar gedurende een langere periode alleen fails uit komen, hoef je dat niet - of toch niet allemaal - openbaar te maken. Niet alleen herbeleef je met het openbaar maken die negatieve ervaring opnieuw (met gevolgen voor je zelfbeeld) maar je wordt er ook niet positiever op beoordeeld door anderen. Het is vooral dat laatste wat ik even wou onder de aandacht brengen.

"Je" in onpersoonlijke zin uiteraard, niemand hoeft zich aangesproken te voelen.
Ik kan me wel voorstellen dat als het echt steeds niet loopt zoals jij wil, dat je dan een pauze in wil lassen. Ik zou wellicht te cynisch kunnen worden denk ik dan.
Of je die mislukte dates nou kenbaar maakt of niet (wat ik me niet kan voorstellen dat je dat zou doen), volgens mij merkt men dat toch. En soms is het alleen al maar belangrijk om een pauze in te lassen om het plezier te behouden in het daten.
winkje87 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 15:34
8.75% gewijzigd
Waterman26 schreef:
21-01-2018 15:25
Ik ben t ook eens met de opmerking van Hu Lang dat iemand bij wie dates steeds weer mis gaan, zelf ook issues heeft. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor mezelf, weet ik.
Kortom: steek de hand eens in eigen boezem. Een date die jou niet (meer) wil is niet gelijk een klootzak.
Daar ben ik het zeker mee eens. Zeker niet iedereen is een klootzak. En als iemand echt raar doet kan er ook een andere reden achter zitten waar de andere partij helemaal geen weet van heeft. Maar onbeschoft gedrag dient ook weer niet getolereerd te worden.
Daten moet leuk blijven en dat kan je onder andere doen door je verwachtingen bij te stellen. Zoveel mensen daten op de hoop dat het 'iets' wordt. Ik merkte dat bij mijzelf ook hoor, maar besef ook dat ik het leren kennen van nieuwe mensen in het echt ook gewoon leuk vind. Ja dat het soms even ruk verloopt is balen, maar hey je blijft mens..

Vio; Goed dat je duidelijk was en ik kan mij die 'felheid' begrijpen.. alleen wat schiet je er mee op? Dit is duidelijk niet een geschikt persoon voor je, dus volgende (en laat dat niet je ex zijn!)

Hier nog mensen die nieuwe dates in het verschiet hebben?
depster schreef:
21-01-2018 15:33
Daten moet leuk blijven en dat kan je onder andere doen door je verwachtingen bij te stellen. Zoveel mensen daten op de hoop dat het 'iets' wordt. Ik merkte dat bij mijzelf ook hoor, maar besef ook dat ik het leren kennen van nieuwe mensen in het echt ook gewoon leuk vind. Ja dat het soms even ruk verloopt is balen, maar hey je blijft mens..

Vio; Goed dat je duidelijk was en ik kan mij die 'felheid' begrijpen.. alleen wat schiet je er mee op? Dit is duidelijk niet een geschikt persoon voor je, dus volgende (en laat dat niet je ex zijn!)

Eens!

Ja, ik vanavond dus!
Hoezo is t nu opeens een idiote en hypocriete man, Violetta?
Wees blij dat je 6 of 7 leuke dates met hem hebt gehad!
Er zijn genoeg mensen die al blij zijn met überhaupt een 2e date. Of een 3e.

En waarom zou je nu stoppen met Tinder? Niet elke man is zo.
En het siert m dat hij je in ieder geval nog ge-appt hebt. Hij had je ook kunnen ghosten.

Wat betreft het bij elkaar slapen met eventueel sex hebben. Had idd gebeurd kunnen zijn. En wie weet had hij t dan daarna beëindigd. Maar goed, dat had hij ook na 5x sex kunnen doen of 10x of 100x.
depster schreef:
21-01-2018 15:33

Ik vanavond met De Reus. Jippie!

De Kleine Man is uit beeld; hij zegde een afspraak af, en daarna werd ons contact steeds minder en als er contact was, was het van een bedroevend oppervlakkig niveau. M'n ego vond het even heel vervelend ("waarom wil hij me niehiet?") ondanks dat ik hem ook niet heel bijzonder vond.

Verder nog een paar matches op Tinder. Niets concreets.

Ik ben trouwens net als Winkje: ik vind het lastig om meerdere mannen tegelijk te daten of zelfs te contacten. Versplinterde focus geeft middelmatig resultaat.

@HuLang, ok, het duurde even voor ik je begreep denk ik. Je bedoelt dat als iemand heel lang date en het wordt telkens niets, je even in spiegel moet kijken naar je eigen aandeel?
Als dat is wat je bedoelde, ben ik het heel erg met je eens.

@Waterman, kan ik je PB-en?
Waterman26 schreef:
21-01-2018 15:21
A je bent als een idioot te keer gegaan tegen hem.
B je was toen al bezig met dre ex die je terugwilde.
C morgen ben je serieus met hem.
Pfffffffff
Joh, dit is ook wat onnodig hoor.
winkje87 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 15:51
0.78% gewijzigd
Piratesse schreef:
21-01-2018 15:42

De Kleine Man is uit beeld; hij zegde een afspraak af, en daarna werd ons contact steeds minder en als er contact was, was het van een bedroevend oppervlakkig niveau. M'n ego vond het even heel vervelend ("waarom wil hij me niehiet?") ondanks dat ik hem ook niet heel bijzonder vond.

Ik ben trouwens net als Winkje: ik vind het lastig om meerdere mannen tegelijk te daten of zelfs te contacten. Versplinterde focus geeft middelmatig resultaat.

@HuLang, ok, het duurde even voor ik je begreep denk ik. Je bedoelt dat als iemand heel lang date en het wordt telkens niets, je even in spiegel moet kijken naar je eigen aandeel?

Ik denk t wel. Heb niets uitgezet
Piratesse schreef:

Veel plezier!

Ja, stom he, van dat ego. Dat heb ik ook wel. Goed om op te merken dat het je ego is.
Pinkiepink schreef:
21-01-2018 14:24
Dit geeft mij geen hoop, Hahah. Dus hij probeert Niks? Ook geen kleine aanraking ofzo? Ik ben dat gewoon niet gewend van mannen, heb echt nog nooit meegemaakt dat ze zo doen. Terwijl ik dat ook wel weer fijn vindt, liever dit dan zo’n slijmbal. Maar íets waaruit blijkt dat hij mij aantrekkelijk vindt, zou wel fijn zijn. En ook normaal, denk ik. De volgende keer spreken we thuis af, miss dat er dan iets gebeurt
Hij heeft wel een keer zijn arm om me heen geslagen. Wel kort en een beetje onhandig. Ik raak dus wel regelmatig zijn arm aan, en ga extra dichtbij staan etc. Misschien moet ik duidelijker zijn? Ik durf dat alleen minder omdat hij zo gereserveerd blijft. Een blauwtje lopen is één ding maar iemand gaan zoenen en er dan achter komen dat hij dat niet wil, nou nee.
Ik ben bij jou ook benieuwd of er thuis dan wel wat gebeurt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
HuLang schreef:
21-01-2018 15:24

Dit is een hele goede, best wel van toepassing op mij....
Bot gezegd, ik heb geen fluit aan 600 verschillende meningen van mensen...
Waarom ik fiasco's dan toch deel... Mmm ik geloof dat ik snap waarom maar dat doet er verder niet toe...

Wb date die plotseling heel anders doet, ik weet het niet zeker maar ik begin iets te vermoeden.
Ik ben net een detective, ik zie echt alles, zoals ook op onze 1e date een roos op de achterbank.
Die ik aan het einde vd date niet kreeg.. misschien vergeten te geven d8 ik nog .. voor iemand anders, die gedachte wuifde ik weg...
Dat laatste zou dus zomaar eens kunnen kloppen.
En nee ik hoefde niet tegen hem te keer te gaan. Dat was van mij niet handig. Maar zijn hypocriete gedrag (wat daarvoor al was gok ik) heeft daar niks mee te maken.
Iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen gedrag.

En ik kom idd aardig recalcitrant over, dat hebben jullie goed door... Maar echt leuk vind ik dit niet hoor... Maar ik voel me er ook weer niet zwaar ruk over... Ik heb namelijk niet zoveel fout gedaan...

En ik kan niet ontkennen dat ik ook met ex in mn kop zit (tegen mn wil).
Bot gezegd scheelt het dat ik me met 1 vd 2 niet meer bezig hoef te houden omdat ie zelf al opstapt.
Das een stukkie rustiger :mrgreen:
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 18:26
6.28% gewijzigd
lolapaloeza schreef:
21-01-2018 16:26
Hij heeft wel een keer zijn arm om me heen geslagen. Wel kort en een beetje onhandig. Ik raak dus wel regelmatig zijn arm aan, en ga extra dichtbij staan etc. Misschien moet ik duidelijker zijn? Ik durf dat alleen minder omdat hij zo gereserveerd blijft. Een blauwtje lopen is één ding maar iemand gaan zoenen en er dan achter komen dat hij dat niet wil, nou nee.
Ik ben bij jou ook benieuwd of er thuis dan wel wat gebeurt.
Oh wat erg zou dat zijn.. wil je zoenen, draait hij zn hoofd weg ofzo.

Maar de meeste mannen nemen toch gewoon zelf dat initiatief als ze je wel zien zitten? Dan zouden ze toch bij wijze van niet van je af willen blijven?

Ok hij slaat wel zn arm om je heen.. dus hij zoekt wel contact. Is hij verlegen?

Ik ben ook heel benieuwd. Miss ben ik ook wel te ouderwets want no way dat ik een eerste move ga maken :p
Piratesse schreef:

Veel plezier vanavond!
Waterman26 schreef:
21-01-2018 15:25
Ik ben het helemaal met je eens, maar als je blijkbaar niet eerlijk bent geweest en ineens met rotsmoezen gaat komen terwijl er geen vuiltje aan de lucht was (ja bij hem blijkbaar wel, helaas ben ik niet helderziende) vind ik dat op zn zachts gezegd niet helemaal fair..

Voor de duidelijkheid, toen hij ineens met een vage smoes een halfuur voor tijd de afspraak af zei werd ik een beetje fel, niet daarvoor.
Ik ben namelijk ook niet helemaal achterlijk, ik had echt wel door dat dit een excuus was. En nogmaals als een date niet meer wil is dat niet erg, maar als ie tot gisteren hele andere dingen zei en echt moeite deed voor me dan is het i.m.o wel een beetje lullig om het zo ineens totaal onverwacht af te gaan kappen terwijl hij daarvoor hele andere signalen gaf.
21-01-2018 18:24
Ik ben het helemaal met je eens, maar als je blijkbaar niet eerlijk bent geweest en ineens met rotsmoezen gaat komen terwijl er geen vuiltje aan de lucht was (ja bij hem blijkbaar wel, helaas ben ik niet helderziende) vind ik dat op zn zachts gezegd niet helemaal fair..

Voor de duidelijkheid, toen hij ineens met een vage smoes een halfuur voor tijd de afspraak af zei werd ik een beetje fel, niet daarvoor.
Ik ben namelijk ook niet helemaal achterlijk, ik had echt wel door dat dit een excuus was. En nogmaals als een date niet meer wil is dat niet erg, maar als ie tot gisteren hele andere dingen zei en echt moeite deed voor me dan is het i.m.o wel een beetje lullig om het zo ineens totaal onverwacht af te gaan kappen terwijl hij daarvoor hele andere signalen gaf.
Ik bedoel dit niet lullig, maar vanaf het eerste moment heb ik je aangegeven dat mannen die zo hard gaan wellicht een andere agenda hanteren.
Voor mij is het een alarmbel iig, en misschien moet je je grenzen wat anders stellen.
Dubbel :proud:
Knuffelheks schreef:
21-01-2018 18:47
Ik bedoel dit niet lullig, maar vanaf het eerste moment heb ik je aangegeven dat mannen die zo hard gaan wellicht een andere agenda hanteren.
Voor mij is het een alarmbel iig, en misschien moet je je grenzen wat anders stellen.
Dit vind ik helemaal niet lullig want het klopt gewoon. Vandaar dat ik mega achterdochtig was en hem niet durfde te vertrouwen. Maar dat was voor mezelf ook niet fijn (zorgde voor veel gepieker) dus besloot ik hem het voordeel van de twijfel te geven. Lullig dat dat toch onterecht was maar vd andere kant ga ik er niet dood van en is het een les om mijn alarmbellen niet te negeren.

Zoals ik eerder schreef, ik neig véél te veel te willen focussen op 'hoe het hoort' /regeltjes/moralen enz, maar daar word ik ongelukkig van. Ik leef liever, met het risico dat ik nog tig x op mn bek ga.
En ik heb toch een paar leuke weken gehad 😉
21-01-2018 19:04
Dit vind ik helemaal niet lullig en het klopt ook. Vandaar dat ik mega achterdochtig was en hem niet durfde te vertrouwen. Maar dat was voor mezelf ook niet fijn dus besloot ik hem het voordeel van de twijfel te geven. Lullig dat dat toch onterecht was maar vd andere kant ga ik er niet dood van en is het een les om mijn alarmbellen niet te negeren.

Zoals ik eerder schreef, ik neig véél te veel te willen focussen op 'hoe het hoort' /regeltjes/moralen enz, maar daar word ik ongelukkig van. Ik leef liever, met het risico dat ik nog tig x op mn bek ga.
En ik heb toch een paar leuke weken gehad 😉

Goed zo.
Ik denk dat je de volgende keer wel naar je alarmbellen, maar beter nog, je onderbuik luistert.
Jammer dat het zo gelopen is Violetta. Het klonk leuk. Op zich kan ik me ook wel voorstellen dat hij op een felle reactie ook de poorten dicht gooit. Je bent pas net aan het daten dus hij hoefde echt geen verantwoording af te leggen vind ik.

Piratesse succes en veel plezier vanavond met De Reus. Lees je ook pas achteraf, maar goed.

Hier heeft de relatie even op springen gestaan. En misschien nog wel,maar minder acuut. Ik heb een Facebook vriend waar ik veel (volkomen onschuldig) contact mee heb en die stuurde me ook berichten toen we op reis waren. Ik heb op vraag van mijn vriend eerlijk gezegd wie het was en vriend werd jaloers en is ervan overtuigd dat ik een soort virtuele affaire had. Wat dus absoluut niet waar is. Ik ben zo trouw als een hond, die man is ook gewoon getrouwd en trouw aan zijn vrouw. Enfin, vriend maakte het gisteren uit en ik ben naar daar geracet om te praten. Het is nog aan en we gaan er weer voor, maar hij vertrouwt me niet meer. Een rotsituatie want ik kan niet bewijzen dat ik iets NIET gedaan heb. Ik ben enorm anti-vreemdgaan en stapelgek op mijn vriend dus dat doet best pijn.
fluttershy schreef:
21-01-2018 19:55
Jammer dat het zo gelopen is Violetta. Het klonk leuk. Op zich kan ik me ook wel voorstellen dat hij op een felle reactie ook de poorten dicht gooit. Je bent pas net aan het daten dus hij hoefde echt geen verantwoording af te leggen vind ik.

Piratesse succes en veel plezier vanavond met De Reus. Lees je ook pas achteraf, maar goed.

Hier heeft de relatie even op springen gestaan. En misschien nog wel,maar minder acuut. Ik heb een Facebook vriend waar ik veel (volkomen onschuldig) contact mee heb en die stuurde me ook berichten toen we op reis waren. Ik heb op vraag van mijn vriend eerlijk gezegd wie het was en vriend werd jaloers en is ervan overtuigd dat ik een soort virtuele affaire had. Wat dus absoluut niet waar is. Ik ben zo trouw als een hond, die man is ook gewoon getrouwd en trouw aan zijn vrouw. Enfin, vriend maakte het gisteren uit en ik ben naar daar geracet om te praten. Het is nog aan en we gaan er weer voor, maar hij vertrouwt me niet meer. Een rotsituatie want ik kan niet bewijzen dat ik iets NIET gedaan heb. Ik ben enorm anti-vreemdgaan en stapelgek op mijn vriend dus dat doet best pijn.
Wat een rot situatie! Ik hoop dat je vriend je weer gaat vertrouwen.
Fluttershy: klopt maar voor de 3e x, voordat ik direct werd gooide hij de deur al dicht door die afspraak een halfuur van tevoren te cancelen met een vaag excuus.
Ik vroeg in de eerste plaats enkel om duidelijkheid omdat ik niet van liegen houd. (Ik kwam er dus zelf al achter dat hij niks voor mij was)
Zo fel was ik in eerste instantie echt niet dus als ie zich enkel daar achter verschuilt vind ik hem aardig laf.

Jij ook sterkte, lastige situatie als iemand je niet vertrouwt!
Fluttershy, wat een absurde situatie. En het lijk er op dat jij nu door het stof moet?
Hij vertrouwt je niet meer...? Jemig.
Klinkt niet als een leuke vent om eerlijk te zijn. Hoe lang zijn jullie samen?

Na jouw uitleg had hij zijn excuses mogen maken voor zijn achterdocht. En sowieso iemand die zo snel een relatie aan de wilgen hangt zonder eerst te horen naar jouw kant van het verhaal en volledig vertrouwt op zijn eigen invulling. Niet fijn...
Sterkte. Als ik jou was zou ik eens gaan nadenken of hij nou wel zo leuk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven