Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
maandag 22 januari 2018 om 12:45
Piratesse, wat leuk een patsboem! geniet ervan.
Femke, Ik vind het onnodig om het zelf af te kappen als de ander jou ook niks stuurt. Als hij niet op jouw bericht reageert waarom zou jij het dan moeten afwijzen?? Dat doet hij toch al?
Cherokee, volgens mij schreven wij vroeger ook mee met het tindertopic. Leuk om te lezen hoe het met je is
Eva, schreef jij vroeger ook mee met het tindertopic met een paars plaatje? Zo ja, dan weet ik nog dat ik jouw adviezen altijd heel invoelend vond. Ook leuk om te lezen hoe het met jou is.
egopost:
Ik heb zelf een klein datedilemmatje. Het is een beetje zeuren dat er zoveel lekker eten is hoor
dus meer een luxe probleem. Maar ik merk dat ik er veel over nadenk.
Ik date dus nu met een jongere jongen, 2 keer gezien. Hij is leuk, slim, aantrekkelijk, staat hetzelfde manier in het leven als ik. Maar ik merk wel dat hij wat jonger is. Hij heeft nog niet zo'n stabiel leven: geldzorgen af en toe en staat nog erg nonchalant in dingen. Ook merk ik in de gesprekken dat hij wat jonger is soms.
Ik weet overigens niet of ik dit heel erg vind.
Daarnaast heb ik zaterdag met een man afgesproken van mijn eigen leeftijd. Ik vind hem knap, leuk, intelligent. Hij heeft op papier alles: koophuis, druk sociaal leven, hij reist veel. Maarr….. Ik heb daarbij dus een beetje het gevoel dat hij out of my leage is. Superstom!! Maar ik ben dus een beetje bang dat dat zo'n knappe hippe Amsterdamse man is die toch niet voor iets serieus wil gaan. Maar misschien is dat mijn onzekerheid die spreekt.
Bieden lijken nu heel geïnteresseerd te zijn. En ik vind beide leuk. Geen patsboem, maar dat heb ik nooit.
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Femke, Ik vind het onnodig om het zelf af te kappen als de ander jou ook niks stuurt. Als hij niet op jouw bericht reageert waarom zou jij het dan moeten afwijzen?? Dat doet hij toch al?
Cherokee, volgens mij schreven wij vroeger ook mee met het tindertopic. Leuk om te lezen hoe het met je is
Eva, schreef jij vroeger ook mee met het tindertopic met een paars plaatje? Zo ja, dan weet ik nog dat ik jouw adviezen altijd heel invoelend vond. Ook leuk om te lezen hoe het met jou is.
egopost:
Ik heb zelf een klein datedilemmatje. Het is een beetje zeuren dat er zoveel lekker eten is hoor
Ik date dus nu met een jongere jongen, 2 keer gezien. Hij is leuk, slim, aantrekkelijk, staat hetzelfde manier in het leven als ik. Maar ik merk wel dat hij wat jonger is. Hij heeft nog niet zo'n stabiel leven: geldzorgen af en toe en staat nog erg nonchalant in dingen. Ook merk ik in de gesprekken dat hij wat jonger is soms.
Daarnaast heb ik zaterdag met een man afgesproken van mijn eigen leeftijd. Ik vind hem knap, leuk, intelligent. Hij heeft op papier alles: koophuis, druk sociaal leven, hij reist veel. Maarr….. Ik heb daarbij dus een beetje het gevoel dat hij out of my leage is. Superstom!! Maar ik ben dus een beetje bang dat dat zo'n knappe hippe Amsterdamse man is die toch niet voor iets serieus wil gaan. Maar misschien is dat mijn onzekerheid die spreekt.
Bieden lijken nu heel geïnteresseerd te zijn. En ik vind beide leuk. Geen patsboem, maar dat heb ik nooit.
maandag 22 januari 2018 om 13:10
Ik zou het even afwachten en er onbevangen in gaan aankomende zaterdag, kijken hoe hij in het echt is.winkje87 schreef: ↑22-01-2018 12:45Piratesse, wat leuk een patsboem! geniet ervan.
egopost:
Ik heb zelf een klein datedilemmatje. Het is een beetje zeuren dat er zoveel lekker eten is hoordus meer een luxe probleem. Maar ik merk dat ik er veel over nadenk.
maandag 22 januari 2018 om 13:12
Ik heb hem afgelopen zaterdag al gezienSjaantje37 schreef: ↑22-01-2018 13:10Ik zou het even afwachten en er onbevangen in gaan aankomende zaterdag, kijken hoe hij in het echt is.
Ik schipper ook op de gedachte dat ik het niet zo prettig vind om te gaan multidaten... maar totdat er seks bij komt is dat voor mij wel oke.
maandag 22 januari 2018 om 13:38
Ik begrijp echt wat je bedoeld, maar in dit geval zijn het twee mannen die waarschijnlijk ook met andere vrouwen daten, dat hou ik tenminste in mijn achterhoofd.
En inderdaad als er sex bijkomt zou je iets kunnen afspreken met zo’n persoon want het is geen garantie dat de ander dan niet meer aan het multi daten is.
maandag 22 januari 2018 om 13:43
Tja, maar enkel het feit dat iemand anders iets doet vind ik niet een argument om het zelf ook te doen. Ik volg mijn gevoel liever.. Ach het wijst zich wel vanzelf.
Ik merk alleen dus dat ik die ene man out of my leage vind... dat vind ik meer een probleem eigenlijk. Wat zegt dat over mezelf? Of over hem? Misschien toch een zelfvertrouwensdingetje bij mij... Of is het mijn intuitie dat iets zegt. Ben me aan het bedenken hoe ik daar het beste mee om kan gaan.
Hebben jullie wel eens met iemand gedate waar je dat gevoel bij had? En hoe gingen jullie daarmee om?
Ik vind het sowieso wel lastig om gezonde intuitie van eigen onzekerheden te scheiden soms.
Misschien is dat multidaten dan wel verstandig ergens, zodat ik niet al mijn eitjes in een mandje leg..
Ik merk alleen dus dat ik die ene man out of my leage vind... dat vind ik meer een probleem eigenlijk. Wat zegt dat over mezelf? Of over hem? Misschien toch een zelfvertrouwensdingetje bij mij... Of is het mijn intuitie dat iets zegt. Ben me aan het bedenken hoe ik daar het beste mee om kan gaan.
Hebben jullie wel eens met iemand gedate waar je dat gevoel bij had? En hoe gingen jullie daarmee om?
Ik vind het sowieso wel lastig om gezonde intuitie van eigen onzekerheden te scheiden soms.
Misschien is dat multidaten dan wel verstandig ergens, zodat ik niet al mijn eitjes in een mandje leg..
maandag 22 januari 2018 om 13:58
Wat maakt hem dan "out of your league" ?
Dat hij jouw leeftijd is?
Dat hij, vergelijkbaar met jou, het een en ander op orde heeft?
Dat hij, misschien vergelijkbaar met jou, zich nu ook wil settelen.
In beide gevallen, zie het gewoon eens aan. Er even van uitgaande dat jij aan het daten bent om een passende levenspartner te vinden om een toekomst mee op te bouwen, en niet op zoek bent naar iemand om leuk mee te scharrelen voor de komende tijd.
Dat hij jouw leeftijd is?
Dat hij, vergelijkbaar met jou, het een en ander op orde heeft?
Dat hij, misschien vergelijkbaar met jou, zich nu ook wil settelen.
In beide gevallen, zie het gewoon eens aan. Er even van uitgaande dat jij aan het daten bent om een passende levenspartner te vinden om een toekomst mee op te bouwen, en niet op zoek bent naar iemand om leuk mee te scharrelen voor de komende tijd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 22 januari 2018 om 14:12
Ik weet niet of hij wil settelen. Dat idee kreeg ik niet per se. Maar hoe goed kan je zoiets oppikken na 1 date, tenzij iemand dat expliciet zegt natuurlijk?
Ik wil wel een partner, maar ik sluit een scharrel niet uit in de tussentijd.
Tja, het is denk ik iets interns bij mij. Maar ik kan mijn vinger er niet op leggen; of het mijn onzekerheid is; dat ik mezelf niet leuk genoeg vind voor iemand die op papier goed zou passen. Of dat ik onbewust iets oppik; dat hij emotioneel onbereikbaar is.
Ik heb het patroon om op mannen te vallen die onbereikbaar zijn. Dus dat kan dit ook weer heel goed zijn. Dat ik onbewust oppik dat hij onbereikbaar is en dat ik hem daarom interessant vind. Time will tell I guess.
Ik wil wel een partner, maar ik sluit een scharrel niet uit in de tussentijd.
Tja, het is denk ik iets interns bij mij. Maar ik kan mijn vinger er niet op leggen; of het mijn onzekerheid is; dat ik mezelf niet leuk genoeg vind voor iemand die op papier goed zou passen. Of dat ik onbewust iets oppik; dat hij emotioneel onbereikbaar is.
Ik heb het patroon om op mannen te vallen die onbereikbaar zijn. Dus dat kan dit ook weer heel goed zijn. Dat ik onbewust oppik dat hij onbereikbaar is en dat ik hem daarom interessant vind. Time will tell I guess.
maandag 22 januari 2018 om 16:42
Dat is echt een misverstand, dat deed ik niet maar hij. Hij noemde ons na 3 weken een koppel, ik niet. Ik vond dat gevoelsmatig te snel gaan maar ik d8 ach laat maar, ik ben een schijterd en het loopt wel los.Hadewychh schreef: ↑22-01-2018 10:49Violettea, je noemde hem al je lover en nu ineens doet hij je niks. Jullie waren een paar weken aan het daten, dan mag iemand van gedachten veranderen, het stoppen via app (zo hadden jullie elkaar leren kennen toch ook?) en moet je daar niet echt een reden voor geven. Je bent nog niets aan elkaar verschuldigd. Jullie waren elkaar maar een beetje aan het aftasten, hadden geen relatie.
Al begrijp ik je verbazing wel dat hij ineens zo omdraaide.
Probeer er in het vervolg toch een beetje luchtiger in te gaan, je ging van bij de eerste paar dates alweer in overdrive.
Ik probeerde er juist luchtig in te gaan voor de verandering.
maandag 22 januari 2018 om 16:53
Lekker loslaten, ervan leren en Next!!!!Violettavalerie82 schreef: ↑22-01-2018 16:42Dat is echt een misverstand, dat deed ik niet maar hij. Hij noemde ons na 3 weken een koppel, ik niet. Ik vond dat gevoelsmatig te snel gaan maar ik d8 ach laat maar, ik ben een schijterd en het loopt wel los.
maandag 22 januari 2018 om 17:09
Winkje, die oudere man lijkt me dan meer bij je te passen. Out of youre League? Hij gaat al met je uit, dus dat valt waarschijnlijk wel mee. Kan me voorstellen dat je wel bevestiging zoekt, of hij ook naar iets langdurigs op zoek is. Daar zul je achter moeten komen. Lastig lijkt me!
Mijn date: na de date hebben we geen van beide nog geappt. Is dus niet dat ik geen reactie krijg maar dat we geen van beide nog de moeite hebben genomen om na de date nog contact op te nemen. Neem dus maar aan dat hij niet geïnteresseerd is.
Mijn date: na de date hebben we geen van beide nog geappt. Is dus niet dat ik geen reactie krijg maar dat we geen van beide nog de moeite hebben genomen om na de date nog contact op te nemen. Neem dus maar aan dat hij niet geïnteresseerd is.
maandag 22 januari 2018 om 17:21
maandag 22 januari 2018 om 17:23
maandag 22 januari 2018 om 17:26
Match op dinsdagmiddag, zelfde avond afgesproken. Geen oeverloos gechat dus vooraf. Al wijn drinkend gezellig gekletst. He-le-maal mijn type. Donker haar, donkere ogen, lang, rode nagels en lippen, beetje nonchalant chic sexy gekleed, spannend, beetje brutaal. Daarna naar mijn huis waar we nog even wat gedronken hebben. Veel gelachen. Keurig gedragen verder, want als het goed zit komen die vele hete nachten vanzelf (een must en is mij meer waard dan laffe onsjes).
Ik was niet van plan om op een vrouw van tien jaar ouder te gaan vallen... Maar ik vind 'r echt superlekker... Zo zie je maar. Niet zo paranoia doen over leeftijd
En al die verhalen over sex dit, scoren dat. Heel knap dat je zoveel aantrekkelijke matches vindt op Tinder. Ik vind ze nogal zeldzaam in de totale Tinder-populatie.
Ik was niet van plan om op een vrouw van tien jaar ouder te gaan vallen... Maar ik vind 'r echt superlekker... Zo zie je maar. Niet zo paranoia doen over leeftijd
En al die verhalen over sex dit, scoren dat. Heel knap dat je zoveel aantrekkelijke matches vindt op Tinder. Ik vind ze nogal zeldzaam in de totale Tinder-populatie.
maandag 22 januari 2018 om 18:25
Oh ok, zo snel mogelijk loslaten en Next! Lukt wel eens! Iets met een potje en een dekseltjeViolettavalerie82 schreef: ↑22-01-2018 16:42Dat is echt een misverstand, dat deed ik niet maar hij. Hij noemde ons na 3 weken een koppel, ik niet. Ik vond dat gevoelsmatig te snel gaan maar ik d8 ach laat maar, ik ben een schijterd en het loopt wel los.
maandag 22 januari 2018 om 18:54
Dat is in dit geval niet erg moeilijk merk ik aan mezelf
Ook omdat ik al een tijdje in de ik-heb-geen-relatie-nodig-voor-geluk-mood zit.
(Waarom ik dan toch met 1 persoon ging daten had te maken met dat ik mezelf uit de comfortzone wilde halen)
Die mood bevalt me wel, ik blijf er lekker in zitten...
maandag 22 januari 2018 om 19:04
Ik heb het idee dat een tijdje zonder aandacht van mannen voor jou juist uit de comfortzone is .Violettavalerie82 schreef: ↑22-01-2018 18:54Dat is in dit geval niet erg moeilijk merk ik aan mezelf![]()
Ook omdat ik al een tijdje in de ik-heb-geen-relatie-nodig-voor-geluk-mood zit.
(Waarom ik dan toch met 1 persoon ging daten had te maken met dat ik mezelf uit de comfortzone wilde halen)
Die mood bevalt me wel, ik blijf er lekker in zitten...![]()
En dat is allesbehalve vervelend bedoeld (zie ook mijn eerdere post)
maandag 22 januari 2018 om 19:35
@winkje: Ik vind het een beetje verkeerd om denken van je. Out of your league? Enige waar je druk om moet maken is of die gast leuk genoeg is voor jou. De rest kan je toch niet voor de andere bepalen.
Dus is die leuk genoeg? Dan gaan met die banaan. Als je zoals je zegt dingen oppikt waardoor hij onbereikbaar zou zijn dan zou ik daar dan natuurlijk wel weer op letten. Verder zou ik gewoon beide proberen beter te leren kennen. Alles is anders giswerk.
@femke: Je kan toch gewoon een bericht sturen dat je het gezellig vond, maar niet meer dan dat. Heel dat afwachten etc. maakt dat je nu over dingen nadenkt over iemand waar je toch geen interesse meer in hebt. Ik zou proberen het dan van jouw kant altijd correct af te sluiten. Wie weet waar het ooit in de toekomst nog goed voor is.
Wat betreft "scoren" denk ik hetzelfde als jullie denken. Dat het voor vrouwen wat gemakkelijker is. Gek genoeg geloof ik dat het andersom is als je een serieuze relatie zoekt. Als man lijkt de kans stukken groter dat je iemand tegenkomt die dat ook wil.
Afgelopen zaterdag had ik een leuke date met een dame. Was niet heel lang de date, maar er is wel besproken dat we nog een keer iets willen doen. Ik ga het alleen denk ik toch afzeggen omdat ik geloof dat we in de toekomst andere dingen willen.
Verder heb ik vrijdag en zaterdag ook nog dates staan. Ben benieuwd, maar het is tot nu toe altijd nog gezellig geweest dus komt goed.
Dus is die leuk genoeg? Dan gaan met die banaan. Als je zoals je zegt dingen oppikt waardoor hij onbereikbaar zou zijn dan zou ik daar dan natuurlijk wel weer op letten. Verder zou ik gewoon beide proberen beter te leren kennen. Alles is anders giswerk.
@femke: Je kan toch gewoon een bericht sturen dat je het gezellig vond, maar niet meer dan dat. Heel dat afwachten etc. maakt dat je nu over dingen nadenkt over iemand waar je toch geen interesse meer in hebt. Ik zou proberen het dan van jouw kant altijd correct af te sluiten. Wie weet waar het ooit in de toekomst nog goed voor is.
Wat betreft "scoren" denk ik hetzelfde als jullie denken. Dat het voor vrouwen wat gemakkelijker is. Gek genoeg geloof ik dat het andersom is als je een serieuze relatie zoekt. Als man lijkt de kans stukken groter dat je iemand tegenkomt die dat ook wil.
Afgelopen zaterdag had ik een leuke date met een dame. Was niet heel lang de date, maar er is wel besproken dat we nog een keer iets willen doen. Ik ga het alleen denk ik toch afzeggen omdat ik geloof dat we in de toekomst andere dingen willen.
Verder heb ik vrijdag en zaterdag ook nog dates staan. Ben benieuwd, maar het is tot nu toe altijd nog gezellig geweest dus komt goed.
maandag 22 januari 2018 om 19:51
Thanks, Rolami en Hadewychh, Jullie hebben ook gelijk. Beiden vind ik leuk, we gaan het zien. Beiden appen ook dat ze me graag snel weer willen zien, dus ik denk dat ik me niet zoveel om die league druk moet gaan maken op dit moment.
Veel plezier met je dates dit weekend Rolami! Ben jij eigenlijk op zoek naar iets serieus of niet met het daten?
Veel plezier met je dates dit weekend Rolami! Ben jij eigenlijk op zoek naar iets serieus of niet met het daten?
donderdag 25 januari 2018 om 13:11
Violetta, ben nog wel benieuwd naar je reactie op mijn post van vorige week.
Of ben je verdwenen? Je staat ineens op anoniem. (Waarom is dat?)
Of ben je verdwenen? Je staat ineens op anoniem. (Waarom is dat?)
eva333 schreef: ↑21-01-2018 22:20En violetta: wat is er gebeurd met je voornemen om voorlopig even niet te daten en je op jezelf te richten?
Je zit nu toch nog midden in therapie? Wat is er mis met zorgen dat je eerst helemaal goed in je vel komt te zitten? Dat je je valkuilen leert kennen en blij bent met jezelf?
Op mij komt t over alsof je afleiding zoekt bij mannen en er altijd wel voor zorgt dat er een man in the picture is.
Wat gebeurt er als er geen man in beeld is? Wat zou er gebeuren als je mannen echt een tijdje links zou laten liggen? Welke gedachten of gevoelens zouden er dan op komen?
Je schrijft dat je al veel meer zelfvertrouwen heb, maar door de manier waarop je schrijft en de dingen die je schrijft lijkt dat niet het geval.
Ik vraag me dan ook oprecht af waarom je nu al met het contact met mannen zou moeten oefenen zoals je zelf (ongeveer) hier eens schreef.
Volgens mij wil je veel te snel. Ik denk dat als je beter in je vel zit, en dan pas gaat daten ook heel andere mannen aan gaat trekken. En doordat je anders (relaxter) op hen reageert ook een ander contact met hen krijgt.
Maar dat is puur een inschatting en afgaande op wat je hier schrijft.