Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Bruise schreef:
24-01-2018 02:11
Ik dacht dat Monti een nieuw bericht had geschreven :D

Vond het al zo'n vreemde tijd.
:D
Monti schreef:
22-01-2018 20:44
Ik wert iig één ding zeker: ik had bronchitis en zat aan de puffers, zoon idem.
Na stoppen met roken 2 dagen zo enorm gehoest en daarna was het over. Ik heb geen puffers meer gebruikt en ben niet meer benauwd op mn borst.
Zoon is ook van de puffers af en zn zuurstofcapaciteit is normaal. En dat terwijl we niet eens in huis hebben gerookt.

Wel merk ik dus verschillen in liquids. Van sommige liquid krijg ik echt keelpijn

Heerlijk dat de puffers niet meer nodig zijn, maar toch apart als jullie niet binnen hebben gerookt dat ook je zoon minder tot geen (?) last meer heeft van z'n luchtwegen. Hartstikke fijn dat dat nu stukken beter gaat!
Zonet een nieuwe coil in mijn Nautilus geschroefd en de tank gevuld met Lazy latte afternoon. Die is het lekkerst met een verse coil :D
en nu met een kop koffie na een heeeerlijke risotto smaakt 'ie extra lekker.
Fijn voor je Monti! Het lijkt me heerlijk voor je dat je geen puffers meer nodig hebt.

Mijn nieuwe joyetech exceed is echt fantastisch :jump:
Wat een verschil met de ego ce4!

Ik heb er een mint smaak in, en ik ben helemaal blij. Als mn tankje leeg is ga ik een fruitsmaakje proberen.

Er zitten 2 verschillende coils bijgeleverd, ik moet nog even goed nalezen hoe en wat.

Hoe vaak moet een coil verwisseld worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even wat vragen :)

Ik damp al een tijd met de Justfog G 14.
Alleen de laatste tijd lijk ik daar geen lekkere smaak meer uit te krijgen.
Alles smaakt laf.

Nu heb ik eens een keer een ander merk gekocht, de Joytech ego aio.
Wat een verschrikkelijk ding zeg.
Maakt zoveel herrie dat het lijkt alsof ik aan de beademing zit.
Had al eerder eens een Joytech ( ander type ) die vond ik ook veel herrie maken.
Is kennelijk het merk.
Anyway, ik vind het irritant, zeker in gezelschap .

Voordeel van de Justfog is dat je deze amper hoort.
Ik zoek dus een nieuwe die ook echt weinig geluid maakt, maar een betere smaakbeleving.
Hebben jullie tips ?

Ik vape overigens al jaren met grote tevredenheid.
Maar de laatste maanden haal ik er weinig plezier uit zo met de laffe smaak.
Ik damp met 3 mg, en wissel mijn smaken af met kersen, koekjes, vanille, honing.
Allemaal van het merk flavortec.

Misschien een ander type van Justfog ?

In ieder geval voor mij echt geen Joytech meer, wat een herriemakers als je een trek neemt ( hard zuigend en knetterend geluid )
Ladida schreef:
25-01-2018 12:12
Fijn voor je Monti! Het lijkt me heerlijk voor je dat je geen puffers meer nodig hebt.

Mijn nieuwe joyetech exceed is echt fantastisch :jump:
Wat een verschil met de ego ce4!

Ik heb er een mint smaak in, en ik ben helemaal blij. Als mn tankje leeg is ga ik een fruitsmaakje proberen.

Er zitten 2 verschillende coils bijgeleverd, ik moet nog even goed nalezen hoe en wat.

Hoe vaak moet een coil verwisseld worden?

Ha, je hebt 'm binnen, fijn dat 'ie zo goed bevalt, yeah! :D

Hoevaak je de coils moet verwisselen scheelt per liquid, bij mij raken ze eerder "op" bij zoete liquids, vooral Sweet Jesus was héél slecht voor mijn coils. Soms kun je ook pech hebben dat je een foute coil hebt, eentje die naar een paar keer dampen al vervelend gaat doen. Sinds ik ze via internet bestel per pakje gaat het hier goed *even afkloppen*
consuelabananahammok schreef:
25-01-2018 13:59
Ik kom even wat vragen :)

Ik damp al een tijd met de Justfog G 14.
Alleen de laatste tijd lijk ik daar geen lekkere smaak meer uit te krijgen.
Alles smaakt laf.

Nu heb ik eens een keer een ander merk gekocht, de Joytech ego aio.
Wat een verschrikkelijk ding zeg.
Maakt zoveel herrie dat het lijkt alsof ik aan de beademing zit.
Had al eerder eens een Joytech ( ander type ) die vond ik ook veel herrie maken.
Is kennelijk het merk.
Anyway, ik vind het irritant, zeker in gezelschap .

Voordeel van de Justfog is dat je deze amper hoort.
Ik zoek dus een nieuwe die ook echt weinig geluid maakt, maar een betere smaakbeleving.
Hebben jullie tips ?

Ik vape overigens al jaren met grote tevredenheid.
Maar de laatste maanden haal ik er weinig plezier uit zo met de laffe smaak.
Ik damp met 3 mg, en wissel mijn smaken af met kersen, koekjes, vanille, honing.
Allemaal van het merk flavortec.

Misschien een ander type van Justfog ?

In ieder geval voor mij echt geen Joytech meer, wat een herriemakers als je een trek neemt ( hard zuigend en knetterend geluid )

Mij bevalt de Joyetech juist enorm, maar volgens mij heb ik een super AIO 'tje :D

Flavortech smaakt bij mij ook niet sterk genoeg, persoonlijk heb ik liever Miller en Liqua in mijn tank ( de Nautilus mini ) en in mijn AIO :rolling: heb ik een goedkoop mintsmaakje, dat ter afwisseling zodat de smaakjes in mijn Nautilus voor mij lekker blijven.

Misschien dat de Nautilus mini tank ook iets voor jou is? Die maakt weinig lawaai en kun je afstellen. Wat ik vooral veel lees hier en daar ( en ook van Bruise ) is dat de iLeaf Pico een fijne damper is en die schijnt ook perfect te gaan met de Nautilus mini tank.
In de toekomst wil ik ook de iLeaf Pico gaan proberen want de batterijen gaan ook minder snel leeg. Mijn Aspire nautilus pretium is fijn maar gaat helaas te snel leeg naar mijn zin terwijl ik mijn AIO ( die veel goedkoper is ) veel meer dampuren geeft.
Hoewel ik vanaf de derde week van december geen rookwolkje meer heb geblazen en ik verder geen behoefte heb aan nicotine, ga ik wel weer vapen. Ik mis het, de lekkere smaakjes en de rookwolken op zich. Heb net vanilleliquid zonder nicotine besteld en ga zo een flesje halen bij Primera om de dag van wachten te overbruggen.
Ja misschien dat de liquid van flavourtec mij aan het vervelen is.
Maarja, wat dan ?
Millers ben ik dan ook weer niet zo fan van.
Heb al wat andere geprobeerd, maar de laatste tijd lijkt alles niet tot zijn recht te komen in mijn Justfog.
Ook gaan de coils snel naar de maan ( nu vape ik altijd zoet, dus dat verkort de levensduur ook wel )

Ik heb nog wel ergens een nautilus liggen, maar geen coil.
Misschien dat idd weer eens proberen.
I leaf stick heb ik ook nog liggen, wel een ouder model maar weinig gebruikt want het verbruikte zoveel liquid.

Of de Justfog 1..
Iemand ervaring mee?

Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft :)
Ik vind joyetech dus herriemakers, de vorige was ook al snel onbruikbaar.
De tank was amper los te draaien.
@Consuelabananahamok, ik vind de smaak van Flavourtech ook minder geworden. Zou het kunnen zijn dat ze een "verbeterd receptuur" hebben, waardoor de volheid van de smaak minder is geworden.

Heb je Liqua wel eens geprobeerd? Als je van zoet houdt is chocolat-mint denk ik wel wat voor je.

Welke van Joyetech had je nog meer afgezien van de AIO?
Cateautje schreef:
25-01-2018 15:10
Hoewel ik vanaf de derde week van december geen rookwolkje meer heb geblazen en ik verder geen behoefte heb aan nicotine, ga ik wel weer vapen. Ik mis het, de lekkere smaakjes en de rookwolken op zich. Heb net vanilleliquid zonder nicotine besteld en ga zo een flesje halen bij Primera om de dag van wachten te overbruggen.
Hee, toch?

Overbruggen met Primera meuk doe ik ook, hahaha.
Welke vanilleliquid heb jij besteld? Ik heb sinds kort de Vanille van Miller ontdekt, die is echt lekker. Vorige vanille liquids vond ik erg tegenvallen maar die van Miller is een blijvertje, heb 'm al op een lijstje gezet :rolling:
Maar goed, toch maar weer dampen, ik ben benieuwd hoe dat bevalt met 0 mg nicotine.
Geen idee, volgens mij ook gewoon een aio, maar andere uitvoering.

Heb de nautilus mini gevonden in de kast.
Twijfel nu om er coil voor te bestekken, of de Justfog 1 te bestellen om te proberen.

Jammer dat ik het snel in huis wil hebben.
Op Aliexpress liggen de prijzen van deze merken echt 50/60% lager!
Maarja, dat duurt even voordat ze binnen zijn.
Chocolate mint nog niet geprobeerd.

Ja, zou dat het zijn, dat de samenstelling veranderd is?
Ik baal altijd als je toe bent aan een andere smaak, want kost altijd een hoop tegenvallers voordat je weer een blijvertje hebt gevonden.
Bobby-Pin schreef:
25-01-2018 16:10
Hee, toch?

Overbruggen met Primera meuk doe ik ook, hahaha.
Welke vanilleliquid heb jij besteld? Ik heb sinds kort de Vanille van Miller ontdekt, die is echt lekker. Vorige vanille liquids vond ik erg tegenvallen maar die van Miller is een blijvertje, heb 'm al op een lijstje gezet :rolling:
Maar goed, toch maar weer dampen, ik ben benieuwd hoe dat bevalt met 0 mg nicotine.
Ik heb nu die van Flavourtec besteld. Heb wel die van Millers gehad, maar die smaakte nergens naar. Ik wacht even af wat ik nu krijg.

Heb van de Primera koffie genomen want de vanille was op, is goed te doen, alleen je moet hem niet droog laten stomen, dan krijg je een smaak waar je bekken van gaat trekken.

Is heel goed te doen nicotinevrij, maakt voor mij eigenlijk geen verschil.

Ach, het is maar voor even, van de week stop ik er weer mee.
Mijn joyetech exceed maakt inderdaad ook wel 'lawaai'
Ik vind dat niet vervelend, maar ik kan me voorstellen dat anderen zich eraan kunnen storen.

Ik kan helaas helemaal nog geen tips geven qua smaakjes oid.
Oja nou wel 1tje.... ik heb de smaak strawberry mint van Hangda en die vind ik heel zwakjes.
Beide smaken komen niet goed uit, maar deze heb ik alleen nog maar in een ego ce4 gehad. Dus wellicht is deze in een andere smoker wel lekker.
consuelabananahammok schreef:
25-01-2018 16:17
Geen idee, volgens mij ook gewoon een aio, maar andere uitvoering.

Heb de nautilus mini gevonden in de kast.
Twijfel nu om er coil voor te bestekken, of de Justfog 1 te bestellen om te proberen.

Jammer dat ik het snel in huis wil hebben.
Op Aliexpress liggen de prijzen van deze merken echt 50/60% lager!
Maarja, dat duurt even voordat ze binnen zijn.
Is er bij jouw geen stenen winkel in de buurt waar je coils kunt kopen ( en dan niet de Primera want die vragen voor coils de hoofdprijs ). Als je voor 20:00 besteld bij een bepaalde Nederlandse e-sigaretten e-shop heb je ze morgen al binnen.

Over de Justfog weet ik helemaal niets, maar het schijnt wel een vaper te zijn waar je je aan kunt hechten als ik zo lees op mijn topic :D

Ik zou gaan voor de Nautilus met de iStick Pico, in vaperland zijn ze vol lof over deze combinatie.
Ik heb een Justfog 1453 en het is het beste dat ik ooit heb gehad. Ik heb ook de Kanger evod gehad, maar dat was een ramp, had steeds een mondvol liquid, getver.
Cateautje schreef:
25-01-2018 17:17
Ik heb een Justfog 1453 en het is het beste dat ik ooit heb gehad. Ik heb ook de Kanger evod gehad, maar dat was een ramp, had steeds een mondvol liquid, getver.
O bah, dat is vies, liquid in je mond :(

De Justfog is wel een elegantere e-sigaret zo te zien en minder diameter dan mijn AIO. Misschien past mijn Joyetech ego one mini atomizer daarop want ik kan nog steeds geen batterij ergens bestellen voor de ego one mini. Lijkt wel of het uit de handel is genomen maar ik heb ook geen nieuws gelezen over ontploffende ego one mini's van Joyetech.
Ik heb de webshop vandaag ook maar gebeld voor advies.
Heb nu de Justfog q16 besteld.
Vind het niet perse een mooie uitstraling ( ik vind een penmodel toch het meest neutraal ofzo )

Ook wat nieuwe liquids besteld.
De chocolate mint, kersen van millers, vanille van liqua en iets van italian nog wat van Millers.

Hoop dat het gaat bevallen.
Spannend, Consuela. Schier pijpje zo te zien maar zag in een review dat je 'm niet uit kunt zetten?

Veel goede reviews over je (toekomstige) Justfog q16 en veel mensen zijn er door gestopt met roken.
Geweldig hoe goed en eenvoudig het stoppen met roken werkt door simpel over te stappen op de e-sigaret.

Heb je de buit morgen al binnen?
Heb hem binnen gekregen vandaag.

Nu net pas uitgepakt.

Eerste indruk,
Klein en lekker licht in de hand.
Wat ik fijn vind , gewoon subtiel dingetje
Ik ben niet zo van die grote kanonnen :)

Hij maakt ook niet veel geluid !
Dat blijft voor mij een belangrijk verschil tussen de Joytech en de Justfog

Heb hem gevuld met cherry me up van millers.
Hele goede smaakbeleving, wel wat sterke keelprikkel.
Maar deze smaak was er alleen in de 6 mg, en ik damp al een tijdje op 3
Heb er nu wat vanille van liqua 3 mg bij gemeng en dat is beter voor mij. Maakt het wat zachter.

Bij het in gebruik nemen lekte hij even, maar dat lijkt nu voorbij.
Even afwachten of dat slechts een opstartprobleempje was.

Met een knopje kan je wat stappen zetten in het voltage.
Lekker simpel uitgevoerd, dat bevalt mij wel.
Ik ben gewoon niet het type damper wat allerlei truukjes uit wil oefenen.
Gewoon dat ding pakken en gaan, maar met het knopje voor wat stapjes om evt. De smaak wat te beïnvloeden heb je toch net wat speelruimte .

Ben benieuwd hoe hij het op langere termijn gaat doen.
Maar voor nu ben ik zeer tevreden!

Twee kleine minpuntjes, de draairing waar je de luchttoevoer mee kan regelen zit wat krap bij de batterij.
Dat draait een beetje onhandig.
Het tankje van de batterij losdraaien gaat wat stroef en de grip die je nodig hebt kan je lastig verkrijgen.
Dat komt omdat de ring voor de luchttoevoer ook draait, en je het glaasje ook nog eens los kan draaien.
Er zitten dus drie draaipunten heel dicht bij elkaar.
Je draait al snel het tankje zelf los wanneer je moet bijvullen. I.p.v het van de batterij los draaien.
Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Maaarrrrr.
Qua smaak is het apparaatje erg lekker.
Blij mee :)

Hij kan overigens gewoon aan of uitgezet worden.
Je nieuwe Justfog lijkt me een schot in de roos, nu hoef je ook niet verder meer te zoeken :)
Waar ik erg benieuwd naar ben is of de batterij lang meegaat of dat je 'm meerdere malen per dag moet opladen. Dat laatste ligt er natuurlijk ook maar net aan of je achter elkaar veept of 'm vaak weg legt.

Het probleem met de drie draaipunten is vervelend, die ervaar ik ook met mijn Nautilus. Bij mijn Nautilus zit een siliconenring om lekkage te voorkomen, wat natuurlijk erg prettig is, maar ik heb nu wel alweer twee keer bijna het idee gehad dat ik 'm echt niet meer los kon draaien :O
Als tip wordt dan gegeven wat liquid op de ring te smeren voordat je het glaasje er weer op draait.

Veel dampplezier met je nieuwe Justfog, ik vind het een mooi modelletje en kan me voorstellen dat je er blij mee bent in de eerste plaats natuurlijk ook omdat de smaak nu weer beter tot z'n recht komt :)
Bobby-Pin schreef:
25-01-2018 18:55
O bah, dat is vies, liquid in je mond :(

De Justfog is wel een elegantere e-sigaret zo te zien en minder diameter dan mijn AIO. Misschien past mijn Joyetech ego one mini atomizer daarop want ik kan nog steeds geen batterij ergens bestellen voor de ego one mini. Lijkt wel of het uit de handel is genomen maar ik heb ook geen nieuws gelezen over ontploffende ego one mini's van Joyetech.
:rofl: ontploffende ego one's , moet gelijk weer denken aan die van mij die begon te roken en te spurteren uit zichzelf.

Man vandaag toch één van mijn smokies meegenomen naar zn werk, terwijl hij nog zei dat hij dat echt niet ging doen. Nou dus wel, incluis liquid en een reservecoil, de lul. :biggrin:
Dus ik gelijk een nieuwe smokie besteld, ook weer een joyetech aio want bevalt prima en niet duur , een zwarte :peace:
Die ego mini's lijken wel van de aardbodem verdwenen.
Veel dampplezier met je nieuwe smokie consuela... Klinkt goed ! 8-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven