Twijfels

26-01-2018 09:38 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor adviezen en reacties. Kan ik echt wat mee.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2018 09:27
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
96.04% gewijzigd
Ben je zelf nog wel een God dan? Waarschijnlijk denkt zij er hetzelfde over...
Standaard reactie. Erg kinderachtig. Het gaat niet over haar maar over mij. Ik zit hier mee.
Dat is erg hoor dat ze ouder is geworden. Tja, dan had je haar om moeten leggen, dan was ze nooit ouder geworden.
TO, jij bent ook ouder geworden. Als dit daadwerkelijk de reden is om te scheiden, dan ben je geestelijk aardig van het padje. En dan hoop ik met heel mijn hart dat je nooit, maar dan ook nooit meer een relatie krijgt.
Gewoon scheiden. Altijd voor jezelf kiezen. Je wil toch niet het graf in straks met het idee dat je jaren tegen een oude vrouw hebt aangekeken? Dan is ze de moeder van je kinderen, dan hebben jullie een heel leven samen, nou en? Dat zijn toch allemaal bijzaken? Vrouwen die niet jong blijven verdienen jou niet!
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 09:44
0.32% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
twijfelen schreef:
26-01-2018 09:41
Standaard reactie. Erg kinderachtig. Het gaat niet over haar maar over mij. Ik zit hier mee.
Dat is niet kinderachtig . Je bent zelf ook vast aardig ingekakt.
Duidelijk. Dank je.
Dat was idd kort en bondig :proud:
(Dead Kennedys)
dat van jou erg cynisch :-)
twijfelen schreef:
26-01-2018 09:50
dat van jou erg cynisch :-)
Joh. Gek he.

Ga gewoon eens lief doen naar je vrouw ipv hier lopen zeuren over een al te sneu “probleem”. Kom, ben een vent
(Dead Kennedys)
Je hebt het nu over 1 specifiek stukje, het gras is altijd groener aan de overkant, en zelfs als je er zelf goed genoeg uitziet om een veel jongere vriendin aan de haak te slaan wordt ook zij al snel ouder.

Hebben jullie het nog gezellig samen thuis?? Ondernemen jullie dingen samen? Lachen jullie samen? Hebben jullie echt nog wat samen of zijn jullie alleen samen ouders?

Als je echt samen nog wat hebt en deelt zou ik blijven en proberen dat van het ouder worden van je af te zetten. Heb je samen niets meer dan kun je of daaraan gaan werken of scheiden jou keus
where ever you go, go with your heart
Maar TO..wat had je voor ogen..dat iedereen strak en hetzelfde eruit blijft zien?

Ik bedoel...dat stukje is redelijk kortzichtig.
Waarom beperk je je oplossing tot wel of niet scheiden?

Als je zulke rare problemen hebt, zou ik eerder aan een psycholoog denken.
nou gewoon uit elkaar gaan hoor. Ga voor een vrouw die jonger is. En als zij dan over haar houdbaarheidsdatum heen is weer op naar de volgende.
Als het echt puur over het fysieke stukje gaat, ga je hier altijd tegenaan lopen. Of je moet echt veel geld hebben, dan zou je nog wel telkens een jonger mokkeltje kunnen scoren.

Maar je geeft aan dat jullie ook al jaren berusten in het feit dat jullie anders zijn. Hoe moet ik dat zien? Is het dan eigenlijk al jaren een verstandshuwelijk omwille van de kinderen? Of hebben jullie besloten geen ruzie meer te maken over die verschillen en hebben jullie nog wel plezier samen, goede gesprekken, intimiteit en mooie momenten?
We zijn voornamelijk ouders. Zoals ik al schreef, we zijn heel erg verschillend en naarmate je ouder wordt, wordt dat ook duidelijker.

Ik snap ook wel dat het kortzichtig is maar aantrekkelijkheid is toch ook niet onbelangrijk. Of zijn jullie allemaal heilig.
Zie je haar vooral nog als moeder van je kinderen of ook nog echt als je vrouw?

Je kunt scheiden en wellicht kom je dan nog een jonge strakke vrouw tegen. Je kunt ook naar een psycholoog, of wellicht beter, samen naar relatietherapie.
er worden wel meer stellen die qua karakter erg verschillen samen oud en minder aantrekkelijk, dat hoeft geen probleem te zijn... waarom denk jij dat dat het probleem is?

stel dat je de rust in je hoofd eens bij jezelf zou zoeken in plaats van in een externe oorzaak
Lorem Ipsum
Ik hoor het al, ga maar scheiden. Dan verlos je die arme vrouw van je van de meest oppervlakkige, onsympathieke hork die er bestaat.
Hopelijk komt ze nu wel eens een keer een leuke man tegen.
Relatietherapie vind ik echt geldklopperij. Niemand veranderd uiteindelijk qua karakter, heel misschien tijdelijk voor de goede wil.
Hebben jullie de laatste jaren nog wel eens moeite gedaan om echt partners en geliefden van elkaar te zijn? Is het niet een idee om relatietherapie te proberen voor je definitief de handdoek in de ring gooit?

Edit: zie nu je reactie hierboven. Dat is natuurlijk echt een onzinverhaal. Relatietherapie is er ook niet om karakters te veranderen. Het is er wel om te leren communiceren met elkaar en echt te luisteren. Ooit zijn jullie op elkaar gevallen, het kan zijn dat je dmv relatietherapie elkaar weer kunt vinden.

Ik begin alleen steeds meer het idee te krijgen dat je hier gewoon wil horen "ja ga maar scheiden".
tiswa wijzigde dit bericht op 26-01-2018 10:06
49.76% gewijzigd
Je vrouw is ouder geworden... en je vindt haar dus niet meer aantrekkelijk? Hm. Zij jou nog wel?
Het huwelijk klinkt een beetje “ingekakt”, zoals je het omschrijft.
Als je twijfelt over scheiden, zou ik eerst eens gaan proberen wat je kunt doen om elkaar weer een beetje terug te vinden.
Heb je dat al gedaan? Klinkt een beetje als midlifecrisis...
Zou je je vrouw echt kwijt willen?
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 10:04
0.13% gewijzigd
Dat gun ik haar ook zeer zeker
laverneb, goed bericht.

Nogmaals, het gaat toch niet om wat zij van mij vindt. Ik schrijf hier.

Het huwelijk is zeker ingekakt. Komt natuurlijk ook door de verschillen.

Midlifecrisis, dat zou kunnen maar ik denk het niet.
twijfelen schreef:
26-01-2018 10:00
We zijn voornamelijk ouders. Zoals ik al schreef, we zijn heel erg verschillend en naarmate je ouder wordt, wordt dat ook duidelijker.

Ik snap ook wel dat het kortzichtig is maar aantrekkelijkheid is toch ook niet onbelangrijk. Of zijn jullie allemaal heilig.
Nee joh, wij hebben gewoon allemaal hele sprankelende strakke partners. Die zetten we op dieet, we sturen ze een paar keer per week naar de sportschool, geven ze af en toe een kleurspoeling, kleden ze überhip en voor hun verjaardag krijgen ze elk jaar wat plastische chirurgie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven