Helemaal gebroken
vrijdag 26 januari 2018 om 09:06
Goedemorgen allemaal,
Ik voel mij gebroken. En ik zal jullie vertellen waarom:
Enige tijd geleden leerde ik een vrouw kennen. Ons contact was zakelijk en we hadden vanwege werk zo nu en dan een afspraak.
Al snel bleek dat deze mevrouw en ik een goede klik hadden. We werkten prettig samen en konden zo nu en dan om elkaar lachen.
Om een lang verhaal kort te maken: We kregen gevoelens voor elkaar. We gingen chatten buiten werktijd. Veel en vaak. Over van allerlei onderwerpen. Werk, liefde, seks, sport/hobby's,etc. Tijdens onze zakelijke afspraken werd het steeds opener en leuker.
Er was echter één probleem. Deze mevrouw is getrouwd. Ze heeft ook nog eens drie kinderen. Ik ben slechts twee jaar jonger, maar heb geen kinderen en mijn relatie liep enkele maanden geleden stuk. In die periode hadden we overigens ook al regelmatig contact, maar dat ter zijde.
Vorige week zei ze ineens onze zakelijke afspraak af. En vervolgens belde ze mij in de avond op. Ze gaf aan dat ze gevoelens voor mij had gekregen. Er spookte van alles door haar hoofd en ze wil mij voorlopig niet meer spreken. Voor onze verplichte afspraken regelt ze vanaf heden een collega.
En nu ben ik gebroken. Ik was en ben namelijk best bereid om haar situatie te respecteren. Hoe leuk ik haar ook vind, ik zou haar huwelijk nooit in de weg willen staan. Ik begrijp dat ze moet kiezen voor haar relatie. Maar het idee dat ik haar niet meer kan en zal spreken maakt mij erg verdrietig. Ik slaap slecht. Ik eet slecht. Ik denk constant aan haar. Ik word emotioneel bij het horen van liedjes op de radio. En ik weet niet wat ik doen moet. Natuurlijk heb ik ook gevoelens voor haar. Maar ik zou deze best kunnen temperen tot 'vriendschappelijk' contact.
Ik voel mezelf een beetje leveloos. En dat is best sneu als één vrouw hier de oorzaak van is. Ik moet iets met mijn leven. Van baan veranderen? Andere hobby's zoeken? Maar tot dusver heb ik geen idee en kijk ik de klok vooruit
Ik voel mij gebroken. En ik zal jullie vertellen waarom:
Enige tijd geleden leerde ik een vrouw kennen. Ons contact was zakelijk en we hadden vanwege werk zo nu en dan een afspraak.
Al snel bleek dat deze mevrouw en ik een goede klik hadden. We werkten prettig samen en konden zo nu en dan om elkaar lachen.
Om een lang verhaal kort te maken: We kregen gevoelens voor elkaar. We gingen chatten buiten werktijd. Veel en vaak. Over van allerlei onderwerpen. Werk, liefde, seks, sport/hobby's,etc. Tijdens onze zakelijke afspraken werd het steeds opener en leuker.
Er was echter één probleem. Deze mevrouw is getrouwd. Ze heeft ook nog eens drie kinderen. Ik ben slechts twee jaar jonger, maar heb geen kinderen en mijn relatie liep enkele maanden geleden stuk. In die periode hadden we overigens ook al regelmatig contact, maar dat ter zijde.
Vorige week zei ze ineens onze zakelijke afspraak af. En vervolgens belde ze mij in de avond op. Ze gaf aan dat ze gevoelens voor mij had gekregen. Er spookte van alles door haar hoofd en ze wil mij voorlopig niet meer spreken. Voor onze verplichte afspraken regelt ze vanaf heden een collega.
En nu ben ik gebroken. Ik was en ben namelijk best bereid om haar situatie te respecteren. Hoe leuk ik haar ook vind, ik zou haar huwelijk nooit in de weg willen staan. Ik begrijp dat ze moet kiezen voor haar relatie. Maar het idee dat ik haar niet meer kan en zal spreken maakt mij erg verdrietig. Ik slaap slecht. Ik eet slecht. Ik denk constant aan haar. Ik word emotioneel bij het horen van liedjes op de radio. En ik weet niet wat ik doen moet. Natuurlijk heb ik ook gevoelens voor haar. Maar ik zou deze best kunnen temperen tot 'vriendschappelijk' contact.
Ik voel mezelf een beetje leveloos. En dat is best sneu als één vrouw hier de oorzaak van is. Ik moet iets met mijn leven. Van baan veranderen? Andere hobby's zoeken? Maar tot dusver heb ik geen idee en kijk ik de klok vooruit
vrijdag 26 januari 2018 om 12:31
Je bent toch niet aan het hengelen he?forummeraXxl schreef: ↑26-01-2018 12:27Hey Vrijdagochtend,
Je mag mij altijd een privé bericht sturen!
Sterkte!
vrijdag 26 januari 2018 om 13:06
Dank voor je reactie. Dit klopt uiteraard helemaal.laverneb schreef: ↑26-01-2018 12:05Je maakt het erg dramatisch. Probeer ook reeel te zijn en te bedenken dat het heel onverstandig kan zijn om zo’n intiem contact aan te gaan met iemand (dat is dagelijks contact over zulke persoonlijke zaken zeker) als je allebei in een relatie zit, tenminste ik begrijp dat jij dat aanvankelijk ook was. Jullie zochten contact en steun bij elkaar, positieve aandacht ook. Jij staat nu met “lege handen”, je relatie is voorbij. Zij heeft de stekker eruit getrokken, uit jullie contact omdat zij wil gaan voor haar huwelijk. Jullie hebben elkaar iets gegeven, tijdelijk, en nu is het tijd om dat los te laten. Zou jouw relatie het gered hebben zonder dat zij in beeld was geweest?
Zie het positieve ervan in: verstandig was het contact niet, jullie speelden beiden met vuur. Toch hebben jullie het contact met elkaar blijkbaar nodig gehad. Jij misschien wel om een einde te maken aan een relatie waar jij je niet goed in voelde. En zij omdat jij tijdelijk iets voor haar aanvulde.
Als je er zo naar kunt kijken, zwelg je misschien iets minder erin. Kun je nog steeds verdrietig zijn om wat niet gaat komen. Maar zie het als iets wat gebeurde. Niet als het einde van de wereld. Het feit dat je twijfelt aan alles, je werk, je vrijetijdsbesteding duidt erop dat je nog wel wat werk aan de winkel hebt met jezelf. Een relatie met iemand kan daar nooit een vervanging of invulling voor zijn.
Dus: zoek afleiding. Neem de tijd om te bedenken wat je anders zou willen in je leven en neem stappen in die richting.
Accepteer en respecteer het besluit van iemand waar je veel om bent gaan geven, maar die een keuze heeft gemaakt. Ik zou je aanraden geen enkel contact te zoeken, om het voor jullie allebei niet moeilijker te maken. Vriendschappelijk contact en je aangetrokken voelen tot iemand gaan niet samen.
Sterkte en chill een beetje.
Het is iets wat ik ook tijdens dit contact al constateerde, maar de aandacht van deze vrouw was in dit geval de welkome afleiding.
Nu val ik in een soort van gat. Ik haal geen voldoening uit werk en/of hobby's. Tijd voor iets nieuws...
vrijdag 26 januari 2018 om 14:43
Dit is een hele verstandige vrouw. Daar kunnen veel getrouwde mannen die het buiten de deur zoeken veel van leren. Dit terzijde trouwens...
Het beste advies wat ik je kan geven is, neem afstand, ga uithuilen, zoek hobby's en pak je leven weer op. Klinkt allemaal heel makkelijk want gevoelens kun je niet ineens uitzetten. Toch is dat het beste wat je kunt doen. De tijd heelt alle wonden, je vindt op termijn de echte liefde wel.
Geef deze vrouw de ruimte en accepteer haar besluit. Ze wil voor haar huwelijk gaan, er zijn kinderen mee gemoeid, bewonderenswaardig vind ik het.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.
Het beste advies wat ik je kan geven is, neem afstand, ga uithuilen, zoek hobby's en pak je leven weer op. Klinkt allemaal heel makkelijk want gevoelens kun je niet ineens uitzetten. Toch is dat het beste wat je kunt doen. De tijd heelt alle wonden, je vindt op termijn de echte liefde wel.
Geef deze vrouw de ruimte en accepteer haar besluit. Ze wil voor haar huwelijk gaan, er zijn kinderen mee gemoeid, bewonderenswaardig vind ik het.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.
vrijdag 26 januari 2018 om 14:54
Nou nou raap jij jezelf maar op. Ooit was je de snelste, het is bijna niet te geloven.vrijdagochtend schreef: ↑26-01-2018 09:23Ben zo bang dat ze niet meer aan mij zal denken over een tijdje. Dat ze mij compleet vergeet.
Andersom zal ik dat wel moeten bereiken wil ik mezelf weer op kunnen rapen.
vrijdag 26 januari 2018 om 14:56
Ik krijg ineens inspiratie voor een liedje.vrijdagochtend schreef: ↑26-01-2018 09:39Ik ben 37. De dame in kwestie 40.
Het is absoluut niet de eerste keer. Sterker nog, ik heb 2 lange relaties gehad in het verleden.
Echter is het wel de eerste keer dat ik mezelf zo verdrietig voel omdat iemand mij verlaten heeft.
Dit gevoel ken ik niet. Voorheen was het even slikken en weer doorgaan. Nu voelt het heftiger dan dat.
vrijdag 26 januari 2018 om 15:05
Ik ook. Het had zo mooi kunnen zijn. Je gunt zo een vrouw zo een alles verwoestende scheiding. Maar nee ze past er voor. Wat kan het leven toch rauw zijn. TO ik voel je. Vanavond brand ik een kaarsje voor je.JollyRider schreef: ↑26-01-2018 09:26Ja, je was willoos slachtoffer van de situatie natuurlijk. Je hebt totaal onbewust met haar een intimiteit opgezocht waarvan echt iedere aap weet dat je daarmee in haar huwelijk zat te prutsen. Ik heb intens medelijden hoor.