Helemaal gebroken

26-01-2018 09:06 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik voel mij gebroken. En ik zal jullie vertellen waarom:

Enige tijd geleden leerde ik een vrouw kennen. Ons contact was zakelijk en we hadden vanwege werk zo nu en dan een afspraak.
Al snel bleek dat deze mevrouw en ik een goede klik hadden. We werkten prettig samen en konden zo nu en dan om elkaar lachen.
Om een lang verhaal kort te maken: We kregen gevoelens voor elkaar. We gingen chatten buiten werktijd. Veel en vaak. Over van allerlei onderwerpen. Werk, liefde, seks, sport/hobby's,etc. Tijdens onze zakelijke afspraken werd het steeds opener en leuker.

Er was echter één probleem. Deze mevrouw is getrouwd. Ze heeft ook nog eens drie kinderen. Ik ben slechts twee jaar jonger, maar heb geen kinderen en mijn relatie liep enkele maanden geleden stuk. In die periode hadden we overigens ook al regelmatig contact, maar dat ter zijde.

Vorige week zei ze ineens onze zakelijke afspraak af. En vervolgens belde ze mij in de avond op. Ze gaf aan dat ze gevoelens voor mij had gekregen. Er spookte van alles door haar hoofd en ze wil mij voorlopig niet meer spreken. Voor onze verplichte afspraken regelt ze vanaf heden een collega.

En nu ben ik gebroken. Ik was en ben namelijk best bereid om haar situatie te respecteren. Hoe leuk ik haar ook vind, ik zou haar huwelijk nooit in de weg willen staan. Ik begrijp dat ze moet kiezen voor haar relatie. Maar het idee dat ik haar niet meer kan en zal spreken maakt mij erg verdrietig. Ik slaap slecht. Ik eet slecht. Ik denk constant aan haar. Ik word emotioneel bij het horen van liedjes op de radio. En ik weet niet wat ik doen moet. Natuurlijk heb ik ook gevoelens voor haar. Maar ik zou deze best kunnen temperen tot 'vriendschappelijk' contact.
Ik voel mezelf een beetje leveloos. En dat is best sneu als één vrouw hier de oorzaak van is. Ik moet iets met mijn leven. Van baan veranderen? Andere hobby's zoeken? Maar tot dusver heb ik geen idee en kijk ik de klok vooruit :cry:
Ik vind die vrouw heel verstandig ! Jammer voor jou maar ze wil duidelijk haar man trouw blijven. Chapeau.
Dus je wil niets, want haar huwelijk, maar als je niet meer mag prutsen in haar huwelijk (want dat deed je dus wel) ben je gebroken? Breekbaar persoon
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nou, zoiets kan best even pijn doen. Verstandige vrouw. Respecteer haar besluit, huil een paar dagen uit en pak jezelf dan bij kop en kont. Ga afleiding zoeken, hardlopen, zoek vrienden op voor een biertje, ga sporten. Sterkte.
Goede keuze van haar, jullie hebben het ook veel te ver laten komen en jij had vanaf het begin afstand moeten houden omdat ze getrouwd is.
En nee, je kunt je gevoelens niet beperken tot vriendschappelijk contact, dat weet je zelf ook wel.
Gun jezelf verdriet en ga weer verder. Richt de volgende keer je aandacht op iemand die vrij is.
Je bent gewend/gehecht geraakt aan haar en jullie contact samen. De gevoelens die zij bij jou los heeft gemaakt, werkt verslavend.
Ga je focus leggen op iets compleet nieuws. Niet meer chatten dus of contact hebben.Doorbreek het patroon en je zult zien dat je echt wel zonder haar kunt leven.
Ana_Isabel2 schreef:
26-01-2018 09:19
Je bent gewend/gehecht geraakt aan haar en jullie contact samen. De gevoelens die zij bij jou los heeft gemaakt, werkt verslavend.
Ga je focus leggen op iets compleet nieuws. Niet meer chatten dus of contact hebben.Doorbreek het patroon en je zult zien dat je echt wel zonder haar kunt leven.
Ben zo bang dat ze niet meer aan mij zal denken over een tijdje. Dat ze mij compleet vergeet.
Andersom zal ik dat wel moeten bereiken wil ik mezelf weer op kunnen rapen.
SilverShadow schreef:
26-01-2018 09:17
En nee, je kunt je gevoelens niet beperken tot vriendschappelijk contact, dat weet je zelf ook wel.
Inderdaad, alleen vrienden blijven gaat echt niet werken.
JollyRider schreef:
26-01-2018 09:14
Dus je wil niets, want haar huwelijk, maar als je niet meer mag prutsen in haar huwelijk (want dat deed je dus wel) ben je gebroken? Breekbaar persoon
Ik heb nooit bewust willen prutsen in haar huwelijk. We moesten contact hebben vanwege werk. Alvorens ik haar situatie wist vonden we elkaar stiekem al leuk. Daarnaast heb ik nooit intentie gehad om haar vreemd te laten gaan met mij of wat dan ook. De dingen zijn gewoon zo gelopen.
vrijdagochtend schreef:
26-01-2018 09:23
Ben zo bang dat ze niet meer aan mij zal denken over een tijdje. Dat ze mij compleet vergeet.
Andersom zal ik dat wel moeten bereiken wil ik mezelf weer op kunnen rapen.
Je weet rationeel wel dat je je enorm zit aan te stellen he?
(Dead Kennedys)
Ik begrijp dat liefde heel snel kan opbloeien en daar zit nou juist het gevaar. Je hebt een aantal stappen overgeslagen. Je wist dat ze getrouwd was en toch ben je doorgegaan op basis van je gevoel. Bovendien moest je haar zien voor werk en zijn jullie beide met elkaar gaat babbelen buiten werktijd. Niks mis mee, maar als je vervolgens de grens van vriendschappelijk overschrijdt moet je ervan bewust zijn dat dit consequenties met zich mee draagt.

Ik lees dat je best bereid bent om het als vriendschap te benaderen. Dat herken ik ook van mezelf. Maar vergeet niet dat zij een nog veel groter probleem heeft. Zij is al getrouwd en heeft kinderen. Ze heeft er verstandig aan gedaan om het te stoppen, ook voor zichzelf.

Ik zou het even laten rusten, hoe moeilijk het ook is. Een vrouw die zegt dat ze gevoelens voor je heeft raakt dat gevoel misschien wel moeilijker kwijt dan dat jij er toe in staat bent. Binnen enkele maanden zou ik haar weer een berichtje sturen of beter nog, gewoon bellen en kijken of die vriendschap er in zit.

Ik vind het erg vervelend voor je, maar ik zie geen mogelijkheden hoe je dit anders zou kunnen aanpakken.
JollyRider schreef:
26-01-2018 09:24

Klopt. Ik leef puur op emotie momenteel. Helder nadenken is er niet bij geloof ik..
JollyRider schreef:

Klopt. Ik leef puur op emotie momenteel. Helder nadenken is er niet bij geloof ik..
vrijdagochtend schreef:
Ik heb nooit bewust willen prutsen in haar huwelijk. We moesten contact hebben vanwege werk. Alvorens ik haar situatie wist vonden we elkaar stiekem al leuk. Daarnaast heb ik nooit intentie gehad om haar vreemd te laten gaan met mij of wat dan ook. De dingen zijn gewoon zo gelopen.
Ja, je was willoos slachtoffer van de situatie natuurlijk. Je hebt totaal onbewust met haar een intimiteit opgezocht waarvan echt iedere aap weet dat je daarmee in haar huwelijk zat te prutsen. Ik heb intens medelijden hoor.
(Dead Kennedys)
Neem een koude douche en begin aan je werkdag. Hup.
Meesterkees schreef:
26-01-2018 09:25
Ik begrijp dat liefde heel snel kan opbloeien en daar zit nou juist het gevaar. Je hebt een aantal stappen overgeslagen. Je wist dat ze getrouwd was en toch ben je doorgegaan op basis van je gevoel. Bovendien moest je haar zien voor werk en zijn jullie beide met elkaar gaat babbelen buiten werktijd. Niks mis mee, maar als je vervolgens de grens van vriendschappelijk overschrijdt moet je ervan bewust zijn dat dit consequenties met zich mee draagt.

Ik lees dat je best bereid bent om het als vriendschap te benaderen. Dat herken ik ook van mezelf. Maar vergeet niet dat zij een nog veel groter probleem heeft. Zij is al getrouwd en heeft kinderen. Ze heeft er verstandig aan gedaan om het te stoppen, ook voor zichzelf.

Ik zou het even laten rusten, hoe moeilijk het ook is. Een vrouw die zegt dat ze gevoelens voor je heeft raakt dat gevoel misschien wel moeilijker kwijt dan dat jij er toe in staat bent. Binnen enkele maanden zou ik haar weer een berichtje sturen of beter nog, gewoon bellen en kijken of die vriendschap er in zit.

Ik vind het erg vervelend voor je, maar ik zie geen mogelijkheden hoe je dit anders zou kunnen aanpakken.

Bedankt voor je reactie.

Hoezo dit?
vrijdagochtend schreef:
26-01-2018 09:25
Houden zo, want je gaat je kapot schamen als je weer gewoon je als een grote jongen gaat gedragen
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
26-01-2018 09:26
Ja, je was willoos slachtoffer van de situatie natuurlijk. Je hebt totaal onbewust met haar een intimiteit opgezocht waarvan echt iedere aap weet dat je daarmee in haar huwelijk zat te prutsen. Ik heb intens medelijden hoor.

Als jij nu wil beweren dat je geen gevoelens kan krijgen voor iemand waarvan je weet dat deze persoon in een relatie zit, dan denk ik dat je nog eens van een koude kermis thuis komt. Of je het nu wel of niet weet. Je kan een klik hebben met iemand. Een klik waar je jezelf aan gaat hechten.
vrijdagochtend schreef:
26-01-2018 09:28
Als jij nu wil beweren dat je geen gevoelens kan krijgen voor iemand waarvan je weet dat deze persoon in een relatie zit, dan denk ik dat je nog eens van een koude kermis thuis komt. Of je het nu wel of niet weet. Je kan een klik hebben met iemand. Een klik waar je jezelf aan gaat hechten.
:there:

Gevoel kan je vrij redelijk beheersen. Gedrag bepaal je echt helemaal zelf. Jij hebt dut laten ontstaan en je wenst geen verantwoordelijkheid voor je gerommel in haar huwelijk. Gelukkig maar dat zij wel haar volwassenheid hervonden heeft
(Dead Kennedys)
Jij hebt haar nee te respecteren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
JollyRider schreef:
26-01-2018 09:31
:there:

Gevoel kan je vrij redelijk beheersen. Gedrag bepaal je echt helemaal zelf. Jij hebt dut laten ontstaan en je wenst geen verantwoordelijkheid voor je gerommel in haar huwelijk. Gelukkig maar dat zij wel haar volwassenheid hervonden heeft
Ik heb absoluut het besef dat dit niet eeuwig door zou kunnen gaan.
Ik heb echter ook het gevoel dat ik nu in een soort van gat val. Hoe sneu dat ook is, want het zegt iets over hoe mijn leven voor deze vrouw was.
ambitie en kleurloos.
viva-amber schreef:
26-01-2018 09:31
Jij hebt haar nee te respecteren.
Uiteraard. Ik zal ook op geen enkele manier nog contact opnemen. Maar dat ik er heel erg mee zit is wel een feit.
vrijdagochtend schreef:
26-01-2018 09:32
Ik heb absoluut het besef dat dit niet eeuwig door zou kunnen gaan.
Ik heb echter ook het gevoel dat ik nu in een soort van gat val. Hoe sneu dat ook is, want het zegt iets over hoe mijn leven voor deze vrouw was.
ambitie en kleurloos.
Dat is beroerd voor je
(Dead Kennedys)
Zoek een andere vrouw.
Nou word je wel een beetje melodramatisch hoor, TO. Geef jezelf eens een schop onder je kont, die kun je goed gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven