Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
maandag 22 januari 2018 om 22:55
Tja, Mats ik zou het niet weten. Ik lees hier te kort mee om er iets over te kunnen zeggen. Wat Bucephela zegt daar zit wel een kern van waarheid in denk ik, maar als alles altijd volgens hetzelfde riedeltje verloopt dan kan het soms zo zijn dat je naar de gemene deler moet gaan kijken, jezelf dus.
Iemand zei mij ook eens; steeds hetzelfde doen en dan een andere uitkomst verwachten is waanzin. Dat is wel heel stellig natuurlijk, maar je kan eens overwegen om het over een andere boeg te gooien
Iemand zei mij ook eens; steeds hetzelfde doen en dan een andere uitkomst verwachten is waanzin. Dat is wel heel stellig natuurlijk, maar je kan eens overwegen om het over een andere boeg te gooien

dinsdag 23 januari 2018 om 08:51
Mats ik denk echt niet dat het zo zeer aan jou ligt, maar wellicht de 'types' die je swipe?
Rolami; niet zo zeer rustig, maar niet mijn types zover. Wat betreft de dominantie kan ik even heel moeilijk uitleggen. Ik kan bv heel impulsief iets willen gaan ondernemen zonder er echt bij na te denken en alles plannen. Dan is het handig dat iemand mij even op de bank zet en mij tot nadenken zet zeg maar.
Iemand die aanvoelt wanneer hij erin mee kan gaan en wanneer niet...
Ik denk niet dat het zo duidelijker is geworden :p Maar het is zo moeilijk uit te leggen, het is een gevoelkwestie
edit; iemand die leiding kan, durft en wilt nemen. Niet dat ik geleid wil worden, maar vind het wel aantrekkelijker als een man weet wat hij wilt.
Rolami; niet zo zeer rustig, maar niet mijn types zover. Wat betreft de dominantie kan ik even heel moeilijk uitleggen. Ik kan bv heel impulsief iets willen gaan ondernemen zonder er echt bij na te denken en alles plannen. Dan is het handig dat iemand mij even op de bank zet en mij tot nadenken zet zeg maar.
Iemand die aanvoelt wanneer hij erin mee kan gaan en wanneer niet...
Ik denk niet dat het zo duidelijker is geworden :p Maar het is zo moeilijk uit te leggen, het is een gevoelkwestie
edit; iemand die leiding kan, durft en wilt nemen. Niet dat ik geleid wil worden, maar vind het wel aantrekkelijker als een man weet wat hij wilt.

dinsdag 23 januari 2018 om 09:12
Mats Bucephela zegt het goed hoor. Je leest hier toch ook wel eens mensen waarvan je denkt 'Match daar maar eens mee op Tinder'. (Niet dat ik momenteel nog actief ben op Tinder zelf, wel met mijn Tinder lief
.
Labiel, gewoon op zoek naar afleiding om hun laatste mismatch of hun ex te vergeten,... Dat komt vaak nog niet meteen aan de oppervlakte drijven bij een paar uurtjes chatten en/of bellen. Ik lees je hier nu al een hele tijd en denk niet dat jij het bij jezelf moet zoeken.
Hou moed!

Labiel, gewoon op zoek naar afleiding om hun laatste mismatch of hun ex te vergeten,... Dat komt vaak nog niet meteen aan de oppervlakte drijven bij een paar uurtjes chatten en/of bellen. Ik lees je hier nu al een hele tijd en denk niet dat jij het bij jezelf moet zoeken.
Hou moed!
dinsdag 23 januari 2018 om 09:29
Joh, jullie doen net alsof er allemaal labiele idioten op zitten tinder, haha. Scharen jullie jezelf daar ook onder? Valt ook wel mee hoor denk ik. 
Misschien kan je overwegen om de mensen waar je een beetje over twijfelt wel te liken, Mats. Dan heb je misschien de kans dat die je positief kunnen verrassen.

Misschien kan je overwegen om de mensen waar je een beetje over twijfelt wel te liken, Mats. Dan heb je misschien de kans dat die je positief kunnen verrassen.

dinsdag 23 januari 2018 om 21:31
dinsdag 23 januari 2018 om 23:01

woensdag 24 januari 2018 om 10:09
Zeker niet alleen labiele mensen op Tinder. Althans dat is niet mijn ervaring. Ben zelf ook niet labiel. Maar goed, op basis van profiel en foto’s gaat het grootste deel al naar links en daarna ben ik ook selectief op basis van de gesprekken. Tot nu toe met name normale stabiele personen ontmoet. Maar goed, kan natuurlijk altijd anders lopen. Je weet het niet altijd.
Huidige date is iig stabiel kan ik inmiddels wel zeggen na aardig wat dates. En ook op zoek naar iets serieus. Dus ii heb het getroffen
Lotje, veel succes in het buitenland! Ben benieuwd wie je daar gaat ontmoeten. Begon je je scharrel ook echt leuk te vinden?
Huidige date is iig stabiel kan ik inmiddels wel zeggen na aardig wat dates. En ook op zoek naar iets serieus. Dus ii heb het getroffen

Lotje, veel succes in het buitenland! Ben benieuwd wie je daar gaat ontmoeten. Begon je je scharrel ook echt leuk te vinden?
woensdag 24 januari 2018 om 10:58
Leuk nijn-tje!Nijn-tje schreef: ↑24-01-2018 10:09Zeker niet alleen labiele mensen op Tinder. Althans dat is niet mijn ervaring. Ben zelf ook niet labiel. Maar goed, op basis van profiel en foto’s gaat het grootste deel al naar links en daarna ben ik ook selectief op basis van de gesprekken. Tot nu toe met name normale stabiele personen ontmoet. Maar goed, kan natuurlijk altijd anders lopen. Je weet het niet altijd.
Huidige date is iig stabiel kan ik inmiddels wel zeggen na aardig wat dates. En ook op zoek naar iets serieus. Dus ii heb het getroffen![]()
Bedankt! Mwa, we vonden elkaar al leuk, en nu nog steeds. Daarin is niks veranderd, alleen niet leuk genoeg voor een relatie. Maar goed als je samen slaapt, eet etc... Ja ontstaat er gewoon een band en ik merkte gewoon dat ik iets teveel aan die dingen ging hechten...
woensdag 24 januari 2018 om 20:41
Bucephela, ik snap je redenatie al vraag ik me af of relaties bij stabiele mensen perse langer stand houden. Relatie gaan ook om andere redenen stuk, mensen die alles goed voor elkaar hebben zijn ook niet snel tevreden en gaan toch op zoek naar wat ‘beters. Of blijven langer vrijgezel op zoek naar de ware.
Maar goed, misschien heb je gelijk hoor, ik vind om verschillende redenen ook maar erg weinig mensen leuk (geschikt voor serieuze relatie) op Tinder (maar de leukerds zitten er wel tussen). Maar daar date ik dus ook niet mee!
Maar goed, misschien heb je gelijk hoor, ik vind om verschillende redenen ook maar erg weinig mensen leuk (geschikt voor serieuze relatie) op Tinder (maar de leukerds zitten er wel tussen). Maar daar date ik dus ook niet mee!
woensdag 24 januari 2018 om 20:54
Vind ik wel heel erg kort door de bocht, maar goed, ideeen/ervaringen kunnen verschillenBucephela schreef: ↑24-01-2018 10:36Verduidelijking: Stel je begint met een groep willekeurige mensen. Vervolgens ontstaan er in die groep relaties. De relaties tussen evenwichtige mensen zullen waarschijnlijk langduriger stand houden dan die waarin één of beide partijen een onstabiele factor is. De evenwichtige mensen verdwijnen daarmee vaker en langduriger (of blijvend) uit de groep, de onstabielen blijven aanwezig of keren er vaker en sneller in terug. Daardoor verschuiven de verhoudingen en raken de onstabielen oververtegenwoordigd. Des te langer dit selectieproces plaatsvindt, des te sterker de shift. Oftewel, op Tinder: hoe ouder, hoe gekker.

Nijntje, wat leuk! geniet ervan.
Ik heb vrijdag weer een date met die man die ik nogal hoog had zitten. Zin in!
donderdag 25 januari 2018 om 08:15
@bucephela: het is best logisch hoe je het verteld hoor. Het is natuurlijk altijd dat negatieve ervaringen sneller doorverteld worden en ze nog beter blijven hangen. Stabiel/instabiel is ook niet zo de vraag, maar puur of mensen bij elkaar passen.
Uiteindelijk zijn er zoveel mensen dat er toch wel iemand tussen moet zitten waarmee je een match hebt dus de kans dat je iemand tegenkomt waar je blij van wordt is uiteindelijk ook vrij groot denk ik.
Ik ben dus wat dat betreft zoals anderen hier ook echt geen gestoorde figuren tegen gekomen nog. Dus dat is dan geluk hebben denk ik.
Verder even update van mijn kant. Mijn date van vrijdag heeft gecanceled. Ze was nogal benauwd voor een afspraakje en nog niet toe aan daten. Dus ja, dat is natuurlijk prima en vervelend voor haar. Mijn date van zaterdag gaat nog wel door en lijkt ondanks dat ze het spannend vind wel enthousiast dus dat is wel leuk.
Uiteindelijk zijn er zoveel mensen dat er toch wel iemand tussen moet zitten waarmee je een match hebt dus de kans dat je iemand tegenkomt waar je blij van wordt is uiteindelijk ook vrij groot denk ik.
Ik ben dus wat dat betreft zoals anderen hier ook echt geen gestoorde figuren tegen gekomen nog. Dus dat is dan geluk hebben denk ik.
Verder even update van mijn kant. Mijn date van vrijdag heeft gecanceled. Ze was nogal benauwd voor een afspraakje en nog niet toe aan daten. Dus ja, dat is natuurlijk prima en vervelend voor haar. Mijn date van zaterdag gaat nog wel door en lijkt ondanks dat ze het spannend vind wel enthousiast dus dat is wel leuk.
donderdag 25 januari 2018 om 17:53
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Genoeg mensen die na zeer lange relaties of huwelijken opnieuw op zoek gaan naar liefde. Die theorie gaat niet op. Wel leuk geprobeerd

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

donderdag 25 januari 2018 om 18:05

vrijdag 26 januari 2018 om 00:00
Hoe confronterend ook, zo waar.Bucephela schreef: ↑25-01-2018 23:31Klopt, die gaan opnieuw op zoek. Maar denk jij dat de kans dat die dan jarenlang kansloos proberen of herhaaldelijk kortdurende relaties aangaan kleiner, gelijk of groter is dan bij een Violetta-type? Ik denk dat die kans kleiner is. Ik denk dat tussen normaal gezond gehechte mensen een relatie meer kans van slagen heeft en langer standhoudt. Dus verdwijnen die vanzelf weer waardoor het gehalte aan Violetta's vanzelf indikt.
Het kan altijd ‘zomaar’ mis gaan. Maar bij mensen die van de ene in de andere relatie rollen, is er vaak een soort patroon.
Alleen vraag ik me af of die ‘overblijven’ op Tinder etc? Daar komt toch steeds nieuw volk bij. Niet te vergelijken met een gesloten groep vrienden.

vrijdag 26 januari 2018 om 08:56
Zou kunnen hoor. Maar eerlijk gezegd heb ik meer de indruk dat de genakzuchtigen (Tinder kost niets, profiel aanmaken hoeft niet, inloggen met Facebook, date kan in een uur geregeld zijn) op Tinder de boventoon voeren.Bucephela schreef: ↑26-01-2018 08:27Niet alleen op Tinder, maar in de hele maatschappij. Ik denk wel dat de groep die in real life ook moeite heeft het onderhouden van vriendschappelijke relaties actiever is op Tinder. Dat die eerder contact durven leggen vanachter het scherm van de telefoon dan in de leefomgeving. Maar misschien lijkt dat zo doordat ik een paar van die types ben tegengekomen. Eentje daarvan heeft me te lang aan het lijntje kunnen houden.
vrijdag 26 januari 2018 om 16:18
@ Bucephela, het is dus een gekleurde mening gebaseerd op eigen ervaringen. Dat is prima. Maar ik vind het nogal ver gaan om de geestelijke gezondheid van alle mensen die ooit een break up hebben meegemaakt als instabiel te bestempelen. Daarmee zeg je dus dat iedereen in dit topic geestelijk instabiel is, inclusief jezelf. (Want jij hebt toch ook relaties gehad?) Wellicht is dit meer voer voor een eigen topic onder Psyche?
Hier al 2 weken geveld door griep. Ik heb zin in om weer op pad te gaan en een date te hebben! De dagen worden weer langer, voor je het weet is het lente!
Hier al 2 weken geveld door griep. Ik heb zin in om weer op pad te gaan en een date te hebben! De dagen worden weer langer, voor je het weet is het lente!

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am