Wij roepen wederom een eind weg!

vrijdag 26 januari 2018 om 17:31
Hele dag toch bezig geweest;
- bed verschoond
- lakens gewassen en daarna opgehangen
- normale was gedaan
- toen kwam mijn moeder even langs met nichtje, koffie gedaan en nichtje met konijn laten spelen
- naar Kruidvat gefietst en aantal dingen gekocht
- was opgehangen
- appeltaart gebakken!
- afwas gedaan enzo
- nu net gekookt en wachten op man
het is weekend!
Fijn weekend allemaal.
- bed verschoond
- normale was gedaan
- toen kwam mijn moeder even langs met nichtje, koffie gedaan en nichtje met konijn laten spelen
- was opgehangen
- appeltaart gebakken!

- afwas gedaan enzo
het is weekend!
Fijn weekend allemaal.
vrijdag 26 januari 2018 om 19:16
Bedankt lieve mensen. Vanmiddag zat ik op de wc en ik moest ineens zo onbedaarlijk hard huilen. Het verdriet overweldigt me en ik had niet verwacht dat ik er zo kapot van zou zijn, maar ik ben het wel. Ik ben maar even naar schoonzus gegaan die hier om de hoek woont, dat bood fijne afleiding. Ik heb een vriendin gevraagd volgende week mee te gaan naar de crematie. Ik hoop dat ze kan... Ik weet nog niet wanneer het is, dus ze weet niet of ze dan moet werken.
Ik ga nu maar lekker voor de tv hangen. Fijne avond!
Ik ga nu maar lekker voor de tv hangen. Fijne avond!

vrijdag 26 januari 2018 om 20:12
Ik heb nu trek in appeltaart!Hawelry schreef: ↑26-01-2018 17:31Hele dag toch bezig geweest;
- bed verschoond
- normale was gedaan
- was opgehangen
- appeltaart gebakken!
- afwas gedaan enzo
het is weekend!
Fijn weekend allemaal.
Maar ik ben vandaag weer gewogen bij fitness en ik ben 200 gram lichter dan de vorige keer, maar belangrijker, mijn spiermassa is toegenomen! Ik zit nu officieel in het bereik "gezonde hoeveelheid vet".
En dat terwijl ik niet echt een hongerdieet volg of superveel sport, dit is goed vol te houden.

vrijdag 26 januari 2018 om 20:13
Goed bezig hoor.aviv_13 schreef: ↑26-01-2018 20:12Ik heb nu trek in appeltaart!
Maar ik ben vandaag weer gewogen bij fitness en ik ben 200 gram lichter dan de vorige keer, maar belangrijker, mijn spiermassa is toegenomen! Ik zit nu officieel in het bereik "gezonde hoeveelheid vet".
En dat terwijl ik niet echt een hongerdieet volg of superveel sport, dit is goed vol te houden.
Ik pas weer in een broek die ik 2 jaar lang niet over mijn bovenbenen heen kreeg.

zondag 28 januari 2018 om 18:18
zondag 28 januari 2018 om 18:53
Man had bedacht dat ik maar een keer een fancy weegschaal moest ipv mijn ouderwetse geval. Ik ben absoluut niet dol op snufjes, hij wel. Dus hij mijn lengte, ouderdom, sekse e.d. invoeren. En ik op de weegschaal... Die bleef maar 000 tjes knipperen en error roepen. Bleek hij in de functie te zitten die je vetpercentage berekent. Man kan naar de kringloop om mijn oude weegschaal die hij meteen maar weggebracht had, terug te kopen! Ik hoef geen apparaat dat me terecht wijst. Dat doe ik zelf wel als dat nodig is.aviv_13 schreef: ↑26-01-2018 20:12Ik heb nu trek in appeltaart!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 28 januari 2018 om 19:04
Mag je best om lachen. Hebben wij ook gedaan. Ik weet dat hij ongerust is over mijn gewicht en dat hij liefst elke dag zou zien dat ik 32 gram aangekomen ben. Maar zo werkt het gewoon niet en hij weet ook wel dat ik zo goed mogelijk voor mezelf zorg (en hij zorgt heel goed voor me) en dat ik er voor de rest geen invloed op heb. Als het aan mij ligt weeg ik alleen bij mijn artsen of als zij een tussentijds getalletje willen. Doodongelukkig word ik van wegen. Net als iemand die ontzettend zijn best doet om af te vallen en dan op de weegschaal ziet dat het weer geen zoden aan de dijk heeft gebracht.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 29 januari 2018 om 13:00
Ik heb een heilig ontzag voor de weegschaal. Ik hou van elastische broeken, daar merk ik een paar kilo meer niet aan.
Dat met de weegschaal heeft een voorgeschiedenis.
Als kind was ik veel te dik en met 16 jaar (en 20 kg te zwaar) ben ik eindelijk via een nieuwe huisarts bij een diëtiste terechtgekomen en die heeft me van mijn overgewicht afgeholpen.
Ik had geen last van overgewicht meer tot mijn kinderen kwamen, toen mijn kinderen een jaar of 4 waren had ik het zo druk met werk en kinderen dat ik het "op mijn gewicht letten" liet versloffen en weer aankwam, tot 10 kg te zwaar.
Gelukkig ben ik dat ook weer kwijt gemaakt, maar zit tegen overgewicht aan (2 kg zwaarder dan aangeraden door de diëtiste). Ik ben bang weer dik te worden, want dan kan ik niet lekker meer bewegen. En aankomen doe ik dus als ik er niet op let. En hoe beter ik erop let, hoe stabieler mijn gewicht is.
Wat een gezond gewicht wordt geacht, hangt er ook vanaf wie je spreekt. Mijn diëtiste wist natuurlijk dat ik 20 kg zwaarder was, dus hielp me naar een haalbaar gewicht. Een paar jaar nadat ik dit gewicht had bereikt, kwam ik bij een keuringsarts die van mijn voorgeschiedenis niets wist, en die gaf aan dat ik voor mijn leeftijd veel te zwaar was en dat ik nodig moets afvallen. Toen ik aangaf dat mijn diëtiste dit een gezond gewicht voor mij vond, zei hij dat ik in mijn leven alleen nog zwaarder zou worden en dat mijn gewicht op dat moment dus niet gezond was. Ik weeg dus nu 2 kg zwaarder dan toen, en elke kilo meer geeft die keuringsarts achteraf gelijk en dat gun ik hem niet.
Vandaar mijn lichtelijke obsessie met de weegschaal!
Dat met de weegschaal heeft een voorgeschiedenis.
Als kind was ik veel te dik en met 16 jaar (en 20 kg te zwaar) ben ik eindelijk via een nieuwe huisarts bij een diëtiste terechtgekomen en die heeft me van mijn overgewicht afgeholpen.
Ik had geen last van overgewicht meer tot mijn kinderen kwamen, toen mijn kinderen een jaar of 4 waren had ik het zo druk met werk en kinderen dat ik het "op mijn gewicht letten" liet versloffen en weer aankwam, tot 10 kg te zwaar.
Gelukkig ben ik dat ook weer kwijt gemaakt, maar zit tegen overgewicht aan (2 kg zwaarder dan aangeraden door de diëtiste). Ik ben bang weer dik te worden, want dan kan ik niet lekker meer bewegen. En aankomen doe ik dus als ik er niet op let. En hoe beter ik erop let, hoe stabieler mijn gewicht is.
Wat een gezond gewicht wordt geacht, hangt er ook vanaf wie je spreekt. Mijn diëtiste wist natuurlijk dat ik 20 kg zwaarder was, dus hielp me naar een haalbaar gewicht. Een paar jaar nadat ik dit gewicht had bereikt, kwam ik bij een keuringsarts die van mijn voorgeschiedenis niets wist, en die gaf aan dat ik voor mijn leeftijd veel te zwaar was en dat ik nodig moets afvallen. Toen ik aangaf dat mijn diëtiste dit een gezond gewicht voor mij vond, zei hij dat ik in mijn leven alleen nog zwaarder zou worden en dat mijn gewicht op dat moment dus niet gezond was. Ik weeg dus nu 2 kg zwaarder dan toen, en elke kilo meer geeft die keuringsarts achteraf gelijk en dat gun ik hem niet.
Vandaar mijn lichtelijke obsessie met de weegschaal!
maandag 29 januari 2018 om 22:59
Ik snap dat goed hoor Aviv, ik heb ook een obsessie voor de weegschaal, en zeker nu ik af wil vallen.
Dat afvallen wordt morgen niks, want ik ga chocoladetaart bakken! Niet zomaar hoor, voor een goed doel. Over drie weken trouwen twee vrienden van mij, en ze willen graag een taartenbuffet waarvoor ik ook een taart ga bakken. Ik doe dat niet zo vaak, dus wil eerst proberen of de taart die ik heb uitgezocht wel lukt en lekker is. Het is een chocoladetaart, en ik doe er aardbeiencreme in. Moet vast lekker zijn!
Nu eerst slapen. Vanavond kwam overleden kennis, met haar verhaal en een stukje uit een docu over haar die nog uitgezonden moet worden, bij RTL late night, maar ik kijk het morgen maar. Mijn hele lijf doet zeer dus ik moet nodig gaan slapen.
Welterusten roeperts!
Dat afvallen wordt morgen niks, want ik ga chocoladetaart bakken! Niet zomaar hoor, voor een goed doel. Over drie weken trouwen twee vrienden van mij, en ze willen graag een taartenbuffet waarvoor ik ook een taart ga bakken. Ik doe dat niet zo vaak, dus wil eerst proberen of de taart die ik heb uitgezocht wel lukt en lekker is. Het is een chocoladetaart, en ik doe er aardbeiencreme in. Moet vast lekker zijn!
Nu eerst slapen. Vanavond kwam overleden kennis, met haar verhaal en een stukje uit een docu over haar die nog uitgezonden moet worden, bij RTL late night, maar ik kijk het morgen maar. Mijn hele lijf doet zeer dus ik moet nodig gaan slapen.
Welterusten roeperts!

dinsdag 30 januari 2018 om 14:49
Dankjewel Prada. Het verhaal is veel in de media geweest dus niet zo gek dat er hier ook mensen zijn die ervan hebben gehoord. Dat van die docu weet ik inderdaad. Vriendin zei dat RTL late night best heftig was, dus ik ben blij dat ik niet vlak voor het slapen gaan gekeken heb.
Mijn chocoladetaart wordt echt fantastisch!
Mijn chocoladetaart wordt echt fantastisch!

dinsdag 30 januari 2018 om 20:48
Ik weet niet of ik het wel los wil laten. Ik laat liever wat overgewicht los dan die opmerking. Het voorkomt in elk geval dat ik weer flink overgewicht krijg, tenminste zolang mijn lijf er een normale spijsvertering op na houdt.

woensdag 31 januari 2018 om 00:17
Dat noem ik nog eens positief omdenken. Ik was vanmorgen op yogales en er was een nieuwe. Ik denk een jaar of 35 en die had een outfit aan die rechtstreeks uit de catalogus van Christine le Duc leek te komen.

woensdag 31 januari 2018 om 12:49
Een knalonranje legging met aan de zijkant van de benen van die open stukken over de hele lengte van het been. Daarboven een topje in knaloranje tot ver boven de navel waarin de borsten tot op kinhoogte worden opgetild. En dat in een superglimmende stof. Daarbij wat vetrolletjes en dan krijg je een soort rollade.
Daarbij was de persoon ook meer bezig met zichzelf en haar poses voor de spiegel dan met de yoga.
Ach, ik hang er geen oordeel aan, ik was meer verbaasd.
Daarbij was de persoon ook meer bezig met zichzelf en haar poses voor de spiegel dan met de yoga.
Ach, ik hang er geen oordeel aan, ik was meer verbaasd.
woensdag 31 januari 2018 om 13:23
Ik wil nog even naar de winkel, maar het regent en ik heb echt geen zin om daar doorheen te gaan.
Ik heb lekkage aan de unit van de stadsverwarming, heel fijn. Onderdeel vervangen kost iets van €500,-. Dat heb ik niet, dus we gaan het ding er waarschijnlijk uit laten halen en een unit huren. Maar dat zijn wel weer allemaal kosten waar ik echt niet op zit te wachten.
En nu ben ik chagrijnig. Zeker toen mijn schoonvader reageerde (toen ik er op Facebook over klaagde) dat ik dan maar in Syrië moet gaan wonen omdat het daar vast beter is. Wtf?
Ik heb lekkage aan de unit van de stadsverwarming, heel fijn. Onderdeel vervangen kost iets van €500,-. Dat heb ik niet, dus we gaan het ding er waarschijnlijk uit laten halen en een unit huren. Maar dat zijn wel weer allemaal kosten waar ik echt niet op zit te wachten.

En nu ben ik chagrijnig. Zeker toen mijn schoonvader reageerde (toen ik er op Facebook over klaagde) dat ik dan maar in Syrië moet gaan wonen omdat het daar vast beter is. Wtf?