Wij roepen wederom een eind weg!
vrijdag 2 februari 2018 om 23:16
Heel herkenbaar! En de echte kou moet nog komen.

vrijdag 2 februari 2018 om 23:48
Mijn moeder was ieder jaar blij als in januari het weer wat langer licht bleef. En dan kon ik wel zeggen dat de winter nog moest komen, maakte niet uit, dat licht was belangrijker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 3 februari 2018 om 13:59
Nou, hij weet het dus niet precies. Omdat hij het verlof ook weer gecompenseerd heeft door een paar vakantiedagen niet op te nemen. En het was niet aaneensluitend, maar door het jaar heen een handjevol verlofdagen. Maar hij gaat maandag overleggen met zijn baas, want kloppen doet het sowieso niet.
Ik heb lekker asociaal lang in bed gelegen vanmorgen.
Man is vandaag niet thuis, dus nog even bedenken wat ik zal doen. Waarschijnlijk niet veel.
Ik heb lekker asociaal lang in bed gelegen vanmorgen.

zaterdag 3 februari 2018 om 18:19
Drackie, ik wil niet vervelend doen, maar ik vind het zorgelijk klinken dat jullie niet weten hoeveel onbetaald verlof er ingezet is. Heeft je man dat niet bijgehouden of kunnen jullie dat niet met zijn agenda narekenen? Dan weten jullie tenminste waar jullie aan toe zijn en worden jullie niet nog een keer overvallen. En kan man een maandelijkse afspraak met zijn werkgever maken. Die 400 nu uitkeren en daarna bijvoorbeeld 50 euro per maand verrekenen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 3 februari 2018 om 18:29
Nee, hij heeft het niet bijgehouden. Niet slim, ik weet het. Ik heb daar echt geen moment aan gedacht. Maar hij gaat in overleg met zijn werkgever en dan weten we het gauw genoeg toch? Komt wel goed hoor, en het is ook een les voor de volgende keer.
We hebben het tekort trouwens op kunnen lossen met mijn schoonvader. We mogen hem wat minder betalen zodat we toch uitkomen.
We hebben het tekort trouwens op kunnen lossen met mijn schoonvader. We mogen hem wat minder betalen zodat we toch uitkomen.

zaterdag 3 februari 2018 om 19:53
Gelukkig dat schoonvader zo coulant en meewerkzaam is. Fijn dat de druk van de ketel is. Ik hoop dat je man maandag meteen de kans heeft om met zijn werkgever te spreken. Zodat jullie exact weten waar jullie aan toe zijn!
Mijn man is morgen jarig. We doen niet echt aan verjaardagscadeautjes, maar we hebben (heel uitzonderlijk!!!) een heel weekend samen zonder werk of familiale verplichtingen. Hij heeft in december al een hele fancy nieuwe laptop gekocht en twee weken geleden viel zijn iphone voortdurend uit en bleek de accu zowat dood dus... nieuwe Iphone wordt verwacht. Zat genoeg 'cadeautjes'. Maar hij heeft dat natuurlijk ook allemaal gewoon nodig voor zijn werk dus heb ik twee tassen vol 'lekkers' gehaald. (echte smulpaap/zoetekauw).... 't Was alleen niet de bedoeling dat hij die vanmiddag al vond... Hij vond ze in mijn kleerkast omdat hij kleding van mij weg ging hangen. Goede daad ----> beloning ----> teveel gesnoept --->misselijk----> grapjurk klagen dat het mijn schuld is
Hij ligt nu heerlijk met de katjes op bed een SF film te kijken en ik loop af en toe binnen om te genieten van mijn drie liefdes zo zoetjes en tevreden samen. Soms is het leven gewoon mooi
Mijn man is morgen jarig. We doen niet echt aan verjaardagscadeautjes, maar we hebben (heel uitzonderlijk!!!) een heel weekend samen zonder werk of familiale verplichtingen. Hij heeft in december al een hele fancy nieuwe laptop gekocht en twee weken geleden viel zijn iphone voortdurend uit en bleek de accu zowat dood dus... nieuwe Iphone wordt verwacht. Zat genoeg 'cadeautjes'. Maar hij heeft dat natuurlijk ook allemaal gewoon nodig voor zijn werk dus heb ik twee tassen vol 'lekkers' gehaald. (echte smulpaap/zoetekauw).... 't Was alleen niet de bedoeling dat hij die vanmiddag al vond... Hij vond ze in mijn kleerkast omdat hij kleding van mij weg ging hangen. Goede daad ----> beloning ----> teveel gesnoept --->misselijk----> grapjurk klagen dat het mijn schuld is

zaterdag 3 februari 2018 om 20:09
Heerlijk Oudblond!
Ik ga straks WIDM kijken, en ik verheug me er alleen al enorm op omdat ik tijdens het kijken mijn avondeten ga eten, haha. Het wordt een wrap met carpaccio. Zooo lekker. Anders is de verleiding te groot om er ongezonde dingen bij te pakken, dus doe ik het zo. Weer even in het gareel na een paar niet al te beste dagen. Al die taart zet behoorlijk aan.

Ik ga straks WIDM kijken, en ik verheug me er alleen al enorm op omdat ik tijdens het kijken mijn avondeten ga eten, haha. Het wordt een wrap met carpaccio. Zooo lekker. Anders is de verleiding te groot om er ongezonde dingen bij te pakken, dus doe ik het zo. Weer even in het gareel na een paar niet al te beste dagen. Al die taart zet behoorlijk aan.

zaterdag 3 februari 2018 om 20:31
Op dagen als deze kan ik me zo 'gezegend' voelen. Om 24 uur (hij is om 24.10 uur geboren) onderbreek ik de misselijkheid SF marathon met een fles bubbels in bed. Nog even bedenken of ik een rode strik aan ga doen

zondag 4 februari 2018 om 17:50
Dank julllie dames! We hebben het heel kneuterig gezellig: Kaartspelletjes gespeeld, natuurlijk toastjes met kaas en zalm er bij. Intussen heb ik stoofvlees de oven ingemikt en man is frietjes aan het snijden. Vandaag doe ik niet eens aan excuussla. Heerlijke dag!
Bubbels voor de liefhebbers!

zondag 4 februari 2018 om 18:42
Heerlijk Oudblond! En oeh, stoofvlees, ik denk dat ik bij jou aanschuif. 
Ik had vandaag de eerste les van een schrijfcursus. Was leuk, maar het is toch best wel pittig! Vooral de oefeningen, dat je in een kwartier iets moet schrijven. Het lijkt altijd alsof iedereen dat kan, behalve ik. Maar ook dat is een kwestie van oefenen denk ik.
Wij eten vanavond kippenpootjes en zoete aardappel-friet, ook lekker.

Ik had vandaag de eerste les van een schrijfcursus. Was leuk, maar het is toch best wel pittig! Vooral de oefeningen, dat je in een kwartier iets moet schrijven. Het lijkt altijd alsof iedereen dat kan, behalve ik. Maar ook dat is een kwestie van oefenen denk ik.
Wij eten vanavond kippenpootjes en zoete aardappel-friet, ook lekker.
zondag 4 februari 2018 om 19:12
We zijn vorige week in BE biovlees in gaan slaan. Lekker rundsstoofvlees dat goed versneden werd. En ik had het geduld (schrijf het op in de analen!) om het echt goed aan te bakken tot het donkerbruin was en pas toen de oven in. Heerlijke, volle, donkere saus. Burp!
zondag 4 februari 2018 om 21:47
Ik hoop zo dat ik jou ook snel mag feliciteren! Dank je wel

zondag 4 februari 2018 om 22:21
Oeh lekker, heb je een recept voor me? Het is me eigenlijk nog nooit gelukt om zelf goed en lekker stoofvlees te maken.Oudblond schreef: ↑04-02-2018 19:12We zijn vorige week in BE biovlees in gaan slaan. Lekker rundsstoofvlees dat goed versneden werd. En ik had het geduld (schrijf het op in de analen!) om het echt goed aan te bakken tot het donkerbruin was en pas toen de oven in. Heerlijke, volle, donkere saus. Burp!
zondag 4 februari 2018 om 22:25
Ik duim zo voor jullie. Voor ons heeft een kind opvoeden niet mogen zijn. Daar hebben we het heel zwaar mee gehad. Maar we zijn uiteindelijk (ik ben 50) echt ons eigen pad kunnen gaan samen met z'n 2. Ik voel dat als heel waardevol. Wij zijn 26 jaar samen. In april 20 jaar getrouwd. En ik ben verliefd. Op hem, mijn birthday boy.twilight84 schreef: ↑04-02-2018 22:12Klinkt alsof jullie een heerlijke dag hebben gehad! ! Liefdevol!
Ik hoop ook echt heel hard dat je me snel mag feliciteren!
Hoop zo voor jullie maar weet ook dat het leven niet voorbij is als de kinderwens niet ingevuld wordt. Hiermee onderken ik zeker niet de situatie waarin jullie zitten! Ik probeer jullie - op een onhandige manier, maar ik weet niet hoe het anders schrijven - een hart onder de riem te steken.
zondag 4 februari 2018 om 22:32
Oeh. Ik maak het met mosterd of met bier. Basis is altijd goed vlees kruiden met peper, zout en nootmuskaat. Heel hard 'branden' in echte boter. Dan uien en gesnipperde wortel erbij op laag vuur. Scheutje azijn en dan veel mosterd of bier en ontbijtkoek. Water er bij, en als het borrelt de oven in. Ik maak het in een Le crueset omdat die het aanbraden opvoert en ook in de oven kan. Na een uurtje of twee in de oven, zet ik de pan weer op het fornuis en voeg (afhankelijk van hoe het uit de oven komt en ik wil veeeel saus) water of broodkruim toe om een mooie dikke saus te hebben.
zondag 4 februari 2018 om 23:26
Dank Oudblond! De vorige keer had ik het met bier gedaan en dat vond ik echt niet lekker, te bitter, dus de volgende keer probeer ik mosterd.
En wat een lieve woorden voor Twilight. Ook hier komen geen kinderen helaas, ik zit eigenlijk nog volop in de verwerking daarvan, maar hoop er ooit ook zo in te staan als jij Oudblond. Ik gun het je zo Twilight, ik duim heel hard voor je dat er gauw goed nieuws komt.
En wat een lieve woorden voor Twilight. Ook hier komen geen kinderen helaas, ik zit eigenlijk nog volop in de verwerking daarvan, maar hoop er ooit ook zo in te staan als jij Oudblond. Ik gun het je zo Twilight, ik duim heel hard voor je dat er gauw goed nieuws komt.

zondag 4 februari 2018 om 23:35
Op stoofvlees ben ik als vegetariër niet dol, maar een glas bubbels om op je man te klinken, sla ik niet af. Gelukkig kan ik het nog een half uurtje met jullie meevieren.Oudblond schreef: ↑04-02-2018 17:50Dank julllie dames! We hebben het heel kneuterig gezellig: Kaartspelletjes gespeeld, natuurlijk toastjes met kaas en zalm er bij. Intussen heb ik stoofvlees de oven ingemikt en man is frietjes aan het snijden. Vandaag doe ik niet eens aan excuussla. Heerlijke dag!
![]()