Hoe nu verder

29-01-2018 09:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen

Sinds een jaar heb ik een nieuwe relatie nadat ik bijna 4 jaar alleen ben geweest na mijn scheiding.
Mijn vriend komt ook uit een moeizame scheiding en ik heb hem leren kennen op het moment dat zijn huis te koop stond.
We hebben na de verkoop samen beslist dat hij en zijn kindjes bij mij en mijn dochter zouden komen wonen. Proberen en kijken hoe het zou gaan.
We waren er ons beiden bewust van dat het heel vroeg was, maar alles liep goed en hij apart een woning huren zagen we toen niet zitten.
Echter zijn we nu een tijd verder en steken er een aantal zaken de kop op.
Dingen waarvan we op voorhand wisten dat er moeilijkheden rond zouden kunnen komen.
Zo zitten zijn kinderen redelijk ver van school af en legt hij een behoorlijk aantal km's af.
Onze dochters delen momenteel een kamer. Ook zij verlangen net zoals zijn zoon naar een eigen plek.
En juist in die twee dingen wringt het schoentje: mijn huis kan verbouwd worden met een extra slaapkamer maar mijn vriend zou liever verhuizen naar een ander huis dichter bij de woonplaats waar hij vandaan komt en zijn kinderen op school zitten.
Ik kan begrijpen dat hij een nieuwe start wilt maken in een nieuwe omgeving maar ik zie het niet zitten om naar zijn woonplaats te gaan. Ik heb hier mijn eigen zaak, wat het niet mogelijk maakt zo veraf te gaan wonen. Ik ben wel bereid om te verhuizen in mijn omgeving naar een ander huis maarvoor hem is dat uitgesloten.
We zitten dus nu op het punt dat hij overweegt terug te keren met zijn kinderen en ik en mijn dochter blijven hier.
Ik wil wel investeren in een lat relatie maar hij is van mening dat dat niet blijft duren.
Ik voel me dus best verdrtietig over dit alles.
Ik begrijp wel dat hij uiteindelijk zal kiezen voor zijn kindern maar toch kwetst het me dat hij me ook maar laat vallen op die manier.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? En kan een lat relatie werken of is het enkel uistel?
Alvast bedankt
Ik zou ook gaan latten. Het was al niet slim om zo snel samen te wonen. Waarom doen mensen dat toch? Kinderen eerst is blijkbaar een heel erg lastig begrip.
Tsja... lastig. Er is voor beiden iets te zeggen. Blijkbaar werkt het niet. Ik zou zeggen; probeer hoe het werkt zonder elkaar. Als de aantrekkingskracht te groot is, dan komt er vanzelf een oplossing.
300% eens met roggenbrood.

Je komt er vanzelf wel achter of een latrelatie werkt of niet. Wat voor de één wel werkt, werkt voor een ander niet en andersom... daar kunnen wij hier niets over zeggen...
zoals we drie weken geleden al zijn: ga latten
en maak niet zo´n zooitje van je leven, je hebt kinderen! Ga je best eens doen om een goeie moeder te zijn! schaam je
Oh ik had weer eens moeten loepen.

Dus zijn huurcontract liep af en dat was de reden om samen te gaan wonen. Maakt niet uit wat dat voor je dochter betekent.

Eens met lilalinda, zet je kind nou eens op de eerste plek.
Ga latten en zadel je kinderen niet op met een samengesteld gezin en het verlies aan privacy en blijkbaar ook nog t verlies van eigen slaapkamers. Hoe kom je erop?
Sjongejonge.
Arme kinderen.
Hier kan wel geadviseerd worden om te gaan latten.
Maar hij wil blijkbaar niet latten.
Dus hoe nou verder?

Nou gewoon einde relatie.
Waarom zitten zijn kinderen zo ver weg op school?!
En hoe zit het nu met die ex date die jou zo in verwarring brengt? Nog steeds contact mee en weet je vriend daarvan?
Jij wil in jou woonplaats blijven, hij niet. Hij kan dus verhuizen, en jij staat open voor een lat relatie. Hij niet. Het is dus his way or the high way? Je verhuist mee naar zijn stad of de relatie is over? Ik vind het klinken alsof het dus gewoon niet werkt, of hij zal zich anders op moeten stellen. Wellicht hij verhuizen en dan in praktijk zien of latten werkt. Succes.
Klinkt alsof hij alleen uit gemak voor bij jou wonen heeft gekozen. De gevoelens lijken verder niet erg diep te gaan en dat is nog zacht uitgedrukt.

Jammer dat je je kind hierin hebt meegesleept.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het echt zielig voor je dochter. Er komt niet alleen een heel gezin in je vertrouwde omgeving, maar ook nog eens je kamer moeten delen met een vreemde. Wow.

Ga inderdaad latten en kies voor je dochter.
Gewoon klaar.

Je gaat alleen verder en de volgende keer haal je niet gelijk een vent in huis waarbij kinderen hun kamer moeten delen en te ver van school wonen.

Zet je tinder app op <5km of nog beter: zonder kinderen.

Prachtig voorbeeld van hoe het samenstellen van een gezin verloopt: in de roze brillen fase denken dat alles kan en dan komt de crisis. En die overleven velen niet.
essychan schreef:
29-01-2018 10:31
Ik vind het echt zielig voor je dochter. Er komt niet alleen een heel gezin in je vertrouwde omgeving, maar ook nog eens je kamer moeten delen met een vreemde. Wow.

Ga inderdaad latten en kies voor je dochter.
Dat heeft zo'n impact. Ex dacht na eerste onmoeting zoon en zijn potentiele stiefjes dat ze ook wel gelijk op 1 kamer konden slapen (echt zelfde dag). Kind heeft daar echt last van gehad.
Tulpje85 schreef:
29-01-2018 09:43
We waren er ons beiden bewust van dat het heel vroeg was, maar alles liep goed en hij apart een woning huren zagen we toen niet zitten.
Dit begrijp ik al niet. Als hij je niet was tegengekomen had hij ook iets moeten huren. Het legt zo veel druk op een nieuwe relatie als er geen eigen huizen meer zijn.

Ik denk dat je hem toch moet laten verhuizen en toch proberen te gaan latten. Misschien valt het jullie allebei reuze mee. En zo niet, dan heeft het niet zo moeten zijn.
Waarom een nieuw topic Tulpje, hier hebben we het toch al over gehad?

Hoe is het met die andere man?
Lorem Ipsum
yette schreef:
29-01-2018 10:19
Waarom zitten zijn kinderen zo ver weg op school?!
Neem aan dat ze daar daarvoor al op school zaten. Gelukkig hebben ze die kinderen niet meteen van school laten wisselen.
Ik en mijn vriend latten al jaren. En dat gaat prima. Het ene weekend hebben we geen kinderen, het andere weekend wel. In dat weekend doen we soms wat samen met de kinderen maar lang niet altijd. Een paar keer per jaar logeren we bij elkaar en dat is feest voor de kinderen.
Het grote voordeel van latten is dat de kinderen ook elk hun eigen privacy hebben en allemaal hun eigen kamer. Die kinderen worden al zo heen en weer gesleept tussen hun biologische ouders, dit geeft nog wat rust.
En dat het niet werkt voor je relatie, vind ik persoonlijk onzin. Ik vind het fijn om ook mijn eigen ding in mijn eigen huis te kunnen doen, mijn vriend komt 2 avonden naar mij en ik ben 1 avond bij hem en om de week een heel weekend quality-time voor ons tweeen.
Mijn en zijn kinderen geven zelf regelmatig aan dat ze het zo heel prettig vinden.
LizBakker schreef:
29-01-2018 11:07
Neem aan dat ze daar daarvoor al op school zaten. Gelukkig hebben ze die kinderen niet meteen van school laten wisselen.
Ik lees twee problemen: reisafstand naar school en ruimtegebrek.

De meest genoemde oplossing hier, is latten. Dus een tweede huis zoeken zodat de kinderen dichter bij hun school kunnen wonen?!

Of mis ik iets?

Als dit de twee problemen zijn, zou ik samen groter gaan wonen en zijn kinderen dichterbij op school doen.
Waar is de moeder van die kinderen? Waarom zit je vriend er fulltime mee? Niet dat dat jullie woonprobleem oplost uiteraard want de kinderen hebben sowieso hun eigen kamers nodig. Maar hij kan beter dicht bij zn ex en de school van zijn kinderen gaan wonen.
redbulletje schreef:
29-01-2018 11:39
Waar is de moeder van die kinderen? Waarom zit je vriend er fulltime mee? Niet dat dat jullie woonprobleem oplost uiteraard want de kinderen hebben sowieso hun eigen kamers nodig. Maar hij kan beter dicht bij zn ex en de school van zijn kinderen gaan wonen.
Redbull toch! wat een kindgerichte oplossing!
yette schreef:
29-01-2018 11:25
Ik lees twee problemen: reisafstand naar school en ruimtegebrek.

De meest genoemde oplossing hier, is latten. Dus een tweede huis zoeken zodat de kinderen dichter bij hun school kunnen wonen?!

Of mis ik iets?

Als dit de twee problemen zijn, zou ik samen groter gaan wonen en zijn kinderen dichterbij op school doen.
Hij wil blijkbaar terug naar waar hij vandaan kwam en waar zijn kinderen al op school zitten.
Joostisandersgeaard2 schreef:
29-01-2018 10:32
Gewoon klaar.

Je gaat alleen verder en de volgende keer haal je niet gelijk een vent in huis waarbij kinderen hun kamer moeten delen en te ver van school wonen.

Zet je tinder app op <5km of nog beter: zonder kinderen.

Prachtig voorbeeld van hoe het samenstellen van een gezin verloopt: in de roze brillen fase denken dat alles kan en dan komt de crisis. En die overleven velen niet.
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven