Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zondag 28 januari 2018 om 14:32
Dit was poging 3.
Vanmorgen hard gebaald maar nu weer moed ingepraat en op naar de volgende.
Ik en de eendenbek zijn geen vrienden en dat maakt t voor mij heel lastig. Ik ervaar veel pijn. Ook de echo s gaan niet heel soepel. Okk dit doet zeer.
Dus mocht iemand nog tips hebben. De standaard tips weet ik inmiddels.
Gebruik zelfs ontspanners tijdens de inseminatie anders zit alles volledig op slot..
Ik en de eendenbek zijn geen vrienden en dat maakt t voor mij heel lastig. Ik ervaar veel pijn. Ook de echo s gaan niet heel soepel. Okk dit doet zeer.
Gebruik zelfs ontspanners tijdens de inseminatie anders zit alles volledig op slot..

zondag 28 januari 2018 om 18:49
Ik kreeg in augustus de brief, intake in november en heb vorige week het laatste onderzoek gehad. Komende week weer een afspraak met de gynaecoloog en ik hoop mijn eerstvolgende cyclus of de cyclus daarop te kunnen starten

maandag 29 januari 2018 om 11:01
@angelaloes dat stelde bij mij niet zoveel voor. Het gaat er vooral om hoe het met je gaat? wat het psychisch met je doet (want het kan natuurlijk zwaar zijn). Wij hebben toen afgesproken om te starten met de pregnyl, aangezien ik helemaal gek werd van die ovulatietesten. Overigens vind ik het wel goed dat ze het doen, en zeker bespreken wat het met je doet. Ook besproken dat als de 3 pogingen erop nog niet raak is geweest je dan een stap verder moet. Wat bij mij dus niet het geval is.
maandag 29 januari 2018 om 17:55
Wauw.. wat goed dat ze dat doen idd! Ik heb daar.. buiten dit forum/vriendinnen.. ook best behoefte aan. Dat even meedenken ofzo. Helemaal super dat ze bij jou toen met pregnyl zijn gestart innerpeace. Balen dat het is doorgebroken. Volgende keer is het vast een eitje uit de goede kantangelaloes schreef: ↑29-01-2018 17:18Innerpeace. Ik mag gewoon op gesprek bij de afdeling ipv bij de arts. Gelukkig hebben ze t op zelfde dag geplant als echo dus scheelt een rit.
Wel fijn om even te kunnen babbelen. Netjes dat ze het doen.

maandag 29 januari 2018 om 18:47
Ik kan je helaas geen tips geven, hier was het ook elke keer drama bij de iui. Wat een ellende zeg, iedere keer met tranen in de ogen. Ik kan alleen hopen voor je dat het snel raak is bij je.angelaloes schreef: ↑28-01-2018 14:32Dit was poging 3.
dinsdag 30 januari 2018 om 09:37
woensdag 31 januari 2018 om 18:03
Hoi allemaal, ik ben van plan morgenavond hierheen te gaan.
http://www.alleenmetkinderwens.nl/activ ... -wegwijzer
Iemand ervaringen met deze avonden? Is het het waard?
woensdag 31 januari 2018 om 18:24
Ik heb daar geen ervaring mee scienerock. Ik heb het boek wel gekocht en stuk in begonnen. Lang niet alles gelezen. Maar zon avond kan vast interessant zijn. Als je zelf nog met veel vragen zit geeft het je misschien wat rust. En je zit met mensen die het ook willen aangaan.
Ik zit weer sinds maandag. Ik heb alleen nu nog steeds beetje bruinig bloedverlies. Andere keren ook wel gehad (ook bij mij meerdere nare ervaringen.. niet met de eendenbek, wel met het spuitje..). Maar nooit zo lang erna nog gehad. Iemand hier ervaring mee? Ze gaf al aan dat ze (wederom :s) een druppeltje bloed zag. Maar ik blijf 'vloeien'. Beetje zoals de laatste dag van je menstruatie..
Ik zit weer sinds maandag. Ik heb alleen nu nog steeds beetje bruinig bloedverlies. Andere keren ook wel gehad (ook bij mij meerdere nare ervaringen.. niet met de eendenbek, wel met het spuitje..). Maar nooit zo lang erna nog gehad. Iemand hier ervaring mee? Ze gaf al aan dat ze (wederom :s) een druppeltje bloed zag. Maar ik blijf 'vloeien'. Beetje zoals de laatste dag van je menstruatie..
woensdag 31 januari 2018 om 23:04
Ik ben geweest toen het nog een workshop van hele dag was. Ik vond het wel waardevol, hoewel het ook wel een bizarre ervaring was. Twaalf vrouwen die elkaar niet kennen en binnen 20 minuten toch vrij persoonlijke verhalen zaten te vertellen, incl regelmatig tranen. (Dat was niet per se naar hoor, gewoon een beetje gek).Sciencerocks schreef: ↑31-01-2018 18:03Hoi allemaal, ik ben van plan morgenavond hierheen te gaan.
Ik vond het wel prettig om van anderen te horen waar zij over twijfelden (en te constateren dat ik over heel veel van die punten eigenlijk helemaal geen twijfel had).
Hier inderdaad spontaan een maand overgeslagen. Jammer, maar niet per se heel raar, heel veel vrouwen slaan af en toe een ovulatie over. Over een week of drie weer een poging.
zaterdag 3 februari 2018 om 09:57
Hi allemaal,
Ik heb afgelopen maandag eindelijk mijn 6e iui gehad. Pff wat spannend weer dat wachten... De dag ervoor voor het eerst zelf een Ovitrelle spuit in mn buik gezet. Zaterdagavond ook voor de eerste keer een extra thuisinseminatie gedaan. Ik heb een eigen donor, maar we hebben het in eerste instantie via MCK laten lopen zodat het minder belastend is voor hem.
Nu dag 5, wachten.. Ik heb al een paar dagen een ongesteldheidsgevoel, maar dat zegt niks. Doen jullie ook temperaturen? Ik wel, maar word er niet echt blij van, vandaag is die zelfs weer een beetje omlaag gegaan (na een slechte nacht slapen).
Anyway, ik vind het weer pittig, wachten tussen hoop en vrees.
Sterkte voor iedereen!
Ik heb afgelopen maandag eindelijk mijn 6e iui gehad. Pff wat spannend weer dat wachten... De dag ervoor voor het eerst zelf een Ovitrelle spuit in mn buik gezet. Zaterdagavond ook voor de eerste keer een extra thuisinseminatie gedaan. Ik heb een eigen donor, maar we hebben het in eerste instantie via MCK laten lopen zodat het minder belastend is voor hem.
Nu dag 5, wachten.. Ik heb al een paar dagen een ongesteldheidsgevoel, maar dat zegt niks. Doen jullie ook temperaturen? Ik wel, maar word er niet echt blij van, vandaag is die zelfs weer een beetje omlaag gegaan (na een slechte nacht slapen).
Anyway, ik vind het weer pittig, wachten tussen hoop en vrees.
Sterkte voor iedereen!
zondag 4 februari 2018 om 18:55
zondag 4 februari 2018 om 21:34
Spannend haillie en Ella!
Uiteindelijk niet naar de lezing geweest. Erg drukke week op werk en heb huis bekeken en bod gedaan. Afwachten tot morgen of mijn bod is geaccepteerd.
Moet ongesteld worden (beetje hormonaal dus) en voel me de afgelopen nogal 'overwhelmed' van alles. Ik zie ineens de mt Everest voor me en kan het pad even niet voor me zien welke naar boven leidt. Hoofd zit even beetje vol.
Maar even morgen afwachten en mezelf ook rust gunnen. De beslissing dat ik dit wil doen is genomen, maar dat betekent niet dat ik volgende week zwanger moet zijn natuurlijk. Eeeennnnn adem uit
Uiteindelijk niet naar de lezing geweest. Erg drukke week op werk en heb huis bekeken en bod gedaan. Afwachten tot morgen of mijn bod is geaccepteerd.
Moet ongesteld worden (beetje hormonaal dus) en voel me de afgelopen nogal 'overwhelmed' van alles. Ik zie ineens de mt Everest voor me en kan het pad even niet voor me zien welke naar boven leidt. Hoofd zit even beetje vol.
Maar even morgen afwachten en mezelf ook rust gunnen. De beslissing dat ik dit wil doen is genomen, maar dat betekent niet dat ik volgende week zwanger moet zijn natuurlijk. Eeeennnnn adem uit