Tweestrijd

29-01-2018 16:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-La-Viva-ers,

Hier heb ik me de laatste weken veel mee bezig gehouden:

Een oude 'vriend' kan niet stoppen met vreemdgaan. Hij zegt, dat hij zijn fouten realiseert. Toch is het binnen een maand weer raak. Zonder gene ook.
In de 6 jaar samen met zijn vriendin heeft hij aardig wat minnaressen en fuckbuddy's versleten. Zijn excuus: 'Hij kan niet zo goed tegen verleiding, maar eh... hij houdt wel ontzettend veel van zijn vriendin.' Ik woon in Maastricht en hij omgeving Nijmegen. Misschien denkt hij door mij in te lichten over zijn slippertje geen risico te lopen, maar ik ben er inmiddels klaar mee.

Anderhalve week geleden vertelde hij dat hij appte met een meisje uit hetzelfde dweilorkest waar hij en zijn vriendin deel van uitmaken. Vreemdgaan is al grensoverschrijdend, maar nu begint toch echt iets bij mij te knagen. Ik ben slechts een toeschouwer van hun wereldje; Ze wonen samen, verbouwen hun huisje tot een paradijsje en maken grote, verre reizen. Mooier kun je het niet hebben, toch? Wat moet ik met de informatie dat haar vriend eigenlijk een smerige rat is, die zijn poten niet van andere vrouwen kan afhouden?

Ik ben een onbekende voor zijn vriendin, dus daar heeft meneer een voorsprong. In principe kan ik het 'laten gaan.' Wat kan mij die relatie schelen? Maar is het fout om deze informatie voor me te houden?

Wat zouden jullie doen?
Een relatie verstieren of het geheim meedragen tot in het graf?

Ik kijk uit naar de adviezen.

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 44

Al komt de leugen nog zo snel, de waarheid komt vanzelf wel. Live & Let Live: het zijn jouw zaken niet. (50%)
Drop de bom. Ze zal er kapot van zijn, maar het scheelt ellende op lang termijn.. Tenminste, daar hoop je op. (50%)
We zijn 8 jaar vrienden, en de vriendschap was hechter geworden, toen ik in juni 2014 twee keer werd opgenomen in het ziekenhuis. Deze periode maakte veel indruk op me, en met hem kon ik er prettig over praten. Dat is waarom ik hem niet uit mijn leven heb gebonjourd.
Dus hij teert nog steeds op iets van 4 jaar geleden? Onee want je hebt de vriendschap in 2017 al verbroken, hij is terug, maar waarom?
Om zijn praatpaal te zijn, en zijn geheimen te bewaren?
Hou even in de gaten: iemand die je een geheim vertelt doet dit vaak omdat hij zelf niet kan zwijgen, maar verwijt het degene aan wie hij het vertelde wel, als die het doorvertelt. Jij zijn vertrouwen schaden is erger dan hij het vertrouwen van zijn partner schaden (in zijn ogen dan he). Dus vertel hem dat hij vriendje mag blijven als hij dit onderwerp laat rusten tegen jou, of dat hij op kan hoepelen.
O wacht, weer een dilemma, kun je dat wel zeggen, want stel je zegt het hem, en volgende week komt zij achter zijn vreemdgaan, dan heb jij het toch nog aan haar doorverteld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou het haar vertellen, ik zou het zelf ook willen weten, graag voordat er een huwelijk of kinderen zijn. Het komt ooit toch wel uit, beter nu dan later...
Tess1981 schreef:
29-01-2018 17:55
Ik zou me er niet mee bemoeien het is jouw vriendin niet en als hun al 6 jaar een relatie hebben en jij een onbekende voor haar bent zal het allemaal wel mee vallen met jullie vriendschap.
Daarom is zij juist een goede kandidaat om haar dit te vertellen. Ze hoeft daarna niks meer met beiden. Voor 'vrienden' om deze twee heen kan dit vervelendere consequenties hebben dan voor TO. TO kan het vertellen, en doorgaan met haar leven.
En waar is voor andere (vrouwen), bekenden of onbekenden, opkomen gebleven? TO geeft aan dat deze vriendin monogamie belangrijk vind. Waarom de andere kant opkijken? Dat is gemakzucht. 'een relatie verpesten' heeft TO niet gedaan, dat heeft deze vriend zelf al herhaaldelijk gedaan.
Met de andere kant opkijken ben je op dezelfde manier bezig als deze kerel. Lekker de makkelijke weg kiezen en geen verantwoordelijkheid of consequenties willen aangaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven