Tweestrijd

29-01-2018 16:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-La-Viva-ers,

Hier heb ik me de laatste weken veel mee bezig gehouden:

Een oude 'vriend' kan niet stoppen met vreemdgaan. Hij zegt, dat hij zijn fouten realiseert. Toch is het binnen een maand weer raak. Zonder gene ook.
In de 6 jaar samen met zijn vriendin heeft hij aardig wat minnaressen en fuckbuddy's versleten. Zijn excuus: 'Hij kan niet zo goed tegen verleiding, maar eh... hij houdt wel ontzettend veel van zijn vriendin.' Ik woon in Maastricht en hij omgeving Nijmegen. Misschien denkt hij door mij in te lichten over zijn slippertje geen risico te lopen, maar ik ben er inmiddels klaar mee.

Anderhalve week geleden vertelde hij dat hij appte met een meisje uit hetzelfde dweilorkest waar hij en zijn vriendin deel van uitmaken. Vreemdgaan is al grensoverschrijdend, maar nu begint toch echt iets bij mij te knagen. Ik ben slechts een toeschouwer van hun wereldje; Ze wonen samen, verbouwen hun huisje tot een paradijsje en maken grote, verre reizen. Mooier kun je het niet hebben, toch? Wat moet ik met de informatie dat haar vriend eigenlijk een smerige rat is, die zijn poten niet van andere vrouwen kan afhouden?

Ik ben een onbekende voor zijn vriendin, dus daar heeft meneer een voorsprong. In principe kan ik het 'laten gaan.' Wat kan mij die relatie schelen? Maar is het fout om deze informatie voor me te houden?

Wat zouden jullie doen?
Een relatie verstieren of het geheim meedragen tot in het graf?

Ik kijk uit naar de adviezen.

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 44

Al komt de leugen nog zo snel, de waarheid komt vanzelf wel. Live & Let Live: het zijn jouw zaken niet. (50%)
Drop de bom. Ze zal er kapot van zijn, maar het scheelt ellende op lang termijn.. Tenminste, daar hoop je op. (50%)
Ik zou 'm gewoon lekker negeren en verder gaan met je leven. Waarom vertelt ie 't überhaupt aan jou? Je vindt het een rat dus echt vrienden ben je toch al niet meer.
Vind heel vaag dat hij blijkbaar het normaal vind om zulke dingen met jou te delen.
Je houd van andermans drama blijkbaar anders had je deze persoon allang heel duidelijk gemaakt dat hij moet optieven en ondertussen na al die keren wel uit je whatsapp lijst/vriendenkring/leven geknikkerd.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 16:23
16.33% gewijzigd
Niet mee bemoeien. Hij vindt zichzelf blijkbaar een hele bink. En wat lucifer zegt.
Blijkbaar sta jij open voor al zijn overwinning verhalen.
Ik zou geen trek hebben in zulke sneue neukverhalen aan te moeten horen. Gewoon zeggen "en wat moet ik daar verder mee?" Niet lachen, niet klappen.

Zijn jullie los daarvan wel goede vrienden?
Lekker met jezelf bezighouden. Hier wil je toch geen onderdeel van zijn?
Koettie schreef:
29-01-2018 16:21
Ik zou 'm gewoon lekker negeren en verder gaan met je leven. Waarom vertelt ie 't überhaupt aan jou? Je vindt het een rat dus echt vrienden ben je toch al niet meer.
Naja, wat een vriend van mij privé uitspookt kan ik wel veroordelen. Hoeft niet te betekenen dat het ineens geen vriend meer voor mij kan zijn?

On-topic; omdat je haar niet kent, is de kans heel groot dat je de schade groter is dan het voordeel dat eruit gehaald wordt. Ik heb een hekel aan vreemdgaande mannen, maar in mijn ervaring is het nooit positief uitgepakt wanneer de vriendin ermee geconfronteerd werd. Vaak werd het als 'onzin' of 'leugens' afgedaan. Soms hebben de vriendinnen zelf al wel een vermoeden, maar sluiten ze gewoon de ogen voor het feit. En dan ben jij misschien een vriend kwijt.
Zou zelf absoluut geen zin hebben om deze verhalen aan te horen.
Zou ze dus ook negeren.
Aangezien je haar niet ken, zou ik niks vertellen.
Als zij hem hierdoor dumpt doet hij het wel weer bij de volgende.

Elke keer als hij erover zou beginnen zou ik als antwoord geven dat ik het super lullig voor zijn vriendin vindt.Daarna negeren.
Waarom ben je vrienden met die knul?
Was jijzelf 1 van de velen?

Waar wil jij je tijd en energie aan besteden....aan, 1, iemand anders zijn drama of (2) aan leuke dingen en mensen waar je energie van krijgt?

1 of 2.
viva-amber wijzigde dit bericht op 29-01-2018 16:51
54.06% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
optie 3; wachten tot na de verbouwing?
Lorem Ipsum
Ik vind het niet raar, daar zijn vrienden toch voor om je gezeik aan te horen.
Dan doe jij alsof je luistert en knikt instemmend.
Hoe goed ken je hem eigenlijk wanneer je zijn vriendin waarmee hij al 6 jaar een relatie heeft niet kent?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bblientje schreef:
29-01-2018 16:52
Ik vind het niet raar, daar zijn vrienden toch voor om je gezeik aan te horen.
Dan doe jij alsof je luistert en knikt instemmend.
Wat een raar beeld van vriendschap heb jij. :cencored:
Zou geen vriend van mij meer zijn.
Hij is jouw vriend, zij niet jouw vriendin. Als je je stoort aan zijn gedrag zet die vriendschap dan op een laag pitje. Hij zoekt t verder maar uit met zn relatie en minnaressen.
Lucifermiauww schreef:
29-01-2018 16:53
Wat een raar beeld van vriendschap heb jij. :cencored:
:rofl:
Wow, de reactietijd is nog sneller dan het licht!

Tja, waarom kan een mens bevriend zijn met zo'n iemand? We zijn 8 jaar vrienden, en de vriendschap was hechter geworden, toen ik in juni 2014 twee keer werd opgenomen in het ziekenhuis. Deze periode maakte veel indruk op me, en met hem kon ik er prettig over praten. Dat is waarom ik hem niet uit mijn leven heb gebonjourd.

Maar ja, daartegenover stonden toch een aantal dingen waar je niet goed van wordt. Deze verhalen bijvoorbeeld. In 2017 maakte ik al een eind aan de vriendschap, het was het niet waard en daarnaast had ik geen zin in zijn 'adviezen' over hoe ik mijn leven (en relatie) moest leiden. Via een ander media-platform deelde hij nog even mee over dit app-contactje. Daarna niks mee van hem vernomen.

Niet erg, maar de stilte gaf me ruimte om te denken denken of ik iets met de informatie moest doen. Natuurlijk is het eerder in mij opgekomen het te melden, maar ik heb geen zin zijn vriendin verdriet aan te doen. Anderzijds... ze is nog niet getrouwd of is zwanger van hem. Als de aap dan uit de mouw komt, dan is het helemaal de hel.

Mijn 'gut' was weer om niets te ondernemen en te focussen op belangrijke zaken (ik heb een studie af te ronden). Ik wist niet wat ik met het knaaggevoel aanmoest, en daarom ben ik blij het hier kwijt te zijn. Dank jullie, lieve meiden!
Je kan toch gewoon tegen hem zeggen dat hij niet bij je aan hoeft te komen met zulke verhalen of apjes?

Als jij zo graag bevriend wil zijn met zo'n figuur ( waarom snap ik niet maar ieder zijn soort mensen toch? ) maar wel last hebt van zijn behoefte om jou onderdeel van zijn bedrog te maken?

Dat soort typjes nemen de ruimte die je ze geeft. En jij geeft hem heel veel ruimte.
Weet je of zij het belangrijk vind dat hij monogaam is?
Dan zou ik het vertellen. Dit is onderhand wel meer dan één t/m 3 slippertjes. Dit zijn hele langdurige en veelvuldige relaties die hij er op na houdt. Ik geloof gerust dat hij daar niet mee kan stoppen. Maar dan kan hij beter vrijgezel blijven of een open relatie beginnen dan een ander er leed mee aan doen. Straks gaan ze nog kinderen maken... zal prettig zijn als ze er pas tijdens de zwangerschap/jonge kinderen achter komt.. Zit dat kind ook meteen met een dergelijke pa en verdrietige (mogelijk voor zeer lang gekwetste) ma.

Als je (nog) niet zeker weet in hoeverre voor haar dit belangrijk is, zou ik haar niks vertellen.

Indien je het verteld zal er een kans zijn dat hij met praatjes haar aan zijn kant krijgt en jij 'de bitch' bent. Hij zal er wel van maken dat jij jaloers bent en verliefd bent op hem e.d.
Maar jij bent open en eerlijk geweest. En zijn gedrag zal met de tijd uitkomen. En men zal zien dat jij open en eerlijk en betrouwbaar bent en geen 'bitch'.
Je hebt hen kennelijk niet nodig in je leven. Maar je hebt wél een kans om haar een beter leven te geven. Ik zou het zelf in ieder geval erg vervelend vinden als iedereen 'het' wist maar nooit iets had verteld.

Als je het verteld. Ga er meteen goed voor. Sluit screenshots bij e.d. en zorg dat enkel zij het leest (niet met hem er bij, of hij het eerst kan lezen).

Ik vind hem , en personen als hem, persoonlijk enorm egocentrisch. Hij heeft keuzes om met zijn 'aandoening' om te gaan waarbij hij niemand pijn doet, maar hij kiest bewust voor de optie waar hij dat wél doet. Ik zou het derhalve ook niet moeilijk vinden om over hem uit de school te klappen.

Sommige mensen zullen aanraden; 'vertel eerst hem dat als hij het binnen x-tijd niet verteld, jij het zal vertellen'. Dit werkt bij enkele slippertjes. Niet bij mensen die op deze manier emphatieloos met mensen omgaan; Serial-vreemdgangers.
De vriendschap bestaat dus al niet meer.

Heb je dan de neiging om wraak te nemen? Waarom eigenlijk?
Wat hebben zij nog met jou te maken?
Wil je de hele wereld redden van vreemdgangers?
Wanneer je hier iets mee gaat doen dan zal hij waarschijnlijk wel weer contact met je opnemen, zit je daar nog op te wachten?
viva-amber schreef:
29-01-2018 16:52
Hoe goed ken je hem eigenlijk wanneer je zijn vriendin waarmee hij al 6 jaar een relatie heeft niet kent?
Misschien kent ze mij van naam, misschien niet. Geen idee. Een ontmoeting heeft in ieder geval nooit plaatsgevonden.
Mij lijkt het logisch dat hij het expres weghoudt, omdat A) Zij dingen gaat vermoeden - hun vriendenkring is dit dweilorkest, en verder niks - , B) Zijn geheim dan niet meer zo 'safe' is.

En nee, ik heb geen liefdesverhouding met hem gehad.

De middelvingers zijn al opgestoken. Nu alleen afwegen of het zin heeft om nog actie te ondernemen.
Ok, sinds mijn antwoord zijn er weer reacties bijgekomen. De laatste opmerkingen die ik nu lees zijn van viva_amber, Brejules en Lucifermiauw. Op deze reageer ik ook nu:

Aan amber en Lucifer:
Nee, ik wil geen 'heldin' zijn. Nee, ik wil geen contact meer opnemen. Nee, ik wil ook geen wraak nemen. Nee, ik wil ook niets meer horen. Nee, ik geil er ook niet op om het contact weer op te pakken. Die knoop hakte ik al door in 2017.
Het is alleen wat ik met de informatie moet die hij met me gedeeld heeft. Zijn vriendin zal er niet goed van worden als het naar boven komt, en nee ik smul niet van zulk leedvermaak. Ik vind het rot dat hij haar zo lang belazerd, terwijl ze werken aan een serieuze toekomst samen. Mocht dat ooit uitkomen, nou...
Is het dan niet cru om te zwijgen bij zoiets belangrijks? Het mogen dan niet mijn zaken zijn, maar ik ben er allang mee verstrengeld geraakt, niet waar?
Dat is wat door mijn hoofd spookt.

Zijn gedrag lijkt niet te veranderen, dus dat gaat sowieso een keer fout. Karma.

Aan @Brejules
Hey, dank voor je bericht!
Uit zijn verhalen heb ik kunnen opmaken, dat zij monogaam is en zelfs een keer heeft gedreigd met hem te breken, als uit zou komen dat hij vreemdging (dit op basis van een situatie dat een vriendin van haar was overkomen). Hij lachte schaapachtig naar me, en zei toen: "Stel je eens voor als dat soort uitkomen..."
Ik krijg de rillingen er weer van als ik aan dit moment terugdenk.
Dus ja, we hebben het over die apathische serial-vreemdganger.

Ik kom er moeilijk overheen, omdat ik het met name erg voor haar vindt. Wat niet weet, wat niet deert - maar dit gaat ontzettend deren als het keihard uitkomt. Ik kan er niet op rekenen wat de uitkomsten zullen zijn als ik besluit het wel te vertellen. Ik heb in ieder geval wel een relatie stukgemaakt (terwijl hij degene is die... je snapt het wel.)

Ik neem al jullie adviezen mee. Nogmaals, ontzettend bedankt allemaal.
Ik kan er in ieder geval weer op vooruit.
real_me schreef:
29-01-2018 17:49
Ok, sinds mijn antwoord zijn er weer reacties bijgekomen. De laatste opmerkingen die ik nu lees zijn van viva_amber, Brejules en Lucifermiauw. Op deze reageer ik ook nu:

Aan amber en Lucifer:
Nee, ik wil geen 'heldin' zijn. Nee, ik wil geen contact meer opnemen. Nee, ik wil ook geen wraak nemen. Nee, ik wil ook niets meer horen. Nee, ik geil er ook niet op om het contact weer op te pakken. Die knoop hakte ik al door in 2017.
Het is alleen wat ik met de informatie moet die hij met me gedeeld heeft. Zijn vriendin zal er niet goed van worden als het naar boven komt, en nee ik smul niet van zulk leedvermaak. Ik vind het rot dat hij haar zo lang belazerd, terwijl ze werken aan een serieuze toekomst samen. Mocht dat ooit uitkomen, nou...
Is het dan niet cru om te zwijgen bij zoiets belangrijks? Het mogen dan niet mijn zaken zijn, maar ik ben er allang mee verstrengeld geraakt, niet waar?
Dat is wat door mijn hoofd spookt.

Zijn gedrag lijkt niet te veranderen, dus dat gaat sowieso een keer fout. Karma.

Aan @Brejules
Hey, dank voor je bericht!
Uit zijn verhalen heb ik kunnen opmaken, dat zij monogaam is en zelfs een keer heeft gedreigd met hem te breken, als uit zou komen dat hij vreemdging (dit op basis van een situatie dat een vriendin van haar was overkomen). Hij lachte schaapachtig naar me, en zei toen: "Stel je eens voor als dat soort uitkomen..."
Ik krijg de rillingen er weer van als ik aan dit moment terugdenk.
Dus ja, we hebben het over die apathische serial-vreemdganger.

Ik kom er moeilijk overheen, omdat ik het met name erg voor haar vindt. Wat niet weet, wat niet deert - maar dit gaat ontzettend deren als het keihard uitkomt. Ik kan er niet op rekenen wat de uitkomsten zullen zijn als ik besluit het wel te vertellen. Ik heb in ieder geval wel een relatie stukgemaakt (terwijl hij degene is die... je snapt het wel.)

Ik neem al jullie adviezen mee. Nogmaals, ontzettend bedankt allemaal.
Ik kan er in ieder geval weer op vooruit.

Grappig. Ik heb geen van die dingen gezegd. Op het niets meer willen horen na.
Gewoon wappen, hou je verhaaltjes bij je. Heb er geen behoefte aan. Dat had ik de eerste keer al gedaan.

Is geen hogere wiskunde ofzo.
Gewoon minder drama maken.

Als je zijn vriendin wel goed kende had ik waarschijnlijk allang haar ingelicht of hem verteld dat ik dat ging doen als hij zou blijven komen met zijn verhaaltjes. Nu ken jij haar niet dus ik zou dat niet doen denk ik.

Maar gewoon hem afkappen en duidelijk maken dat je er niet van gedient ben. Werkt dat dus niet zou ik hem als vriend afschrijven.
Je moet hem niet zo veel ruimte geven.
Ik zou me er niet mee bemoeien het is jouw vriendin niet en als hun al 6 jaar een relatie hebben en jij een onbekende voor haar bent zal het allemaal wel mee vallen met jullie vriendschap. Ik zou zelf de vriendschap beëindigen, zulke informatie wil je allemaal niet weten. (lijkt me nogal oppervlakkige vriendschap als je in die 6 jaar nog steeds een onbekende bent voor zijn vriendin).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven