Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsnaam

01-02-2018 11:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mijn moeder en ik willen een kinderopvang beginnen. Nu zijn we opzoek naar een leuke opvang naam.
Maar we komen er niet helemaal uit.
Het is ook nog een beetje onzeker allemaal of het door kan gaan, maar dat horen we deze week en anders volgende week.

Zouden jullie ons willen helpen?

Hier wat tips die misschien helpen:
Wij willen het liefst in de naam dat het duidelijk is dat we moeder en dochter zijn. Ik heb ook katten in huis, dus misschien leuk erin te verwerken.
Ik had zelf al iets met:
-Oppashuis Hello Kitty
-Familiehuis Hello Kitty
-Kinderdagverblijf de vrolijke kat
-KDV 't lieverheerstbeestje
-Familieopvang de kleine uil
-Moeder & Dochter opvang

Mochten jullie iets compleet andets hebben, laat maar horen! Ik sta voor alle leuke ideeën open.

Alvast ontzettend bedankt!
tonkje schreef:
01-02-2018 13:15
Denk je dat mensen bij de keuze van een kinderdagverblijf zich laten leiden door de naam?
TO denkt dat blijkbaar wel, anders zou ze haar Kinderopvang gewoon "Opvang TO" noemen
Buiten lopen ook katten rond, poepen en piesen in zandbakken.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Toverberg schreef:
01-02-2018 12:54
Dit!
:rolling:
Zo lang je je opvang geen Bolderkar of Hofnarretje noemt,
is er weinig aan de hand.

Kleine uil is ook een uitgeverij.
Check het even met copyright.

Heb je een leuke voornaam? Dan gebruik je die toch?
mlle schreef:
01-02-2018 13:24
Buiten lopen ook katten rond, poepen en piesen in zandbakken.
Daarom o.a. moet een zandbak bij kinderopvang ook verplicht afgesloten kunnen worden.
Eloise_Xennakiss schreef:
01-02-2018 13:30
Daarom o.a. moet een zandbak bij kinderopvang ook verplicht afgesloten kunnen worden.
Yep, daar wel, maar die in een openbare speeltuin heeft dat niet. Katten piesen en poepen overal. Honden, vogels en (dronken) lui ook. Mensen die vies van katten zijn, de schoonste van alle dieren, wassen zich vaker en grondiger dan mensen, ook hun gat, die vinden wel een ander kdv.
tonkje schreef:
01-02-2018 11:43
De vrolijke kat vind ik uit het rijtje het leukst:

Hello Kitty mag waarschijnlijk niet
Moeder & Dochter en Familie opvang klinken als blijf van mijn lijf, wat kintsugi al zegt.
Lieveheersbeestje en uil hebben niks met katten te maken.

Dus de vrolijke kat. Leuk plaatje/logo erbij. Doen!
Helemaal mee eens!
De vrolijke Kat
DVML schreef:
01-02-2018 11:35
-Familieopvang de kleine uil
-Moeder & Dochter opvang
Oh wat heerlijk! Ik kom meteen mijn moeder, dochter, familie en de huisdieren brengen. Heb ik een dagje vrij ;-)

Ik zou iets anders zoeken. Kwamen al leuke suggesties langs zag ik.
Kind & Kater
theatime schreef:
01-02-2018 14:02
Kind & Kater
scheutje wodka door de melk?
"De gelaarsde kat"
(verwijzing naar kinderen en katten, zonder dat het meteen kattenhaters afschrikt)
Op de site van 't kvk kun je een link vinden om een bedrijfsnaam te controleren, of die niet al vaker voorkomt in dezelfde branche. Daar moet je wel rekening mee houden. De naam van mijn gastouderopvang kwam 1x vaker voor, en helemaal aan de andere kant van Nederland. Toch zeiden ze daar bij het kvk wat van, eigen risico zeg maar...

Maar gaan jullie een kinderdagverblijf beginnen of worden jullie samen gastouder? (Even nieuwsgierig ...)
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Kan even geen leuke namen vinden maar maak het niet te kinderachtig.... ooit ging een buro failliet waar ik bij zat, en toen mocht ik overstappen naar gob 'h0p m arjanneke'. Alleen bij die naam al kreeg ik de kriebels en ben daar dus ook niet heen gegaan.....
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Wat denk je van: Dikkie Dik?
Sonnemaatje schreef:
01-02-2018 14:14
Op de site van 't kvk kun je een link vinden om een bedrijfsnaam te controleren, of die niet al vaker voorkomt in dezelfde branche. Daar moet je wel rekening mee houden. De naam van mijn gastouderopvang kwam 1x vaker voor, en helemaal aan de andere kant van Nederland. Toch zeiden ze daar bij het kvk wat van, eigen risico zeg maar...
maar wat als de naam al bestaat?
Neem een naam als ´Nijntje´ daar zijn er geheid al meerdere van
Of iets met Bambino of Nestje
lilalinda schreef:
01-02-2018 14:06
"De gelaarsde kat"
(verwijzing naar kinderen en katten, zonder dat het meteen kattenhaters afschrikt)
Ja, en sprookjes zijn altijd leuk.
watdachtjehiervan schreef:
01-02-2018 14:21
Wat denk je van: Dikkie Dik?
Lijkt me ook al beschermd en in gebruik.
LizBakker schreef:
01-02-2018 14:26
Lijkt me ook al beschermd en in gebruik.
Volgens mij mag je een naam gewoon gebruiken hoor. Er heten wel meer kdv's Dikkie Dik of Jip en Janneke of de Petteflet of noem maar op.
Ik zou de katten niet zo centraal stellen in de naam, wel in de omschrijving. Anders lijkt het eerder op een kattenopvang.
01-02-2018 14:29
Volgens mij mag je een naam gewoon gebruiken hoor. Er heten wel meer kdv's Dikkie Dik of Jip en Janneke of de Petteflet of noem maar op.
Oh ja, dat is waar ook.
Door die katten sluit je in ieder geval wel een hoop kinderen met allergieën uit. Maakt het wel weer makkelijker.
TO, uitkoooooomen!
01-02-2018 14:29

Dat het ene bedrijf zijn eigen merknamen harder beschermt & handhaaft dan het andere zegt juridisch niets over 'dat het mag'. Het mag nl. niet zonder toestemming.

Wil je weten of een merknaam gedeponeerd is dan check je dat eerst, de KvK is een aardig beginpunt, het Benelux Bureau voor de intellectuele Eigendom is echter leidend.
KDV’s, BSO’s en basisscholen blinken uit in voorspelbare saaie namen. Een paar namen komen honderden keren voor. Niet zo gek want je naam is geen positief selectiecriterium. Je kan het hooguit fout doen dus kiezen verstandige ondernemers in de sector voor een naam die vooral niet aanstootgevend is, hooguit aanstootgevend saai. Dus Petteflet- en Langkous voor de kleintjes en Regenbogen voor de basisscholen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
lilalinda schreef:
01-02-2018 15:18
TO, uitkoooooomen!

Die zien we nooit meer terug...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven