Het leed dat Tinder (etc.) heet
woensdag 3 januari 2018 om 22:55
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.
Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.
Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.
Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
donderdag 1 februari 2018 om 23:01
Dàt sowieso nietlolapaloeza schreef: ↑01-02-2018 15:43Grappige is dat ik in mijn profiel heb aangegeven dat ik op zoek ben naar een enthousiaste man. Hij voldeed daar helemaal aan vertelde hij. Nou.. dan zal het wel aan mij liggen.
donderdag 1 februari 2018 om 23:03
Zo lang het goed blijft voelen, gewoon lekker doorgaan. Niemand van ons zit erbij, jouw onderbuikgevoel geeft wel aan wat juist is.Pinkiepink schreef: ↑01-02-2018 20:49Mwah ik vind het wel leuk dat hij niet direct op seks aanstuurt. Zelf vind oké dat wel prettig. Het gaat mij er niet om dat hij perse nu al seks wilt maar meer: zou hij het überhaupt met mij willen, vindt hij me wel aantrekkelijk. Nou hij heeft dat gelukkig al wel laten weten. Verder ‘jaagt’ hij wel in de zin van hij genoeg initiatief toont. Op een gegeven moment moet hij echter idd wel aantonen ook meer te willen, anders knap ik ook af.
donderdag 1 februari 2018 om 23:08
Ik had beloofd om nog even uitgebreider te reageren. Vandaag goed gepraat (eiiindelijk) en hij zit gewoon in de knoop met zichzelf. Hij voelt zich niet goed, maar weet ook niet aan te geven wat het probleem is. Ik ben het in elk geval niet (meer). Er is ook niks wat ik kan doen. Hij voelt zich niet fijn, slaapt slecht, onrustig dromen ook. Ik heb aangegeven dat hij bij me terecht kan, om te praten, voor steun, voor afleiding, whatever, op alle uren van de dag (of nacht).
Meer kan ik niet doen denk ik.
donderdag 1 februari 2018 om 23:13
Ja, ik laat nu iig echt weten dat ik hem leuk vind. Wat betreft lichamelijk contact ben ik ook wel erg afwachtend hoor. Hij heeft mij wel een aantal x een kus op de mond gegeven, omhelst of ook ff door m’n haren gekroeld. Dus ik moet nu wat actie ondernemen. Ik vind dat zoo spannend!!!Knapuiltje schreef: ↑01-02-2018 21:32Pinkiepink, misschien vind hij je juist te leuk. Dat kan ook afremmen. Uit je verhalen maak ik op dat het een lieve en leuke man is dus ik zou het zeker niet te snel opgeven.
Ik denk dat hij te bang is dat je out of his league bent.
Je kunt ook subtiel de eerste stap zetten. Even door z'n haar woelen. Is een intiem en lief gebaar en niet meteen zo direct als zoenen. Misschien heeft hij die expliciete uitnodiging nodig en komt hij vanzelf los.
vrijdag 2 februari 2018 om 00:30
Als jullie in bed liggen Pinkie, hoe liggen jullie dan? Bij lepeltje lepeltje kun je tegen zijn kruis aan wrijven/bewegen met je billen. Helpt bij mij altijd
Of als je achter hem ligt, strelen, zijn nek kussen.
En alcohol om het een beetje los te maken allemaal
Ik zie morgen mijn date weer van een paar weken geleden
morgenavond heen en zaterdag weer naar huis
En alcohol om het een beetje los te maken allemaal
Ik zie morgen mijn date weer van een paar weken geleden
vrijdag 2 februari 2018 om 09:03
Ik haak even in..niet goed in je vel zitten is geen reden voor lomp gedrag. Ik vind dat altijd zo'n naar excuus.fluttershy schreef: ↑01-02-2018 23:08Ik had beloofd om nog even uitgebreider te reageren. Vandaag goed gepraat (eiiindelijk) en hij zit gewoon in de knoop met zichzelf. Hij voelt zich niet goed, maar weet ook niet aan te geven wat het probleem is. Ik ben het in elk geval niet (meer). Er is ook niks wat ik kan doen. Hij voelt zich niet fijn, slaapt slecht, onrustig dromen ook. Ik heb aangegeven dat hij bij me terecht kan, om te praten, voor steun, voor afleiding, whatever, op alle uren van de dag (of nacht).
vrijdag 2 februari 2018 om 09:16
Fizzyhideous schreef: ↑02-02-2018 09:03Ik haak even in..niet goed in je vel zitten is geen reden voor lomp gedrag. Ik vind dat altijd zo'n naar excuus.
Eens.
Soms denk ik dat ik te oud en te cynisch wordt, maar mijn alarmbellen zijn nog niet stil Flutter.
vrijdag 2 februari 2018 om 10:21
Precies mijn idee en dat is wat ik zelf wel aan het doen ben voordat ik weer ga daten. Een aantal dingen die hier zijn geschreven hebben mij wakker geschudt.CherokeeRose1977 schreef: ↑02-02-2018 09:16Dan moet hij eerst aan zichzelf werken voordat hij een relatie aangaat. Een relatie hoort, vooral in t begin, makkelijk en ontspannen te gaan. Niet met al dit gedoe erbij.
vrijdag 2 februari 2018 om 13:16
Ik snap jullie reacties helemaal en mocht het tot een breuk komen dan gaan ze me ontzettend helpen bij de verwerking.
Ik ben gewoon niet zo snel met iemand loslaten. We hebben wel ruim 6 maanden hele fijne tijden gehad met veel wederzijds gevoel, toekomstplannen, de hele mikmak. Ik heb me aan hem gehecht, hou nog steeds van hem, begrijp er nog steeds geen jota van waarom het ineens omsloeg, maar ik zie het nog wel verbeteren. Misschien valse hoop en misschien doe ik mezelf nodeloos pijn, maar ik wil hem de kans geven.
Ik ben gewoon niet zo snel met iemand loslaten. We hebben wel ruim 6 maanden hele fijne tijden gehad met veel wederzijds gevoel, toekomstplannen, de hele mikmak. Ik heb me aan hem gehecht, hou nog steeds van hem, begrijp er nog steeds geen jota van waarom het ineens omsloeg, maar ik zie het nog wel verbeteren. Misschien valse hoop en misschien doe ik mezelf nodeloos pijn, maar ik wil hem de kans geven.
vrijdag 2 februari 2018 om 16:22
Jaaa, ik snap jouw gevoelens wel maar dat zijn niet de gevoelens die hij heeft. Zijn van jou.fluttershy schreef: ↑02-02-2018 13:16Ik snap jullie reacties helemaal en mocht het tot een breuk komen dan gaan ze me ontzettend helpen bij de verwerking.
Met jezelf in de knoop zitten.
Niet lekker in je vel zitten en een leeg gevoel hebben.
Ik moet aan mezelf werken...
Dit hoor je dan zo vaak met een portie afstand erbij als de verliefdheid afneemt. Ik ken dat gevoel van beide kanten. Je wordt dan in een hoek gedreven. Of je gaat trekken aan de ander.
Is een vorm van afstand nemen.
Jij houdt zo van hem en kan niet zonder hem, dat gevoel...hij moet me zien, horen en aandacht geven.
Het is er niet meer zo.
Niemand kan daar iets aan doen. Zijn gevoelens. Die blijven of verdwijnen.
Spiegel het eens.
Stel jij zou zó doen?
Zou je niet doen.
Ga hem ook niet overtuigen.
Ik heb dat wel eens gedaan.
Zo dom was ik, zo van geleerd, dat wel.
En andersom kon een andere mij ook niet overtuigen.
De betovering was weg.
Ik hoop dat ik het verkeerd zie.
Ik kreeg ook alarmbellen.
Dikke
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zaterdag 3 februari 2018 om 18:05
CherokeeRose1977 schreef: ↑02-02-2018 00:30Als jullie in bed liggen Pinkie, hoe liggen jullie dan? Bij lepeltje lepeltje kun je tegen zijn kruis aan wrijven/bewegen met je billen. Helpt bij mij altijd![]()
En alcohol om het een beetje los te maken allemaal![]()
Ik zie morgen mijn date weer van een paar weken geledenmorgenavond heen en zaterdag weer naar huis
![]()
Gezellig, hoe was je date?:)
Dat is wel een enorm uitnodigend signaal, Haha. Maar ik ben wel van plan de volgende keer iets uitnodigender te zijn richting hem. Strelen, door zn haar woelen, hopelijk durft hij dan de 2e stap te zetten.
Hij heeft wel gezegd nog nooit n relatie te hebben gehad en t lijkt me ook geen type om een beetje in het rond te scharrelen, dus wie weet heeft ie nog veeel minder ervaring als dat ik dacht
zondag 4 februari 2018 om 11:55
Date was weer erg fijn. Veel gelachen, gepraat. Film gekeken en gegeten bij hem thuis. We knuffelen veel. Sex is ook fijn al nu niet all the way want ongesteld.
Het is een lieve, grappige en attente man. Het voelt relaxed.
Over een paar weken zien we elkaar weer. Dit klinkt misschien als lang maar we wonen een uur reizen van elkaar vandaan en hij maakt lange dagen doordeweeks dus dan ben je al snel gebonden aan de weekenden.
Dus ja, niks te klagen
Het is een lieve, grappige en attente man. Het voelt relaxed.
Over een paar weken zien we elkaar weer. Dit klinkt misschien als lang maar we wonen een uur reizen van elkaar vandaan en hij maakt lange dagen doordeweeks dus dan ben je al snel gebonden aan de weekenden.
Dus ja, niks te klagen
zondag 4 februari 2018 om 16:25
Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet.
Ik heb een paar dates gehad met dezelfde man, het is een schat maar hij heeft wat problemen. Niet in de zin van drank/drugs (gelukkig!) maar het is wel iets waarvoor hij therapie volgt en medicijnen voor slikt.
We hebben heel veel gepraat en we zijn er over uit dat we meer voor elkaar zijn gaan voelen, we hebben ook gezoend maar verder nog niks.
Ik heb nu het gevoel gekregen dat als we hiermee verder gaan, dat ik dan zijn therapeut word in plaats van zijn vriendin. Ik ben net even een eind gaan wandelen, even afleiding gezocht. Iemand tips?
Ik heb een paar dates gehad met dezelfde man, het is een schat maar hij heeft wat problemen. Niet in de zin van drank/drugs (gelukkig!) maar het is wel iets waarvoor hij therapie volgt en medicijnen voor slikt.
We hebben heel veel gepraat en we zijn er over uit dat we meer voor elkaar zijn gaan voelen, we hebben ook gezoend maar verder nog niks.
Ik heb nu het gevoel gekregen dat als we hiermee verder gaan, dat ik dan zijn therapeut word in plaats van zijn vriendin. Ik ben net even een eind gaan wandelen, even afleiding gezocht. Iemand tips?
zondag 4 februari 2018 om 16:36
Pinkie als hij inderdaad onervaren is, kan dat een goede verklaring zijn. Gaat het toch door jou geïnitieerd moeten worden.
Cherokee wat fijn. Wel lange tussenpozen zeg!
Kwebbeltje, ik weet niet wat het is, tijdelijk of een permanente stoornis, maar mijn mening is dat je er altijd zelf bij bent. Wel een getinte mening want ik heb ADHD (dus een handleiding maar god beware me dat mijn partner mijn therapeut zou zijn...)
Cherokee wat fijn. Wel lange tussenpozen zeg!
Kwebbeltje, ik weet niet wat het is, tijdelijk of een permanente stoornis, maar mijn mening is dat je er altijd zelf bij bent. Wel een getinte mening want ik heb ADHD (dus een handleiding maar god beware me dat mijn partner mijn therapeut zou zijn...)
zondag 4 februari 2018 om 16:39
Het is niet tijdelijk.
En dat maakt het juist lastig. Hij is een hele lieve maar ook gevoelige man. Ik denk dat ik eerst alles voor mezelf op een rijtje wil zetten maar ik weet niet of hij dat accepteert. Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik het heel rustig aan wil doen, en hij zegt dat hij dat accepteert.
En dat maakt het juist lastig. Hij is een hele lieve maar ook gevoelige man. Ik denk dat ik eerst alles voor mezelf op een rijtje wil zetten maar ik weet niet of hij dat accepteert. Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik het heel rustig aan wil doen, en hij zegt dat hij dat accepteert.
zondag 4 februari 2018 om 16:50
Pinkie, go girl! Pak die man
Cherokee, dat klinkt leuk. Heerlijk zo'n date.
Kwebbeltje; ik zou er niet aan beginnen. Iemand die nog bezig is met zijn issues moet daar zelf de tijd voor nemen. Een relatie beginnen op deze manier is een slechte start. In mijn ogen moet je pas een relatie beginnen als je er allebei klaar voor bent en lekker in je vel zit. Dan kies je vanuit je bewuste volle verstand voor iemand en is de kans van slagen groter.
Flutter, hoe gaat het nu met je/jullie?
Cherokee, dat klinkt leuk. Heerlijk zo'n date.
Kwebbeltje; ik zou er niet aan beginnen. Iemand die nog bezig is met zijn issues moet daar zelf de tijd voor nemen. Een relatie beginnen op deze manier is een slechte start. In mijn ogen moet je pas een relatie beginnen als je er allebei klaar voor bent en lekker in je vel zit. Dan kies je vanuit je bewuste volle verstand voor iemand en is de kans van slagen groter.
Flutter, hoe gaat het nu met je/jullie?
zondag 4 februari 2018 om 17:06
Ik vind het moeilijk om er wat over te zeggen.Kwebbeltje91 schreef: ↑04-02-2018 16:39Het is niet tijdelijk.
Ik heb zelf ADHD en dat maakt mij niet per definitie ongeschikt voor een relatie. Het vraagt wel een bepaald type partner en daar kies ik ook bewust voor. Ik kan met een rustige down-to-earth man een gewone, mooie, liefdevolle relatie hebben. ADHDer zijn en een relatie met iemand die ook hoog in energie zit of veel OCD trekjes heeft, wordt één groot drama. Mocht hij dat hebben dan zou ik je eigen persoonlijkheid in samenhang met de stoornis bekijken.
Ik heb wel diverse relaties gehad met mannen met autisme en ondanks dat ik daar goed mee om kon gaan, zou ik dat niet snel meer doen,omdat de problematiek daar in de wederkerigheid en communicatie zit. Ik heb teveel behoefte aan saamhorigheid om dat levenslang aan te kunnen (door schade en schande geleerd) en op de lange termijn moet ik teveel geven zonder iets terug te krijgen. Mijn persoonlijke keuze zou dus zijn om dan verder te zoeken.
Met andere stoornissen heb ik in relaties geen ervaring.
zondag 4 februari 2018 om 17:06
Kwebbeltje, Het ligt eraan wat voor iets het is, en de persoon, hoe hij ermee omgaat enzo. En natuurlijk wat voor karaktertrekken jij hebt.
Als het een depressie is bijvoorbeeld, en jij hebt heel veel energie en bent erg positief dan kan ik me heel goed voorstellen dat het botst. En inderdaad wat Flutter hier schreef over ADHD, als iemand daarnaast heel relaxed, flexibel en gegrond is kan het wellicht wel goed werken. Combinatie van karakters is heel belangrijk.
Ik heb een relatie gehad met iemand die een dystyme stoornis heeft. Dit is kort door de bocht gezien een chronische depressie. Met vlagen ging het beter en met vlagen minder. Maar voor mij werkte het niet. Ik heb heel veel energie en ben veel meer optimistisch. Hij had zo'n laag zelfbeeld, altijd moe, en was extreem negatief over alles. Ik begreep zijn problemen vaak gewoon niet. Hij kon bijvoorbeeld zo'n drama maken van de bus missen: "ik kan niks goed doen in het leven" "ik ben een niksnut "etc.. alleen maar omdat hij te laat kwam voor de bus. Als ik dan uitte dat ik het echt niet zo goed begreep waarom hij dat zo erg vond, of het van de positieve kan wilde benaderen: "ah joh, dan pakken we toch de volgende" zei hij dat ik kleinerend naar hem was. Na een halfjaar heb ik het opgegeven. Ik begreep hem gewoon niet en ik was er ook klaar me. Ik kon me bijvoorbeeld niet herinneren dat ik ooit een positief antwoord heb gekregen van hem op de vraag "hoe was je dag?" Er was altijd een probleem. Het was nooit goed, niks, niemand.
Ik vind dat ik het nog lang volgehouden heb...
Iedereen is natuurlijk anders, en andere stoornissen zijn natuurlijk ook weer heel anders, maar persoonlijk heb ik een allergie opgebouwd voor depressieve mogelijke partners.
Als het een depressie is bijvoorbeeld, en jij hebt heel veel energie en bent erg positief dan kan ik me heel goed voorstellen dat het botst. En inderdaad wat Flutter hier schreef over ADHD, als iemand daarnaast heel relaxed, flexibel en gegrond is kan het wellicht wel goed werken. Combinatie van karakters is heel belangrijk.
Ik heb een relatie gehad met iemand die een dystyme stoornis heeft. Dit is kort door de bocht gezien een chronische depressie. Met vlagen ging het beter en met vlagen minder. Maar voor mij werkte het niet. Ik heb heel veel energie en ben veel meer optimistisch. Hij had zo'n laag zelfbeeld, altijd moe, en was extreem negatief over alles. Ik begreep zijn problemen vaak gewoon niet. Hij kon bijvoorbeeld zo'n drama maken van de bus missen: "ik kan niks goed doen in het leven" "ik ben een niksnut "etc.. alleen maar omdat hij te laat kwam voor de bus. Als ik dan uitte dat ik het echt niet zo goed begreep waarom hij dat zo erg vond, of het van de positieve kan wilde benaderen: "ah joh, dan pakken we toch de volgende" zei hij dat ik kleinerend naar hem was. Na een halfjaar heb ik het opgegeven. Ik begreep hem gewoon niet en ik was er ook klaar me. Ik kon me bijvoorbeeld niet herinneren dat ik ooit een positief antwoord heb gekregen van hem op de vraag "hoe was je dag?" Er was altijd een probleem. Het was nooit goed, niks, niemand.
Ik vind dat ik het nog lang volgehouden heb...
Iedereen is natuurlijk anders, en andere stoornissen zijn natuurlijk ook weer heel anders, maar persoonlijk heb ik een allergie opgebouwd voor depressieve mogelijke partners.
winkje87 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 17:27
22.07% gewijzigd
zondag 4 februari 2018 om 17:25
Stilletjes en tegelijkertijd voor mezelf een enorme ontwikkeling.
Ik schaam me er een beetje voor: Ik had gevraagd om af te spreken. Daar kwam een prima reactie op maar ik vond het niet genoeg en was gekwetst. Vanuit dat gevoel heb ik lullig gereageerd, waarop hij weer netjes en eerlijk heeft gereageerd. Ik heb daarop nogal dramatisch gezegd dat ik geen contact meer zou opnemen omdat ik denk dat het beter was om hem de rust en ruimte te geven om zijn twijfels uit te werken. Iets wat ik voor hem zat in te vullen en vanuit mijn eigen verlatingsangst en gekwetstheid, en zeker ook iets wat ik eigenlijk niet wil. Daar kwam geen reactie meer op, dus ik heb het echt fucked up.
Ik ben twee dagen compleet depressief en in tranen geweest. Vandaag heb ik een goede en constructieve dag. Vanmiddag heb ik een gesprek gehad met een vriendin die heel goed heeft uitgelegd wat mijn rol is in ons mechanisme. Ik luister namelijk niet (meer), maar ben aan het invullen (vaak vanuit mijn eigen angsten) of ik ben gekwetst en impulsief duw ik hem dan weg of 'sla terug'. Het is voor het eerst dat ik mijn eigen rol en gedragspatronen zo helder zie, dus ik vind het eigenlijk wel heel verrijkend.