Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Barnabas schreef:
08-02-2018 00:19
Misschien niet helemaal relevant voor dit topic, maar ik heb sinds afgelopen week besloten om alle mannen qua daten uit m'n leven te bannen. Ik ben al zo vaak teleurgesteld, dat ik er nu helemaal niks meer aan wil doen en meer te investeren in mezelf. Per slot van rekening moet ik het langst met mezelf leven, haha. M'n Tinderfwb weet het nog niet, maar daar moet ik even een geschikt moment voor uitkiezen.
Soms is die rust even nodig. Succes!
Barnabas schreef:
Misschien niet helemaal relevant voor dit topic, maar ik heb sinds afgelopen week besloten om alle mannen qua daten uit m'n leven te bannen. Ik ben al zo vaak teleurgesteld, dat ik er nu helemaal niks meer aan wil doen en meer te investeren in mezelf. Per slot van rekening moet ik het langst met mezelf leven, haha. M'n Tinderfwb weet het nog niet, maar daar moet ik even een geschikt moment voor uitkiezen.
Begrijp je helemaal hoor zit ook in deze fase, mede doordat door deze topic mijn ogen open gingen en ik er gewoon niet klaar voor ben. Ook niet sterk genoeg op het moment. Ben nu ook in mezelf aan het investeren en ik zie wel wat er op mijn pad komt.
Kan momenteel zelfs niet aardig zijn tegen mannen als ze hun interesse kenbaar maken, word gewoon agressief..hahahahaha..

Maar lees graag mee hier en hoop tips en tricks te vinden voor de toekomst als ik weer beter en zelfverzekerder in mijn velletje zit.
Barnabas schreef:
Helemaal relevant en helemaal herkenbaar.
Wink wat leuk om te lezen, veel succes, ben benieuwd!

Flutter die man doet je geen goed, sjaan heeft dat heel goed verwoord. Hij maakt je zwak ipv sterk en zelfzeker en hij lijkt er nog van te genieten ook.
Bedankt voor de lieve reacties! Ook succes aan jullie! Heb wel dat ik vaak een beetje treurig word als ik een blij en verliefd stelletje zie, maar ik ben liever alleen dan dat ik me nog één keer weer laat gebruiken voor dat kleine sprankje aan aandacht. 😅 Ik zie ook steeds oude Tinderdates met nieuwe liefdes en dat doet me vaak ook een beetje somberen omdat ik me dan afvraag wat ik verkeerd heb gedaan. Ach ja. Ik heb gewoon pech dat ik nog niet de juiste vent heb ontmoet, denk ik. Nu maar even rustig aandoen, heb gisteren alle datecontacten verwijderd op alle sociale media en daarbij flink m’n telefoon opgeschoond door m’n foto’s onder handen te nemen. Nu kan ik niet meer terugkijken op een bepaalde dateperiode en word ik er ook niet mee geconfronteerd. Best een lekker gevoel!
Barnabas, neem inderdaad even tijd voor jezelf. Als je teleurstelling op teleurstelling krijgt dan is het logisch dat dat je zelfvertrouwen en je kijk om relaties en mannen veranderd of verminderd.
Het kan gewoon pech zijn, maar wat ik wel bij mezelf merk is dat ik toen ik een paar jaar terug aan het daten was ik minder zeker in mijn vel zat.
Ik ben in de tussentijd in mijn eentje naar het buitenland verhuisd, heb een eigen bedrijf opgezet en heb heel veel nieuwe vrienden gemaakt. Alles in mijn leven was ineens spannend en nieuw! En ik merk nu dat ik echt veel meer zelfvertrouwen heb gekregen. Ik had ook even geen behoefte meer aan een man, af en toe date is voor fysieke behoeftes en een leuke avond, maar meer niet. En nu ineens heb ik een hele leuke vent ontmoet en gaat alles vanzelf, zo lijkt.
En ik kan er ook veel meer van genieten. Zit minder in mijn hoofd. Tuurlijk, als het morgen over is dan baal ik wel enorm hoor, maar ik merk dat ik me minder op de uitkomst focus.
Ik wil niet zeggen dat het nu aan jou ligt, maar misschien is het ongedwongen er een beetje vanaf gegaan? Bij mezelf merkte ik dat bijvoorbeeld. Of, nou ja, dat zie ik nu achteraf pas eigenlijk.
Het kan helemaal geen kwaad om je op jezelf te focussen!
@winkje87; Waarschijnlijk heb je gelijk. Misschien ben ik er steeds te snel ingesprongen en raakte ik teleurgesteld als iemand niet hetzelfde deed. Ooit - vier jaar geleden alweer - is het met mijn ex heel vlot gegaan en ging onze relatie vrij soepel van start, misschien vergelijk ik nieuwe dates daar onbewust weer mee. Al ben ik het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar aan het daten geweest onder het mom van; het wordt toch niks, ik maak mezelf alvast weer op voor een nieuwe teleurstelling. Ik moet het ongedwongen karakter van daten weer terugvinden en ik denk dat ik dat het beste doe door nu afstand te nemen van mannen en daten. Thanks voor je opbeurende berichtje!
Ja, dat heb ik ook nog wel eens hoor. En het is ook helemaal niet erg om bij een man een instelling te hebben van; eerst zien dan geloven. Dat had ik ook met deze man in het begin, en nog steeds wel eigenlijk. Ik dacht zelfs dat hij out of my league was, haha.

Probeer inderdaad even wat dingen te gaan doen die jij altijd al hebt willen doen in je leven! Kijk alsof je wat meer geluk uit andere dingen kan halen en pak het dan weer eens op.
Hebben jullie nog gedate gisteren?

Ik wel! Was weer bij hem thuis, nadat we ergens anders waren geweest.

Het was super gezellig en uiteindelijk toch bij elkaar in bed beland, wat ik echt nooit had verwacht.

Het was alleen echt niet goed. Eerlijk gezegd slechtste seks ooit. Ik heb er amper van genoten. Ik baal nu enorm want ik weet ook niet of het er verder dan wel in zit. Ik ben ook gewoon midden in de nacht naar huis gegaan want ik was zo afgeknapt.
Hoi Pinkie. Wat jammer dat het zo tegenviel!
Je was net zo blij met deze man. Eerst maar eens laten bezinken, misschien onervarenheid?
Maar ja, als het echt niet klikt op die manier, houdt het op. Wel balen! :hug:

Ik ben zelf nog geen stap verder met mijn platonische man, we zouden daten maar hij heeft afgezegd omdat hij moest overwerken. Zucht.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Pinkiepink schreef:
10-02-2018 18:06

Het was alleen echt niet goed. Eerlijk gezegd slechtste seks ooit. Ik heb er amper van genoten. Ik baal nu enorm want ik weet ook niet of het er verder dan wel in zit. Ik ben ook gewoon midden in de nacht naar huis gegaan want ik was zo afgeknapt.
O neeeee!
Wat was er zo slecht? Denk je dat 't te 'leren' is? Bijna alle lichamen moeten aan elkaar wennen in 't begin namelijk?
Of was er te weinig chemie?
He k*t man!
Piratesse schreef:
10-02-2018 21:24
O neeeee!
Wat was er zo slecht? Denk je dat 't te 'leren' is? Bijna alle lichamen moeten aan elkaar wennen in 't begin namelijk?
Of was er te weinig chemie?
He k*t man!
We gingen naar bed toe en plotseling begon hij gewoon m'n broek uit te doen en me te vingeren, zonder enig voorspel. En ja sorry, maar ik vind dat echt niet opwindend. Ik word nog droger dan ik al was, zeg maar. Ik was aan de andere kant wel blij dat er eindelijk wat gebeurde, maar ik houd juist zo van dat spannende voorspel. Dat intense zoenen, het betasten van elkaar lichamen, telkens een klein stapje verder.. heel voorzichtig de intieme delen aanraken.. kijken hoever je kan gaan..

Dáár krijg je mij wel mee opgewarmd, maar zomaar naar m'n kruis grijpen? hell no! Zó jammer. Echt de setting was er ook helemaal niet naar. Het is een beetje alsof hij denkt dat het bij vrouwen net zo werkt als bij mannen, maar ik ben nou eenmaal niet 'ready to go' als je naar m'n kruis grijpt.

Ben echt teleurgesteld. Ik had er wat van moeten zeggen, maar dat heb ik niet gedaan. Was misschien te overrompeld. En om dan op dat moment nog te gaan zeggen: nee, laten we eerst even zoenen/bla bla, dat vond ik ook niet echt heel erg logisch.

Nou vervolgens hebben we seks gehad maar ik was lang niet nat genoeg natuurlijk dus het deed gewoon pijn. Ik heb toen ook aangegeven dat ik wilde stoppen dus dat hebben we direct gedaan, we zijn niet klaargekomen, zelfs hij niet. Ik had ook geen zin om het nog af te maken. Het was echt een hele slechte avond.

Normaal gesproken voel ik me ook helemaal 'rozig' nadat ik voor het eerst met iemand naar bed ben geweest maar nu is het allemaal een rot gevoel.

Er is opzich wel chemie maar lichamelijk voelen we elkaar niet zo goed aan. Bij een ex van me was dat wel heel anders. Dat voelde direct goed, en eigenlijk ging ik er altijd een beetje vanuit dat dat de 'standaard' was.

Maar hoe zou ik dit met hem bespreken? Of denken jullie, na dit te lezen, dat dit gewoon niet te fixen is?
lolapaloeza schreef:
10-02-2018 21:02
Hoi Pinkie. Wat jammer dat het zo tegenviel!
Je was net zo blij met deze man. Eerst maar eens laten bezinken, misschien onervarenheid?
Maar ja, als het echt niet klikt op die manier, houdt het op. Wel balen! :hug:

Ik ben zelf nog geen stap verder met mijn platonische man, we zouden daten maar hij heeft afgezegd omdat hij moest overwerken. Zucht.
Oh hmm.. dat is jammer. Heb je al een nieuwe datum of laat je dit nu van zijn kant komen? :)
Pinkiepink schreef:
10-02-2018 23:52
We gingen naar bed toe en plotseling begon hij gewoon m'n broek uit te doen en me te vingeren, zonder enig voorspel. En ja sorry, maar ik vind dat echt niet opwindend. Ik word nog droger dan ik al was, zeg maar. Ik was aan de andere kant wel blij dat er eindelijk wat gebeurde, maar ik houd juist zo van dat spannende voorspel. Dat intense zoenen, het betasten van elkaar lichamen, telkens een klein stapje verder.. heel voorzichtig de intieme delen aanraken.. kijken hoever je kan gaan..

Dáár krijg je mij wel mee opgewarmd, maar zomaar naar m'n kruis grijpen? hell no! Zó jammer. Echt de setting was er ook helemaal niet naar. Het is een beetje alsof hij denkt dat het bij vrouwen net zo werkt als bij mannen, maar ik ben nou eenmaal niet 'ready to go' als je naar m'n kruis grijpt.

Ben echt teleurgesteld. Ik had er wat van moeten zeggen, maar dat heb ik niet gedaan. Was misschien te overrompeld. En om dan op dat moment nog te gaan zeggen: nee, laten we eerst even zoenen/bla bla, dat vond ik ook niet echt heel erg logisch.

Nou vervolgens hebben we seks gehad maar ik was lang niet nat genoeg natuurlijk dus het deed gewoon pijn. Ik heb toen ook aangegeven dat ik wilde stoppen dus dat hebben we direct gedaan, we zijn niet klaargekomen, zelfs hij niet. Ik had ook geen zin om het nog af te maken. Het was echt een hele slechte avond.

Normaal gesproken voel ik me ook helemaal 'rozig' nadat ik voor het eerst met iemand naar bed ben geweest maar nu is het allemaal een rot gevoel.

Er is opzich wel chemie maar lichamelijk voelen we elkaar niet zo goed aan. Bij een ex van me was dat wel heel anders. Dat voelde direct goed, en eigenlijk ging ik er altijd een beetje vanuit dat dat de 'standaard' was.

Maar hoe zou ik dit met hem bespreken? Of denken jullie, na dit te lezen, dat dit gewoon niet te fixen is?
He geds!! Wat dat betreft snappen sommige mannen er ook niets van!

Ik zou wel kijken of je het bespreekbaar kan maken..(is het niet voor jou, dab doe je er een ander plezier mee)
Vraag eens hoe hij het ervaarde, wat zijn gedachtes er over zijn etc.
Weetje gelijk hoe die communicatie loopt (of niet)
Pinkie, alles is te fixen (bijna) de vraag is meer; vind je hem leuk genoeg om het te proberen?

Het klinkt gewoon als onervarenheid, eerlijk gezegd.

Ik heb ook ooit zoiets gehad. Die jongen was mijn clit eraf aan het schuren, toen wilde ik hem wat aanwijzingen geven, maar dat vond hij heel erg geloof ik, alsof ik hem aanviel, en hij hielt meteen op. Later was ik bij hem bezig, maar hij gaf geen kik. Helemaal doodstil! Ik dacht; goh, ik doe vast iets wat niet helemaal bevalt, dus ik vroeg: 'wat kan ik bij je doen dat je fijn vindt?' En toen maakte hij toch allemaal hele rare grapjes!! Echt zo genant! Ja, toen was de pret wel klaar.
Ik vond hem niet leuk genoeg om hem dingen te leren, dus ik heb het daarna afgekapt. Maar ik kan me voorstellen dat als hij erg leuk is dat je hem rustig kan proberen wat dingen bij te brengen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 10:49
4.98% gewijzigd
Pinkiepink schreef:
10-02-2018 23:52
Oh hmm.. dat is jammer. Heb je al een nieuwe datum of laat je dit nu van zijn kant komen? :)
Misschien gekke vraag maar hoe oud is deze man?

En hier ben ik nu zo bang voor, dat het met de volgde totaal niet klikt of dat het een teleurstelling wordt. Ik had echt bizarre goede sex met mijn ex. En het is nog best kort geleden dat het uitging maar ik durf gewoon ff niet wil in ieder geval chemie en precies die opbouw die jij beschrijft niet iemand die gelijk naar mijn kruis grijpt.

Ik denk dat dit toch wel een obstakel is, zeker als je elkaar niet aanvoelt op dat gebied.
Sjaantje37 schreef:
11-02-2018 10:48

En hier ben ik nu zo bang voor, dat het met de volgde totaal niet klikt of dat het een teleurstelling wordt. Ik had echt bizarre goede sex met mijn ex. En het is nog best kort geleden dat het uitging maar ik durf gewoon ff niet wil in ieder geval chemie en precies die opbouw die jij beschrijft niet iemand die gelijk naar mijn kruis grijpt.

Ik denk dat dit toch wel een obstakel is, zeker als je elkaar niet aanvoelt op dat gebied.

Joh, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb vroeger best veel vrijblijvend gedeeld en ik heb over het algemeen goede seks gehad. Heel veel mensen weten wel wat fijn is hoor. :) Twee slechte ervaringen. Waarvan ik 1tje zo leuk vond dat ik er best lang bij ben gebleven en later werd het steeds beter. De ander is hierboven beschreven.
@Sjaantje Ik herken het wel. Mijn ex had gewoon echt een goede piemel. Nou ben ik bang dat als er weer een volgende lover komt dat hij dan zo vies worstje heeft... die angst gaat niet uit mijn hoofd haha

Straks overigens een date en een oude tindermatch heeft weer contact opgenomen..dus wie weet. Het contact was op een gekke manier gestopt..
depster schreef:
11-02-2018 11:27
@Sjaantje Ik herken het wel. Mijn ex had gewoon echt een goede piemel. Nou ben ik bang dat als er weer een volgende lover komt dat hij dan zo vies worstje heeft... die angst gaat niet uit mijn hoofd haha

Straks overigens een date en een oude tindermatch heeft weer contact opgenomen..dus wie weet. Het contact was op een gekke manier gestopt..
Hahaha dat is echt worst case scenario...hahahahaha...
depster schreef:
11-02-2018 11:27

Hoe bedoel je op een gekke manier gestopt en nu toch weer contact opgenomen?
Sjaantje37 schreef:
11-02-2018 10:48

Ja, nu snap ik heel erg goed dat je daar bang voor bent, haha. Ik was te naïef, ik dacht dat de meeste mannen er wel een beetje iets van begrepen, maar nee dus. Maar goed, aan de andere kant, als je ‘m geen kans geeft weet je het nooit. Vind je hem wel echt aantrekkelijk?

Hij is 25. Nog nooit n echte relatie gehad en hij heeft ook weinig gedate. Ik vind dat echt geen enkel probleem.

Ik vind seks lekker vanwege de persoon waar ik het mee heb en we vinden onze weg wel. Heb ook weleens iemand ontmaagd, en dat was ook heel fijn.

Alleen dit was wel zó enorm slecht dat ik gewoon helemaal geen zin meer heb in een aanraking van hem. Er was ook gewoon geen passie, geen vuurwerk. En miss heeft hij wel helemaal geen zin in lang voorspel.

Ik ga hem wel nog n kans geven. De volgende x geef ik wel aan dat hij van 0 in één keer naar 100 is gegaan en dat dat voor mij te snel is. En dat ik eerst wil dat hij me zoent, streelt, uitdaagt. Me opwarmt.

Ik zie wel hoe t dan gaat. Alleen wel jammer dat dit al zo’n enorme afknapper was, de 1e x is toch bijzonder, vooral die spanning. En ik vind t ook dom dat hij dit zelf niet begrijpt. Je weet toch wel een beeeetje hoe je een vrouw opwindt en dat je dit langzaam moet doen? Echt come on!
winkje87 schreef:
11-02-2018 10:54
Joh, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb vroeger best veel vrijblijvend gedeeld en ik heb over het algemeen goede seks gehad. Heel veel mensen weten wel wat fijn is hoor. :) Twee slechte ervaringen. Waarvan ik 1tje zo leuk vond dat ik er best lang bij ben gebleven en later werd het steeds beter. De ander is hierboven beschreven.
Winkje ik weet het gewoon niet, durf niet echt door te zetten ook niet met afspreken. Ben van de datingsites af maar heb nog contact met twee mannen. Met een van hen heb ik wel een date gehad, heb hem na afloop zelfs gekust. Daarna verwaterde het een beetje vanuit mijn kant, hij bleef echt zijn best doen om mij te contacten.

Gisterenmiddag hebben we ipv dat appen met elkaar gebeld, en ik had echt zoiets van oja, hij heeft een fijne stem, fijn karakter (wat ik daarvan kan zien natuurlijk) wat is dat toch met mij?

Denk toch de spanning maar deze relaties liepen allemaal stuk voor stuk slecht af, moet ik nu niet eens gaan voor iemand die evenwichtig is, zijn leven op een leuke manier voor elkaar heeft, ik weet het gewoon niet.....
Misschien is hij zelf geen voorspel gewend? Je zou daar eventueel dan de leiding in kunnen nemen?

Sjaantje; dat was een match 2 weken nadat mijn langdurige relatie over was gegaan. Dus was gewoon niet het moment voor beide niet.

Hij spookte nog w3l eens door mijn hoofd en ik kennelijk bij hem want hij zocht in 1x contact via fb
anoniem_648c895a8c7b7 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 11:52
18.21% gewijzigd
Ach ja, van die raggende mannen. Teveel porno gekeken misschien?
CherokeeRose1977 schreef:
11-02-2018 11:52
Ach ja, van die raggende mannen. Teveel porno gekeken misschien?
:rofl: je zou het denken he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven