Bewust kinderloos
vrijdag 2 februari 2018 om 03:43
Hallo nieuw hier,
Nav een ander topic hier door VivaWindmolen: Zijn er hier vrouwen ( of mannen) bewust kinderloos en waarom? Ik stel deze vraag nav een ander topic van een vrouw (lees: bijna even jonge/oude vrouw van 34 jaar) die kind zou overwegen vr partner.
Benieuwd naar meningen/overwegingen van mensen die er bewust voor hebben gekozen geen kinderen te willen. Mijn partner (48) en ik (34) weten het gewoon niet...
Xx
Nav een ander topic hier door VivaWindmolen: Zijn er hier vrouwen ( of mannen) bewust kinderloos en waarom? Ik stel deze vraag nav een ander topic van een vrouw (lees: bijna even jonge/oude vrouw van 34 jaar) die kind zou overwegen vr partner.
Benieuwd naar meningen/overwegingen van mensen die er bewust voor hebben gekozen geen kinderen te willen. Mijn partner (48) en ik (34) weten het gewoon niet...
Xx
zondag 4 februari 2018 om 10:41
Kippen zou ik best leuk vinden, maar ik zou wel opzien tegen de verzorging (die je dan ook weer moet uit besteden als je op vakantie gaat)
Denk dat het cruciale besef dat ik geen zorg-gen heb, wel kwam op het moment dat ik mijn paard van de all inclusive manege op 'n boerderij zette. Toen voelde ik de verplichting om elke dag te gaan opeens heel zwaar gaan wegen, terwijl ik op de manege eigenlijk ook vrijwel elke dag ging, maar ik wist dat 't 'm aan niets ontbrak als ik niet ging.
Denk dat het cruciale besef dat ik geen zorg-gen heb, wel kwam op het moment dat ik mijn paard van de all inclusive manege op 'n boerderij zette. Toen voelde ik de verplichting om elke dag te gaan opeens heel zwaar gaan wegen, terwijl ik op de manege eigenlijk ook vrijwel elke dag ging, maar ik wist dat 't 'm aan niets ontbrak als ik niet ging.
zondag 4 februari 2018 om 14:21
Haha, goddank zijn er nog meer van dit soort types! Zo zit ik ook altijd te miepen met mijn kippen die hier ook heerlijk rondscharrelen. Totaal niet de behoefte om te moederen over kinderen, maar dan wel weer erg zorgzaam zijn naar mijn kippen en mijn katten. En mijn man natuurlijk..Sabeltandcavia schreef: ↑04-02-2018 10:37Nu ik het er toch over heb ... ik heb de allerleukste kippen van de wereld. Natuurlijk kan het zijn dat je niets met kippen hebt, maar dat geldt natuurlijk niet voor die van mij. Ze zijn zo lief en mooi en koddig. Ik maak elke dag wel iets grappigs met ze mee en die verhalen deel ik graag. Ze krijgen het beste van het beste. Een hok op maat, de hele achtertuin om te scharrelen en lekkere hapjes. Toen ik ze net had ben ik de eerste avond mijn bed uit gegaan om te checken of ze nog wel adem haalden (true). Als het regent, waait of sneeuwt is mijn eerste gedachte: "arme kippen". En als ze bij de achterdeur staan te bedelen vind ik dat überschattig.
Ik zou een onuitstaanbare moeder zijn. Het is maar goed dat ik geen kinderwens heb.![]()
Ze zijn ook zo leuk in de zomer, als je in de tuin zit overal rustgevend getokkel..
zondag 4 februari 2018 om 15:30
Mijn man is niet altijd thuis, maar ik ook niet. Snap niet waarom je als vader wel gewoon de deur uit zou kunnen stappen om te gaan voetballen, of de kroeg in te gaan en als moeder niet? Bij ons kunnen we dat allebei gelukkig nog heel gemakkelijk. En ook nog vrij spontaan.
Ik zie echt het probleem niet.
zondag 4 februari 2018 om 15:37
Jouw kind is toch nog heel jong dus nog zonder sociale agenda die jullie ook weer mee moeten nemen in jullie planning?N00R85 schreef: ↑04-02-2018 15:30Mijn man is niet altijd thuis, maar ik ook niet. Snap niet waarom je als vader wel gewoon de deur uit zou kunnen stappen om te gaan voetballen, of de kroeg in te gaan en als moeder niet? Bij ons kunnen we dat allebei gelukkig nog heel gemakkelijk. En ook nog vrij spontaan.
Ik kan gewoon ala minute de deur uit lopen als ik wil gaan wandelen of shoppen, maar heb je een kind moet je toch regelen dat je partner dan thuis is of blijft, oppas laten aanrukken of het met je meezeulen. Weinig ruimte voor spontane acties lijkt mij.
zondag 4 februari 2018 om 15:44
Het komt hier geregeld voor dat ik 's avonds op de bank zit en ineens bedenk dat ik wel zin heb in een drankje met een vriendin. Dan app ik haar en een half uur later zitten we in de kroeg.redbulletje schreef: ↑04-02-2018 15:37Jouw kind is toch nog heel jong dus nog zonder sociale agenda die jullie ook weer mee moeten nemen in jullie planning?
Ik kan gewoon ala minute de deur uit lopen als ik wil gaan wandelen of shoppen, maar heb je een kind moet je toch regelen dat je partner dan thuis is of blijft, oppas laten aanrukken of het met je meezeulen. Weinig ruimte voor spontane acties lijkt mij.
Dus nee, ik snap gewoon echt niet waarom dat voor veel moeders zo lastig is. Het is ook niet zo dat ik mijn man dan opzadel met een probleem ofzo. Kind ligt gewoon te slapen boven.
zondag 4 februari 2018 om 15:48
RockOla schreef: ↑04-02-2018 14:21Haha, goddank zijn er nog meer van dit soort types! Zo zit ik ook altijd te miepen met mijn kippen die hier ook heerlijk rondscharrelen. Totaal niet de behoefte om te moederen over kinderen, maar dan wel weer erg zorgzaam zijn naar mijn kippen en mijn katten. En mijn man natuurlijk..
Ze zijn ook zo leuk in de zomer, als je in de tuin zit overal rustgevend getokkel..![]()
Ik heb dat met mijn hondjes en hamster. Vind het gewoon leuk om ermee bezig te zijn. Wandelen met mijn hondjes in de natuur het gezelschap van ze. Mijn hamster allerlei mini extraatjes geven. Stukje groente/fruit, druppeltje yoghurt, kip. Ik doe het in een amuseschaaltje, ziet er nog feestelijk uit ook. Grappige beestjes vind ik het, ondanks dat ze overdag slapen.
zondag 4 februari 2018 om 16:23
Ik ben serieus benieuwd hoe jij het straks gaat vinden om twee kinderen te hebben, en ook als ze wat ouder zijn.N00R85 schreef: ↑04-02-2018 15:44Het komt hier geregeld voor dat ik 's avonds op de bank zit en ineens bedenk dat ik wel zin heb in een drankje met een vriendin. Dan app ik haar en een half uur later zitten we in de kroeg.
Dus nee, ik snap gewoon echt niet waarom dat voor veel moeders zo lastig is. Het is ook niet zo dat ik mijn man dan opzadel met een probleem ofzo. Kind ligt gewoon te slapen boven.
zondag 4 februari 2018 om 16:32
Haha, daar ben ik zelf ook benieuwd naar, maar als ik naar vrienden kijk, dan wordt het alleen maar makkelijker als de kinderen groter worden.QueenArachnia schreef: ↑04-02-2018 16:23Ik ben serieus benieuwd hoe jij het straks gaat vinden om twee kinderen te hebben, en ook als ze wat ouder zijn.
Natuurlijk is het eerste half jaar even anders met een baby, zeker als je deze bv wil geven (wat ik bij de eerste ook lang heb gedaan), maar daarna is er weer zoveel mogelijk. Of er dan twee kinderen liggen te slapen, of één, maakt ook niet zoveel uit. Je kan zoveel voor elkaar opvangen als je met twee betrokken ouders samen de zorg deelt. Ik denk dat het daar in heel veel gezinnen aan schort.
zondag 4 februari 2018 om 16:41
Hoezo denk je dat?N00R85 schreef: ↑04-02-2018 16:32Haha, daar ben ik zelf ook benieuwd naar, maar als ik naar vrienden kijk, dan wordt het alleen maar makkelijker als de kinderen groter worden.
Natuurlijk is het eerste half jaar even anders met een baby, zeker als je deze bv wil geven (wat ik bij de eerste ook lang heb gedaan), maar daarna is er weer zoveel mogelijk. Of er dan twee kinderen liggen te slapen, of één, maakt ook niet zoveel uit. Je kan zoveel voor elkaar opvangen als je met twee betrokken ouders samen de zorg deelt. Ik denk dat het daar in heel veel gezinnen aan schort.
zondag 4 februari 2018 om 16:41
Eerlijk gezegd bij ons niet hoor. Wij hebben hier een vergelijkbare situatie, we zorgen echt samen en we konden na een tijdje ook heus weer allebei avondjes weg enzo, maar de overgang van 1 naar 2 kinderen is mij enorm zwaar gevallen. Vooral ook omdat ze compleet andere ritmes hadden, en ik heb ook lang bv gegeven inderdaad. Nouja, dat is allemaal veel te offtopic, maar ik ben echt nieuwsgierig hoe jouw ervaringen zullen zijn over een jaar ofzo.N00R85 schreef: ↑04-02-2018 16:32Haha, daar ben ik zelf ook benieuwd naar, maar als ik naar vrienden kijk, dan wordt het alleen maar makkelijker als de kinderen groter worden.
zondag 4 februari 2018 om 16:48
Omdat ik dat heel vaak hier op het forum lees en ook wel in mijn omgeving zie. Ik hoef mijn man echt niks te vertellen als ik wegga, we zijn echt gelijkwaardig in onze ouderrol. Ik hoef dus ook niks te regelen of te instrueren als ik bijvoorbeeld met een vriendin uit eten ga, ofzo. Net als mijn man dat andersom niet hoeft als hij weggaat. Dat scheelt nogal in het zonder zorgen de deur uitlopen.
Ik ken vrouwen die boodschappen gaan doen, eten koken en klaarzetten als hun man eens alleen is met de kinderen 's avonds, of waarbij het gewoon nooit kan, omdat zo'n man dan geen idee heeft hoe hij zijn eigen kinderen moet verzorgen.
Dan ben je niet meer flexibel als moeder nee.
zondag 4 februari 2018 om 16:51
Ik heb al ingecalculeerd dat ik het eerste half jaar met een baby wat minder vrijheid zal hebben, dat heb ik er graag voor over.QueenArachnia schreef: ↑04-02-2018 16:41Eerlijk gezegd bij ons niet hoor. Wij hebben hier een vergelijkbare situatie, we zorgen echt samen en we konden na een tijdje ook heus weer allebei avondjes weg enzo, maar de overgang van 1 naar 2 kinderen is mij enorm zwaar gevallen. Vooral ook omdat ze compleet andere ritmes hadden, en ik heb ook lang bv gegeven inderdaad. Nouja, dat is allemaal veel te offtopic, maar ik ben echt nieuwsgierig hoe jouw ervaringen zullen zijn over een jaar ofzo.
Daarna weet ik uit ervaring dat er weer veel mogelijk is.
zondag 4 februari 2018 om 17:14
Dat, ik zie een vriend van ons elk weekend voor taxichauffeur spelen voor zijn kind.redbulletje schreef: ↑04-02-2018 16:34Maar met kinderen vanaf een jaar of 6 ben je na schooltijd druk met hun sportclubjes en speeldates.
zondag 4 februari 2018 om 17:42
Ik heb geen kinderen maar ik lees hier juist altijd dat de basisschoolperiode zo'n hectische tijd is, door inderdaad speelafspraken maar ook hobby's/sport, zwemles, etc.
zondag 4 februari 2018 om 17:48
Waar slaat dat nou weer opN00R85 schreef: ↑03-02-2018 22:48Ik zie de link niet tussen de interesses die hier worden genoemd door kinderlozen en het feit dat ze geen kinderen hebben.
Ik las iets over stedentrips, uit eten gaan, boeken lezen, films/ series kijken, naar het museum of het theater gaan. Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom je deze dingen niet zou kunnen doen als je een kind hebt.
Eigenlijk ken ik zelf geen mensen met kinderen in mijn omgeving die deze dingen niet meer doen. Ik vind het ook geen heel uitgesproken interesses. Het zijn gewoon dingen die iedereen sowieso wel doet, ongeacht hoe je leven er verder uitziet.
Misschien is het meer het verschil tussen y in de stad en in een dorp/ op het platteland?
zondag 4 februari 2018 om 17:48
Je zult het toch moeten faciliteren als ouders, dus op en neer rijden naar al die clubs, wedstrijden, kinderfeestjes en thuis zijn omdat die van jullie ook kinderen terug willen kunnen ontvangen.
zondag 4 februari 2018 om 17:49
Haha, nou ik hoorde alleen maar horrorverhalen toen ik zwanger was van nummer 1, maar dat is allemaal 100% meegevallen. Dus ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.
Je hebt het ook deels zelf in de hand. Ik mocht bijvoorbeeld als kind maar één sport of hobby kiezen, en dat mocht pas toen ik diploma A en B had gehaald. Ik denk dat dit soort regels niet slecht zijn voor een kind.
Veel ouders zijn zo druk als ze het voor zichzelf maken.
Je hebt het ook deels zelf in de hand. Ik mocht bijvoorbeeld als kind maar één sport of hobby kiezen, en dat mocht pas toen ik diploma A en B had gehaald. Ik denk dat dit soort regels niet slecht zijn voor een kind.
Veel ouders zijn zo druk als ze het voor zichzelf maken.
zondag 4 februari 2018 om 17:55
Er wordt gevraagd naar de ervaringen/meningen van personen die bewust kindvrij zijn maar het halve topic bestaat inmiddels uit posts van Noor die orakelt over het fantastisch haar leven met kinderen wel niet is. Dit is juist waar veel mensen zonder kinderen zich aan ergeren. Bewust kindvrij betekent dat het een weloverwogen keus is die niet over één nacht ijs gegaan is. Ik weet heel goed wat je ervoor terug krijgt als je kinderen krijgt. Maar de voordelen wegen voor mij persoonlijk niet tegen de nadelen op. Voor een hoop anderen wel. Ook prima.
zondag 4 februari 2018 om 17:58
Zelf woon ik midden in een grote stad. Naar het museum, het theater, bioscoop, uit eten of even een drankje doen is dan makkelijker te realiseren, dan wanneer je ergens in een uithoek woont.
Ik spreek vaak om 6 uur af in een restaurant, dan nog een theaterstuk en wat drankjes drinken en 5 min later kan ik in bed liggen. Dat scheelt nogal.
Ik ga ook wel eens direct uit mijn werk nog even de stad in, of koffie drinken met een vriendin in een koffietentje, of lekker alleen met een boek, of even naar de film of een museum. Een uurtje later haal ik dan gewoon mijn kind weer op en begin aan het avondeten.
Ik denk toch dat je dit soort dingen makkelijker doet als het om de hoek is.
zondag 4 februari 2018 om 18:21
Ze staat bij veel mensen onder de negeer. Het was heel even heerlijk rustig zonder haar, want ze had een ban. Maar ze typt zich nu helemaal suf om die 'verloren' tijd weer in te halen. Aandacht naar zich toetrekken doet ze op bijna elk topic. Ze is zeer voorspelbaar, en ook al staat ze onder mijn negeerknop, ik weet precies wat ze altijd zegt.Crovax schreef: ↑04-02-2018 17:55Er wordt gevraagd naar de ervaringen/meningen van personen die bewust kindvrij zijn maar het halve topic bestaat inmiddels uit posts van Noor die orakelt over het fantastisch haar leven met kinderen wel niet is. Dit is juist waar veel mensen zonder kinderen zich aan ergeren. Bewust kindvrij betekent dat het een weloverwogen keus is die niet over één nacht ijs gegaan is. Ik weet heel goed wat je ervoor terug krijgt als je kinderen krijgt. Maar de voordelen wegen voor mij persoonlijk niet tegen de nadelen op. Voor een hoop anderen wel. Ook prima.
Ze komt altijd op het kindvrije topic oreren hoe verkeerd wij het allemaal zien. Zal lastig voor je geweest zijn, Noor, een ban hebben.