Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zondag 4 februari 2018 om 18:48
Wij hebben tandpasta waar Woezel en Pip op staan. Ze blijft alleen rustig liggen als ik de tube aan haar geef, anders is het hier ook krijsen en een houdgreep.Maartje2016 schreef: ↑04-02-2018 18:37Iemand nog tips om het tandenpoetsen "leuk" te maken voor een dreumes van 17 mnd? Of is de houdgreep de enige oplossing?![]()

zondag 4 februari 2018 om 18:49
Zoon ligt bij mij op schoot in bed en dan pak ik steeds zijn beide wangetjes vast met mijn duim en wijsvinger zodat zijn mondje een stukje open komt. En dan steeds snel vast-los-vast-los met gekke geluidjes. Ik poets zijn tanden met de slappe lach.Maartje2016 schreef: ↑04-02-2018 18:37Iemand nog tips om het tandenpoetsen "leuk" te maken voor een dreumes van 17 mnd? Of is de houdgreep de enige oplossing?![]()

En anders toch gewoon de houdgreep. Rotte tanden is altijd erger dan eventjes poetsen. Maar vervelend is het wel, je wil helemaal niet dat het in de houdgreep moet gebeuren natuurlijk.

zondag 4 februari 2018 om 19:02
Tandenpoetsen wil bij ons alleen liggend op het aankleedkussen. Ik hang er boven en terwijl ik poets kamt ze mijn haren, of haar eigen, of die van papa. Zolang ze maar iets anders doet dan met het poetsen bezig zijn. Het is een tijdje echt drama geweest, maar nu heeft ze ineens twee hoektanden door en gaat het weer prima.

zondag 4 februari 2018 om 19:26
Hier is het al bijna een jaar de houdgreep. Hij brult alles bij elkaar, elke avond opnieuw. Heel naar, maar er moet gepoetst worden. Alle trucs zijn al geprobeerd.
Hij heeft sowieso een hekel aan gefriemel aan zijn lijf. Tanden poetsen, aan of uitkleden, luier verschonen, muts op, handen en toet schoonmaken. Alles is onder protest...vanaf dag 1 al.
Hij heeft sowieso een hekel aan gefriemel aan zijn lijf. Tanden poetsen, aan of uitkleden, luier verschonen, muts op, handen en toet schoonmaken. Alles is onder protest...vanaf dag 1 al.
zondag 4 februari 2018 om 19:53
Oei, dat geeft dan weer weinig hoop, hier ook een hekel aan gefriemel en gedoeTinkeltje34 schreef: ↑04-02-2018 19:26Hier is het al bijna een jaar de houdgreep. Hij brult alles bij elkaar, elke avond opnieuw. Heel naar, maar er moet gepoetst worden. Alle trucs zijn al geprobeerd.

zondag 4 februari 2018 om 19:54
Leuk! Onze dreumes is bijna 13 maanden! Ik vind het op het moment wel pittig. De hele dag hangt ze om mee heen, aan mn been, handjes omhoog, en tranen met tuiten als ik haar niet de hele middag rond wil tillen... Zelf spelen kan ze op het moment helemaal niet. Bij mijn man of bij de oppas is dit echter helemaal niet aan de orde! Herkenning bij anderen? Tips?
Snachts ook pittig, vaak uren wakker snachts
Snachts ook pittig, vaak uren wakker snachts

zondag 4 februari 2018 om 19:56
Maartje2016 schreef: ↑04-02-2018 19:53Oei, dat geeft dan weer weinig hoop, hier ook een hekel aan gefriemel en gedoe![]()
Hij slaapt dan wel weer (meestal) goed en eet als een bootwerker. Daar geen problemen.

zondag 4 februari 2018 om 20:04
Ja, herkenning! Bij ons duurde die fase wel een paar weken, ik werd er echt gek van. Maar inmiddels kan ze weer heel goed zelf spelen en kan ze allerlei nieuwe dingen. Echt een ontwikkelingssprong die ze maakte.Feetje23 schreef: ↑04-02-2018 19:54Leuk! Onze dreumes is bijna 13 maanden! Ik vind het op het moment wel pittig. De hele dag hangt ze om mee heen, aan mn been, handjes omhoog, en tranen met tuiten als ik haar niet de hele middag rond wil tillen... Zelf spelen kan ze op het moment helemaal niet. Bij mijn man of bij de oppas is dit echter helemaal niet aan de orde! Herkenning bij anderen? Tips?
Snachts ook pittig, vaak uren wakker snachts![]()
Sterkte met de nachten

zondag 4 februari 2018 om 20:06
Ja heel vervelend dat niet zelf kunnen spelen als ik op de bank zit. Maar als ik er niet bij ben kan man rustig een serietje kijken en dreumes scharrelt wat rond. Grrr.Feetje23 schreef: ↑04-02-2018 19:54Leuk! Onze dreumes is bijna 13 maanden! Ik vind het op het moment wel pittig. De hele dag hangt ze om mee heen, aan mn been, handjes omhoog, en tranen met tuiten als ik haar niet de hele middag rond wil tillen... Zelf spelen kan ze op het moment helemaal niet. Bij mijn man of bij de oppas is dit echter helemaal niet aan de orde! Herkenning bij anderen? Tips?
Snachts ook pittig, vaak uren wakker snachts![]()

zondag 4 februari 2018 om 20:09
Feetje: huilt ze ‘s nachts ook als ze wakker is? Zoon was toen ook meer wakker en lag eigenlijk gewoon te keten. We hebben toen besloten om er niet meer direct naar toe te gaan en toen bleek dat hij veel beter ging slapen. Hij vond het veel te leuk om ons ‘s nachts ge zien en werd eigenlijk wakkerder van ons. Bij huilen is dat natuurlijk een ander verhaal.

zondag 4 februari 2018 om 20:11
Dit doe ik ook inderdaad. Mijn dochter heeft ook periodes gehad dat ze opeens 's nachts een uur wakker lag te kletsen. Ik ga er nu alleen nog maar heen als ze huilt, maar ook echt hard huilt. Ze huilt namelijk nogal veel in haar slaap en als ik naar haar toe ga en ze wordt wakker van mij, is het helemaal drama. Als ze na een minuut nog steeds huilt ga ik er pas heen.Tinkeltje34 schreef: ↑04-02-2018 20:09Feetje: huilt ze ‘s nachts ook als ze wakker is? Zoon was toen ook meer wakker en lag eigenlijk gewoon te keten. We hebben toen besloten om er niet meer direct naar toe te gaan en toen bleek dat hij veel beter ging slapen. Hij vond het veel te leuk om ons ‘s nachts ge zien en werd eigenlijk wakkerder van ons. Bij huilen is dat natuurlijk een ander verhaal.

zondag 4 februari 2018 om 20:13
Hier een kleine draak van 14 maanden die sinds een week weigert te gaan slapen, wordt hysterisch wanneer naar bedje moet en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Haar laten schreeuwen was geen succes want ze houdt er niet mee op en raakt alleen maar meer overstuur. We laten haar nu als ze weer zo schreeuwt maar beneden scharrelen tot ze moe is (rond 21:30) en doen haar dan maar weer naar bed. Tussendoor eerder proberen is weer dat hysterische paniekerige schreeuwen en huilen. Is dit weer zo'n sprongetje waar we even doorheen moeten of is er iets anders aan de hand?

zondag 4 februari 2018 om 20:13
Tja, het is niet echt huilen, meer... Schreeuwen. Maar dan 1 schreeuw, bv 5 min stil, of soms wel 10, en dan weer een schreeuw.... En daarna weer... Laten het ook wel eens gaan, maar dan duurt het zo 1 a 1,5u....Tinkeltje34 schreef: ↑04-02-2018 20:09Feetje: huilt ze ‘s nachts ook als ze wakker is? Zoon was toen ook meer wakker en lag eigenlijk gewoon te keten. We hebben toen besloten om er niet meer direct naar toe te gaan en toen bleek dat hij veel beter ging slapen. Hij vond het veel te leuk om ons ‘s nachts ge zien en werd eigenlijk wakkerder van ons. Bij huilen is dat natuurlijk een ander verhaal.

zondag 4 februari 2018 om 20:54
Zoon had dat hier rond 12mnd. Precies hetzelfde gedaan als jij nu doet. Na een klein maandje was het verdwenen en liet hij zich weer makkelijk in bed leggen.Zonzeestrand- schreef: ↑04-02-2018 20:13Hier een kleine draak van 14 maanden die sinds een week weigert te gaan slapen, wordt hysterisch wanneer naar bedje moet en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Haar laten schreeuwen was geen succes want ze houdt er niet mee op en raakt alleen maar meer overstuur. We laten haar nu als ze weer zo schreeuwt maar beneden scharrelen tot ze moe is (rond 21:30) en doen haar dan maar weer naar bed. Tussendoor eerder proberen is weer dat hysterische paniekerige schreeuwen en huilen. Is dit weer zo'n sprongetje waar we even doorheen moeten of is er iets anders aan de hand?
zondag 4 februari 2018 om 21:17