Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Dit was poging 3.
Vanmorgen hard gebaald maar nu weer moed ingepraat en op naar de volgende.
Ik en de eendenbek zijn geen vrienden en dat maakt t voor mij heel lastig. Ik ervaar veel pijn. Ook de echo s gaan niet heel soepel. Okk dit doet zeer.
Dus mocht iemand nog tips hebben. De standaard tips weet ik inmiddels.
Gebruik zelfs ontspanners tijdens de inseminatie anders zit alles volledig op slot..
Betsy_01 schreef:
28-01-2018 12:12
Hoe staat het er bij jou voor? Wanneer had je de brief? Hoe was het intakegesprek? Ben je nu al met de onderzoeken bezig? Weet je al een indicatie wanneer je mag beginnen?
Ik kreeg in augustus de brief, intake in november en heb vorige week het laatste onderzoek gehad. Komende week weer een afspraak met de gynaecoloog en ik hoop mijn eerstvolgende cyclus of de cyclus daarop te kunnen starten :-)
@maris! Oh top zeg! Spannende tijd!
hier ook zaterdag de menstruatie doorgebroken. dit was al verwacht. hopen op een rechter eisprong deze cyclus
Balen innerpeace!
Ik moet nu zo n evaluatie gesprek. Wat houd dat in?
@angelaloes dat stelde bij mij niet zoveel voor. Het gaat er vooral om hoe het met je gaat? wat het psychisch met je doet (want het kan natuurlijk zwaar zijn). Wij hebben toen afgesproken om te starten met de pregnyl, aangezien ik helemaal gek werd van die ovulatietesten. Overigens vind ik het wel goed dat ze het doen, en zeker bespreken wat het met je doet. Ook besproken dat als de 3 pogingen erop nog niet raak is geweest je dan een stap verder moet. Wat bij mij dus niet het geval is.
@angela Ik heb net mijn 7e poging erop zitten en heb nu geen evaluatie gehad. Omdat ze nu de manier hebben gevonden dat het snel raak is bij mij, gaan we nu gewoon nog een aantal keer door.
Innerpeace. Ik mag gewoon op gesprek bij de afdeling ipv bij de arts. Gelukkig hebben ze t op zelfde dag geplant als echo dus scheelt een rit.
Wel fijn om even te kunnen babbelen. Netjes dat ze het doen.
angelaloes schreef:
29-01-2018 17:18
Innerpeace. Ik mag gewoon op gesprek bij de afdeling ipv bij de arts. Gelukkig hebben ze t op zelfde dag geplant als echo dus scheelt een rit.
Wel fijn om even te kunnen babbelen. Netjes dat ze het doen.
Wauw.. wat goed dat ze dat doen idd! Ik heb daar.. buiten dit forum/vriendinnen.. ook best behoefte aan. Dat even meedenken ofzo. Helemaal super dat ze bij jou toen met pregnyl zijn gestart innerpeace. Balen dat het is doorgebroken. Volgende keer is het vast een eitje uit de goede kant :). Ik duim voor je.
angelaloes schreef:
28-01-2018 14:32
Dit was poging 3.
Vanmorgen hard gebaald maar nu weer moed ingepraat en op naar de volgende.
Ik en de eendenbek zijn geen vrienden en dat maakt t voor mij heel lastig. Ik ervaar veel pijn. Ook de echo s gaan niet heel soepel. Okk dit doet zeer.
Dus mocht iemand nog tips hebben. De standaard tips weet ik inmiddels.
Gebruik zelfs ontspanners tijdens de inseminatie anders zit alles volledig op slot..
Ik kan je helaas geen tips geven, hier was het ook elke keer drama bij de iui. Wat een ellende zeg, iedere keer met tranen in de ogen. Ik kan alleen hopen voor je dat het snel raak is bij je.
Innerpeace hoe snel mocht je pregnyl gebruiken? Ik ben me een beetje aan het verdiepen wat ik evt kam doen
@angela. oh dat is dan nieuw denk. ik moest echt bij de arts terug komen. Ik mocht na het geprek, de eerstvolgende ronde met pregnyl starten. Die bestellen ze nu iedere keer voor mij zodra ik mij aanmeld voor een nieuwe ronde en krijg ik dan met de echo direct mee naar huis.
Dankjewel voor je reactie.
Je moet idd normaal wel gewoon bij de arts maar omdat hij erg vol is en lastig tegelijk te plannen met echo mocht t dit keer gewoon zo;) dus ik heb mazzel
@angela. dat is erg fijn! dus je kan gewoon direct door.
Hoi allemaal, ik ben van plan morgenavond hierheen te gaan.

http://www.alleenmetkinderwens.nl/activ ... -wegwijzer

Iemand ervaringen met deze avonden? Is het het waard?
Ik heb daar geen ervaring mee scienerock. Ik heb het boek wel gekocht en stuk in begonnen. Lang niet alles gelezen. Maar zon avond kan vast interessant zijn. Als je zelf nog met veel vragen zit geeft het je misschien wat rust. En je zit met mensen die het ook willen aangaan.

Ik zit weer sinds maandag. Ik heb alleen nu nog steeds beetje bruinig bloedverlies. Andere keren ook wel gehad (ook bij mij meerdere nare ervaringen.. niet met de eendenbek, wel met het spuitje..). Maar nooit zo lang erna nog gehad. Iemand hier ervaring mee? Ze gaf al aan dat ze (wederom :s) een druppeltje bloed zag. Maar ik blijf 'vloeien'. Beetje zoals de laatste dag van je menstruatie..
Oh alisa, hopelijk is het allemaal goed. Ik hoop het voor je.
Sciencerocks schreef:
31-01-2018 18:03
Hoi allemaal, ik ben van plan morgenavond hierheen te gaan.

http://www.alleenmetkinderwens.nl/activ ... -wegwijzer

Iemand ervaringen met deze avonden? Is het het waard?
Ik ben geweest toen het nog een workshop van hele dag was. Ik vond het wel waardevol, hoewel het ook wel een bizarre ervaring was. Twaalf vrouwen die elkaar niet kennen en binnen 20 minuten toch vrij persoonlijke verhalen zaten te vertellen, incl regelmatig tranen. (Dat was niet per se naar hoor, gewoon een beetje gek).
Ik vond het wel prettig om van anderen te horen waar zij over twijfelden (en te constateren dat ik over heel veel van die punten eigenlijk helemaal geen twijfel had).

Hier inderdaad spontaan een maand overgeslagen. Jammer, maar niet per se heel raar, heel veel vrouwen slaan af en toe een ovulatie over. Over een week of drie weer een poging.
ik heb het boek gelezen. ook nog een ander boek over alleenstaand en een kinderwens, hier stonden ervaringen in van donorkinderen. Erg interessant.
Ik heb die twee boeken ook gelezen, heel interessant! Vond het ook wel erg fijn om te lezen allemaal.
Vandaag eindelijk mijn 1e poging. Was ontzettend zenuwachtig maar achteraf nergens voor nodig. En nu maar afwachten :)
Hi allemaal,
Ik heb afgelopen maandag eindelijk mijn 6e iui gehad. Pff wat spannend weer dat wachten... De dag ervoor voor het eerst zelf een Ovitrelle spuit in mn buik gezet. Zaterdagavond ook voor de eerste keer een extra thuisinseminatie gedaan. Ik heb een eigen donor, maar we hebben het in eerste instantie via MCK laten lopen zodat het minder belastend is voor hem.
Nu dag 5, wachten.. Ik heb al een paar dagen een ongesteldheidsgevoel, maar dat zegt niks. Doen jullie ook temperaturen? Ik wel, maar word er niet echt blij van, vandaag is die zelfs weer een beetje omlaag gegaan (na een slechte nacht slapen).
Anyway, ik vind het weer pittig, wachten tussen hoop en vrees.
Sterkte voor iedereen!
Spannend hailie en Ella! Nu komen de zenuwslopende weken. Lekker bezig blijven.
Tempraturen werkt bij mij niet.
Woensdag mag ik weer voor echo en gesprek.
Merk dat ik er dit keer echt geen zin in heb. Maar nu overslaan is beetje zonde aangezien ik nu ook met acupunctuur ben begonnen.
Hoe is het met de rest?
Spannend haillie en Ella!

Uiteindelijk niet naar de lezing geweest. Erg drukke week op werk en heb huis bekeken en bod gedaan. Afwachten tot morgen of mijn bod is geaccepteerd.

Moet ongesteld worden (beetje hormonaal dus) en voel me de afgelopen nogal 'overwhelmed' van alles. Ik zie ineens de mt Everest voor me en kan het pad even niet voor me zien welke naar boven leidt. Hoofd zit even beetje vol.
Maar even morgen afwachten en mezelf ook rust gunnen. De beslissing dat ik dit wil doen is genomen, maar dat betekent niet dat ik volgende week zwanger moet zijn natuurlijk. Eeeennnnn adem uit 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven