Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 5 februari 2018 om 13:44
Met 1,5 sprak ze 3 woordjes naast papa en mama. Volgens het cb het minimum. En nu een paar maanden later komt ze los lijkt het wel. Nu heeft ze 'al' een stuk of 10 duidelijke woorden en een heleboel 'eigen taaltje' woordjes. Komt vanzelf, geef het nog even de tijd.
Ik kook af en toe uit een pakje. Meestal schep ik dan eerst wat vlees en groente op dreumes haar bord. Dan het pakje in de pan, en daarna een heel klein beetje van die saus op haar bord.
Ik kook af en toe uit een pakje. Meestal schep ik dan eerst wat vlees en groente op dreumes haar bord. Dan het pakje in de pan, en daarna een heel klein beetje van die saus op haar bord.
maandag 5 februari 2018 om 13:53
Wat grappig om de verschillen te lezen...hier een dreumes van 21 maanden. Loopt nog niet los (inmiddels wel goed aan de hand, maar los lopen vind ze spannend). Maar, ze kletst echt veel...ook verstaanbaar en begint nu met zinnetjes. Is dol op boeken en voorlezen, komt dan echt lekker op schoot zitten.
Qua eten eet ze gewoon met de pot mee, ik eet zelf ook niet echt pittig of zout dus laat haar alles proeven. Maar we zitten nu in een fase dat ze soms na - hap theatraal het bord aan de kant schuift en om een toetje vraagt
Slapen gaat rommelig...bijna iedere nacht eindigt ze wel in mijn bed, daar slaapt ze dan zonder problemen door, terwijl terug in eigen bed krijgen drama’s van uren op levert, dus ik laat het maar zo.
Qua eten eet ze gewoon met de pot mee, ik eet zelf ook niet echt pittig of zout dus laat haar alles proeven. Maar we zitten nu in een fase dat ze soms na - hap theatraal het bord aan de kant schuift en om een toetje vraagt

Slapen gaat rommelig...bijna iedere nacht eindigt ze wel in mijn bed, daar slaapt ze dan zonder problemen door, terwijl terug in eigen bed krijgen drama’s van uren op levert, dus ik laat het maar zo.
maandag 5 februari 2018 om 14:00
Ja, dit besefte ik me een aantal weken geleden. Eerst zeiden we haar altijd na om vervolgens het goede woord uit te spreken, maar bedacht me toen dat het niet heel slim van me was. We letten er nu wel op, maar het is soms zo moeilijk om haar niet na te zeggen haha. We spreken nu ook de woordjes goed uit en als ze iets aanwijst (bijvoorbeeld de kast als ik vraag of ze een koekje wil) dan vraag ik altijd wat het is. Maar ze blijft "da" zeggen.MissTiek2015 schreef: ↑05-02-2018 13:34dochter zei op 1.5 ook niet veel meer dan da, mama en papa... maar "plots" komen meer woorden, en hoe meer je achterhaalt wat ze zeggen, hoe meer ze eigenlijk kunnen zeggen (hier nu op 21m: nanaan (banaan), appe(appel), jaaj (sjaal), jaja (jas), gee (beer), oene (schoenen), jajaaj (rugzak), itje (licht), bumbum (bumba), en nog een hoop dingen...)... vooral voorwerpen blijven benoemen en niet meegaan in hun taaltje maar altijd correct uitspreken. boekjes lezen kan, maar heeft dochter weinig interesse in. nu begint het pas, en duidt ze voorwerpen aan die we moeten aanduiden...
meestal komen we er per toeval achter dat ze een woord kent, omdat ze dan een jaaaaaaa uitschreeuwt van geluk als we het juiste ding bedoelen
Maar geduld is een schone zaak. Het komt ongetwijfeld vanzelf, maak me er ook niet druk om maar het valt me de afgelopen tijd op dat ze eigenlijk maar 1 woord zegt. Ze weet wel wat dingen betekenen. Als ik bijvoorbeeld vraag waar haar sokken zijn dan pakt ze die etc.
Haha, bumbum! Hier staat ook vaak bumba aan (word knettergek van het introliedje) dus wellicht zal ze "bumbum" een keertje uitspreken :')
Van het concert des levens krijgt niemand een program.

maandag 5 februari 2018 om 14:19
maandag 5 februari 2018 om 14:32
Hahah zo lief!!!Morgenstond schreef: ↑05-02-2018 14:19Ja, dat praten is enig he? En ook je eigen prestatie om te begrijpen wat ze bedoelen niet te vergeten. Zo had zoontje het hier over puulie toen hij pudding bedoelde. Hij kan nog geen slapen zeggen, maar zegt lapen. Toen zei ik ssssssslapen en zei hij: sss ...... lapen![]()
anoniem_362676 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 14:33
Reden: .
Reden: .
3.41% gewijzigd

maandag 5 februari 2018 om 14:48
verkleden voor jongen? of meisje?
als boer/cowboy (met jeansbroek of broek met om met gespen vast te maken oid, en geruit hemdje)

of clown
of met oude kledij van jullie: indiaan, spook , schildpad (met t-shirts & karton en zo) , lost boy/girl van peter pan, piraat, ridder, ...
als je wat creatief bent heb je zo iets gemaakt
schildpad: groene kledij + kartonnen bord (of gewoon op tshirt geschilderd) op de rug in groen geschilderd met bruine vakjes

peter pan: groene tshirt afgeknipt, bruine broek, groen hoedje
als boer/cowboy (met jeansbroek of broek met om met gespen vast te maken oid, en geruit hemdje)

of clown
of met oude kledij van jullie: indiaan, spook , schildpad (met t-shirts & karton en zo) , lost boy/girl van peter pan, piraat, ridder, ...
als je wat creatief bent heb je zo iets gemaakt
schildpad: groene kledij + kartonnen bord (of gewoon op tshirt geschilderd) op de rug in groen geschilderd met bruine vakjes

peter pan: groene tshirt afgeknipt, bruine broek, groen hoedje

maandag 5 februari 2018 om 14:59
Ik ben de zomervakantie wat aan het plannen en ik ben op zoek naar zwemkleding. Ik wil dat hij (onder toezicht) lekker kan rondlopen in het pierenbadje, maar wel met iets van zwembandjes of zo. Ik heb geen idee wat goed en veilig is voor die leeftijd (dan bijna 2 jaar). Ik word ook niet echt wijs van internet. Vorig jaar had hij een uv-pakje aan en dat vond ik sowieso wel handig. Ik zie ook wel van die drijfdingen om aan te trekken.
Ik denk dat hij dan maat 92 heeft. Het is een klein en breed ventje. Niet dik, de bouw van zijn vader.
Iemand tips?
Ik denk dat hij dan maat 92 heeft. Het is een klein en breed ventje. Niet dik, de bouw van zijn vader.
Iemand tips?

maandag 5 februari 2018 om 15:35
Zwemmen: onze dreumes heeft een reddingsvest 100N (geen zwemvest) voor bij water in de buurt. Anderen vinden dat misschien overbodig maar het zal mijn kind niet zijn die ze slap en groen (ze worden niet blauw maar groen/grijs) uit het water halen. Door het reddingsvest kan dreumes doen en laten wat hij wil bij water. van de zomer toen hij net 1 was betrapte we hem zelfs dat hij het water in kroop, op zijn rug draaide en zo rustig ronddreef om vogels te kijken
En toen hij een paar weken terug op vakantie uit de boot klauterde en in het water viel hoefde we er ook niet panisch achteraan. Dan krijgt hij geen angst voor water als wij niet zo panisch doen. We hebben hem er gewoon uitgehengelt. Hij was toen wel boos dat we hem weer in de boot zette
Eten: dreumes eet niet met ons mee. We eten te laat en te ingewikkeld. Ik heb voor hem maaltijden in de koelkast/vriezer die ik van te voren maak. Zo draaien we ook een makkelijk avondritueel af waar dreumes bij tijds zijn eten krijgt. In een restaurant krijgt hij wel wat wij eten. Dat eet hij prima. Daar zal vast wel zout in zitten maar om nou zoutloos uit eten te gaan, gaat mij wat te ver

En toen hij een paar weken terug op vakantie uit de boot klauterde en in het water viel hoefde we er ook niet panisch achteraan. Dan krijgt hij geen angst voor water als wij niet zo panisch doen. We hebben hem er gewoon uitgehengelt. Hij was toen wel boos dat we hem weer in de boot zette

Eten: dreumes eet niet met ons mee. We eten te laat en te ingewikkeld. Ik heb voor hem maaltijden in de koelkast/vriezer die ik van te voren maak. Zo draaien we ook een makkelijk avondritueel af waar dreumes bij tijds zijn eten krijgt. In een restaurant krijgt hij wel wat wij eten. Dat eet hij prima. Daar zal vast wel zout in zitten maar om nou zoutloos uit eten te gaan, gaat mij wat te ver

maandag 5 februari 2018 om 15:35
Puk hier had van die stamdaard oranje dingen, maar er waren ook twee kindjes die deze hadden en die zagen er een stuk vrijer en gelukkiger uit dan ons jochie:
https://www.bol.com/nl/p/ronde-zwemvleu ... 056601775/
Bij bol zijn ze niet leverbaar, maar misschien even verder googelen vanavond
Bij bol zijn ze niet leverbaar, maar misschien even verder googelen vanavond

maandag 5 februari 2018 om 16:04
Hier heb ik wel goede verhalen over gelezen inderdaad. Wat is precies het verschil met 'gewone' vleugeltjes? Blijven ze met deze makkelijker drijven?Maartje2016 schreef: ↑05-02-2018 15:35Puk hier had van die stamdaard oranje dingen, maar er waren ook twee kindjes die deze hadden en die zagen er een stuk vrijer en gelukkiger uit dan ons jochie:
Bij bol zijn ze niet leverbaar, maar misschien even verder googelen vanavond![]()

maandag 5 februari 2018 om 16:07
Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben? Ik las hier laatst wel ergens in een topic dat iemand ze aanbeveelde.
https://www.sevylor.nl/puddle-jumper?gc ... gLFcPD_BwE

maandag 5 februari 2018 om 16:13
Groot gelijk! Wijdoenhetzelfde haha.BahcoBarbie schreef: ↑05-02-2018 15:35Zwemmen: onze dreumes heeft een reddingsvest 100N (geen zwemvest) voor bij water in de buurt. Anderen vinden dat misschien overbodig maar het zal mijn kind niet zijn die ze slap en groen (ze worden niet blauw maar groen/grijs) uit het water halen. Door het reddingsvest kan dreumes doen en laten wat hij wil bij water. van de zomer toen hij net 1 was betrapte we hem zelfs dat hij het water in kroop, op zijn rug draaide en zo rustig ronddreef om vogels te kijken![]()
Hahaha vogels kijken, lief ! En slim trouwens
maandag 5 februari 2018 om 16:15
Deze hebben wij dus!! Ik vind het ideaal. Al is bewegingsvrijheid een ruim begrip, zoveel bewegingsvrijheid heeft ze niet, maar het is niet hinderlijk lijkt het.Tinkeltje34 schreef: ↑05-02-2018 16:07Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben? Ik las hier laatst wel ergens in een topic dat iemand ze aanbeveelde.

maandag 5 februari 2018 om 16:16
Ik wil niet betweterig overkomen maar:
- Wanneer een jong kind met zwembandjes voorovervalt en daarbij met het gezicht in het water komt, is het moeilijk om zelfstandig weer overeind te komen. Dit geldt vooral voor ondiep waar kinderen kunnen staan.
- Door de wind is er kans dat je kind met bandjes sneller afdrijft. Wegwaait op het water dus.
- Wanneer een jong kind met zwembandjes voorovervalt en daarbij met het gezicht in het water komt, is het moeilijk om zelfstandig weer overeind te komen. Dit geldt vooral voor ondiep waar kinderen kunnen staan.
- Door de wind is er kans dat je kind met bandjes sneller afdrijft. Wegwaait op het water dus.

maandag 5 februari 2018 om 17:16
Je kind is er toch nog maar net?

maandag 5 februari 2018 om 17:29
Bij zeeman hebben ze anders bijen en lieveheersbeest onesies voor 7 euro in babymaten.
@zwemmen: bij baby/dreumes zwemmen dragen de dreumessen zwemvesten vanaf ongeveer 1,5. Die krijgt zoon deze zomer dus aan.
maandag 5 februari 2018 om 17:32
Om eerlijk te zijn geen idee, het leek gewoon alsof die kinderen zich lekkerder konden bewegen dan iedereen met die standaardvleugels zeg maar... Alsof ze beter om de armpjes zaten ofzo. Kan er natuurlijk ook aan gelegen hebben dat die kindjes zich überhaupt al lekkerder voelden in het water, maar het viel manlief en mij allebei op.Morgenstond schreef: ↑05-02-2018 16:04Hier heb ik wel goede verhalen over gelezen inderdaad. Wat is precies het verschil met 'gewone' vleugeltjes? Blijven ze met deze makkelijker drijven?
maandag 5 februari 2018 om 17:34
Vooruit lezen kan geen kwaad

maandag 5 februari 2018 om 17:36
Nee, maar een pasgeboren baby vs een dreumes... dan moet je dingen lang onthouden