Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er m.i. helemaal niet om of dit humor was, of dat zulke gappen te maken hebben met vrijheid van meningsuiting.
Het gaat er mij om dat ik het echt te ver vind gaan dat iemand die zich op zn kwetsbaartst heeft durven tonen belachelijk wordt gemaakt.
Dat getuigt niet van beschaving.

En wat heeft de transformatie van Bo met voetbal te maken? Heeft iemand om de mening van Gijp c.s. gevraagd?
Gijp heeft niets tegen homo's? Dat gelooft toch geen weldenkend mens?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
06-02-2018 11:41
Vandaar dit in 2013 al..... dus....:

https://www.bnr.nl/feeds/anp/ENT/101420 ... ansgenders
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 11:46
3.73% gewijzigd
MarkSD schreef:
06-02-2018 11:18
Ik was het eens met Hugo Borst. Dit was waarschijnlijk de flauwste grap van Gijp aller tijden (en dat is knap, want hij heeft best veel flauwe grappen).

Ik moest er dus niet om lachen.

Wat ik wel enorm kwalijk en gevaarlijk vind, zijn de idioten die hier een probleem van maken. Het is pure gaslightning. Het zogenaamd voor iemand of groepen opnemen terwijl er geen probleem is. Zoals Gijp zelf al zegt is er geen weldenkend mens die denkt dat hij transgenders een kwaad hart toedraagt.

Door dat wel te insinueren of zelfs te beweren is men lasterlijk bezig.
Het is zelfs een trend.

Ook de Zwarte Pieten en zeehelden discussie volgt hetzelfde patroon; er wordt een probleem gemaakt van niets. Geen enkel gezond mens heeft werkelijk last van iets wat 350 jaar geleden is gebeurd.

Ze zouden met exact dezelfde redeneertrant kunnen beweren dat lantarenpalen racistisch zijn, of vierkante borden homofoob. Om extra aandacht te genereren en foute reacties uit te lokken, worden geen vierkant bord aangepakt, maar iets wat grote groepen zien als plezierig onderdeel van hun leven of zelfs identiteit.

En de media lopen de gekken achterna, want dan heeft men weer content.
Gaslighting is echt iets heel anders hoor.

David Dunning
MarkSD schreef:
06-02-2018 11:45
Vandaar dit in 2013 al..... dus....:

https://www.bnr.nl/feeds/anp/ENT/101420 ... ansgenders
Tja...................
Dan zijn zijn uitspraken over homo's nog raarder.
Ik gok dat het in ontvangst nemen van dat boek een compensatiepoging was, vanwege zijn uitspraken bij VI.

David Dunning
Solomio schreef:
06-02-2018 11:41
Oh, dus hij liegt? Waarom zou hij? Ik denk dat hij oprechter is dan het gros van de mensen. En hij geeft geen fuck. Dus waarom zou hij liegen?
Solomio schreef:
06-02-2018 11:45
Gaslighting is echt iets heel anders hoor.
Nee, dat is het niet.

Mensen wijsmaken dat er mensen gebukt gaan onder Zwarte Piet of de Coentunnel is zuivere gaslightning.

Leugens en onzin verkopen met valse verbanden om de ander te laten twijfelen. Evengoed bij Gijp; in 2013 was al glashelder dat hij elk mens en dus ook transgenders toejuicht om lekker zichzelf te zijn. En zelfbewust genoeg om grappen te kunnen hebben.

Hoeveel BN-ers ken jij die gratis tijd en publiciteit geven aan transgenders? En dan juist hij wordt beschuldigd. #koekoek

En toch probeert men het weer, tegen beter weten en de feiten in.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 11:51
9.90% gewijzigd
nessemeisje schreef:
06-02-2018 11:48
Oh, dus hij liegt? Waarom zou hij? Ik denk dat hij oprechter is dan het gros van de mensen. En hij geeft geen fuck. Dus waarom zou hij liegen?
Als iemand vindt dat homo's niet horen te voetballen dan klinkt mij dat niet als iemand die niets tegen homo's heeft.
Maar ook dat zal wel weer zijn humor zijn? Door zo veel mensen onbegrepen, de arme man.

David Dunning
MarkSD schreef:
06-02-2018 11:49
Nee, dat is het niet.

Mensen wijsmaken dat er mensen gebukt gaan onder Zwarte Piet of de Coentunnel is zuivere gaslightning.

Leugens en onzin verkopen met valse verbanden om de ander te laten twijfelen. Evengoed bij Gijp; in 2013 was al glashelder dat hij elk mens en dus ook transgenders toejuicht om lekker zichzelf te zijn. En zelfbewust genoeg om grappen te kunnen hebben.

Hoeveel BN-ers ken jij die gratis tijd en publiciteit geven aan transgenders? En dan juist hij wordt beschuldigd. #koekoek

En toch probeert men het weer, tegen beter weten en de feiten in.
Gaslighting is een ernstige vorm van geestelijke mishandeling.

Wat jij omschrijft is gewoon politiek.

David Dunning
Doreia schreef:
06-02-2018 10:34
Ja precies.
Nu moet IK gaan uitleggen waarom IK moest lachen om de grap vrijdag. En nu weer uitleggen waar de grap dan zit.
Ik lach me kapot om Monthy Python. Om the Ministry of Silly Walks bijvoorbeeld. Of Sneezing Panda of Cat car horn.
Blauw lig ik erom. Of gister over wat meningen over mij in een topic :D
Tja, mijn man zit me dan altijd meewarig hoofdschuddend aan te kijken. Snapt er niets van. Vind het niet grappig.
Pogingen om het uit te leggen mislukken altijd jammerlijk.
Humor is niet uit te leggen.

Maar ik beloof bij deze plechtig om eerst aan de Viva-ers te vragen of ik mag lachen om een grap of dat het als not done
wordt beschouwd. Ik wil natuurlijk wel mijn goede naam behouden hier.
Humor is idd niet uit te leggen. Ik hou van zwarte humor, en toch heb ik vrij lage grenzen over bepaalde stukken. Bijvoorbeeld een Theo Maasen (of was het Hans Theeuwen) die aan een Jesuskruis staat te likken, daar kan ik niets mee. En dat terwijl ik niets met religie heb. Gaat het over kindermisbruik dan kan ik bijna alles hebben. En dat laatste heeft alles te maken dat ik heel lang in een heftig werkveld heb gezeten waar galgenhumor gebruikt wordt om zaken los te laten. En dat is kracht van humor.

Ik lag trouwens altijd dubbel om Arie en Sylvester. Hele lieve humor :proud:

Oh en wat je goede naam betreft, je bent al van je sokkel af gevallen deze week :P
Ook iets wat me steeds meer opvalt: negatief taalgebruik en dan zeggen dat het een compliment is.
Solomio schreef:
06-02-2018 11:52
Gaslighting is een ernstige vorm van geestelijke mishandeling.

Wat jij omschrijft is gewoon politiek.
Eens, het heeft echt niets met gaslighting te maken en ik vraag me af waarom je zo’n term erin gooit. En áls hier al sprake van gaslighting zou zijn, wat dus niet zo is, dan is Gijp niet degene die er het slachtoffer van is.
PowerCube schreef:
06-02-2018 11:56
Eens, het heeft echt niets met gaslighting te maken en ik vraag me af waarom je zo’n term erin gooit. En áls hier al sprake van gaslighting zou zijn, wat dus niet zo is, dan is Gijp niet degene die er het slachtoffer van is.

Iemand beschuldigen van homofobie.

Terwijl je dit weet (nogmaals)

https://www.vereniging-genderdiversitei ... -transman/

Echt, serieus????

Dat is dus gaslightning; mensen laten twijfelen aan hun gezonde verstand. Gijp die gratis een transgender helpt om op Coming Out day bij een evenement te zijn met honderden gays en transgenders beschuldigen van homofobie. Wat is daar de ratio achter?
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 12:02
19.24% gewijzigd
Gijp of Derksen hebben nooit gezegd dat homo's niet mogen voetballen. Ze zeiden dat coming out in de voetbal wereld een non-issue is, om dat enerzijds homo's niet veel voor komen in de voetbal wereld en anderzijds de voetbal wereld erg tolerant is.

En dat was volgens mij naar aanleiding van een boot van de KNVB op de Pride.
MarkSD schreef:
06-02-2018 11:58

Echt, serieus????
Je mening over het Gijp-incident is duidelijk, maar gaslighting kan ik hier gewoon echt niet bij plaatsen. Klinkt als napraten, sorry.
rosanna08 schreef:
06-02-2018 10:57
tja, als iemand in mijn vriendenlijstje blijk geeft van racistische of discriminerende denkbeelden zodat die ideeën op mijn tijdlijn terecht komen, dan neem ik toch echt afscheid van die persoon. Heb geen behoefte aan het lezen van dat soort standpunten
Eens!
Doreia schreef:
06-02-2018 10:34
Ja precies.
Nu moet IK gaan uitleggen waarom IK moest lachen om de grap vrijdag. En nu weer uitleggen waar de grap dan zit.
Ik lach me kapot om Monthy Python. Om the Ministry of Silly Walks bijvoorbeeld. Of Sneezing Panda of Cat car horn.
Blauw lig ik erom. Of gister over wat meningen over mij in een topic :D
Tja, mijn man zit me dan altijd meewarig hoofdschuddend aan te kijken. Snapt er niets van. Vind het niet grappig.
Pogingen om het uit te leggen mislukken altijd jammerlijk.
Humor is niet uit te leggen.

Maar ik beloof bij deze plechtig om eerst aan de Viva-ers te vragen of ik mag lachen om een grap of dat het als not done
wordt beschouwd. Ik wil natuurlijk wel mijn goede naam behouden hier.
Je hoeft niemand wat uit te leggen. Ik erger mij vooral aan jouw hautaine houding in dit topic.
Ik vond het een flauwe grap en ook wel wat ongepast. Maar laten we het niet veel groter maken dan het is. Dat men in de politiek het er over gaat hebben vind ik nogal ver gaan.
strikjemetstippels schreef:
06-02-2018 12:02
Gijp of Derksen hebben nooit gezegd dat homo's niet mogen voetballen. Ze zeiden dat coming out in de voetbal wereld een non-issue is, om dat enerzijds homo's niet veel voor komen in de voetbal wereld en anderzijds de voetbal wereld erg tolerant is.

Yep. Zo zie je maar weer hoe snel hear-say kan leiden tot overtrokken reacties en diskwalificatie van mensen. Slechte ontwikkeling.
Ttass schreef:
06-02-2018 12:06
Je hoeft niemand wat uit te leggen. Ik erger mij vooral aan jouw hautaine houding in dit topic.
:rofl:
En maar brullen over dat beledigen niet oke is.
Je maakt je weer eens volkomen belachelijk.
Ttass schreef:
Jawel, ik word gevraagd om uit te leggen wat de grap precies is.
En ik ben hautain? Moet ik nu beledigd zijn? Of is het een compliment?
Ttass schreef:
Wat maakt dat jij Doreia leest als hautain? Oprechte vraag, ik probeer jouw manier van lezen te begrijpen.
nessemeisje schreef:
06-02-2018 12:09
Yep. Zo zie je maar weer hoe snel hear-say kan leiden tot overtrokken reacties en diskwalificatie van mensen. Slechte ontwikkeling.
Precies, en ik vind dat ook eng. Beetje zo als het vroegere 'communist' in de VS, of gewoon Oost Duitsland. En nu is het 'racist, homofoob en islamofoob'.

Dat de politiek er zich mee bemoeit vind ik nog wel het engste. Dan kan men wel zeggen 'ja maar het is niet strafbaar' maar het is wel een intimidatie tactiek, net als agenten aan je deur om dat je verkeerde meningen hebt op twitter.
strikjemetstippels schreef:
06-02-2018 12:02

Ik geloof ook niet dat ze dat gezegd hebben. Homofoob zijn ze niet. Ze hebben Gordon vaker uitgenodigd aan tafel en die gesprekken gingen heel vriendschappelijk en leuk.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Mwah, Gijp heeft zoveel uitspraken gedaan over homoseksualiteit die echt wijzen op afkeer dat ik het wat makkelijk vind dit af te doen als een heksenjacht waar de arme ziel de dupe van geworden is:

Over homo's en voetbal “Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo’s. Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar“

Over homo's die willen trouwen: “Ik heb er de hele avond naar zitten kijken. Ik had de keuze tussen twee homo’s die gingen trouwen of darten. Nou, toen heb ik lekker naar darten zitten kijken als je het niet erg vindt. Ik had die vaselinepot weggezet, ik denk: laat maar gaan, ik heb even geen trek in die onzin.”

Over seks tussen mannen: "Hij stak op een gegeven moment zijn pieleman in die jongen z’n mond. Dat vind ik ook smerig. Heel ranzig vind ik dat. "

(dit alles gevonden via mediacourant: zie bijvoorbeeld http://www.mediacourant.nl/2013/08/knvb ... -onzinnig/)

Kijk, nogmaals hij zegt maar wat hij wil zeggen, maar hij is deel van het probleem dat jonge homo's ervaren in de voetbalwereld.
MarkSD schreef:
06-02-2018 11:58

Echt, serieus????

Dat is dus gaslightning; mensen laten twijfelen aan hun gezonde verstand. Gijp die gratis een transgender helpt om op Coming Out day bij een evenement te zijn met honderden gays en transgenders beschuldigen van homofobie. Wat is daar de ratio achter?
Dat is een goede vraag
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven