Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Solomio schreef:
05-02-2018 20:19
Of we doen het allebei.
Vind ik altijd zo raar: dingen bagatelliseren omdat het altijd wel ergens erger is.
Eens.

Overigens kun je ook volstaan met een linkje naar een artikel, Fleurtje.
Stokslagen vs grap Gijp
Ophanging vs grap Gijp
Steniging vs grap Gijp
Hals afsnijden vs grap Gijp
Verbanning uit familie vs grap Gijp
Castratie vs grap Gijp
Gedwongen trouwen om veilig te zijn vs grap Gijp
Mishandeling vs grap Gijp
Gevangenisstraf vs grap Gijp
.... enz.

Deze verhoudingen bedoel ik.
Toch die mug en die olifant.
Hij is nu aan het zeggen dat hij geen probleem heeft met transgenders of homosexuelen en vindt de commotie belachelijk
Dus nu allemaal kijken
Gijp vertolkt het PRIMA!
Precies zo heb ik het opgevat.
Heeft hij wel een pruik op?
2Italy2 schreef:
05-02-2018 20:36
Stokslagen vs grap Gijp
Ophanging vs grap Gijp
Steniging vs grap Gijp
Castratie vs grap Gijp
.... enz.

Het is overduidelijk dat ik liever in Nederland woon dan in Eritrea. Maar dat is naar mijn mening nog geen reden om niets te doen aan misstanden in je eigen land. Ik schrijf actief brieven voor Amnesty en ik jengel over kortzichtigheid in Nederland. Kan mooi samen.
Ze moeten wel wat doen anders zijn ze sponsors kwijt.
https://www.nporadio1.nl/achtergrond/80 ... misplaatst
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 20:49
44.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2Italy2 schreef:
05-02-2018 20:36
Stokslagen vs grap Gijp
Ophanging vs grap Gijp
Steniging vs grap Gijp
Castratie vs grap Gijp
.... enz.

Jij vindt het niet ook ergens wat hypocriet bijzonder om te wijzen naar wat er fout gaat in een ander land als datzelfde in je eigen land nog lang niet vlekkeloos loopt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat VJ zegt. Lekker makkelijk om altijd maar met het vingertje naar verre vreemde landen te wijzen en je ogen te sluiten voor de tekortkomingen in je eigen omgeving waar je zelf blijkbaar bulderend aan meedoet, maar dat is niet erg want in die verre vreemde landen is het erger. Bah, wat een mentaliteit.
vrouwjagersma schreef:
05-02-2018 20:45
Het is overduidelijk dat ik liever in Nederland woon dan in Eritrea. Maar dat is naar mijn mening nog geen reden om niets te doen aan misstanden in je eigen land. Ik schrijf actief brieven voor Amnesty en ik jengel over kortzichtigheid in Nederland. Kan mooi samen.
Top! Maar alles in verhouding blijven zien. Dat bedoel ik. Er wordt nu zo overdreven over Renate. :popcorn:
2Italy2 schreef:
05-02-2018 20:51
Top! Maar alles in verhouding blijven zien. Dat bedoel ik. Er wordt nu zo overdreven over Renate. :popcorn:
Stomme grappen hoeven niet verboden te worden, maar Gijps uitspraken over homo's in de voetbalwereld dragen bij aan de homofobe cultuur daar. Dat vind ik jammer.
DG2015 schreef:
Ik vind het respectloos en vind dat je je op tv gewoon niet moet verlagen tot dat niveau. Heb op Facebook reacties gelezen van een transgender vrouw die elke keer als er zoiets 'lolligs' op tv is geweest met meer negatieve en soms zelfs agressieve reacties op straat te maken heeft omdat de gemiddelde voetbalhooligan bevestigd wordt in zijn idee dat het allemaal maar raar gedoe is.
Dit.
Lady*Voldemort schreef:
05-02-2018 20:49
Wat VJ zegt. Lekker makkelijk om altijd maar met het vingertje naar verre vreemde landen te wijzen en je ogen te sluiten voor de tekortkomingen in je eigen omgeving waar je zelf blijkbaar bulderend aan meedoet, maar dat is niet erg want in die verre vreemde landen is het erger. Bah, wat een mentaliteit.
Oei wat veroordelend. Niet nodig hoor.

Ik sluit mijn ogen zeker niet. Ik ben mij er terdege van bewust dat het veilige klimaat in Nederland de afhopen jaren tanende is. Voor homo's, lesbo's, voor Joden, voor vrouwen enz.
Ook dat moet genoemd blijven worden.
Laat je stem horen in de wereld! Dan maak je het verschil.
Juist hier in Nederland (1 van de meest vrije landen ter wereld) je opwinden over een grap is makkelijk.
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2018 20:48
Jij vindt het niet ook ergens wat hypocriet bijzonder om te wijzen naar wat er fout gaat in een ander land als datzelfde in je eigen land nog lang niet vlekkeloos loopt ?
Niet vlekkeloos nee. Maar gelukkig niet met de gevolgen zoals hierboven genoemd zijn.
Daar is niets hypocriets aan. Wel realistisch.
Het is allemaal zo populistisch om ach en wee bij een foute grap te roepen. Zo op de borst klopperig van 'kijk mij eens boven jou staan'.
Het is net de mop van die spookrijder......

Gijp rijdt op de A16 en hoort op de radio dat er een spookrijder is gesignaleerd. Waarop Gijp mompelt:

Eentje, ik zie er wel honderd?
DG2015 schreef:
Ik vind het respectloos en vind dat je je op tv gewoon niet moet verlagen tot dat niveau. Heb op Facebook reacties gelezen van een transgender vrouw die elke keer als er zoiets 'lolligs' op tv is geweest met meer negatieve en soms zelfs agressieve reacties op straat te maken heeft omdat de gemiddelde voetbalhooligan bevestigd wordt in zijn idee dat het allemaal maar raar gedoe is.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2018 10:27
Reden: Ongepast gedrag
21.67% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tampaxropeje schreef:
05-02-2018 22:00
Het is net de mop van die spookrijder......

Gijp rijdt op de A16 en hoort op de radio dat er een spookrijder is gesignaleerd. Waarop Gijp mompelt:

Eentje, ik zie er wel honderd?

Welnee, het gros van de mensen interesseert het niet.
De mensen die voetbal inside kijken vinden het grappig of on interessant en de mensen die zich er aan storen keken het programma toch al niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
2Italy2 schreef:
05-02-2018 20:59
Oei wat veroordelend. Niet nodig hoor.

Ik sluit mijn ogen zeker niet. Ik ben mij er terdege van bewust dat het veilige klimaat in Nederland de afhopen jaren tanende is. Voor homo's, lesbo's, voor Joden, voor vrouwen enz.
Ook dat moet genoemd blijven worden.
Laat je stem horen in de wereld! Dan maak je het verschil.
Juist hier in Nederland (1 van de meest vrije landen ter wereld) je opwinden over een grap is makkelijk.
Maar denk je dan niet dat dat hand in hand gaat, als in een populair programma een transgender te kakken mag worden gezet? Dat mensen denken, we hoeven ons helemaal niet te verdiepen in een ander, we mogen het gewoon raar vinden? Met alle gevolgen van dien.
vrouwjagersma schreef:
05-02-2018 20:55
Stomme grappen hoeven niet verboden te worden, maar Gijps uitspraken over homo's in de voetbalwereld dragen bij aan de homofobe cultuur daar. Dat vind ik jammer.
Dit. Met onleuke grappen een beschamende situatie in stand houden en zelfs nog erger maken.
Het mag hoor, maar het blijft inderdaad dom, onnodig en jammer.
Doreia schreef:
05-02-2018 20:42
Gijp vertolkt het PRIMA!
Precies zo heb ik het opgevat.
Bedoel je dit fragment?
http://voetbalflitsen.nl/nieuws/kexc7d/ ... grapje-was

Wat heb jij hoe opgevat?
Hij zegt toch helemaal NIETS ?
Hij draait het helemaal naar het publiek, dat deze niet "achterlijk"zijn.

Maar wat er nu zo "grappig" was aan zijn persiflage weet ik nog altijd niet.

Als je gewoon iemand opvoert en dan woehaha roept, is dat ik mijn ogen geen grap, maar uitlachen.

Ik zie de grap echt nog niet en zou graag weten waar die volgens jou zit.
popita schreef:
06-02-2018 08:38
Maar denk je dan niet dat dat hand in hand gaat, als in een populair programma een transgender te kakken mag worden gezet? Dat mensen denken, we hoeven ons helemaal niet te verdiepen in een ander, we mogen het gewoon raar vinden? Met alle gevolgen van dien.
Nee. Tante Es vind ik minstens zo kwetsend. Of Paul de Leeuw met Annie en Bob de Rooi. Maartje 't Hart. Dame Edna. Al die mafklappers met carnaval die zich nu nartuurlijk gaan verkleden als Renate. Foei! Verbieden!
Maar als Yassmine van D '66 bikkelhard zegt "homoseksualiteit is een zonde" blijft het stil (bij o.a. de NOS).
Tampaxropeje schreef:
05-02-2018 13:37
Solidair met waar wij als maatschappij voor staan. Als Gijp zegt dat hij geen homofoob is, dan kan hij zijn ego wellicht aan de kant zetten en zijn hersenen laten kraken op echt grappige ’onschuldige’ grappen.

Zo grof en plat als het er tegenwoordig aan toe gaat draagt nergens goeds aan bij.

Ik denk dat we ontzettend onderschatten hoe snel onze samenleving verandert. Als we dit zo blijven doortrekken wil ik niet weten hoe respectloos we er over 5 a 10 jaar met elkaar bij zitten. Het moet steeds weer gekker, kwetsender en banaler.
En daar gaat het mis. We leven hier in een maatschappij waar heel veel verschillende visies leven vanuit verschillende culturele en religieuze achtergronden. Dat wij is hoe dan ook maar een kleine groep van onze samenleving.
En je laatste zin, oneens. Het is nu niet gekker, banaler, kwetsender dan jaren geleden. We hebben alleen toegang tot veel meer informatie, dus deze informatie krijg je nu meer en sneller binnen. En als je beseft dat iemand die in 1900 geboren is en in 1980 overleden is in zijn hele leven net zoveel informatie (prikkels) binnen heeft gekregen als wij nu per dag. En dat gaat in een rap tempo omhoog.

Het zou wenselijk zijn om mensen te leren hoe om te gaan met deze overload aan info en ze leren keuzes te maken in de info die voor hen belangrijk is én los te laten wat voor hen minder belangrijk is (incl. de waardeoordelen die een ander daarover richting jou heeft omdat deze persoon iets anders belangrijk vindt en verwacht dat jij dat ook vindt).
aliva schreef:
06-02-2018 09:08
Bedoel je dit fragment?
http://voetbalflitsen.nl/nieuws/kexc7d/ ... grapje-was

Wat heb jij hoe opgevat?
Hij zegt toch helemaal NIETS ?
Hij draait het helemaal naar het publiek, dat deze niet "achterlijk"zijn.

Maar wat er nu zo "grappig" was aan zijn persiflage weet ik nog altijd niet.

Als je gewoon iemand opvoert en dan woehaha roept, is dat ik mijn ogen geen grap, maar uitlachen.

Ik zie de grap echt nog niet en zou graag weten waar die volgens jou zit.
Han legt het je uit.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/moest-l ... enate-gijp
Ik ben geen voetballiefhebber dus kijk eigenlijk niet vaak naar Gijp en Derksen. Maar ze zeggen wat ze denken, en hoewel ik het daar niet altijd mee eens ben( maar soms ook wel) kan ik het goed hebben. Ik neem ze met een grote korrel zout, en dat zouden meer mensen moeten doen. Als het me niet aanstaat wat een Derksen, Gijp, Pauw of Humberto Tan zegt zap ik weg. Net zo gemakkelijk. Dus netflix is een uitkomst, want ik blijf zappen de laatste tijd.
En laat iedereen lekker in zijn waarde..homo, transgender het moet allemaal niet uitmaken... Als je maar gelukkig bent, en laat anderen ook gelukkig zijn, hoe ze ook denken of voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven