Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
dinsdag 6 februari 2018 om 16:21
Inderdaad. Ik denk dat het daar misloopt. Men gaat er vanuit dat als je een grap maakt, dat hatelijk bedoeld is.
En door die aanname krijg je nu dit soort gemeut en gerel.
dinsdag 6 februari 2018 om 16:29

dinsdag 6 februari 2018 om 16:52
Ach wat n onzin . dat zegt niemand .
Maak er niet zo.n drama van. Moet ik er ook over gaan zeuren dat , toen wij nog in het uitgaans circuit zaten. dat lesbische vrouwen mij wel eens probeerden te versieren. en mij vertelden hoe geweldig de seks met vrouwen is .en dat ik dat toch echt moest proberen en idem dito ook mijn man door homo mannen. Als zij dat vinden.het zij zo.en ik vind het fijn voor hen. Als dat nu in 2018 zou zijn gebeurd had ik aangifte kunnen doen
Heb je geen andere zaken om je druk over te maken. dan de mannen van V.I. en hun grappen. ze zijn soms echt grof.maar kijk dan niet , als het je zo stoort.
En n dag later komen al die verontwaardigde mensen bij D.W.D.D . vertellen hoe ontzettend erg de mannen van V.I. zijn .en dat praat heel Nederland dan na. Zo erg.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 06-02-2018 18:09
0.47% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

dinsdag 6 februari 2018 om 17:43
Ik weet niet wat ik lees. Ik ben gewoom stom verbaasd.Snarky schreef: ↑06-02-2018 16:13Bizar.
Het is natuurlijk ook heel eng voor die normale jongens als er ineens een homo tussen staat bij het douchen. *Ruimte voor de verplichte hilariteit over vallende zeep en niet met je kont ernaartoe gaan staan*
Op sommige plekken zijn de jaren vijftig nog lang niet afgelopen.

dinsdag 6 februari 2018 om 17:58
dinsdag 6 februari 2018 om 18:15
Wist niet dat Rene van der Gijp nog niet zolang geleden meegewerkt had,aan de boekpresentatie van een transgender.Hij noemde dat zelf afgelopen maandagavond. Transgender Monica bevestigt dat:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1630730 ... overdreven
Toch mooi om dat ook even te weten
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1630730 ... overdreven
Toch mooi om dat ook even te weten

Vraag blijft,why is the rum gone?

dinsdag 6 februari 2018 om 18:27
Nou vraag dat nog maar eens na aan mensen die vroeger zijn gepest. Natuurlijk maken mensen grappen over iets waar ze een hekel aan hebben. En ook waar ze geen hekel aan hebben.

dinsdag 6 februari 2018 om 18:31
Daar zit haat, woede en afkeer aan vast en dat heeft helemaal niets met grappenmakerij te maken. Dat is ook de denkfout die je hier zo goed kunt lezen, dat het maken van grappen maken gelijk zou staan aan pesten terwijl dat helemaal niets met elkaar te maken heeft, ook niet als het een grap is die ten koste gaat van iemand. Is iets van een heel andere teneur.
dinsdag 6 februari 2018 om 18:38
het probleem is alleen dat pesters het vaak afdoen als een geintje, terwijl er niks grappigs aan isCateautje schreef: ↑06-02-2018 18:31Daar zit haat, woede en afkeer aan vast en dat heeft helemaal niets met grappenmakerij te maken. Dat is ook de denkfout die je hier zo goed kunt lezen, dat het maken van grappen maken gelijk zou staan aan pesten terwijl dat helemaal niets met elkaar te maken heeft, ook niet als het een grap is die ten koste gaat van iemand. Is iets van een heel andere teneur.
Ik wil hiermee niet zeggen dat de heren van VI een stel pestkoppen zijn, het gaat me even om het algemeen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

dinsdag 6 februari 2018 om 18:55
Met dien verstande dat pesters en wel voor passen zichzelf te kijk te zetten in tegenstelling tot Gijp.

dinsdag 6 februari 2018 om 18:58
Voor de vijfde keer, Gijp moet zeggen wat hij niet laten kan. Maar de jonge belofte in het B-elftal van Appingedam die net een beetje accepteert dat hij op jongens valt, krijgt een flinke schop van dit soort opmerkingen.Cateautje schreef: ↑06-02-2018 18:31Daar zit haat, woede en afkeer aan vast en dat heeft helemaal niets met grappenmakerij te maken. Dat is ook de denkfout die je hier zo goed kunt lezen, dat het maken van grappen maken gelijk zou staan aan pesten terwijl dat helemaal niets met elkaar te maken heeft, ook niet als het een grap is die ten koste gaat van iemand. Is iets van een heel andere teneur.
Dat je alleen grappen maakt over mensen die je dierbaar zijn is compleet nieuw voor mij.
Dat Gijp telkens verdedigd moet worden en dat er nu een draai gemaakt is van "hij zegt niets onaardigs over homo's" naar "hij maakt grappen over homo's omdat hij ze juist leuk vindt" vind ik dan weer heel grappig.
dinsdag 6 februari 2018 om 19:01
Ik lees behalve deze laatste pagina helemaal niet dat het maken van grappen gelijk staat aan pesten.Cateautje schreef: ↑06-02-2018 18:31Daar zit haat, woede en afkeer aan vast en dat heeft helemaal niets met grappenmakerij te maken. Dat is ook de denkfout die je hier zo goed kunt lezen, dat het maken van grappen maken gelijk zou staan aan pesten terwijl dat helemaal niets met elkaar te maken heeft, ook niet als het een grap is die ten koste gaat van iemand. Is iets van een heel andere teneur.
Wel vind ik dat DEZE 'grap', bij VI, gelijk staat aan pesten. Omdat er geen greintje respect onder zit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 6 februari 2018 om 19:04
Natuurlijk mogen Gijp en zijn medelolbroeken zeggen wat ze willen, maar ze maken het beslist niet makkelijker voor mensen die én homo zijn én willen en kunnen voetballen (ze bestaan, en het zijn er meer dan je denkt).
Want deze geïnstitutionaliseerde ongein op tv legitimeert min of meer alle net niet echt grappige kleedkamerlol waar lang niet iedereen even makkelijk, zelfverzekerd of zelfs onbeschadigd doorheen weet te sporten.
Want deze geïnstitutionaliseerde ongein op tv legitimeert min of meer alle net niet echt grappige kleedkamerlol waar lang niet iedereen even makkelijk, zelfverzekerd of zelfs onbeschadigd doorheen weet te sporten.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 19:04
0.35% gewijzigd

dinsdag 6 februari 2018 om 19:04
Ik denk dat je hier aanloopt tegen ons principiële denkverschil. Ik geloof dat een sfeer waarin mensen te horen krijgen dat ze bepaalde dingen niet kunnen vanwege geaardheid of geslacht bepaald niet bijdraagt aan het succes van deze doelgroepen in die dingen. Niet iedereen heeft het doorzettingsvermogen tegen de stroom in te roeien. Dit is absoluut geen oproep tot censuur, maar wel een verklaring waarom ik bepaalde opmerkingen echt jammer vind.strikjemetstippels schreef: ↑06-02-2018 15:27Ik weet niet wat mensen voor redenen hebben daar voor maar ik kan je wel zeggen wat mijn reden is:
Context is voor mij belangrijk, en dat was in dit geval (over homo's in de voetballerij) iets over homo acceptatie en een boot met de Pride mee laten varen. Derksen en Gijp vonden het een non issue om dat zij menen dat er niet veel homo's zijn in de voetballerij (en dat kan goed kloppen want er zijn ook niet al te veel homo's in het algemeen) en dat homo's vaak wat anders gaan doen (de kapper zo als Gijp zei). Ik denk zelf dat dat best wel eens waar kan zijn (homo's zijn ook oververtegenwoordigd in de entertainment en mode) maar nergens haal ik er uit dat Gijp en Derksen vinden dat homo's niet mogen voetballen.
Zelfde als met Baudet (ja ik weet dat jij een hekel aan hem hebt) die zei dat vrouwen vaak andere prioriteiten stellen dan een top functie. Dat is imo dus ook waar, en nergens vind ik dat vrouwen geen top functies mogen na streven en Baudet ook niet. Kijk de feministische hoek zegt dat vrouwen worden tegen gehouden door de patriarchy, maar ik denk dat bij gelijke kansen vrouwen inderdaad vaker kiezen voor sociale beroepen, voor focus op het gezin en minder bereid zijn elleboogwerk te verrichten om de top te halen.
Dat kun je discriminatie vinden, maar wat als het onderwerp van die discriminatie zelf het onderscheid maakt?
Ik forum mobiel, dus mijn zinnen zijn lelijk.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 19:16
0.34% gewijzigd