Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
donderdag 8 februari 2018 om 07:40
Zoon is hier ook een keer als Bumba verkleed geweest. Mijn man had nog een geel t-shirt (wat bij zoon als een vormeloze jurk viel) en toevallig hadden we zo'n hoedMorgenstond schreef: ↑05-02-2018 14:40Elifantje, als Bumba? Trek hem/haar een vormloze gele jurk aan en een gek, geel hoedje, et voilà!
donderdag 8 februari 2018 om 08:13
Oh man.. toen we gister gingen slapen roken we een vieze lucht. Maarja onze dreumes produceert wel eens scheten waar je u tegen zegt en wij hebben als motto "Never wake a sleeping baby" dus zijn we gaan slapen.
Vanmorgen staat dreumes zo blij als een ei in bed te springen. Wij waren ook happy want we hebben doorgeslapen. Maar die lucht.. Die was er nog en dan x 10
Dus ik pak hem uit bed en voel gelijk dat hij helemaal vochtig is. Heeft ie blijkbaar al gister om 19.00 in zijn broek gepoept en daar de hele nacht in geslapen
Al het "vocht" was uit zijn luier in zijn kleren, slaapzak, deken en lakens getrokken
Dus ik had daarna een mini stripact onder de douche
Vanmorgen staat dreumes zo blij als een ei in bed te springen. Wij waren ook happy want we hebben doorgeslapen. Maar die lucht.. Die was er nog en dan x 10
Dus ik pak hem uit bed en voel gelijk dat hij helemaal vochtig is. Heeft ie blijkbaar al gister om 19.00 in zijn broek gepoept en daar de hele nacht in geslapen
Dus ik had daarna een mini stripact onder de douche
donderdag 8 februari 2018 om 08:30
Tinkeltje34 schreef: ↑08-02-2018 08:23Had hij er geen last van? Als zoon er maar iets te lang in zit, ligt alles open.
Wij hebben een nachtelijk speelkwartier gehad. Volgens mij had hij het koud, dekentje er over en vanmorgen niet wakker te krijgen.
Ik was ook al bang voor een beschadigde huid maar het was wat roze, meer niet. Ik heb hem lekker in de Bepanthen gezet en hij is lekker gaan ontbijten en spelen.
Het is ook wel erg koud 'snachts. Ik denk dat veel ouders met wakkere kindjes zaten vannacht. Ik had hem bij het naar bed brengen al in een wollen slaapzak + wollen deken gestoken. Sliep als een roos.
donderdag 8 februari 2018 om 08:39
Ah, gelukkig heeft hij geen kapotte huid. Poept hij normaal nooit in zijn slaap?
Hier ook een onrustige nacht. Mijn man en ik waren voor het eerst in tijden weer eens een avondje samen weg, dus lagen er laat in. Vanaf 3 uur heeft ze gespookt en om 6 uur was ze echt wakker. Ze heeft 's nachts de laatste dagen ook een hele volle neus en raakt dan in paniek omdat ze niet genoeg lucht krijgt (denk ik).
En er komt een kies door.
Hier ook een onrustige nacht. Mijn man en ik waren voor het eerst in tijden weer eens een avondje samen weg, dus lagen er laat in. Vanaf 3 uur heeft ze gespookt en om 6 uur was ze echt wakker. Ze heeft 's nachts de laatste dagen ook een hele volle neus en raakt dan in paniek omdat ze niet genoeg lucht krijgt (denk ik).
donderdag 8 februari 2018 om 08:44
donderdag 8 februari 2018 om 08:48
fiona2012 schreef: ↑08-02-2018 08:39Ah, gelukkig heeft hij geen kapotte huid. Poept hij normaal nooit in zijn slaap?
Hij poept idd nooit in zijn slaap. Normaal poept hij 10 minuten na zijn ontbijt en soms 10 minuten na de lunch. Lekker overzichtelijk. In de flessentijd poepte hij ook alleen 'smorgens.
Leuk dat jullie weg zijn geweest. Wat zijn jullie gaan doen? En hoe heb je het geregeld met oppas?
Wij zitten al weken te zeggen dat we dreumes maar eens bij opa & oma onder moeten brengen voor een nachtje uit eten en muziek.
donderdag 8 februari 2018 om 08:48
elifantje: naar bed gaan en drama is een fase, heeft onze dochter ook bij momenten... hier nog steeds middagslaapje, maar als die korter (of niet) is, dan is dat geen garantie op minder drama hoor...
kans is groot dat het door de verkoudheid komt. dochter was hier enkele weken terug ook heel verkouden en toen was ze ook vroeger wakker. nu moeten we haar weer s morgens wakker maken...
kans is groot dat het door de verkoudheid komt. dochter was hier enkele weken terug ook heel verkouden en toen was ze ook vroeger wakker. nu moeten we haar weer s morgens wakker maken...
donderdag 8 februari 2018 om 08:52
Mijn ouders wonen dichtbij, dus mijn vader heeft hier bij ons in huis een paar uurtjes opgepast. Uit logeren heb ik nog niet aangedurfd, ook omdat ze een hele slechte slaper is. Over een paar weken hebben we een vrijgezellenfeest met overnachting, dus dan gaat ze voor het eerst logeren bij oma.BahcoBarbie schreef: ↑08-02-2018 08:48Hij poept idd nooit in zijn slaap. Normaal poept hij 10 minuten na zijn ontbijt en soms 10 minuten na de lunch. Lekker overzichtelijk. In de flessentijd poepte hij ook alleen 'smorgens.
Leuk dat jullie weg zijn geweest. Wat zijn jullie gaan doen? En hoe heb je het geregeld met oppas?
Wij zitten al weken te zeggen dat we dreumes maar eens bij opa & oma onder moeten brengen voor een nachtje uit eten en muziek.
donderdag 8 februari 2018 om 08:55
Grote kans dat het door de verkoudheid komt hoor. Hoe laat en hoelang is het middagdutje? Wij hebben hier de laatste tijd dagen dat mijn dochter maar 45 min of 1,5 uur slaapt op de hele dag, en dan meestal 's ochtends. Ze is dan 's avonds zo moe dat ze tijdens het eten al in slaap valt, maar het naar bed gaan gaat daardoor wel makkelijk. Als ze aan het eind van de middag nog een dutje doet, wil ze moeilijker naar bed omdat ze dan nog niet moe genoeg is.Elifantje schreef: ↑08-02-2018 08:44Hier ook wakker vannacht! Geen kou, maar hoesten. En vanmorgen om 5.45 al weer wakker. Ik vraag me af of het door de verkoudheid komt of dat we het middagdutje moeten inkorten. Naar bed gaan is de laatste avonden ook drama. Iemand al ervaring met middagslaapje inkorten?
donderdag 8 februari 2018 om 16:59
Onze kleine brokkenpiloot is vanmiddag terwijl ze stond van de bank gevallen en ze ving het met haar voorhoofd op (vanaf 1,20 meter dus). Ze heeft nu een heel groot ei op haar hoofd. Ze is wel alert en vrolijk gelukkig. We hebben een wekadvies gekregen, dus elke 1,5 uur wakker maken de komende 24 uur.
Als ze 's nachts wakker wordt gemaakt, maakt ze er meestal een feestje van. Dat wordt een nachtje doorhalen denk ik
Als ze 's nachts wakker wordt gemaakt, maakt ze er meestal een feestje van. Dat wordt een nachtje doorhalen denk ik
donderdag 8 februari 2018 om 19:04
Mijn man is vannacht aan het werk dus ik sta er alleen voor helaas. Normaal ga ik vroeg naar bed omdat ze sowieso al erg slecht slaapt, maar ik denk dat ik vandaag juist zo lang mogelijk opblijf.
Ik hoop vooral dat ze gewoon weer gaat slapen. Ik ben bang dat als ik haar straks om 20.30 wakker maakt, ze denkt dat ze een middagdut heeft gedaan en gaat feesten.
Ik hoop vooral dat ze gewoon weer gaat slapen. Ik ben bang dat als ik haar straks om 20.30 wakker maakt, ze denkt dat ze een middagdut heeft gedaan en gaat feesten.