Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
dinsdag 6 februari 2018 om 22:30
Wat zijn jullie ervaringen met tuitbekers? Want de gewone houdt ze op de kop = overal nat en die anti lek tuitbekers nu al een paar geprobeerd maar daar lijkt ze niks uit te krijgen en toen heb ik zelf maar eens wat proberen te drinken uit die dingen en je moet echt hard erop zuigen wil er wat uit komen.
dinsdag 6 februari 2018 om 22:33
dinsdag 6 februari 2018 om 22:40
Ik heb een antilek tuitbeker van hema en die is moeilijk. Moeilijk zuigen en moeilijk openen/sluiten. Maar hij lekt niet 
En ik wissel af met de rietjesbeker van hema, een antilekbeker van avent (met zo’n drukventieltje) en een cheap ass tuitbekertje van babydump of zo. Oudste had ook nog een munchkin destijds.
En dreumes kan ook uit een open beker drinken maar daar heb ik niet altijd het geduld voor.
En ik wissel af met de rietjesbeker van hema, een antilekbeker van avent (met zo’n drukventieltje) en een cheap ass tuitbekertje van babydump of zo. Oudste had ook nog een munchkin destijds.
En dreumes kan ook uit een open beker drinken maar daar heb ik niet altijd het geduld voor.
dinsdag 6 februari 2018 om 22:57
Fijn om te lezen dat anderen ook de fles nog wat langer doorgegeven hebben om voldoende vocht binnen te krijgen. Ik ben al wel over op normale melk in de fles. Ik zal de rietjes beker wat meer binnen haar bereik gaan zetten, dat is wel een goede tip. Nu bieden we het telkens actief aan en dan neemt ze een mini slokje. Hopelijk gaat dat werken, ik moet dan maar even voor lief nemen dat ze het ook leuk vind om mee te gooien, omdat er dan wat water uitkomt.
De tuitbeker is hier ook geen succes. Antilek krijgt ze niks uit en met de andere gaat ze heel hard schudden omdat er dan water uitkomt wat vervolgens overal zit. De 360 beker heb ik ook van avent, maar die snapt ze niet volgens mij, daar wil ze iig niet uit drinken. Dan werkt een gewone open plastic beker van de Ikea beter, maar die moeten wij dan natuurlijk wel vasthouden en dat knoeit best nog veel. Misschien is die Miracle cup ook wel iets voor ons, die ziet er iets anders uit dan degene die ik geprobeerd heb. Ik ga hem binnenkort denk ik maar aan het bekerassortiment toevoegen, bedankt voor de tip.
De tuitbeker is hier ook geen succes. Antilek krijgt ze niks uit en met de andere gaat ze heel hard schudden omdat er dan water uitkomt wat vervolgens overal zit. De 360 beker heb ik ook van avent, maar die snapt ze niet volgens mij, daar wil ze iig niet uit drinken. Dan werkt een gewone open plastic beker van de Ikea beter, maar die moeten wij dan natuurlijk wel vasthouden en dat knoeit best nog veel. Misschien is die Miracle cup ook wel iets voor ons, die ziet er iets anders uit dan degene die ik geprobeerd heb. Ik ga hem binnenkort denk ik maar aan het bekerassortiment toevoegen, bedankt voor de tip.
woensdag 7 februari 2018 om 06:42
Hier ook een kleine commandant, hij maakt een bepaalde handbeweging als ik moet komen. En dan moet ik netjes naast hem gaan zitten kijken hoe hij zit te spelen en vooral nergens aankomen. Als er meerdere mensen zijn wijst hij je gewoon aan.
Er kan hier echt geen bordje met eten op de salontafel, want hij graait er dan meteen met 2 handjes in. En als hij niet meer hoeft gooit hij het op de grond voor de hond. Ik heb dit denk ik zelf in de hand gewerkt want brood en fruit zet ik dus voor hem tafel terwijl hij rondscharrelt, gaat er stukken beter in dan wanneer hij in de kinderstoel zit.
Er kan hier echt geen bordje met eten op de salontafel, want hij graait er dan meteen met 2 handjes in. En als hij niet meer hoeft gooit hij het op de grond voor de hond. Ik heb dit denk ik zelf in de hand gewerkt want brood en fruit zet ik dus voor hem tafel terwijl hij rondscharrelt, gaat er stukken beter in dan wanneer hij in de kinderstoel zit.
woensdag 7 februari 2018 om 06:48
Hier gaat dreumes naast de wasbak staan en brult WATER! als hij dorst heeft. Of hij komt er bij staan als ik met de wasbak bezig ben. Dan krijgt hij water uit een gewoon glas. Wij zijn niet begonnen aan speciale bekers maar met 7-8 maanden begonnen met een gewoon bekertje met brede onderkant.
Met ontbijt/lunch krijgt hij ook water uit een glas. Glas en bord zijn de spullen die we al hadden. Ik had tijdens mijn zwangerschap iets gelezen dat als kinderen geen plastic servies krijgen maar gewone borden en glazen dat ze daar prima mee om kunnen gaan. Dat ze voelen dat het geen speelgoed is. Er zijn ook kdvs die het bewust zo doen.
Dat klopt hier ook. Dreumes zet het bord wel eens overeind maar legt hem ook normaal terug
Dito met glazen.
Met ontbijt/lunch krijgt hij ook water uit een glas. Glas en bord zijn de spullen die we al hadden. Ik had tijdens mijn zwangerschap iets gelezen dat als kinderen geen plastic servies krijgen maar gewone borden en glazen dat ze daar prima mee om kunnen gaan. Dat ze voelen dat het geen speelgoed is. Er zijn ook kdvs die het bewust zo doen.
Dat klopt hier ook. Dreumes zet het bord wel eens overeind maar legt hem ook normaal terug
woensdag 7 februari 2018 om 06:52
CHL schreef: ↑07-02-2018 06:42Hier ook een kleine commandant, hij maakt een bepaalde handbeweging als ik moet komen. En dan moet ik netjes naast hem gaan zitten kijken hoe hij zit te spelen en vooral nergens aankomen. Als er meerdere mensen zijn wijst hij je gewoon aan.
Die je daar aan mee met komen op afroep?
Zo scharrelen werkt voor heel veel kindjes goed. Hippe groene moeders noemen het een Monkey platter.
woensdag 7 februari 2018 om 06:56
Dreumes krijgt wel eens een slokje uit ons glas, maar dat vind ik dus best eng omdat hij er in bijt.
Hij gooit ook overal mee, dus ik geef de voorkeur aan zijn tuitbeker. Uit de rietjesbeker komt toch nog wel een hoop water als hij die op de grond kwakt.
Flesjes weigert hij helaas, dus ik geef nog steeds borstvoeding. Had dat vantevoren niet gedacht hoor, langer dan een jaar borstvoeding te geven.
Hij gooit ook overal mee, dus ik geef de voorkeur aan zijn tuitbeker. Uit de rietjesbeker komt toch nog wel een hoop water als hij die op de grond kwakt.
Flesjes weigert hij helaas, dus ik geef nog steeds borstvoeding. Had dat vantevoren niet gedacht hoor, langer dan een jaar borstvoeding te geven.
woensdag 7 februari 2018 om 07:00
Mijn zoon kreeg tot 18 maanden nog een avondfles. Meer voor het ritueel en o even tot rust te komen. Sinds ik daar mee gestopt ben (na 3 slokken vloog hij door de kamer), drinkt hij meer uit zijn rietjesbeker. Ik heb die van de hema en die lekt af en toe enorm. Heel irritant.
Mijn zoon wil ook overal aan zitten wat niet voor hem bedoeld is. Sinds 2 weken laat ik hem nieuwe dingen zien en even voelen. Dat vindt hij heel leuk en interessant en daarna is de interesse er ook af. Maar dat zijn ook dingen die we zelf niet veel gebruiken. Hij wil gewoon de dingen die papa en mama ook hebben. De afstandsbedieningen liggen hier op hoogte.
Mijn zoon wil ook overal aan zitten wat niet voor hem bedoeld is. Sinds 2 weken laat ik hem nieuwe dingen zien en even voelen. Dat vindt hij heel leuk en interessant en daarna is de interesse er ook af. Maar dat zijn ook dingen die we zelf niet veel gebruiken. Hij wil gewoon de dingen die papa en mama ook hebben. De afstandsbedieningen liggen hier op hoogte.
woensdag 7 februari 2018 om 07:16
Ja ik kom wel op afroepBahcoBarbie schreef: ↑07-02-2018 06:52Die je daar aan mee met komen op afroep?ik zou in de lach schieten. Ik heb een neefje (dat ook begon als schattig commandantje) die denkt te kunnen bepalen wanneer mensen praten op een verjaardag ofzo en ik weiger pertinent.
Zo scharrelen werkt voor heel veel kindjes goed. Hippe groene moeders noemen het een Monkey platter.
Ben verder niet hip of groen hoor, alleen gemakzuchtig
woensdag 7 februari 2018 om 07:54
Hier krijgt hij voor het slapen gaan nog wel lekker een flesje. Hebben we lang zo gedaan omdat hij overdag weinig dronk en s'avonds voor het slapen gaan nog prima dronk. Nu zit de routine er nog in dus ach. Over paar maandjes komen zijn broertjes (nu zwanger)er veranderd dan toch al zo veel voor hem.
Drinken uit een gewone beker kan hii wel, maar maakt er regelmatig nog een smeerboel van (en lol dat hij dan heeft) dus zet regelmatig nog een rietjesbeker op tafel.
Qua zindelijkheid zijn we nog niet bezig. Er staat bij mijn ouders wel een potje voor zijn neef die een jaar ouder is. En dat begint hij nu interessant te vinden. Hij heeft er ook al een keer zonder luier opgezeten en heeft toen gepoept dus misschien moeten we er binnenkort toch maar een halen.
Hier kan hij zich trouwens theatraal op de grond laten vallen als hij ergens niet mee naar toe wil. Herkenbaar?
Verder is het een super lief mannetje wat heel erg goed alleen kan spelen.
Drinken uit een gewone beker kan hii wel, maar maakt er regelmatig nog een smeerboel van (en lol dat hij dan heeft) dus zet regelmatig nog een rietjesbeker op tafel.
Qua zindelijkheid zijn we nog niet bezig. Er staat bij mijn ouders wel een potje voor zijn neef die een jaar ouder is. En dat begint hij nu interessant te vinden. Hij heeft er ook al een keer zonder luier opgezeten en heeft toen gepoept dus misschien moeten we er binnenkort toch maar een halen.
Hier kan hij zich trouwens theatraal op de grond laten vallen als hij ergens niet mee naar toe wil. Herkenbaar?
Verder is het een super lief mannetje wat heel erg goed alleen kan spelen.
woensdag 7 februari 2018 om 08:33
Even qua drinken: Mijn zoontje is dol op drinken uit een 'grote mensen fles' zoals zo'n aquariusfles of een ander fles met een doseerdop (of hoe je dat ook noemt). Neemt ook makkelijk mee.
En dat is bij ons dus de manier om toch voldoende vocht binnen te krijgen voor hem. Al wisselt het succes daarvan ook nog wel
Drinken uit een gewone beker kan hij ook heel goed, maar het neerzetten is soms wat lastiger. En soms is hij te enthousiast met het draaien van de beker, zodat hij hem al draait voordat hij bij z'n mond is en zichzelf helemaal nat maakt.
En dat is bij ons dus de manier om toch voldoende vocht binnen te krijgen voor hem. Al wisselt het succes daarvan ook nog wel
Drinken uit een gewone beker kan hij ook heel goed, maar het neerzetten is soms wat lastiger. En soms is hij te enthousiast met het draaien van de beker, zodat hij hem al draait voordat hij bij z'n mond is en zichzelf helemaal nat maakt.
woensdag 7 februari 2018 om 08:36
Hier is dat ook het grootste succes. Wij hebben voor Puk een klein maatje spa-fles gekocht (33cl), die vindt die helemaal geweldigMorgenstond schreef: ↑07-02-2018 08:33Even qua drinken: Mijn zoontje is dol op drinken uit een 'grote mensen fles' zoals zo'n aquariusfles of een ander fles met een doseerdop (of hoe je dat ook noemt). Neemt ook makkelijk mee.
woensdag 7 februari 2018 om 08:40
Maar ik snap dat je zijn manier van communiceren niet wil negeren. Ik krijg alleen flashbacks van dat neefje dat nog schattig was toen hij met 1,5 mensen gebaarde wat ze moesten doen, maar dat nu met 7 jaar nog doet. Niet zo schattig meer nu
woensdag 7 februari 2018 om 08:45
Qua drinken onderweg hebben we deze: https://www.bol.com/nl/p/neva-rvs-water ... 054370679/ Die is makkelijk schoon te maken en lekt niet. En hij is lang genoeg dat ik vanaf de voorstoelen in de auto zoonlief drinken kan geven op de achterbank
woensdag 7 februari 2018 om 08:52
Trouwens voor diegene die ze ook zoeken: bij de Hema hebben ze regenlaarsjes vanaf maat 19. Ik heb echt even zitten zoeken waar ze dan niet zo duur waren. Ik heb ze online besteld en in het filiaal afgerekend. Ik heb de grijs/oranje van €10 in maat 22 en ze vallen gewoon. En ze staan echt enorm schattig
Deze zijn €10 vanaf maat 22: https://www.hema.nl/winkel?searchtext=k ... genlaarzen
Deze zijn €12 vanaf maat 19: https://www.hema.nl/winkel/baby/babykle ... t=33231041
Deze zijn €10 vanaf maat 22: https://www.hema.nl/winkel?searchtext=k ... genlaarzen
Deze zijn €12 vanaf maat 19: https://www.hema.nl/winkel/baby/babykle ... t=33231041
woensdag 7 februari 2018 om 09:09
Nou hier weer feest hoor. Ze had haar ogen 0,1 tel open, brulde on top of her lungs DIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH! En haar uit haar pyjama krijgen, luier verschonen en aankleden leek een beetje op hoe Steve Irwin worstelde met een krokodil. Mijn man kwam zelfs kijken of ik haar niet aan het knijpen /slachten/ vierendelen was en ja hoor zodra hij zijn hoofd om de hoek stak lag ze poeslief naar hem te flemen. Met zo'n onschuldig hoofd alsof er nooit en te nimmer wat aan de hand was geweest. Dus hij draait zich om en echt WRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH
PAAAPAPAPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Madam de Koningin neemt er geen notie van dat ik haar gedragen en gebaard heb. Papa is alles.
PAAAPAPAPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Madam de Koningin neemt er geen notie van dat ik haar gedragen en gebaard heb. Papa is alles.
woensdag 7 februari 2018 om 09:14
Bedankt voor de tips! Er zit niets anders op dan het maar eens met zelf lopen te proberen denk ik. Ik heb een draagdoek maar heb hem al niet meer gedragen sinds hij 6 maanden was.
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat hij na een paar honderd meter moe wordt en in de buggy wil, of zich in ieder geval minder verzet. We hebben gisteren een nieuwe voetenzak voor in de buggy gekocht, en toen hij dat vanochtend zag konden we hem zonder protest in de buggy zetten! Hoera!
Het is trouwens zo dat hij het op een krijsen zet als ik hem in de buggy zet, maar zodra ik de gordel heb kunnen dichtklikken is hij meteen rustig. Ik heb dan ook een beetje het idee dat het een machtsstrijdje is....
Qua bekers: zoontje drinkt al vanaf 6/7 maanden water uit zo'n miracle beker, we het was zomer en hij moest meer drinken en hij snapte de tuitbekertjes niet. Hij drinkt tegenwoordig heel goed uit een gewone beker, maar nu is hij helemaal gefacineerd van tuitbekers! Ik denk dat het nieuwe kindje op zijn KDV ( een tuitbeker heeft, dus nu wil hij ook vaak drinken uit een tuitbeker.... Lekker omgekeerd!
Zoontje eet op dit moment ook best slecht. Hij is verkouden en heeft volgens mij keelpijn maar hij kreeg altijd 's ochtends pap, die wil hij nu helemaal niet meer en 's avonds proberen we hem met de pot mee te laten eten maar dat is ook nog geen succes helaas, hij wil niet meer gevoerd worden en eet met z'n handen, zelfs bij yogurt ofzo legt hij na twee happen de lepel weg en steekt zijn handen in het schaaltje
sta je dan met je goede gedrag... Hij eet ook steeds maar een ding. dus als we hem groente met gehakt geven eet hij alleen het gehakt....
het vingertje is hier ook duidelijk aanwezig (DA! da!! dus ik ga het liedje van Horrorclown maar aanpassen en zelf gebruiken
) en huilen als we het niet begrijpen.
@Maartje, is fingerfood een optie? Iemand zei het al, laten rondlopen en een boterham eten
dat doen wij ook wel eens. Tenzij je natuurlijk veel waarde hecht aan gemeenschappelijk aan tafel zitten, dan is het niet zo geschikt.
Het gaat hier echt snel dames, ik weet hoop dat ik het bij kan houden allemaal
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat hij na een paar honderd meter moe wordt en in de buggy wil, of zich in ieder geval minder verzet. We hebben gisteren een nieuwe voetenzak voor in de buggy gekocht, en toen hij dat vanochtend zag konden we hem zonder protest in de buggy zetten! Hoera!
Het is trouwens zo dat hij het op een krijsen zet als ik hem in de buggy zet, maar zodra ik de gordel heb kunnen dichtklikken is hij meteen rustig. Ik heb dan ook een beetje het idee dat het een machtsstrijdje is....
Qua bekers: zoontje drinkt al vanaf 6/7 maanden water uit zo'n miracle beker, we het was zomer en hij moest meer drinken en hij snapte de tuitbekertjes niet. Hij drinkt tegenwoordig heel goed uit een gewone beker, maar nu is hij helemaal gefacineerd van tuitbekers! Ik denk dat het nieuwe kindje op zijn KDV ( een tuitbeker heeft, dus nu wil hij ook vaak drinken uit een tuitbeker.... Lekker omgekeerd!
Zoontje eet op dit moment ook best slecht. Hij is verkouden en heeft volgens mij keelpijn maar hij kreeg altijd 's ochtends pap, die wil hij nu helemaal niet meer en 's avonds proberen we hem met de pot mee te laten eten maar dat is ook nog geen succes helaas, hij wil niet meer gevoerd worden en eet met z'n handen, zelfs bij yogurt ofzo legt hij na twee happen de lepel weg en steekt zijn handen in het schaaltje
het vingertje is hier ook duidelijk aanwezig (DA! da!! dus ik ga het liedje van Horrorclown maar aanpassen en zelf gebruiken
@Maartje, is fingerfood een optie? Iemand zei het al, laten rondlopen en een boterham eten
Het gaat hier echt snel dames, ik weet hoop dat ik het bij kan houden allemaal
I could go into detail...but I won't.