wat te doen?
donderdag 8 februari 2018 om 20:28
Heb jullie ongezouten mening nodig. Tijdens mijn lange relatie met kinderen ben ik verliefd geworden op andere man. Samen besloten afstand te houden ivm onze gezinnen. Heel af en toe app contact. Hij heeft besloten te scheiden. Sindsdien meer contact. Heb daardoor mijn relatie ook verbroken omdat ik te veel voel voor hem. Dit is een martelgang geweest van paar jaar omdat ik het echt geprobeerd tegen te houden.
Na leuke avond geeft hij aan dingen te moeten uitzoeken. Mocht geen contact zoeken. Nu weer een appje dat het hem spijt maar nog wel tijd nodig heeft. Houd hij mij aan het lijntje? Geen interesse? Of logisch beetje afstand? Gezien onze verbroken relaties. Ik weet wat ik wil maar wil niets forceren. Daarentegen beetje aandacht heb ik ook nodig. Wat te doen?
Na leuke avond geeft hij aan dingen te moeten uitzoeken. Mocht geen contact zoeken. Nu weer een appje dat het hem spijt maar nog wel tijd nodig heeft. Houd hij mij aan het lijntje? Geen interesse? Of logisch beetje afstand? Gezien onze verbroken relaties. Ik weet wat ik wil maar wil niets forceren. Daarentegen beetje aandacht heb ik ook nodig. Wat te doen?
donderdag 8 februari 2018 om 21:25
Ik heb het idee dat jij voor hem bent gescheiden en hij, omdat hij sowieso wilde stoppen met zijn huwelijk, maar niet speciaal voor jou.
Het kan zijn dat jij het serieuzer ziet dan hij en hij de omgang met jou wel spannend vond, maar dat de lol er nu wel vanaf is. Hij heeft zijn portie avontuur wel gehad en denkt nu pas echt goed na. Wellicht heeft hij spijt van zijn scheiding.
Voor jou is zijn gedrag geen goed teken, bereid je maar voor op een leven zonder hem.
Het kan zijn dat jij het serieuzer ziet dan hij en hij de omgang met jou wel spannend vond, maar dat de lol er nu wel vanaf is. Hij heeft zijn portie avontuur wel gehad en denkt nu pas echt goed na. Wellicht heeft hij spijt van zijn scheiding.
Voor jou is zijn gedrag geen goed teken, bereid je maar voor op een leven zonder hem.
donderdag 8 februari 2018 om 21:27
donderdag 8 februari 2018 om 21:28
Mannen trekken zich vaak terug om de zaken te kunnen overdenken. Zeker in deze gecompliceerde situatie lijkt me dat niet vreemd.moetiknu schreef: ↑08-02-2018 20:28Heb jullie ongezouten mening nodig. Tijdens mijn lange relatie met kinderen ben ik verliefd geworden op andere man. Samen besloten afstand te houden ivm onze gezinnen. Heel af en toe app contact. Hij heeft besloten te scheiden. Sindsdien meer contact. Heb daardoor mijn relatie ook verbroken omdat ik te veel voel voor hem. Dit is een martelgang geweest van paar jaar omdat ik het echt geprobeerd tegen te houden.
Hij geeft aan wat hij wil : even rust en ruimte om alles op een rijtje te zetten.
Of jij daar op wil wachten (met mogelijke negatieve uitkomst voor jou) is aan jou.
Of je breekt het zelf af of je laat hem met rust tot hij over de brug komt en ondertussen (en ook daarna!) pak je je tijd om alles voor jezelf en je kinderen op poten te zetten. Dat is de kern, de man een eventuele extra.
donderdag 8 februari 2018 om 21:38
Ik probeer het te begrijpen maar mijn probleem is dat JIJ volgens mij juist degene bent die een woordspelletje speelt, want je probeert een lage daad te verbloemen met semantiek. Het gezin bestaat niet meer dus heb je het ook niet kunnen verlaten. Tja, zo lust ik er nog wel een paar.
donderdag 8 februari 2018 om 21:39
Is een gezin een plek die je verlaat? Nee, want anderen referen aan het geheel van de gezinsleden als ‘het gezin’. Je kunt wel vertrekken van de plek, maar daarmee verlaat je het gezin dus niet (want een gezin is geen plek). Het gezin is alle gezinsleden samen. Dat kun je dus niet verlaten, want per definitie is een gezin het geheel van alle gezinsleden. Wanneer de samenstelling wijzigt, dan bestaat dat gezin zoals het was gewoon niet meer.
‘Je gezin verlaten’ kan dus niet. Het houdt op te bestaan zoals het was wanneer de samenstelling wijzigt. Dat is wat er met een gezin gebeurt wanneer de samenstelling verandert.
De uitdrukking ‘Je gezin verlaten’ wordt uitsluitend gebezigd door personen die heel specifiek één iemand als schuldige willen aanwijzen voor het feit dat het gezin zoals het was heeft opgehouden te bestaan.
Echter; je kunt je gezin niet verlaten, want het is geen plek (dat hadden we al vastgesteld) en het gezin wordt uitsluitend als gezin geduid vanwege zijn huidige samenstelling. Wijzigt de samenstelling, dan houdt het oude gezin op te bestaan.
Ik moet ook echt alles spellen, heb ik soms het idee.
donderdag 8 februari 2018 om 21:44
Karma is a bitch zie die elke dag in de spiegel. Dus die zelf kennis heb ik. Mijn kinderen zijn mijn alles en komen geen aandacht te kort. Daarom zo lang geworsteld tegen mijn gevoelens. Mijn ex partner heb ik verteld gevoelens voor een ander te hebben.
De keuze om mijn relatie te beindigen heb ik zonder zekerheid van hem besloten. Vond het gewoon niet eerlijk naar mijn ex toe. Dus wist dat dit kon gebeuren.
De keuze om mijn relatie te beindigen heb ik zonder zekerheid van hem besloten. Vond het gewoon niet eerlijk naar mijn ex toe. Dus wist dat dit kon gebeuren.
donderdag 8 februari 2018 om 22:07
Wat raar dat er in dit topic een discussie wordt gevoerd over de definitie van het woord "gezin". Iets van een punt maken van iets dat totaal niet relevant is. Maar voor de mierenn*ukers: Heb je ondanks alles geen spijt dat je 'ervoor hebt gezorgd dat jouw gezin ophield met bestaan'?
verder eens met de rest. Als TO's gevoelens voor de vader van haar kind echt weg zijn heeft ze toch de juist keuze gemaakt en zou het het beste zijn om zich te focussen op haarzelf en haar kinderen, en iig niet op die man die niet eens weet wat hij wil.
verder eens met de rest. Als TO's gevoelens voor de vader van haar kind echt weg zijn heeft ze toch de juist keuze gemaakt en zou het het beste zijn om zich te focussen op haarzelf en haar kinderen, en iig niet op die man die niet eens weet wat hij wil.
donderdag 8 februari 2018 om 22:14
Dat mag je best vinden hoor. Ik heb dan weer geen tolerantie voor kromspraak.Caracolita schreef: ↑08-02-2018 22:07Wat raar dat er in dit topic een discussie wordt gevoerd over de definitie van het woord "gezin". Iets van een punt maken van iets dat totaal niet relevant is.
vrijdag 9 februari 2018 om 08:37
De man is en ik ook op leeftijd. Dus het is niet zo om elk weekend de kroeg in te gaan om te hoeren en snoeren. Plus moet hij doen mss beseft hij dan hoe leuk wij het hadden. Of niet...dan is het zijn verlies. Beide worden niet snel verliefd dus...tijd zal het leren. Nu focussen om mijn kids.
Ben weg bij mijn man omdat het gevoel weg was. Heel spijtig en verdrietig want ik hou veel van hem was ook echt mijn maatje.
Bedankt voor jullie meningen.
Ben weg bij mijn man omdat het gevoel weg was. Heel spijtig en verdrietig want ik hou veel van hem was ook echt mijn maatje.
Bedankt voor jullie meningen.