Rebound

08-02-2018 10:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier omdat ik even overloop met een heleboel gevoelens. Ik heb even buitenstaanders nodig voor advies.
Mijn huwelijk is na 12 jaar op de klippen. Mijn beslissing. Terwijl ik twijfelde of ik nog wel door wilde (al ruim 1,5 jaar geleden dat ik hier mee begon te vechten) raakte ik in gesprek met een man die ik erg leuk ben gaan vinden. Inmiddels woon ik apart van mijn man en zijn we met de scheiding bezig. Het contact met die andere man loopt door en ik word er erg blij van. Er is verder nooit iets gebeurd.
Natuurlijk heb ik ook nog ontzettend veel verdriet om mijn stuk gelopen huwelijk. We waren 15 jaar samen.
Ik mis hem ontzettend en droom van hem. Ik weet alleen niet meer of ik echt hem mis of dat ik thuis en samen zijn mis. Hoe kom ik erachter wat ik voor die andere man voel? Of dit echt is of me alleen afleid? (Die vind me steeds leuker en ik wil eerlijk zijn.)
Hulp! ;)
Niet te hard van stapel lopen en eerst in je eigen leven weer aarden maar dat zou best tegelijkertijd kunnen als je het goed aanpakt.
Hatsjikideee...
@pausini maar hoe weet ik of ik niet bij mijn man had moeten blijven. Hoe kan ik eerlijk tegen die ander zijn als ik het niet weet?
Die andere man staat los van mijn relatiebreuk maar heeft me ws wel als een soort rebound geholpen bij de beslissing. Nu is het aan mij wat ik wil maar hoe weet ik wat ik wil!!!!!!
Dan eerst eens een jaartje alleen zijn? Of gaan latten met je ex?
Dat je over hem droomt zegt me niet zoveel, dat komt gewoon omdat je er veel mee bezig bent.
Dat missen tja, kan ook zijn omdat je gewend bent dat hij er is.
Je weet toch wel waarom je gescheiden bent? Telt dat nu niet meer of is het vervaagt?
Hatsjikideee...
Dat kan je niet altijd weten. Soms zit er weinig tijd tussen twee relaties en dan kan het inderdaad een rebound zijn, het kan ook dat die nieuwe relatie uitdraait op iets langdurigs. Als je niet het risico wil lopen om die nieuwe man te kwetsen dan zou ik eerlijk tegen hem zijn en niet te hard van stapel lopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Livinlavidaloca schreef:
08-02-2018 10:14
@pausini maar hoe weet ik of ik niet bij mijn man had moeten blijven. Hoe kan ik eerlijk tegen die ander zijn als ik het niet weet?
Die andere man staat los van mijn relatiebreuk maar heeft me ws wel als een soort rebound geholpen bij de beslissing. Nu is het aan mij wat ik wil maar hoe weet ik wat ik wil!!!!!!
Je bent nog niet 'klaar' met je relatie. Afwisselend opluchting en twijfel betekent dat je daar meer tijd voor nodig hebt. Stop met contact met die leuke nieuwe man anders blijft de twijfel.
Als je al zo lang twijfelt weet je het antwoord allang. Als het goed zit twijfel je namelijk niet...
Die andere man moet je eerlijk tegen zijn. Je vind hem leuk maar je bent nog de breuk aan het verwerken. Ga leuke dingen doen en stort je niet gelijk in de volgende relatie. Dan zie je vanzelf wel wat ervan komt.
Jaar alleen blijven en gelukkig worden alleen heb ik zelf niet zoveel mee. Als je een leuke man ontmoet dan is dat prima. Na een week of na een jaar.
Waar ik wel in geloof is ga niet binnen no time samenwonen. Dat kan je lelijk in je reet bijten. Als je net verliefd bent is alles leuk aan de ander. Na een jaar heb je daar toch een beter beeld van.
Verwerk je verdriet en geniet ondertussen van al het leuks wat op je pad komt zou ik zeggen. Het een sluit het ander niet uit.
Zijn er kinderen in het spel?
Die andere man spreek je enkel online?
Hoi allemaal, die twijfel naar mijn ex toe komt steeds terug. Ik weet precies wat ik wel en niet leuk vind aan hem en de niet leuke kant staat een toekomst in de weg. Helaas.
Ik zie ons samen niets meer opbouwen maar ik vind hem nog steeds echt leuk. Dit weet hij en hij laat zich ook van de beste kant zien.
Er zijn geen kinderen. Die andere man spreek ik voornamelijk via wats app hij is zo'n 6 keer per jaar in nl. Misschien juist een dingetje wat me aantrekt dus van samenwonen komt het voorlopig ook zeker niet.
Moet het persè de ene of de andere man zijn? Als je relatiebreuk (zoals je zegt) losstaat van deze nieuwe man, dan is een toekomst (voorlopig) alleen dus ook een optie. Feit dat je je afvraagt of je de nieuwe man wel leuk genoeg vindt, en het feit dat je nog erg veel bezig bent met je ex, doen mij wel denken aaneen rebound.
Ohnee ik twijfel zeker niet aan of ik deze man leuk vind. Ik ken hem al heel lang maar ik twijfel nu meer of het wel om de goede redenen gaat op dit moment en of het allemaal wel handig is.
Hij zegt sowieso dat we rustig aan doen en is van alles op de hoogte.
Ik ben normaal erg van mijn gevoel volgen maar zoals nirrakkam zegt afwisseling tussen opluchting en twijfel voor de ene, gevoel van vrijheid en dan nog vlinders voor de ander. Ik weet niet meer welk gevoel ik moet volgen 🙈😂
De vrijheid natuurlijk.
Hatsjikideee...
het klinkt alsof je behalve jezelf niemand iets verplicht bent

ik zou een echte date doen met de whatsappert want de kans is groot dat als je hem in het echt ziet je keihard afknapt op iets dat je nooit had gedacht

serieus, als je zo lang appt dan vul je een heel beeld in van hoe iemand is dat je steil achterover slaat als blijkt dat hij een scherpe piepstem heeft of rare maniertjes of niet lekker ruikt etc

en dan kun je dat in ieder geval wegstrepen (sorry dat mijn advies zo weinig romantisch is trouwens, maarja een beetje realisme ga je niet dood van)
Lorem Ipsum
Hahaha @turquasi.
We zien elkaar in Maart.
We weten ook zeker dat de kans groot is dat we elkaar dan minder leuk vinden maar ik ken hem al wel he. Dus piepstem, geur, aan 1 stuk door praten en blik.... daar is hij al lang voor geslaagd.
Ik weet wat ik wil. Ik orobeer alleen ook nog vast te houden aan iets wat was...

Ik merk aan mijn reacties dat ik de nieuwe verdedig en mijn (ex) man vooral niet te veel wil kwetsen. Maar ik moet voor mezelf kiezen he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven