Afvallend het nieuwe jaar in: What is your challenge?
vrijdag 29 december 2017 om 15:08
Lieve allemaal,
Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!
Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.
MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).
Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!
Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.
MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).
Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
anoniem_361440 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:19
29.76% gewijzigd
donderdag 1 februari 2018 om 21:00
Ik herken het zelf hoor. Het is ook makkelijk om dan te blijven hangen in het slecht eten of steeds te blijven uitstellen zo van ik start volgende week wel weer met gezond eten en bewegen. Maar we gaan allemaal wel eens de fout in en het is gewoon belangrijk om te herpakken. In elk geval goed dat je het sporten wel goed doorzet! En met gezonder eten erbij is die energie vaak ook zo weer terug. Althans dat idee heb ik zelf altijd dat ik me ook veel fitter voel zodra ik er naar leef
Waaaaauw friezinnetje, wat ga je hard! Goed bezig hoor.. Eet je nu ook nog weer bepaalde maaltijden? Of is het steeds weer terug naar shakes etc en dan soms maaltijden?

Waaaaauw friezinnetje, wat ga je hard! Goed bezig hoor.. Eet je nu ook nog weer bepaalde maaltijden? Of is het steeds weer terug naar shakes etc en dan soms maaltijden?

donderdag 1 februari 2018 om 21:10
ik heb vorige week een balansweek gehad en nu weer streng. En dat moet iig weer 3 weken achter elkaar. Maar mss ga ik wel meer weken doen. Je mag dat max 6 weken doen. Eigenlijk is dat gewoon gemakkelijker. Je hoeft niet na te denken wat je moet en mag eten. Maar ik zie wel even. Dit resultaat is igg al heel goed en ik ga mooi door

donderdag 1 februari 2018 om 21:51
TO is op 12 januari voor het laatst gesignaleerd.
Ik ben op het forum aan het kijken of er misschien een clubje is
dat in februari start.
Vanwege allerlei smoesjes is van afvallen bij mij in januari weinig terechtgekomen.
En toen waren de Tony Chocolonely-chocoladerepen ook nog in de aanbieding bij de Appie.
Ik heb heel leuke workouts op YouTube gevonden.
Meedoen aan een afvalgroepje lijkt me leuk.
Ik ben op het forum aan het kijken of er misschien een clubje is
dat in februari start.
Vanwege allerlei smoesjes is van afvallen bij mij in januari weinig terechtgekomen.
En toen waren de Tony Chocolonely-chocoladerepen ook nog in de aanbieding bij de Appie.
Ik heb heel leuke workouts op YouTube gevonden.
Meedoen aan een afvalgroepje lijkt me leuk.
dinsdag 6 februari 2018 om 21:19
Herkenbaar door het bij houden van al het eten zie ik dat mijn eetpatroon veel slechter is dan ik zou willen. Bij het avond eten gaat standaard iets verkeerd. We bestellen eten, opeens gebruik ik sausjes bij het vlees, te veel eten en dan ook nog eens niet rustig door kind dat niet wil eten maar wel aandacht wil. Ik ben het zat vanaf morgen geen sausjes meer, niet bestellen of zelf voor brood kiezen.
Helaas is het met kind even niet anders maar mss dan gewoon even stopen met eten en hem aandacht geven.
Met mijn challenge gaat het wel goed. Zelfs bijna 5 km gelopen in 45 minuten. Dat met wandelen, dus wad best tevreden met de tijd. Maar goed ook want in maart is de cpc loop en daar moet je in 45 minuten binnen zijn. Ik ben van overtuigd dat dat ook voor mij mogelijk is.
Zeker jammer dat het rustig is. Maar hopelijk komen mensen weer mee schrijven.
Helaas is het met kind even niet anders maar mss dan gewoon even stopen met eten en hem aandacht geven.
Met mijn challenge gaat het wel goed. Zelfs bijna 5 km gelopen in 45 minuten. Dat met wandelen, dus wad best tevreden met de tijd. Maar goed ook want in maart is de cpc loop en daar moet je in 45 minuten binnen zijn. Ik ben van overtuigd dat dat ook voor mij mogelijk is.
Zeker jammer dat het rustig is. Maar hopelijk komen mensen weer mee schrijven.

woensdag 7 februari 2018 om 21:19
Me1991, dat is wel idd wat dan naar boven komt als je alles eens goed opschrijft. Maar de sausjes kun je op zich makkelijk schrappen. Wel goed dat je zo met je challenge bezig bent!
Trikkie: ziek zijn is niet fijn, maar idd je eet ook een stuk minder
Beterschap.
Ik ben vandaag ook niet al te fit, morgen even kijken of ik wel naar het werk kan. Is mijn laatste dag weer voor deze week. En dan vrijdag weer naar mijn coach. Ben benieuwd hoeveel er nu af is.
Heb iig al een maat kleinere broek aan en ook al een shirt. Motivatie genoeg! En diverse mensen zien het ook aan me, dat ik al zoveel ben afgevallen. Iedereen leeft ontzettend mee, dus dat is fijn,
Trikkie: ziek zijn is niet fijn, maar idd je eet ook een stuk minder

Ik ben vandaag ook niet al te fit, morgen even kijken of ik wel naar het werk kan. Is mijn laatste dag weer voor deze week. En dan vrijdag weer naar mijn coach. Ben benieuwd hoeveel er nu af is.
Heb iig al een maat kleinere broek aan en ook al een shirt. Motivatie genoeg! En diverse mensen zien het ook aan me, dat ik al zoveel ben afgevallen. Iedereen leeft ontzettend mee, dus dat is fijn,
zaterdag 10 februari 2018 om 23:08
Zoiets vermoedde ik al ja! Lijkt me pittig, maar heb er mensen in mijn omgeving ook onwijs veel mee af zien vallen. Hoor vooral veel dat het "lekkerder" is dan Cambridge. Niks voor mij helaas, ik heb ooit een ander merk geprobeerd maar vond het zoooo vies. En mocht er toen niet bij sporten, of althans beperkt. Maar zo dwars als ik ben deed ik dat wel... geen goede combi.
Mn afvallen gaat nu prima, alleen sporten lukt nu zelfs even helemaal niet door die stomme slijmbeursontsteking. Wil normaal dan nog wel eens naar de dijk of pier wandelen hier, maar ik vind het zooo koud. Afgelopen week wel een fitbit aangeschaft en probeer nu min. 10.000 stappen te zetten. Loop 's ochtends naar de bus ipv fietsen zodat ik mijn stappen haal en neem wat korte wandelingetjes tussendoor op werk. Dus helpt me wel. Nu nog beter weer en dan ook weer echte blokken wandelen.

Mn afvallen gaat nu prima, alleen sporten lukt nu zelfs even helemaal niet door die stomme slijmbeursontsteking. Wil normaal dan nog wel eens naar de dijk of pier wandelen hier, maar ik vind het zooo koud. Afgelopen week wel een fitbit aangeschaft en probeer nu min. 10.000 stappen te zetten. Loop 's ochtends naar de bus ipv fietsen zodat ik mijn stappen haal en neem wat korte wandelingetjes tussendoor op werk. Dus helpt me wel. Nu nog beter weer en dan ook weer echte blokken wandelen.

zaterdag 10 februari 2018 om 23:15
het valt mij dus ontzettend mee via deze produkten. Belangrijk blijft om goed water te drinken hierbij.
Vorige week zaterdag nog even in een kroegje gezeten met een aantal mensen en er werden meteen bitterballen besteld. Toen heb ik maar een stuk van mijn reep genomen, die ik al voor de zekerheid had mee genomen.
Op het werk gaat het ook prima, ondanks dat ik deels in een keuken werk.
Mijn uitdaging was ook om deze maand meer te gaan wandelen. Maar deze week hing ik tegen ziek worden aan, dus maar niet te veel buiten geweest. Maar daar knap ik nu weer van op, en wil ik vanaf morgen gaan oppakken.
Vorige week zaterdag nog even in een kroegje gezeten met een aantal mensen en er werden meteen bitterballen besteld. Toen heb ik maar een stuk van mijn reep genomen, die ik al voor de zekerheid had mee genomen.

Op het werk gaat het ook prima, ondanks dat ik deels in een keuken werk.
Mijn uitdaging was ook om deze maand meer te gaan wandelen. Maar deze week hing ik tegen ziek worden aan, dus maar niet te veel buiten geweest. Maar daar knap ik nu weer van op, en wil ik vanaf morgen gaan oppakken.
zondag 11 februari 2018 om 17:52
Gelukkig maar, als het wel goed te eten en drinken is dan is het ook een stuk beter vol te houden. Al blijft voor afvallen het belangrijkste de wilskracht. Ik heb wel gemerkt dat je echt een knop om moet hebben wil het echt lukken, welk dieet dan ook.
Het is hier verder wel erg stil de laatste tijd. Hoe is het met de rest?
Het is hier verder wel erg stil de laatste tijd. Hoe is het met de rest?

vrijdag 16 februari 2018 om 20:17
en vanavond een stappenteller op de telefoon gezet en meteen gelopen. Meer dan 5000 stappen.
Ben dan alleen benieuwd hoe dat geteld wordt. Is er hier ook iemand die zoiets gebruikt?
Reden dat ik hem er op heb gezet is, dat ik nog niet echt tot mijn doel kom om meer te lopen, maar diëtiste zei dat ik op zich ook al veel loop op mijn werk. dat klopt op zich wel, maar dat voelt niet als extra of zo. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig was hoeveel ik nu op een werkdag ongeveer loop. Dat wil ik volgende week eens testen.
Ben dan alleen benieuwd hoe dat geteld wordt. Is er hier ook iemand die zoiets gebruikt?
Reden dat ik hem er op heb gezet is, dat ik nog niet echt tot mijn doel kom om meer te lopen, maar diëtiste zei dat ik op zich ook al veel loop op mijn werk. dat klopt op zich wel, maar dat voelt niet als extra of zo. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig was hoeveel ik nu op een werkdag ongeveer loop. Dat wil ik volgende week eens testen.
maandag 19 februari 2018 om 20:38
Ik heb echt geen idee hoe dat geteld wordt, heb het mij ook wel eens afgevraagd. Heb zelf sinds kort een fitbit en vind het ideaal, maakt je toch bewuster van hoeveel je beweegt. Valt me ook niet tegen hoe snel je aan stappen komt. Heel veel wandel je toch ongemerkt.
Hier was de afgelopen week ook weer prima; -0,8.
Hier was de afgelopen week ook weer prima; -0,8.