* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
*breekt ff in voor randy*

goed nieuws hè! t was effe spannend in t begin, maar t vertrouwen groeit met de dag!

Leuk weer ff van je te horen, septembermama....

*breekt weer uit*
MvYara, Nerwen, Pippa en MissBR, gefeliciteerd met jullie goede echo's !!!!

MissBR, wat gaaaaaf, nu eindelijk eens een meisje ! Heel bijzonder hoor, na 3 knullen.

En Watever, ik weet niet meer of ik het al geschreven heb, maar jihoeoeoeoeoe, wat superfijn dat de uitslag goed is. Pffff, wat een opluchting zeg !!!!

Ring, balen dat het bij jou nou weer niet normaal loopt. Morgen dus een aanvullende echo. Ik ben heel benieuwd en ik hoop dat je morgen hier enthousiast komt vertellen dat alles er prachtig uitziet !

Blog, klote dat je soms nog zo misselijk bent. Heb je er iets tegen gekregen van de huisarts? Er schijnt iets voor te bestaan.

Iemand schreeft nog iets over sluitlakens.

Ik had er de vorige keer 2 in huis, maar door de keizersnee heb ik 'em niet gebruikt. Dat leek me niet lekker met zo'n pijnlijke buikwond. Ik heb ze nog steeds en zal ze klaar leggen deze keer. Maar of ik ze ga gebruiken, weet ik nog niet.

Vanochtend weer naar de VK geweest.

Alles op zich goed, behalve dat mijn baarmoeder erg hoog ligt. Dat had ik zelf al ontdekt gisteravond, omdat ik (toen ik in bad lag) schopjes zag ver boven mijn navel. Toen vond ik het al zo hoog. Maar ze zei ook dat mijn baarmoeder smal aanvoelde, dus dat ze zich geen zorgen maakt.

Hmm, wat dit nou weer te betekenen heeft. Het zal wel goed zijn.

Ik weet niet of ik de komende 1,5 week tijd heb om het schema bij te werken, omdat ik zaterdag op vakantie ga. Ik ga met Laura naar Amerika voor 8 dagen. Yessss.

Quintie: alvast heel veel succes en plezier morgen met de echo.
What matters most is how you see yourself
Ring en Quintie: succes vandaag!
Oeh oeh oeh, spannend hoor. Mijn balkje is de volgende die gekleurd mag worden. Zal ik heel flauw zijn en het op geel houden?? (neeeee grapje hoor!)

Ring hoe laat mag je? Heel veel succes meid, ik denk aan je!

Jane lekker zeg, naar Amerika! Waar ga je precies heen?
ff snel ff voor quintie hahahaha..... blauw balkie erbij voor watever!!! (mijn datum mag ook aangepast naar 24-7)

Vanmorgen nog ff nagevraagd of de VK de uitslag van het Vu had. En dat hadden ze na lang zoeken bij de post!

De jongens geaan terein winnen hier!

Veel plezier Quintie vanmiddag bij de echo!

Jane lekker zeg, fijne vakantie alvast
Watever gefeliciteerd met je jongetje! Op basis van zijn gedrag bij de punctie had ik echt bedacht dat het een meisje zou zijn dus ik zat er lekker naast! De jongens winnen terrein zie ik. Ben heel benieuwd naar de kleuren die er deze week bij gaan komen. Geen geel hoop ik!

Vriend was gisteren even bij zijn ouders waar ook oom en tante waren. Tot zover niets spannends, maar opeens bleek dat neef en zijn vrouw in mei een kleine krijgen. Vriend heel verbaasd omdat hij dat niet wist, en de anderen heel verbaasd omdát hij dat niet bleek te weten. Nou ja, kan allemaal. Maar nu zijn wij als de dood dat zij misschien onze naam op het oog hebben. Ze weten wat het wordt maar houden het geheim (heb ik toch zó'n hekel aan, al moet iedereen dat voor zich weten hoor) dus misschien maak ik me druk om niks omdat het een meisje is, maar stél nou dat...

Het zou heel toevallig zijn maar ik bleek laatst al dezelfde naam op 1 te hebben staan als een andere zwangere, terwijl die naam toch niet heel veel voorkomt. Dus je weet nooit.

Hé jongens, ik heb weer iets gevonden om me druk over te maken. En dit keer niet eens de gezondheid van onze Pino. Wat ben ik toch een doos.

Veel plezier met de echo's vandaag!

En Jane, ontzettend veel plezier in Amerika! Wou dat wij nog even die kant op konden want je kan je ook fijn suf gaan shoppen bij Baby Gap en zo!

Quintie, bekijk het zo: deze baan onder je niveau was gewoon niet voor jou bedoeld. Ik snap je gevoel want heb zelf ook wel eens in die situatie gezeten, maar ik ben ervan overtuigd dat er ergens een veel leukere baan op niveau op je wacht. Echt. Houd moed!
quote:Jane 1973 schreef op 25 februari 2009 @ 21:21:

Blog, klote dat je soms nog zo misselijk bent. Heb je er iets tegen gekregen van de huisarts? Er schijnt iets voor te bestaan.

Vanochtend weer naar de VK geweest.

Alles op zich goed, behalve dat mijn baarmoeder erg hoog ligt. Dat had ik zelf al ontdekt gisteravond, omdat ik (toen ik in bad lag) schopjes zag ver boven mijn navel. Toen vond ik het al zo hoog. Maar ze zei ook dat mijn baarmoeder smal aanvoelde, dus dat ze zich geen zorgen maakt.

Hmm, wat dit nou weer te betekenen heeft. Het zal wel goed zijn.

Ja hoor, ik slik Emasafene. Het helpt redelijk. Maar ja... nog steeds misselijk dus. Echt heel goed helpt het dus ook weer niet.

Jane, dat je baarmoeder erg hoog ligt hoeft toch niet erg te zijn? Heb er niet echt verstand van, hoor. Maar als het erg was dan had de vk wel anders gedaan, lijkt me. Don't worry! En.... hééééél veel plezier in Amerika! Wat een mazzel! En dat samen met je dochter. Echt super, joh!
Pippa: het zou wel heel toevallig zijn dat zij precies hetzelfde geslacht krijgen en ook precies dezelfde naam uitkiezen. Ik denk dat die kans erg klein is, hoor!

Watever: gefeliciteerd met je jongetje! Leuk hoor!
yeaahhhh Watever een jochie! Helemaal leuk en gefeliciteerd nogmaals. Leuk dat de verhouding nu wat beter wordt tussen meisje en jongen. Top
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alles is goed!

We zijn weer terug. Om te beginnen liep het al drie kwartier uit... Lekker als het al zo spannend is! Toen waren wij aan de beurt. De arts verontschuldigde zich over het uitlopen ('tijdens zo'n bijzonder echospreekuur vind je nogal eens wat dingen die aandacht behoeven en toevallig waren het er vanochtend wat meer.'). Hij stelde een heleboel vragen over ons, onze voorgeschiedenis, zwangerschappen, miskramen, onzekerheden enzovoorts. Vervolgens vertelde hij dat ik was doorverwezen omdat ze in 'mijn eigen ziekenhuis' niet alles konden zien op de echo en de ligging afwijkend leek. En dat hij drie kwartier zeer grondig ging kijken naar alles, in de hoop dat hij wel alles kon zien.

Toen mocht ik op een comfortabele sofa plaatsnemen (wel wat beter dan zo'n harde behandelbank)! Tijdens de echo konden we meekijken op een groot scherm. (Wat is zo'n echo trouwens helder zeg. Denk je dat een echo in het ziekenhuis al helder is ten opzichte van de verloskundige... Nou, dit was nog veel duidelijker!)

Hij heeft alles, maar dan ook echt alles bekeken. Via het hoofdje werkte hij structureel alles af naar beneden... Echt bizar wat we allemaal hebben gehoord. Variërend van: het kindje heeft geen waterhoofd! Tot: 'het kindje heeft geen staar en is dus ook niet besmet met toxoplasmose!' (Ehhh, juist ja.) Alle slagaders en aders zaten op hun plek. De hartkamers, aorta en longslagader ook. De maag, lever, nieren, blaas ook. Het ruggemerg vertoonde geen afwijkingen en alle vingers en tenen zitten er ook aan!

Nou ja, toen kwamen we als laatste bij het geslacht... En dat was nou het enige waar hij echt veel moeite voor moest doen! Typisch, haha. Nee, ik zeg niks!

Al met al een hele opluchting. Bizar dat we alles zo goed hebben kunnen zien! Dat verzin je toch niet?

De hoeveelheid vruchtwater en de ligging van de placenta was ook goed, rechts bovenin mijn baarmoeder. Hij vond het hoofdje niet afwijkend van vorm en zei ook dat het niet iets was om ongerust over te raken. En dat de gynaecoloog/verloskundige de controle met een gerust hart kan vervolgen.

Al met al een hele opluchting.
He Ring, super dat alles goed was. Een hele geruststelling.Nu lekker genieten!
Oh Ring wat fijn voor je. Wat heerlijk dat het nu een keer geen uitzondering is. En wat lekker dat het zo uitgebreid is. Jeetje alles is langsgekomen volgens mij. Helemaal super dat ze dat kunnen zeg. En inderdaad nu lekker genieten hoor. Dubbel en dwars. Vertel je wel op de Hyves wat het is????????? ben nl net zo nieuwsgierig als Quintie hahaha.
Jane: veel plezier in Amerika

Ring: Wat super fijn dat alles goed is!

Whatever: leuk weer een baluw balkje erbij!
Ring geweldig dat alles goed is meid! Toppie!!

Ga je lekker genieten nu?
Wow! Een blauw balkje voor Watever, gefeliciteerd!

Fijn Ring dat alles goed was. En als dank je wel voor al het wachten en de stress een heerlijk uitgebreide echo. Kruip maar weer lekker op je roze/blauwe wolkje. (ik ga snel op hyves kijken of je het daar wel vertelt ;) )

Blog, ik had het (achteraf gezien) wel gelezen maar ik was het vergeten. Fijn dat alles goed was! Hopelijk ben je snel van je misselijkheid af .

Jane, veel plezier! Leuk hoor, samen met je dochter! Ga je naar familie?

Over 5 minuten mag Quintie!! Spannend.....

Thnx Chica, ik ga zo het topic nalezen.

Pippa, gelukkig dat je weer iets hebt gevonden, haha!

Moest vandaag van Amsterdam naar Haarlem rijden en dan kom je langs het vliegtuig wrak. Ongelooflijk hoeveel mensen er op hun rem gaan staan. Er waren er zelfs een paar bij die hun auto op de vluchtstrook parkeerden. Heel gevaarlijke situatie en een vette file tot gevolg. En vanavond mag ik nog een keer die kant op, want ik rijd daar paard.

Ik krijg door jullie ook zin om m'n balkje een kleurtje te geven, maar ik laat het toch een verassing.... (ik weet het zelf ook niet hoor)

De wraps kunnen uit de oven!
Ring, fijn dat alles in orde is. Geniet ervan!

En een jongetje erbij, jippie!
Ring, gefeliciteerd! Super, wat een geruststelling... Lekker genieten nu!

(Oh ja, over Ring gesproken....ik heb m'n verlovingsring weer teruggevonden, joehoe! Sinds de kerstvakantie was ik 'm kwijt, maar nu viel hij ineens uit een stapeltje schone kleren...)
Ring, van harte gefeliciteerd met de goede echo!!!

Ik lag daar wel op zo'n harde bank en werd er na een tijdje ook echt niet goed (duizelig, pieptoon in m'n oren, misselijk). De echoscopist heeft me toen op m'n zij laten draaien en daarna ging het meteen beter. Hij zei dat je baarmoeder dan een hol vat dicht drukt en je bloed niet meer terug kan naar boven. Brrr, naar idee zeg. Ik durf ook niet meer echt op m'n rug te liggen nu.

Watever, wat leuk, ook een jongen!!! Ik heb vandaag al eens lekker tussen de jongenskleren gesnuffeld, heel leuk spul hebben ze bij de prena*. Ik kijk echt uit naar ons ventje, die echo heeft alles veel echter gemaakt.

Jane, alvast een fijne vakantie!!! Waar in Amerika ga je naartoe?

Blogbabe, sterkte met je misselijkheid, wat moet dat naar zijn.

Ik was vandaag weer bij de HA, mij urine na de kuur laten controleren. Nou was de blaasontsteking over, gelukkig. Ik had alleen nog wel steeds een branderig gevoel en nu kreeg ik ook jeuk. Je voelt 'm al aankomen: nu heb ik een schimmel. Hartstikke gezellig, in je wei, maar niet daar...... Brrr. Ik heb een zalfje gekregen en over een dag of drie moet het eigenlijk al beter zijn. Wel 2 weken smeren. Lastig kwaaltje.

Verder hebben we als wandelwagen de mutsy 4 rider op het ook. Heeft iemand daar positieve of negatieve ervaringen mee? We willen dan ook het autostoeltje van Mutsy erbij (i.p.v. de maxi cosi). Iemand daar een mening over?
Irritant he, Nerwen? Ik had het vorige week ook. Maar gelukkig was het met zo'n Gyno-Daktarin ei in een dag over. Is dat niks voor je, als alternatief voor twee weken smeren? Ik heb het ook altijd na een antibioticakuur. Je zuurgraad kan dusdanig veranderen door zo'n kuur dat de schimmel z'n slag kan slaan. Heel fijn... Sterkte.

O ja, dat wat jij zegt over dat vat had ik ook al eens gehoord. Eng zeg. Gelukkig had deze arts echt een lekkere sofa staan, ik was helemaal verbaasd erover. Zo chique. Niet dat het je wat interesseert als je daar bent, maar achteraf dacht ik: 't was wel lekker liggen daar.'

Bedankt voor alle lieve reacties.
Ring: van harte!!

Ennnnn... wij krijgen een meid! Hahaha weer een roze balkje erbij. Ik houd het nu even heel kort; alles was goed verder gelukkig!
Fijn Quintie!
Fijn Quintie dat bij jou ook alles goed was. En alweer een meisje, was het evenwicht net een beetje aan het bijtrekken...

Had vandaag aan het einde van de dag even een dip. Zoon was gisteravond toen wij net sliepen helemaal overstuur, uiteindelijk tussen ons in wel geslapen maar toch vermoeiend en hij was weer vroeg wakker vanmorgen. Gisteren ook al slecht geslapen, dus was helemaal op. Vanmiddag had ik nog wel een uurtje op bed gelegen, maar dat was blijkbaar niet genoeg. Zoon ligt nu op bed en ik ga niets meer doen.
Een goede echo-dag weer! Van harte! Leuk dat het overzichtje steeds meer kleuren krijgt.

Wat vervelend, eerst een blaasontsteking en dan een schimmel. Gelukkig ben je er snel bij.

Engelbengel, wat een mazzel dat je je ring weer hebt gevonden. Kan me voorstellen dat je daar behoorlijk van baalde toen je ´m kwijt was.

Verder niets nieuws hier, gewoon even bijgelezen...
Yeahhhhh voor Quinty haar meisje. Super, Girlzzzzzzz rule haha. Fijn dat alles goed was. Lekker gevoel toch? Lekker zweven op die wolk.

Wat gezellig ik had afgelopen week ook zon paard in de wei. Ik krijg het ook altijd na een AB kuur. Vreselijk irritant en het jeukt zo erg. Gelukkig ook zon ei als Ring en verder creme om 3x perdag uitwendig te smeren. Was er snel bij deze keer, dus duurde niet zo lang.

Vandaag met mijn dochter wéér naar de HA. Nu eindelijk een doorverwijzing naar de KNO arts. Haar oortjes zijn nog steeds niet schoon en rustig. Gelukkig kunnen we as dinsdag al terecht. Ik hoop dat ze dan ook door gaat slapen. Ze slapat dus al drie maanden niet door en dat sloopt verschrikkelijk. Ik heb ongeveer zon schema als bij pasgeboren babies en nachtvoedingen. Pffff hoe hou je het vol als mens

Morgen ook weer naar de HA om over mezelf te praten en het feit dat het niet echt lekker gaat. En ook over dat gezeik op mijn werk. Heb nog steeds geen reactie van mijn baas, maar dan is de HA ook op de hoogte en dat lijkt me wel goed.
quote:Nerwen schreef op 26 februari 2009 @ 19:01:

Je voelt 'm al aankomen: nu heb ik een schimmel. Hartstikke gezellig, in je wei, maar niet daar...... Brrr. Hoe verzin je het?

Ring: wat superfijn dat alles goed is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven