Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
vrouwjagersma schreef:
10-02-2018 20:49

Beide columns komen van weblogs van bepaalde signatuur. Hierdoor verbaast de inhoud me niet. Ook dat is verder kijken dan je neus lang is.

Je kunt meningen van columnisten ook weerleggen op inhoud. Ook dat is verder kijken dan je neus lang is.
anoniem345890123567 schreef:
10-02-2018 21:13
De NPO probeert meer te sturen dan te verheffen en doen dat steeds opzichtiger.
Af en toe meer het idee dat ik naar de Nederlandse versie van Russia Today of CNN zit te kijken. :-?

Ik volg ik je totaal over de NPO en CNN. Maar RT vind ik redelijk objectief.
Wat is objectief?

Of het nu van hogerhand is opgelegd of de persoonlijke mening reflecteert van de journalist/columnist doet er niet veel toe.
Of Truus en Kees op viva/socialmedia.

Zelf ben ik een beetje een mediaverslaafde (en volg ook RT) maar houd altijd in mijn achterhoofd dat alle uitingen gekleurd zijn.

Echt harde leugens kom je niet zoveel tegen, het weg laten van cruciale details, draaien en framen des te meer.
Overal en door iedereen.
Noesa schreef:
10-02-2018 21:27
Je kunt meningen van columnisten ook weerleggen op inhoud. Ook dat is verder kijken dan je neus lang is.
Dat heb ik net gedaan. Bij de ene althans. Bij de andere was de inhoud niet te analyseren.
Noesa schreef:
10-02-2018 21:05
Inderdaad doen de commerciëlen dit ook, zij het in mindere mate. Van de NPO stoort het me vooral omdat zij het volk willen verheffen van hun eigen belastinggeld.

Wat bedoel je eigenlijk precies met dat verheffen?
Kun je een scène aanwijzen die laat zien dat "het volk" (?!) kennelijk in ogen van "de mensen bij de NPO" een verderfelijke gedachte er op nahoudt, welke door het programma de Luizenmoeder -waarvan ze niet wisten hoeveel kijkers ervoor zouden zijn- moet worden gecorrigeerd?

Ben oprecht benieuwd naar je voorbeelden.
Stel dat je scenario waar zou zijn;
heb -behalve over de top humor- niks gehoord waarvan ik dacht, 'jeetje wat zeggen ze nou?! Zo heb ik er nog nooit over nagedacht!'

Maar jij kennelijk wel?
Ben ik nou zo simpel? Ik vind het een leuke serie om even lekker onderuit te gaan en te ontspannen en een keer te lachen. Wat een geneuzel allemaal zeg, over het hoe of wat. Het is leuke tv .
permis schreef:
10-02-2018 21:50
Wat bedoel je eigenlijk precies met dat verheffen?
Kun je een scène aanwijzen die laat zien dat "het volk" (?!) kennelijk in ogen van "de mensen bij de NPO" een verderfelijke gedachte er op nahoudt, welke door het programma de Luizenmoeder -waarvan ze niet wisten hoeveel kijkers ervoor zouden zijn- moet worden gecorrigeerd?

Ben oprecht benieuwd naar je voorbeelden.
Stel dat je scenario waar zou zijn;
heb -behalve over de top humor- niks gehoord waarvan ik dacht, 'jeetje wat zeggen ze nou?! Zo heb ik er nog nooit over nagedacht!'

Maar jij kennelijk wel?

Je hebt kennelijk niet in de gaten dat de NPO manipuleert. Prima toch. Lekker verder leven.
vrouwjagersma schreef:
10-02-2018 20:49
De eerste column volg ik nog wel, al begrijp ik de conclusie niet helemaal. Blijkbaar vwil de schrijfster dat Luizenmoeder de brandende problemen in de wereld bespreekt.Van de tweede column is mij de boodschap volstrekt onduidelijk.
De conclusie is dat dit het gevolg is:
"Namelijk het ridiculiseren van de gezonde behoefte van mensen om zich tegen zaken af te zetten, waardoor verwarring en schaamte ontstaat. NOS baas Marcel Gelauff gebruikte recent ook zo’n sterke techniek toen hij het woord ‘blank’ taboe verklaarde. Het uitbannen van dit woord is te absurd voor woorden, maar desondanks roept iedereen elkaar de volgende dag met een knipoog tot de orde: ‘blank mag je tegenwoordig niet meer zeggen joh!’ Het uiteindelijke resultaat is dat mensen zich gaan conformeren omdat het in onze (Nederlandse) aard zit, met als gevolg minder gebruik van het woord blank en meer macht voor de politiek correcte kerk."

Een direct gevolg van deze "onbewuste sturing"
Joni_de_tweede schreef:
10-02-2018 21:57
Ben ik nou zo simpel? Ik vind het een leuke serie om even lekker onderuit te gaan en te ontspannen en een keer te lachen. Wat een geneuzel allemaal zeg, over het hoe of wat. Het is leuke tv .
Nee je bent niet per definitie simpel, maar net als in sprookjes is er een leuk en onderhoudend verhaaltje met een diepere morele boodschap. (hoe moreel die werkelijk is laten we maar even in het midden)
Zoals we al eeuwen kennen uit de religieuze en volks mythologie.

Niets nieuws onder de zon :)
Wel iets om af en toe bij stil te staan imho
Misschien beter voor een ander topic? Ik wil best zeggen wat ik van die conclusie vind, maar het is wel een beetje offtopic hier.
Mwah, laat mij maar lekker mijn sprookje beleven. Ik probeer zelf goed te leven en ik wordt niet altijd gelukkiger van alles te weten en te ontleden.
anoniem345890123567 schreef:
10-02-2018 22:06
De conclusie is dat dit het gevolg is:
"Namelijk het ridiculiseren van de gezonde behoefte van mensen om zich tegen zaken af te zetten, waardoor verwarring en schaamte ontstaat. NOS baas Marcel Gelauff gebruikte recent ook zo’n sterke techniek toen hij het woord ‘blank’ taboe verklaarde. Het uitbannen van dit woord is te absurd voor woorden, maar desondanks roept iedereen elkaar de volgende dag met een knipoog tot de orde: ‘blank mag je tegenwoordig niet meer zeggen joh!’ Het uiteindelijke resultaat is dat mensen zich gaan conformeren omdat het in onze (Nederlandse) aard zit, met als gevolg minder gebruik van het woord blank en meer macht voor de politiek correcte kerk."

Een direct gevolg van deze "onbewuste sturing"

De NPO noemt alle blanke mensen vanaf nu 'wit'. Moest van meneer Gelauff.
Noesa vindt dat NPO sneaky manipuleert. Prima toch?

Maarre: Hallo allemaal! Wat fijn dat je er bent. :jump:
Noesa schreef:
10-02-2018 20:59
Dus dit inderdaad. Ik kende deze artikelen nog niet. De NPO is inderdaad een policor staatsgesubsideerd bolwerk.
En ik vind de serie ook vermakelijk, maar de politieke correctheid onder het mom van niet-policor (oe, kijk ons even allemaal 'foute' dingen zeggen, die later dan weer door bv. de coole Volkert worden afgeserveerd) druipt er wel vanaf. Opvoedtelevisie to the max.
Ik ben het met je eens, maar probeer er maar een beetje omheen te kijken en me te concentreren op de wél leuke dingen.
En ik vind deze discussie ook niet zo leuk in dit topic eigenlijk. Een beetje herhaling van zetten van wat er op Actueel al zo vaak voorbij komt.
Nothing happens for a reason
nina1966 schreef:
10-02-2018 20:53
:rofl: Méén je
Snap je nou echt niet dat er áltijd iemand zal zijn die zich wil beteren ten koste van een ander? En dat een leger daar oa voor is om dat tegen te gaan?
Tsja, als je naïef wilt zijn en wil denken dat wij (altijd) de goeien zijn en onszelf niet ten koste van anderen willen verbeteren. Wij zijn volgens jou altijd moreel superieur, beter dan zij, hun, de ander, de buitenlander. Want wij verdedigen alleen tegen de slechterik die zich wil verbeteren.
Als ik dood ging van de honger en mijn kinderen ook zou ik ook mezelf willen verbeteren, desnoods ietwat ten koste van een ander.
Ik ben Kaat en wie ben jij?

Een paar dagen geleden alle afleveringen op uitzendingen gemist gezien. Over de top, maar heel veel herkenning.

Gisteren kleinkind naar school gebracht, zat ik toch vast in het hele carnavals gebeuren. Echt geen ontsnappen aan, met bij behorende muziek en maf verklede juffen. En de enige ontsnappings route hadden ze ook nog op slot gedaan.
iones schreef:
10-02-2018 19:12
Die serie ken ik helemaal niet. Maar vertel eens? Indien de moeite kan ik het mogelijk nog zien bij uitzending gemist.
Oordeel zelf; De eerste aflevering van seizoen 1 is nu nog op NET5 terug te kijken (tot 7 dagen terug) en is net zo kort.
Op 03-2-2018 om 11:45. Vanmorgen was de 2e aflevering. Zou net als De luizenmoeder zo van dit forum af kunnen komen.
Is van Linda.tv en gebaseerd op een blog. Het gaat over drie vrouwen rond de 40. Ik vond vooral de eerste aflevering erg leuk.
Dus als je de hele serie wil kijken dan kan het nu nog wel.
Ik ben trouwens van de opa en oma maffia, die kunnen er ook wat van. :mrgreen:
juliet64 schreef:
10-02-2018 22:38
Ik ben het met je eens, maar probeer er maar een beetje omheen te kijken en me te concentreren op de wél leuke dingen.
En ik vind deze discussie ook niet zo leuk in dit topic eigenlijk. Een beetje herhaling van zetten van wat er op Actueel al zo vaak voorbij komt.
En ik ben het met jou eens! :)

Ik vind De Luizenmoeder heerlijke satire en kijk om de "boodschappen" heen.
Joni_de_tweede schreef:
10-02-2018 21:57

Nou, als jij dan simpel bent, ben ik het ook.

Niks meer aan, dit topic.
Noesa schreef:
10-02-2018 22:04
Je hebt kennelijk niet in de gaten dat de NPO manipuleert. Prima toch. Lekker verder leven.
Maar dat gebeurt toch altijd en overal? Nieuws wordt gebracht en programma's worden gemaakt vanuit een bepaalde visie. Zelfs in GTST, zoals al werd aangehaald, worden onderwerpen bewust in het verhaal geschreven om de meningen van mensen daarover te beïnvloeden. Daarom lees ik niet één krant maar probeer ik het nieuws vanuit verschillende bronnen en invalshoeken te bekijken. En dan nog. 100% objectief krijg je het nooit. Je komt hooguit globaal te weten wat er in de wereld speelt. Ik heb echt geen illusies wat dat betreft hoor.
Sophiever schreef:
10-02-2018 22:22
Maarre: Hallo allemaal! Wat fijn dat je er bent. :jump:
Ben je voor het eerst hier, of ben je hier bekend :cheer:
Lotte35 schreef:
10-02-2018 23:09
Nou, als jij dan simpel bent, ben ik het ook.

Niks meer aan, dit topic.
Je gelijk ook. Laten we blij zijn dat er weer eens iets leuks is op Tv
10 x niets De Luizenmoeder, heb wel alle afleveringen gezien maar ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Mijn moeder was zo'n type á la juf Ank en het heeft mij jaren therapie gekost om van dit jeugdtrauma af te komen. Ik kan slecht tegen mensen die iedereen in hokjes plaatsen en vooroordelen hebben, reageer hier vrijwel allergisch op. Ik kan me helemaal identificeren met Hannah, zo ongemakkelijk dat ik het in iedere vezel van mijn lichaam voel en ervaar als oud zeer, blèh. Ongetwijfeld ben ik een overgevoelige muts, maar wat een ander daarvan vindt dat boeit me niet. Iedereen mag zijn mening geven.
Natuurlijk besef ik dat het allemaal erg over de top is en uiteraard goed geacteerd, maar het is helemaal niet mijn ding, vréselijk !! Ik kan er ook echt niet om lachen, doet eerder pijn vanbinnen. Mijn humor is toch wel van een ander kaliber. Prima als anderen zich kunnen vermaken met deze serie, maar na 4 afleveringen "geprobeerd" te hebben met kijken omdat iedereen wegloopt met deze serie, ben ik er persoonlijk wel helemaal klaar mee :misselijk: :misselijk:
popita schreef:
10-02-2018 23:14
Je gelijk ook. Laten we blij zijn dat er weer eens iets leuks is op Tv
Nou, inderdaad :cheer:

Wat een zuur gezeur weer, maar het is bijna een gewoonte geworden hier op het forum en in de rest van Nederland :confused:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven