Werk & Studie alle pijlers

Wat is reëel?

11-02-2018 23:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik ben 23 jaar en sinds ongeveer 10 maanden fulltime werkzaam als schadebehandelaar. Voorheen ben ik in een andere branche werkzaam geweest. Gestart met 0,0 ervaring in de verzekeringsbranche voor een salaris van €2200 bruto exclusief bonussen. Na enkele maanden een opleiding van €3000 exclusief btw gehad. Vervolgens in december bij mijn contractverlenging €150 bruto per maand aan opslag gehad.

Nu komt het: sinds een maand heb ik dankzij mijn goede presteren een andere functie gekregen. Personenschadebehandelaar. Direct een nieuwe opleiding gehad (€5300 ex btw). Er is niet gesproken over salarisverhoging.

Mijn vraag. Heb ik recht op verhoging nu mijn functie veranderd is?

Zo ja, wanneer kan ik dat aankaarten?
Na enkele maanden goed gepresteerd te hebben, na het behalen van mijn nieuwe opleiding, tijdens het verlengen van mijn contract of gewoon nu al?

Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt 🙂
Ik zou zeggen bij je volgende contractverlenging.

Je werkgever heeft nu in je geïnvesteerd en wil nu, even heel bot gezegd, eerst waar voor zijn geld.
"Nee" is ook een antwoord.
Meyana schreef:
11-02-2018 23:32

Je werkgever heeft nu in je geïnvesteerd en wil nu, even heel bot gezegd, eerst waar voor zijn geld.
Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Meyana schreef:
11-02-2018 23:32

Eens.
Laat eerst maar eens zien dat je de investering waard bent.
Een andere functie alleen is natuurlijk geen reden voor salarisverhoging. Is de nieuwe functie zwaarder, wordt die hoger ingeschaald? Als extreem voorbeeld: als de baas van Philips een nieuwe functie krijgt als koffie-juffrouw, is dat natuurlijk ook geen reden voor salarisverhoging.
Als de nieuwe functie normaal beter betaald dan de oude, ja, dan kun je om meer vragen. Alleen had je dat dan beter kunnen doen toen die verandering plaatsvond. Nu zou ik inderdaad wachten tot je volgende jaargesprek/functioneringsgesprek.

Overigens: besef wel dat je al een verhoging van bijna 7% hebt gekregen in je eerste jaar, dat is best veel. Plus nog twee dure opleidingen. Als je echt te weinig verdient voor de functie, natuurlijk, dan moet je dat aankaarten. Maar van afstand klinkt het nou niet alsof je werkgever het onderste uit de kan probeert te halen.
Ik zou wachten tot je de opleiding klaar hebt en al een poos hebt gewerkt in die functie. Bij een beoordelingsgesprek kun je vervolgens bespreken of er een mogelijkheid bestaat tot verhoging van het loon, daarvoor zijn die beoordelingsgesprekken tenslotte ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven