Moeder accepteert tattoo niet
vrijdag 9 februari 2018 om 14:40
Hi allemaal,
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
zondag 11 februari 2018 om 20:41
Vandale.nl
cra·puul (het; o) 1gespuis, schurken
http://vandale.nl/gratis-woordenboek/ne ... oCcweciFPY
zondag 11 februari 2018 om 20:43
Staat dat dorp van jou ergens in 1840?Tornacense schreef: ↑11-02-2018 20:41Vandale.nl
zondag 11 februari 2018 om 20:45
Das raar. Er staat bij de uitleg niks bij van "mensen wiens kinderen altijd te laat op school komen" of "lieden die 2x per week friet en 1x per week pizza eten".Tornacense schreef: ↑11-02-2018 20:41Vandale.nl
Ik ga even een mail sturen naar van Dale
zondag 11 februari 2018 om 20:47
Dat is capruul de luxe.
Ben benieuwd naar capruul royale. Klinkt heel lekker.
zondag 11 februari 2018 om 20:48
Dat zit gewoon in de jeugdgevangenis.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑11-02-2018 20:47Dat is capruul de luxe.
zondag 11 februari 2018 om 20:48
Ik denk dat dat iets is met halve liter blikjes bier?Joostisandersgeaard2 schreef: ↑11-02-2018 20:47Dat is capruul de luxe.
zondag 11 februari 2018 om 20:49
Zat die aan de andere kant naast de kerk?
zondag 11 februari 2018 om 21:00
U zijt "loco de luxe"Tornacense schreef: ↑11-02-2018 20:03Ik woonde midden in 't dorp, recht over de kerk.
Frietkot stond naast de kerk.
En helemaal volstaan was inderdaad een kleine minderheid.
Maar de kinderen van die mensen waren telkens "crapuul de luxe".
Ze zagen gewoon niet beter thuis ...
zondag 11 februari 2018 om 21:52
Is dat niet een crapeau ofzoiets?Dymphnatam schreef: ↑11-02-2018 20:36Een crapuul is toch zo'n luxe stoel? Met van die franjes aan de onderkant?
Had mij ex-schoonmoeder ook, een groene fluwelen
Wel luxe hoor, groen-fluweel!
Natte tosti..
zondag 11 februari 2018 om 21:58
Wij gebruiken dat woord zeer regelmatig hier in het zuiden van Limburg. Gespuis, asociaal volk.
anoniem_313781 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 22:00
7.13% gewijzigd
maandag 12 februari 2018 om 02:35
Als ik jou was zou ik een kaartje bij me dragen, met de mededeling dat een hulpverlener met tatoeages je moet laten liggen, en vooral niet aan je mogen komen.Tornacense schreef: ↑09-02-2018 19:33Als ik buiten westen ben, heb ik er weinig aan te zeggen.
Als ik mijn been gebroken heb, komt ie er niet in.
Jeetje zeg ik lees net het topic met jouw reacties en ik denk dat jij hier de grootste tokkie bent, samen met je ouders. Wat een mensen zeg die ouders van je.
En het begint heel vervelend te worden met je, 'hypothetische' zoon/dochter.
Echt pure waanzin dit!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
maandag 12 februari 2018 om 09:09
Ik blijf me er altijd over verbazen hoe kortzichtig sommige mensen kunnen zijn over tattoos. Mensen die ze hebben zijn dom, tokkies en hebben een uitkering? Ik heb er vijf en heb nog nooit in mijn leven een uitkering gehad. Mijn achterneven en nichten hebben ook allemaal tattoos en zijn stuk voor stuk hoogopgeleid en hebben goede banen. Mijn broer en tante idem dito. Mijn achterneef is echt zo'n type dat vroeger op een piratenschip had kunnen staan, met zo'n papegaai op zijn schouder en een veer op zijn hoed. Hij had ook lang haar vroeger. Hij heeft tattoos, en die passen ook echt bij hem. Hij is slim en vriendelijk en oordeelt nooit over iemand. Hij is een van de fijnste mensen die ik ken.
Maar het zijn allemaal artistieke, creatieve mensen, ze houden van alle vormen van kunst. Daar vallen tattoos ook onder.
Zo zie ik het ook, als permanente kunst. Al mijn tattoos zijn speciaal, ze betekenen allemaal iets en ik heb van geen eentje spijt. Ik had mijn eerste al op mijn 18e, niet omdat het cool was maar omdat ik vanaf jongs af aan al een tattoo wilde.
Ik vond het pure kunst en hou van alles dat mooi is. Het is dat ik niet kan tekenen anders zou ik maar wat graag tattoo artiest geworden zijn. Wat hebben die mensen een mooi beroep. Elke dag mensen blij maken door hun persoonlijke verhaal permanent vast te mogen leggen op het lichaam.
Dat is toch prachtig? Heb ook zelden zulke aardige, open minded mensen leren kennen als tattoo artiesten. Die hoor je nooit oordelen over mensen zonder tattoos, waarom moet dat andersom dan altijd wel?
Maakt een versiering je een minderwaardig, asociaal mens? Veranderd het iets aan je karakter? In mijn ogen niet maar blijkbaar heb ik dat verkeerd gezien.
Hou toch eens op met dat eeuwige oordelen, laat mensen toch.
TO, lekker doen wat jij wilt. Neem die tattoo als je je er goed bij voelt.
Maar het zijn allemaal artistieke, creatieve mensen, ze houden van alle vormen van kunst. Daar vallen tattoos ook onder.
Zo zie ik het ook, als permanente kunst. Al mijn tattoos zijn speciaal, ze betekenen allemaal iets en ik heb van geen eentje spijt. Ik had mijn eerste al op mijn 18e, niet omdat het cool was maar omdat ik vanaf jongs af aan al een tattoo wilde.
Ik vond het pure kunst en hou van alles dat mooi is. Het is dat ik niet kan tekenen anders zou ik maar wat graag tattoo artiest geworden zijn. Wat hebben die mensen een mooi beroep. Elke dag mensen blij maken door hun persoonlijke verhaal permanent vast te mogen leggen op het lichaam.
Dat is toch prachtig? Heb ook zelden zulke aardige, open minded mensen leren kennen als tattoo artiesten. Die hoor je nooit oordelen over mensen zonder tattoos, waarom moet dat andersom dan altijd wel?
Maakt een versiering je een minderwaardig, asociaal mens? Veranderd het iets aan je karakter? In mijn ogen niet maar blijkbaar heb ik dat verkeerd gezien.
Hou toch eens op met dat eeuwige oordelen, laat mensen toch.
TO, lekker doen wat jij wilt. Neem die tattoo als je je er goed bij voelt.
maandag 12 februari 2018 om 09:37
Dat is precies wat ik lees van de laatste 10 pagina's!
Ik ken zeer slimme mensen, met een zeer goede baan die ontzettend veel tattoo's hebben (in kasten van huizen wonen, dure auto's rijden, elkaar 4x op vakantie)
Het is echt achterhaald dat tokkie's of asociale mensen tattoo's hebben! Acht het zegt meer iets over jezelf en je manier van denken (bekrompen of niet).
maandag 12 februari 2018 om 09:43
Ja achterhaald inderdaad. Dat is het juiste woord ervoor. Vroeger was dat wellicht zo maar nu allang niet meer. Werk bij zoveel grote bedrijven waar heel veel succesvolle jonge mensen ook tattoos hebben ( zelfs zichtbare ) en er echt geen boterham minder voor hoeven te eten. Bovendien ken ik meer mensen die ze wel hebben tegenwoordig dan mensen zonder. Zelfs mijn oma had er een. Laten zetten op haar 74ste. Mooi toch. De tattoo artiest vond het helemaal geweldig.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 09:44
0.96% gewijzigd
maandag 12 februari 2018 om 09:46
Ik heb ook geen goede baan, maar die had ik ook niet gehad als ik geen tattoos had gehad. Ik heb gewoon nul ambitie wat dat betreft. Vind een flitsende baan en fulltime werken helemaal niet interessant.