Moeder accepteert tattoo niet

09-02-2018 14:40 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.

Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
MevrouwTomatensoep schreef:
11-02-2018 18:44
Dus eigenlijk lost het probleem zichzelf dan op! Wat mooi.
En dat zonder je organen te verkopen.
Corona67 schreef:
11-02-2018 18:48
Ik had even een poëtische aanval.
Nu ga ik weer met 1 hand in mijn broek en in de andere hand de afstandsbediening zappen.
Kijk je uit als je toevallig paprikachips eet?
Ik heb net een foto van mijn tattoo naar de soos gestuurd, en morgen krijg ik mijn uitkering overgemaakt. Met terugwerkende kracht ook nog, want ik heb die inktvlek al een paar jaar. Handig hoor, zo'n tattoo.
Lady*Voldemort schreef:
11-02-2018 19:06
Ik heb net een foto van mijn tattoo naar de soos gestuurd, en morgen krijg ik mijn uitkering overgemaakt. Met terugwerkende kracht ook nog, want ik heb die inktvlek al een paar jaar. Handig hoor, zo'n tattoo.
Dus je krijgt per tattoo een uitkering?
Ana_Isabel2 schreef:
11-02-2018 19:03
Kijk je uit als je toevallig paprikachips eet?
Dat doe ik met de AB hand.
Na mijn doktersbezoek heb ik geleerd.
Tornacense schreef:
10-02-2018 16:17
Ik zou toch ook liever een afwezige moeder hebben dan een moeder die volstaat met tattoo's.
Ik zou mijn moeder toch écht niet serieus nemen als heel haar armen bezaaid zijn met grote tattoo's.
Een vader ook niet overigens ...

En van zodra het wettelijk mogelijk is, breek ik met die mensen.
(Op mijn 6de kan ik er weinig tegen doen. Op mijn 18de trap ik het toch gewoon af zonder nog ooit iets te laten horen.
Als de Kinderbescherming dan al niet heeft ingegrepen.)

Ik vind het dus niet zo'n vreemd bericht.
Gratis tip : houd het " klein " . Dan tuinen mensen er massaal in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, ik ben mijn moeder wel dankbaar trouwens. Dankzij haar heb ik nu gelukkig geen tattoo. Rond mijn twintigste ging ik door een fase waar ook tattoos onder hoorden. Mijn moeder zei dat ik het huis niet meer inkwam als ik ooit een tattoo zou nemen. Ik denk niet dat ze dit daadwerkelijk gedaan zou hebben. Maar ik was wel behoorlijk onder de indruk en reden voor mij om het nog even niet te doen. Ben ik nu dus heel erg opgelucht over.
Here I am - now what are your other two wishes...
Solomio schreef:
10-02-2018 14:34
Nog transgender ook? :sarcastic:
.
Ja, het is me wat. Genderneutraal :)
Later is nu
Lady*Voldemort schreef:
11-02-2018 19:06
Dan gaan wij hier thuis ook maar eens aan de slag.
Als het met terugwerkende kracht is kunnen we ook nog lekker luxe op vakantie :A:
blijfgewoonbianca schreef:
11-02-2018 19:11
Gratis tip : houd het " klein " . Dan tuinen mensen er massaal in.
Ik meen het echt.

Ik had toch écht als 6-jarige niet de stempel "kind van een asociale marginale tokkie" gekregen.
En "ze zal dus ook zo wel zijn".
Omdat mijn moeder (of vader) zich zonodig moest verminken en volkladden en iedereen ons samen zag.

Ik moet wel de volgende 10 jaar met die stempel leven en was daardoor gepest geworden door klasgenoten.

Dan had ik dus liever een afwezige moeder / vader gehad die mij die stempel en pesterijen niet had opgeleverd.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 19:47
12.64% gewijzigd
Tornacense schreef:
11-02-2018 19:45
Ik meen het echt.

Ik had toch écht als 6-jarige niet de stempel "kind van een asociale marginale tokkie" gekregen.
Omdat mijn moeder (of vader) zich zonodig moest verminken en volkladden.

Ik moet wel de volgende 10 jaar met die stempel leven en was daardoor gepest geworden door klasgenoten.
Sommige mensen vertonen tokkiegedrag zonder ook maar 1 tattoo te hebben.
Tornacense schreef:
Ik meen het echt.

Omdat mijn moeder (of vader) zich zonodig moest verminken en volkladden en iedereen ons samen zag.

Dan had ik dus liever een afwezige moeder / vader gehad die mij die stempel en pesterijen niet had opgeleverd.
Grappig, ik vind je best regelmatig asociaal overkomen, ook al had je mama geen tattoo.
Tornacense schreef:
Ik meen het echt.

Ik meende het ook echt.
En nog steeds.
Tornacense schreef:
I.

je hebt te vaak naar " Annie " gekeken, als kind.
Tornacense schreef:
Ik meen het echt.

.
Ik gok maar zo dat je hier anders ingestaan had, als je ouders inderdaad tatoeages gehad hadden. Voor een kind is wat ouders doen namelijk gewoon wat normaal is en hoe het hoort.
Later is nu
Tornacense schreef:
Ik meen het echt.

:HA:

Misschien moet je alsnog nu in therapie gaan voor imaginair opgelopen PTSS.

Jemig zeg wat maak jij jezelf belachelijk.
Dreamer schreef:
11-02-2018 19:51
.
Ik gok maar zo dat je hier anders ingestaan had, als je ouders inderdaad tatoeages gehad hadden. Voor een kind is wat ouders doen namelijk gewoon wat normaal is en hoe het hoort.
Ik weet gewoon hoe er in 't dorp werd omgegaan met kinderen van ouders met tattoo's.
Die werden toch écht als "arme dutsen" bekeken en er werd nog net niet Veilig Thuis (de Kinderbescherming) voor gebeld.

Maar je wist gewoon dat je er op schools vlak en op vlak van ethische waarden bijvoorbeeld niets van moest verwachten.
Als er iemand te laat was bijvoorbeeld ... altijd een kind van een ouder bomvol met van die ondingen.
Wie zag je 2 keer per week bij 't frietkot en elke week bij de pizzeria? Juist ja, ook zij.
Etcetera.
Tornacense schreef:
11-02-2018 19:57
Ik weet gewoon hoe er in 't dorp werd omgegaan met kinderen van ouders met tattoo's.
Die werden toch écht als "arme dutsen" bekeken en er werd nog net niet Veilig Thuis (de Kinderbescherming) voor gebeld.

Maar je wist gewoon dat je er op schools vlak en op vlak van ethische waarden bijvoorbeeld niets van moest verwachten.
Als er iemand te laat was bijvoorbeeld ... altijd een kind van een ouder bomvol met van die ondingen.
Wie zag je 2 keer per week bij 't frietkot en elke week bij de pizzeria? Juist ja, ook zij.
Etcetera.
:there:
Dan zijn dus al die mensen zonder tatoeages een stuk asocialer dan de mensen mét, wil je zeggen? In jouw specifieke dorp dan. Treurig zeg.
Later is nu
Kinderen van ouders zonder plaatje versliepen zich nooit.

:rofl:
Zo'n plaatje verandert gelijk je hele leven, dat blijkt.
Later is nu
Scratte schreef:
11-02-2018 20:00
Kinderen van ouders zonder plaatje versliepen zich nooit.

:rofl:
Nee natuurlijk niet. Die stonden te ontbijten bij de frietkot!
Tornacense schreef:

Etcetera.
Hoe vaak stond jij wel niet bij het frietkot als je dat zo zorgvuldig kon tellen?
En 20-30 jaar geleden zaten er weinig mensen helemaal vol.
Moiren’ schreef:
11-02-2018 20:01
Hoe vaak stond jij wel niet bij het frietkot als je dat zo zorgvuldig kon tellen?
En 20-30 jaar geleden zaten er weinig mensen helemaal vol.
In hun dorp wel hoor!
Tornacense schreef:

Etcetera.
Ooooooooooo, je bent een Belg ?
Ach, ja. Dat verklaart wel het een en ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven