Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
maandag 12 februari 2018 om 11:16
Ff echo punctie gehad viel wel reuze mee. Ben nog wel suf van de pijnstillers. 5 follikels zijn er aangeprikt, kregen net de uitslag, helaas maar 1 goede eicel, dus de teleurstelling hakt er wel weer even in. Nu is alle hoop daarop gevestigd..houd dr ook alvast rekening mee dat er helemaal geen bevruchting / embryo zal komen deze ronde..

Shine bright like a diamond

maandag 12 februari 2018 om 12:02
Ahhh Diamond wat ontzettend rot voor jullie. Ik begrijp je teleurstelling heel erg goed. Wat een vreselijk stom traject is dit toch.
Ik ga onwijs duimen dat er wel een terugplaatsing komt. Al snap ik ook dat die kans hiermee kleiner is. Ik vind het zo erg voor je. Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte de komende dagen met alle onzekerheid en spanning.
Ik ga onwijs duimen dat er wel een terugplaatsing komt. Al snap ik ook dat die kans hiermee kleiner is. Ik vind het zo erg voor je. Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte de komende dagen met alle onzekerheid en spanning.

maandag 12 februari 2018 om 14:29

maandag 12 februari 2018 om 16:24
Hallo Allemaal,
Ik ben nu een paar dagen aan het mee lezen en heb nu maar eens een account aangemaakt.
Wij hebben ook al een heel traject achter de rug, en zijn nu bezig met onze 2de ivf poging.
Vandaag de 2de fm meting gehad en er zitten er een beetje teveel eigenlijk.
Nu heb ik woensdag de punctie en dan als het goed is zaterdag een terug plaatsing.
Ze willen me alleen vrijdag eerst terug zien voor een echo, nu ben ik zelf alleen vergeten te vragen of dit invloed kan hebben op een terug plaatsing omdat ze me eerst vrijdag weer willen zien. Weet iemand van jullie dit?
Ik ben nu een paar dagen aan het mee lezen en heb nu maar eens een account aangemaakt.
Wij hebben ook al een heel traject achter de rug, en zijn nu bezig met onze 2de ivf poging.
Vandaag de 2de fm meting gehad en er zitten er een beetje teveel eigenlijk.
Nu heb ik woensdag de punctie en dan als het goed is zaterdag een terug plaatsing.
Ze willen me alleen vrijdag eerst terug zien voor een echo, nu ben ik zelf alleen vergeten te vragen of dit invloed kan hebben op een terug plaatsing omdat ze me eerst vrijdag weer willen zien. Weet iemand van jullie dit?
maandag 12 februari 2018 om 16:44
Diamond, dit is echt niet waar je het voor doet... Bah! Hebben ze nog aan kunnen geven waar het aan gelegen zou kunnen hebben? Ik ga keihard duimen voor je dat deze ene wel bevrucht raakt!
Taart, wow! Ik ga nog harder voor je duimen!!!
Brendatjuh, bah wat rot dat je eigenlijk te veel follikels had. Ik denk dat ze willen kijken of het wel veilig is om een embryo terug te plaatsen, aangezien een zwangerschap het risico op OHSS vergroot. Zorg goed voor jezelf!
Taart, wow! Ik ga nog harder voor je duimen!!!
Brendatjuh, bah wat rot dat je eigenlijk te veel follikels had. Ik denk dat ze willen kijken of het wel veilig is om een embryo terug te plaatsen, aangezien een zwangerschap het risico op OHSS vergroot. Zorg goed voor jezelf!
maandag 12 februari 2018 om 17:55
Dank je wel Animal
Heb even gegoogeld erop maar daar word je niet vrolijk van inderdaad.
Dus hoop maar dat het mee gaat vallen..
Nou dan maar in mijn achterhoofd houden dat een terugplaatsing dus wellicht niet mogelijk gaat zijn deze maand dan valt het ook niet zo rauw op mijn dak als ik dat vrijdag te horen ga krijgen.
Kreeg al wel het advies inderdaad om de aankomende dagen rustig aan te doen.
Heb even gegoogeld erop maar daar word je niet vrolijk van inderdaad.
Dus hoop maar dat het mee gaat vallen..
Nou dan maar in mijn achterhoofd houden dat een terugplaatsing dus wellicht niet mogelijk gaat zijn deze maand dan valt het ook niet zo rauw op mijn dak als ik dat vrijdag te horen ga krijgen.
Kreeg al wel het advies inderdaad om de aankomende dagen rustig aan te doen.

maandag 12 februari 2018 om 18:28
Dank je wel Fruity-Pebbles, daar ga ik ook me best voor doen. Dat had ze ook al gezegd inderdaad dat ik dat moest doen, maar eigenlijk had ik niet door dat het daar voor was. Ik geloof dat ik er niet helemaal bij was.. Was zo verbaasd om er zoveel te zien.. Dat had ik de vorige keer niet en vrijdag viel het ook nog mee, maar nu ging het maar door met tellen
maandag 12 februari 2018 om 18:38
Diamond dat is een teleurstelling hoop en duim voor je dat die ene de topper is!
Taart gefeliciteerd
Brendahtje welkom. Het kan ook zijn dat ze dan na punctie geen verse tp doen maar alleen cryo. Ik heb nu ook hogere dosis menopur en loop t risico op dat scenario. Maar hoop nu deze ronde liever wat meer eicellen dan vorige keer dus hebben risico genomen.
Mocht iemand toevallig toch aan tabel gaan zitten... (anders doe ik t van de week) dan mag je mij wel op prikken voor icsi3 zetten. We zijn weer bezig! Fijn als 'n gifmengstertje 2 1/2 ampul menopur mengen. Wat n gedoe maar voor t goede doel
Taart gefeliciteerd
Brendahtje welkom. Het kan ook zijn dat ze dan na punctie geen verse tp doen maar alleen cryo. Ik heb nu ook hogere dosis menopur en loop t risico op dat scenario. Maar hoop nu deze ronde liever wat meer eicellen dan vorige keer dus hebben risico genomen.
Mocht iemand toevallig toch aan tabel gaan zitten... (anders doe ik t van de week) dan mag je mij wel op prikken voor icsi3 zetten. We zijn weer bezig! Fijn als 'n gifmengstertje 2 1/2 ampul menopur mengen. Wat n gedoe maar voor t goede doel
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 18:41
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
25.29% gewijzigd
maandag 12 februari 2018 om 18:54
MIekje, hoeveel follikels had je de vorige keer? En wat was jou AFC? Hoeveel had je toen gespoten?
Brendatjuh, Ik vind 1,5-2 liter nog weinig bij dreigende OHSS. Ik dacht dat ze dan zelfs 2,5-3 liter adviseren. Misschien komt Zizo nog wel langs, zij heeft het geloof ik gehad (of ik ben in de war met iemand anders...)
Rust en drinken, dat is het gene wat schijnt te helpen. En aan de bel trekken als je buikpijn krijgt, of andere symptomen (ik dacht misselijkheid?) Goed dat ze een echo gaan maken om te kijken hoe het er uit ziet. OHSS wil je echt niet... Dan maar liever geen verse TP. Goed dat je nu weet dat die mogelijkheid er in zit, dan is de teleurstelling kleiner. Hoewel ik denk dat die er hoe dan ook wel zal zijn.
Leonie, klinkt goed! Hoeveel hebben ze er voor nu geteld? Spannend meid. Zet hem op!
Ik heb de wekkers maar weer gezet. Ben zo bang om het spuiten te vergeten en zo kan het niet mis gaan! Volgende week maandag de eerste echo. Dan al 8 dagen aan het stimuleren. Ben benieuwd hoe groot ze zijn en natuurlijk ook het aantal!
Brendatjuh, Ik vind 1,5-2 liter nog weinig bij dreigende OHSS. Ik dacht dat ze dan zelfs 2,5-3 liter adviseren. Misschien komt Zizo nog wel langs, zij heeft het geloof ik gehad (of ik ben in de war met iemand anders...)
Rust en drinken, dat is het gene wat schijnt te helpen. En aan de bel trekken als je buikpijn krijgt, of andere symptomen (ik dacht misselijkheid?) Goed dat ze een echo gaan maken om te kijken hoe het er uit ziet. OHSS wil je echt niet... Dan maar liever geen verse TP. Goed dat je nu weet dat die mogelijkheid er in zit, dan is de teleurstelling kleiner. Hoewel ik denk dat die er hoe dan ook wel zal zijn.
Leonie, klinkt goed! Hoeveel hebben ze er voor nu geteld? Spannend meid. Zet hem op!
Ik heb de wekkers maar weer gezet. Ben zo bang om het spuiten te vergeten en zo kan het niet mis gaan! Volgende week maandag de eerste echo. Dan al 8 dagen aan het stimuleren. Ben benieuwd hoe groot ze zijn en natuurlijk ook het aantal!

maandag 12 februari 2018 om 19:29
@ Mevrouwstippel, ah wat kloten zeg! Had er zo goede hoop op dat het goed zou zitten 
@ Animal, succes met prikken. Het is voor een goed doel
En ik begrijp heel goed dat je er zin in hebt. Dat prikken vergeet je vast niet toch? maar beter het zekere voor het onzekere en de wekker er voor zetten.
@ Diamond, fijn dat de punctie mee viel, maar wat shit dat er uiteindelijk maar één eitje was. Maar zegt nog niks, één eitje kan voldoende zijn. Ik duim voor je dat het tot een terugplaatsing komt. Wanneer bellen ze je?
@ Taart, alvast een voorzichtige gefeliciteerd ! Dat is goed nieuws.
@ Sheela, jeej, eentje aan boord! Ook goed nieuws, nu hopen op een plakker van 8,5 maanden.
@ Leonie, hopelijk groeien ze goed en heb je een succesvolle punctie deze week. Succes!
Hier is de menstruatie weer bijna op zijn einde. Vond het deze keer minder 'heftig' dan voor de icsi behandeling. Een van jullie hier ook ervaring mee? Aanstaande vrijdag heb ik mijn 1e FM meting van poging 2. Hoop dat ie al redelijk op weg is, en dat eind volgende week de punctie kan plaats vinden. Vind het wel fijn om zo snel alweer te kunnen beginnen.

@ Animal, succes met prikken. Het is voor een goed doel

@ Diamond, fijn dat de punctie mee viel, maar wat shit dat er uiteindelijk maar één eitje was. Maar zegt nog niks, één eitje kan voldoende zijn. Ik duim voor je dat het tot een terugplaatsing komt. Wanneer bellen ze je?
@ Taart, alvast een voorzichtige gefeliciteerd ! Dat is goed nieuws.
@ Sheela, jeej, eentje aan boord! Ook goed nieuws, nu hopen op een plakker van 8,5 maanden.
@ Leonie, hopelijk groeien ze goed en heb je een succesvolle punctie deze week. Succes!
Hier is de menstruatie weer bijna op zijn einde. Vond het deze keer minder 'heftig' dan voor de icsi behandeling. Een van jullie hier ook ervaring mee? Aanstaande vrijdag heb ik mijn 1e FM meting van poging 2. Hoop dat ie al redelijk op weg is, en dat eind volgende week de punctie kan plaats vinden. Vind het wel fijn om zo snel alweer te kunnen beginnen.
maandag 12 februari 2018 om 19:35
Fijn zeg zulke reactie's.
Weten jullie toevallig ook of het persee water moet zijn?
Water valt namelijk heel zwaar bij mij. Ben op dit moment elke keer als ik in de keuken ben een paar slokken aan het drinken maar word er erg misselijk van.
Is het heel belangrijk dat het water is of mag het ook ander drinken zijn?
En rust, ik ben van plan om morgen wel gewoon te gaan werken, maar nadat ik er over heb gelezen is het misschien beter om het niet te doen.
Moet alleen morgen een cursus EHBO doen, anders gewoon gaan en aangeven dat ik niet mee doe met reanimeren enzo.
En in de middag alleen vergadering dus daar kan ik ook rustig zitten.
En dan ga ik me voor woensdag maar ziek melden een aantal dagen!
Enorm bedankt! Merk nu al dat ik het fijn vind dat ik dit forum heb gevonden een aantal dagen geleden. Mee lezen hielp mij al enorm!
Weten jullie toevallig ook of het persee water moet zijn?
Water valt namelijk heel zwaar bij mij. Ben op dit moment elke keer als ik in de keuken ben een paar slokken aan het drinken maar word er erg misselijk van.
Is het heel belangrijk dat het water is of mag het ook ander drinken zijn?
En rust, ik ben van plan om morgen wel gewoon te gaan werken, maar nadat ik er over heb gelezen is het misschien beter om het niet te doen.
Moet alleen morgen een cursus EHBO doen, anders gewoon gaan en aangeven dat ik niet mee doe met reanimeren enzo.
En in de middag alleen vergadering dus daar kan ik ook rustig zitten.
En dan ga ik me voor woensdag maar ziek melden een aantal dagen!
Enorm bedankt! Merk nu al dat ik het fijn vind dat ik dit forum heb gevonden een aantal dagen geleden. Mee lezen hielp mij al enorm!

maandag 12 februari 2018 om 20:09
@animal volgens mij waren het er 10. Maar de gene die de echo deed was ook nogal verwonderd over mijn darmen! Die waren nogal aan het werk en daar was ze nogal over bezig.
Plus mijn vriend was er nu voor het eerst bij dus was nogal afgeleid. Ik was me aan het omkleden en toen was ze een heel verhaal aant houden.
Ben er achter dat ik liever alleen ga, of het lag aan deze arts.
Geen idee, heb ook nogal moeite met dingen te onthouden. Hebben er daar meer last van haha?
Plus mijn vriend was er nu voor het eerst bij dus was nogal afgeleid. Ik was me aan het omkleden en toen was ze een heel verhaal aant houden.
Ben er achter dat ik liever alleen ga, of het lag aan deze arts.
Geen idee, heb ook nogal moeite met dingen te onthouden. Hebben er daar meer last van haha?
maandag 12 februari 2018 om 20:49
Animal help me even afc? Vorige keer geloof ik 150 eh en toen uit ong 10 follikels opbrengst maar 3 eicellen. 1 verse en 1 cryo.
Dat van die wekkers ken ik. Merk dat t deze keer moeilijker is eraan te denken. Moet echt weer ff inkomen. Wel fijn da t je ook weer bent begonnen.
Sheela broed ze!
Brendatjuh Zoveel drinken zeiden ze bij mij ook. Water is denk ik wel t beste. Maar 'n scheutje limonade, wat smaakmakers als gember, munt, sinaasappel, citroen of komkommer kunnen zowieso. Misschien lekker een paar flessen water in koelkast klaarzetten met schijfje van t een of ander erin.. dan kun je ook goed bijhouden hoeveel je op hebt.
Mijn man nam indertijd de opdracht heel serieus gaf me de hele tijd glazen drinken aan.
Liefs voor allen
Dat van die wekkers ken ik. Merk dat t deze keer moeilijker is eraan te denken. Moet echt weer ff inkomen. Wel fijn da t je ook weer bent begonnen.
Sheela broed ze!
Brendatjuh Zoveel drinken zeiden ze bij mij ook. Water is denk ik wel t beste. Maar 'n scheutje limonade, wat smaakmakers als gember, munt, sinaasappel, citroen of komkommer kunnen zowieso. Misschien lekker een paar flessen water in koelkast klaarzetten met schijfje van t een of ander erin.. dan kun je ook goed bijhouden hoeveel je op hebt.
Mijn man nam indertijd de opdracht heel serieus gaf me de hele tijd glazen drinken aan.
Liefs voor allen
maandag 12 februari 2018 om 21:27
Miekje, AFC antrale follikel count= het aantal follikels wat aan het begin van de cyclus klaar ligt. Dat kan per ronde wisselen en ook afh van de eicelvoorraad. 10 is een mooi aantal, maar maar 3 eicellen is niet veel. Waren ze te vroeg, of juist wat laat met de punctie? Waren er 3 rijp, of hebben ze er maar 3 gevonden? Sorry voor de vragen...
G power, heb je de pil moeten slikken voor de start? Dat kan ook de menstruatie beïnvloeden.
Ik moet 2 x daags snuifjes nemen en 2 x daags prikken. Ben gewoon bang dat ik het vergeet en hoef er zo niet de hele dag mee bezig te zijn. 1 x vergeten te spuiten en ..... (ben misschien te bang gemaakt door een arts. Die had nog nooit een zwangerschap gezien bij dosering missen bij iui)
Leonie, wel rot dat het zo vaag ging. Woensdag weer een poging!
G power, heb je de pil moeten slikken voor de start? Dat kan ook de menstruatie beïnvloeden.
Ik moet 2 x daags snuifjes nemen en 2 x daags prikken. Ben gewoon bang dat ik het vergeet en hoef er zo niet de hele dag mee bezig te zijn. 1 x vergeten te spuiten en ..... (ben misschien te bang gemaakt door een arts. Die had nog nooit een zwangerschap gezien bij dosering missen bij iui)
Leonie, wel rot dat het zo vaag ging. Woensdag weer een poging!
maandag 12 februari 2018 om 21:47
Oh Diamond wat naar dat er maar één eitje is gevonden. Wat een enorme teleurstelling! Ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent, zoveel moeite moeten doen (prikken/slikken) voor slechts één eitje. Ik duim extra hard dat dit echt een top-ei voor je mag zijn en dat het je wel een succesvolle zwangerschap oplevert. Voor nu rustig bijkomen van de punctie. Wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn?
Tegenover verdriet staat blijdschap.
Taart, wat een verrassing dat je een positieve test in handen hebt! Een voorzichtige gefeliciteerd voor jou! Ik heb je nog niet bij de zwangeren gezet in de tabel, ik snap dat je wat voorzichtig bent. Geef zelf maar aan wanneer ik de tabel mag aanpassen. Is het vandaag de testdatum zoals het ziekenhuis heeft gezegd?
En dan is het wachtbankje ineens weer heel erg rustig.
Ik heb morgen de uitgangsecho. Ik hoop dat er veel follikels klaarliggen. Ik ben ook benieuwd hoeveel Menopur mij morgen voorgeschreven wordt, aangezien ik een dosisverhoging zou krijgen door de lage opbrengst van de vorige keer. De decapeptyl gaat nu vrij goed. Zo nu en dan een opvlieger, verder valt het mee. Alleen jammer dat ik na de 'menstruatie' van afgelopen dagen (waar ik heel erg ziek van was, ik kon het met 2 paracetamol en 1 Aleve Feminax tegelijk nog steeds moeilijk handelen) nu weer is overgegaan in licht bloedverlies. Week 5 met bloedverlies inmiddels. Het is niet erg, maar ik ben het wel zat.

Tegenover verdriet staat blijdschap.
Taart, wat een verrassing dat je een positieve test in handen hebt! Een voorzichtige gefeliciteerd voor jou! Ik heb je nog niet bij de zwangeren gezet in de tabel, ik snap dat je wat voorzichtig bent. Geef zelf maar aan wanneer ik de tabel mag aanpassen. Is het vandaag de testdatum zoals het ziekenhuis heeft gezegd?
En dan is het wachtbankje ineens weer heel erg rustig.
Ik heb morgen de uitgangsecho. Ik hoop dat er veel follikels klaarliggen. Ik ben ook benieuwd hoeveel Menopur mij morgen voorgeschreven wordt, aangezien ik een dosisverhoging zou krijgen door de lage opbrengst van de vorige keer. De decapeptyl gaat nu vrij goed. Zo nu en dan een opvlieger, verder valt het mee. Alleen jammer dat ik na de 'menstruatie' van afgelopen dagen (waar ik heel erg ziek van was, ik kon het met 2 paracetamol en 1 Aleve Feminax tegelijk nog steeds moeilijk handelen) nu weer is overgegaan in licht bloedverlies. Week 5 met bloedverlies inmiddels. Het is niet erg, maar ik ben het wel zat.
maandag 12 februari 2018 om 21:59
mevr stippel: even een dikke virtuele knuffel
Minger: ook weer spannend voor jou!
ga voor je duimen!
taart: alvast een voorzichtige felicitatie!
Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad: ze gaf aan dat de embryo nu een morula?! is als ik het goed heb..
27ste mag ik testen!!
excuses dat ik weinig reageer, probeer wel zo veel mogelijk mee te lezen. Maar ben de laatste tijd weinig op het forum aanwezig

Minger: ook weer spannend voor jou!
ga voor je duimen!
taart: alvast een voorzichtige felicitatie!
Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad: ze gaf aan dat de embryo nu een morula?! is als ik het goed heb..
27ste mag ik testen!!
excuses dat ik weinig reageer, probeer wel zo veel mogelijk mee te lezen. Maar ben de laatste tijd weinig op het forum aanwezig