Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
dinsdag 13 februari 2018 om 16:08
woensdag 14 februari 2018 om 15:26
Even veel bijlezen!! Iedereen die van het bankje gevallen is, een dikke knuffel!!
Er zijn veel meiden die redelijk tegelijk lopen. Ik heb een maandje rust gehad. Voelde heel goed. Even niet de hele tijd aan de injecties denken etc. Voor t weekend weer begonne met injecties dus over een weekje ongeveer poging 6!
Iedereen op t wachtbankje
Er zijn veel meiden die redelijk tegelijk lopen. Ik heb een maandje rust gehad. Voelde heel goed. Even niet de hele tijd aan de injecties denken etc. Voor t weekend weer begonne met injecties dus over een weekje ongeveer poging 6!
Iedereen op t wachtbankje
woensdag 14 februari 2018 om 18:09
Hallo allemaal!
Ik ben helemaal nieuw hier, dus zal me even kort voorstellen.
Ik ben 36 jaar oud en na een wachtlijst (Rijnstate) en 25 pogingen (en zo ongeveer elk medisch onderzoek tussendoor) ben ik eindelijk zwanger.
Momenteel ben ik 13w2d zwanger.
Leuk om een forum te hebben gevonden met alleenstaande vrouwen!!
Ik ben helemaal nieuw hier, dus zal me even kort voorstellen.
Ik ben 36 jaar oud en na een wachtlijst (Rijnstate) en 25 pogingen (en zo ongeveer elk medisch onderzoek tussendoor) ben ik eindelijk zwanger.
Momenteel ben ik 13w2d zwanger.
Leuk om een forum te hebben gevonden met alleenstaande vrouwen!!
woensdag 14 februari 2018 om 21:42
Oh wat balen Alisa! Sterkte met de k-emoties, en de komende onderzoeken. Wat gaat er precies onderzocht worden?
Vixey, gefeliciteerd! Schreef je ook op het wachtbankjestopic mee? De aanhouder wint zullen we maar zeggen
Super dat het eindelijk raak was, en het ook goed is blijven gaan.
Hier verwacht ik zondag mijn ongesteldheid, maar hoop het natuurlijk niet
De wachtweken gaan vlug voorbij tot nu toe, dat is wel prettig. Ik merk ook niks bijzonders, maar dat merk ik nooit. Ook niet bij mijn vorige cyclus toen ik even kort zwanger was.
Keep up the spirit lieve vrouwen!
Vixey, gefeliciteerd! Schreef je ook op het wachtbankjestopic mee? De aanhouder wint zullen we maar zeggen

Hier verwacht ik zondag mijn ongesteldheid, maar hoop het natuurlijk niet

De wachtweken gaan vlug voorbij tot nu toe, dat is wel prettig. Ik merk ook niks bijzonders, maar dat merk ik nooit. Ook niet bij mijn vorige cyclus toen ik even kort zwanger was.
Keep up the spirit lieve vrouwen!
donderdag 15 februari 2018 om 18:02
Kimkim, van harte gefeliciteerd. Wat fijn dat het allemaal zo goed en snel is gegaan.
Vixey ook gefeliciteerd na dat lange traject. Wat geweldig dat het dan uiteindelijk lukt.
Jootje, fijn dat je nu kan genieten!
Voor de dames die van het bankje zijn gevallen: heel veel sterkte.
En voor de zittende ook veel sterkte. Ik zelf nu op dag 13 en ben heel erg zenuwachtig.
Sciencerocks ik hoop dat je inmiddels wat meer rust hebt gevonden. Ben je al bij de huisarts geweest?
Vixey ook gefeliciteerd na dat lange traject. Wat geweldig dat het dan uiteindelijk lukt.
Jootje, fijn dat je nu kan genieten!
Voor de dames die van het bankje zijn gevallen: heel veel sterkte.
En voor de zittende ook veel sterkte. Ik zelf nu op dag 13 en ben heel erg zenuwachtig.
Sciencerocks ik hoop dat je inmiddels wat meer rust hebt gevonden. Ben je al bij de huisarts geweest?
donderdag 15 februari 2018 om 20:00
Kimkim en vixey, gefeliciteerd.
Alica,
Knuffel.
Hailie, weer een beetje bijgekomen vandaag naar huisarts voor doorverwijzing met gyn. Morgen bellen voor afspraak. Gaat ong 16 dagen dure voor een afspraak. 1e stap is gezet.
Nu even overleven op werk. Nog 1,5 week dan vakantie (voortgezet onderwijs
).
Iedereen die ik heb gemist, hopelijk gaat alles goed voor degene die aan het wachten zijn. Voor degene die een teleurstelling voor de kiezen hebben gekregen allemaal veel sterkte en een knuffel.
Ik duik mijn bed in. Loop op mijn tandvlees en wil geen griep krijgen.
Alica,
Hailie, weer een beetje bijgekomen vandaag naar huisarts voor doorverwijzing met gyn. Morgen bellen voor afspraak. Gaat ong 16 dagen dure voor een afspraak. 1e stap is gezet.
Nu even overleven op werk. Nog 1,5 week dan vakantie (voortgezet onderwijs
Iedereen die ik heb gemist, hopelijk gaat alles goed voor degene die aan het wachten zijn. Voor degene die een teleurstelling voor de kiezen hebben gekregen allemaal veel sterkte en een knuffel.
Ik duik mijn bed in. Loop op mijn tandvlees en wil geen griep krijgen.
vrijdag 16 februari 2018 om 10:40
Gister had ik evaluatiegesprek over mijn traject in het MCK. Ik krijg nog 3 iui en dan ivf... Heel heftig vind ik dat.
Wat ik wilde vragen: sommige van jullie krijgen toch ook iui in gestimuleerde cyclus om 2-3 eitjes te laten rijpen?
In het MCK doen ze dat vanuit protocolaire overwegingen niet bij alleenstaanden, vanwege iets verhoogde kans op meerlingen.
Ik heb daar bezwaar tegen aangetekend, ik vind het niet ok dat zij dat voor mij bepalen. Dus nu gaan ze het in het team bespreken. Poging 7 sowieso zonder. Ik verwacht niets meer... Ze kunnen niets zeggen over kwaliteit van eitjes, maar ik heb gewoon een slecht gevoel inmiddels.. Ik ben zo zo bang..
Wat ik wilde vragen: sommige van jullie krijgen toch ook iui in gestimuleerde cyclus om 2-3 eitjes te laten rijpen?
In het MCK doen ze dat vanuit protocolaire overwegingen niet bij alleenstaanden, vanwege iets verhoogde kans op meerlingen.
Ik heb daar bezwaar tegen aangetekend, ik vind het niet ok dat zij dat voor mij bepalen. Dus nu gaan ze het in het team bespreken. Poging 7 sowieso zonder. Ik verwacht niets meer... Ze kunnen niets zeggen over kwaliteit van eitjes, maar ik heb gewoon een slecht gevoel inmiddels.. Ik ben zo zo bang..
vrijdag 16 februari 2018 om 11:36
Ella, hoeveel pogingen heb jij gehad? Ik krijg stimulatie dmv hormooninjecties omdat ik vrijwel geen eigen eisprong heb. Bij mij rijpt er steeds maar 1, soms 2(die tweede is dan kleiner als die zou springen dan zou dat een paar dagen na nr 1 zijn volgens mij). Dan heb je idd een ietsjes verhoogde kans op een meerling. Ik heb toen aangegeven dat ik geen meerling wil. De kans zou zo klein zijn gaven ze aan, dat ik de poging beter niet kon laten schieten.
Innerpeace, herkenbaar dat gevoel. Ook hier veel zwangeren in de omgeving. En ook bij allemaal: we stopten met de pil en meteen was ik zwanger. Super leuk voor hen natuurlijk, maar behoorlijk confronterend.
Innerpeace, herkenbaar dat gevoel. Ook hier veel zwangeren in de omgeving. En ook bij allemaal: we stopten met de pil en meteen was ik zwanger. Super leuk voor hen natuurlijk, maar behoorlijk confronterend.
zaterdag 17 februari 2018 om 14:40
Hier even een berichtje van mij.
Ik zou afgelopen maandag ingeleid worden, maar meneer besloot hier niet op te willen wachten (gelukkig)
In de nacht van zaterdag op zondag begonnen de weeen en op maandagmorgen om 00.58 kwam mijn kleine Jesper mijn gezin verblijden.
Hij was 4080 gr en 52 cm.
Woensdagmiddag zijn weer thuis gekomen bij zijn trotse grote broer.
Afgezien van dat ik van hechtingen aan elkaar zit van onder en hij nog niet aankomt gaat het met ons goed.
Voor iedereen hier heel veel succes waar je ook staat in het traject en ik hoop echt dat het jullie gegunt is!
Ik zou afgelopen maandag ingeleid worden, maar meneer besloot hier niet op te willen wachten (gelukkig)
In de nacht van zaterdag op zondag begonnen de weeen en op maandagmorgen om 00.58 kwam mijn kleine Jesper mijn gezin verblijden.
Hij was 4080 gr en 52 cm.
Woensdagmiddag zijn weer thuis gekomen bij zijn trotse grote broer.
Afgezien van dat ik van hechtingen aan elkaar zit van onder en hij nog niet aankomt gaat het met ons goed.
Voor iedereen hier heel veel succes waar je ook staat in het traject en ik hoop echt dat het jullie gegunt is!