Stamcafe XXXI
vrijdag 16 februari 2018 om 17:47
Haha Watervrouw, als je zulke dingen gaat zien ben je oftewel blij met iedere afleiding of ontwijkgedrag aan het vertonen!
Ik heb mijn taakjes keurig gedaan en kreeg als toevallige beloning een onverwachte borrel bij de buurtjes. Was heel gezellig en welkom!
En auto zonder bijkomende kosten APK goedbevonden
We kunnen weer op pad!
Wie heeft er leuke weekendplannen? En tips voor het avondeten? Ben een beetje fantasieloos (en heel eerlijk erg lui nu).
Ik heb mijn taakjes keurig gedaan en kreeg als toevallige beloning een onverwachte borrel bij de buurtjes. Was heel gezellig en welkom!
En auto zonder bijkomende kosten APK goedbevonden
Wie heeft er leuke weekendplannen? En tips voor het avondeten? Ben een beetje fantasieloos (en heel eerlijk erg lui nu).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 16 februari 2018 om 18:22
Deze maak ik en dan op broodjes met wat rauwkost en mosterdmayo.
Gehaktballen van de Librije
Ingrediënten (voor 4 grote gehaktballen)
400 gram rundergehakt
2 eetlepels ketjap manis
2 eetlepels grove mosterd
1 tl cayennepeper
2 kleine eieren
80 g paneermeel
3 el roomboter
1 pot vleesfond (380 ml) of zelfgemaakte fond
Bereiding
Meng alle ingrediënten (behalve de boter en de vleesfond) en kneed het gehakt met de hand tot alles goed gemengd is.
Verdeel het in 4 porties en draai er ballen van. Laat de ballen afgedekt 30 minuten rusten in de koelkast.
Verhit de boter in een braadpan en braad de ballen hierin rondom bruin aan.
Schenk de fond erbij en laat de ballen onder af en toe keren, met de deksel schuin op de pan, in 45 minuten op laag vuur gaar worden.
Gehaktballen van de Librije
Ingrediënten (voor 4 grote gehaktballen)
400 gram rundergehakt
2 eetlepels ketjap manis
2 eetlepels grove mosterd
1 tl cayennepeper
2 kleine eieren
80 g paneermeel
3 el roomboter
1 pot vleesfond (380 ml) of zelfgemaakte fond
Bereiding
Meng alle ingrediënten (behalve de boter en de vleesfond) en kneed het gehakt met de hand tot alles goed gemengd is.
Verdeel het in 4 porties en draai er ballen van. Laat de ballen afgedekt 30 minuten rusten in de koelkast.
Verhit de boter in een braadpan en braad de ballen hierin rondom bruin aan.
Schenk de fond erbij en laat de ballen onder af en toe keren, met de deksel schuin op de pan, in 45 minuten op laag vuur gaar worden.
vrijdag 16 februari 2018 om 18:55
Als TO zoek ik dit topic altijd via "jouw topics" ofzoiets en daar staan maar twee topics dus dan valt het op
Lunchwandeling was wel weer nuttig.
Skype gedownload, later dit weekend waarschijnlijk eens uittesten hoe het functioneert op mijn ouwe laptop.........
vrijdag 16 februari 2018 om 20:56
Gin avondeten tips (sowieso toch een beetje laat daarvoor). Ik heb zelden inspiratie.
Vanmiddag heerlijk geluncht en daarna op een terrasje gezeten! Maar daar werd het op een gegeven moment wel erg koud hoor.
Over koud gesproken, de verwarming op het werk is echt heel erg dood. Hopelijk kunnen ze het maandag wel maken. Brrrrrrrrr
Je kent me wel Lilly, mijn naam is hetzelfde, maar nu Afrikaans. En je ben een fb vriendje!
Fijn weekend allemaal!
Veel plezier bij de bios, buren, griek, op de bank enz
Vanmiddag heerlijk geluncht en daarna op een terrasje gezeten! Maar daar werd het op een gegeven moment wel erg koud hoor.
Over koud gesproken, de verwarming op het werk is echt heel erg dood. Hopelijk kunnen ze het maandag wel maken. Brrrrrrrrr
Je kent me wel Lilly, mijn naam is hetzelfde, maar nu Afrikaans. En je ben een fb vriendje!
Fijn weekend allemaal!
Veel plezier bij de bios, buren, griek, op de bank enz
zaterdag 17 februari 2018 om 11:36
zaterdag 17 februari 2018 om 12:21
zaterdag 17 februari 2018 om 13:01
Ik heb een cracker met huttekase gehad en een kop thee. Meer lukt gewoon niet. Ik ga voor maandag iets warms proberen want voor bodypump heb ik meer nodig.
zaterdag 17 februari 2018 om 13:55
Brood, crackers en zuivel krijg ik 's ochtends niet weg. Pannekoekje met stroop of een bananenpannekoek lukt hier ook vaak. Instant energie. Een snee donker brood met spek en stroop gaat ook nog wel. Straks ga ik jouw gehaktballen maken!
Het forum is weer een drama: ik kan alleen posten als ik quote en ik wil dat die badass Gateway weekend gaat vieren.
zaterdag 17 februari 2018 om 17:17
Oudblond schreef: ↑17-02-2018 13:55Brood, crackers en zuivel krijg ik 's ochtends niet weg. Pannekoekje met stroop of een bananenpannekoek lukt hier ook vaak. Instant energie. Een snee donker brood met spek en stroop gaat ook nog wel. Straks ga ik jouw gehaktballen maken!
Het forum is weer een drama: ik kan alleen posten als ik quote en ik wil dat die badass Gateway weekend gaat vieren.
Bananenpannekoek kan inderdaad ook nog en zijn makkelijk te maken.
Ik maak straks een zuurkoolschotel met kipdijfilet en aardappelpuree met zo'n lekker krokant laagje
De Dreum is chagrijnig
zaterdag 17 februari 2018 om 17:17
Oudblond schreef: ↑17-02-2018 13:55Brood, crackers en zuivel krijg ik 's ochtends niet weg. Pannekoekje met stroop of een bananenpannekoek lukt hier ook vaak. Instant energie. Een snee donker brood met spek en stroop gaat ook nog wel. Straks ga ik jouw gehaktballen maken!
Bananenpannekoek kan inderdaad ook nog en zijn makkelijk te maken.
Ik maak straks een zuurkoolschotel met kipdijfilet en aardappelpuree met zo'n lekker krokant laagje
De Dreum is chagrijnig
zaterdag 17 februari 2018 om 19:36
Lilly
Ik heb de gehaktballen gemaakt. Met mosterdpuree en spruitjes erbij. Man ligt uit te buiken al verzuchtend; Help er mij aan denken dat ik je nooit meer laat gaan! Heerlijk maaltje (ik eet niet graag brood en moet oppassen met rauwe groenten, vandaar dat ik deze combi bedacht had).
Chaggie kleuter-dreum: ik zie die pruillip zo voor me
Maman vertelt ook vaak verhalen over mij als dreumes. Ik was behoorlijk goedgebekt. Heel beleefd, maar to the point zeg maar. Zij heeft regelmatig op haar tong staan te bijten voor ze me kon corrigeren. 'Blond je mag kiezen: lief spelen of naar je bed'. Blondje dacht lang na en zei: 'Ik kies een sinaasappel'.
Chaggie kleuter-dreum: ik zie die pruillip zo voor me
zaterdag 17 februari 2018 om 19:44
Vriendlief woont nog thuis (viva-forum valt over me heen, ik voel het), dus het is altijd enigszins aanpassen. Als in, ik snap en respecteer de regels die er gelden, ik houd me er ook aan.
Ze snapten alleen niet dat ik niet meteen was opgesprongen om te komen eten toen ze riepen. Ik heb vanmiddag nog wat werk moeten doen en wilde dat afhebben vanavond.
Uiteindelijk uitgelegd net en ze snapte het wel, gelukkig.
zaterdag 17 februari 2018 om 19:45
Ik zie dit zo voor meOudblond schreef: ↑17-02-2018 19:36LillyIk heb de gehaktballen gemaakt. Met mosterdpuree en spruitjes erbij. Man ligt uit te buiken al verzuchtend; Help er mij aan denken dat ik je nooit meer laat gaan! Heerlijk maaltje (ik eet niet graag brood en moet oppassen met rauwe groenten, vandaar dat ik deze combi bedacht had).
Chaggie kleuter-dreum: ik zie die pruillip zo voor meMaman vertelt ook vaak verhalen over mij als dreumes. Ik was behoorlijk goedgebekt. Heel beleefd, maar to the point zeg maar. Zij heeft regelmatig op haar tong staan te bijten voor ze me kon corrigeren. 'Blond je mag kiezen: lief spelen of naar je bed'. Blondje dacht lang na en zei: 'Ik kies een sinaasappel'.
zaterdag 17 februari 2018 om 19:47
Een sinaasappelOudblond schreef: ↑17-02-2018 19:36LillyIk heb de gehaktballen gemaakt. Met mosterdpuree en spruitjes erbij. Man ligt uit te buiken al verzuchtend; Help er mij aan denken dat ik je nooit meer laat gaan! Heerlijk maaltje (ik eet niet graag brood en moet oppassen met rauwe groenten, vandaar dat ik deze combi bedacht had).
Chaggie kleuter-dreum: ik zie die pruillip zo voor meMaman vertelt ook vaak verhalen over mij als dreumes. Ik was behoorlijk goedgebekt. Heel beleefd, maar to the point zeg maar. Zij heeft regelmatig op haar tong staan te bijten voor ze me kon corrigeren. 'Blond je mag kiezen: lief spelen of naar je bed'. Blondje dacht lang na en zei: 'Ik kies een sinaasappel'.
Fijn dat de gehaktballen in de smaak vallen. Hier is het ook een succesnummer. Die combi lijkt mij ook wel lekker.
Vanavond knus series kijken met man die terug is uit Frankrijk. Volgens hem hebben we weer een plekje voor onze bucketlist; Marseille. Ben ik gek genoeg nog nooit geweest.
zaterdag 17 februari 2018 om 19:49
Oei dat is inderdaad lastig als je zelf wel gewend bent om op jezelf te zijn. Nu is het geven en nemen ben je toch te gast bij anderen thuis.Azarole schreef: ↑17-02-2018 19:44Vriendlief woont nog thuis (viva-forum valt over me heen, ik voel het), dus het is altijd enigszins aanpassen. Als in, ik snap en respecteer de regels die er gelden, ik houd me er ook aan.
Ze snapten alleen niet dat ik niet meteen was opgesprongen om te komen eten toen ze riepen. Ik heb vanmiddag nog wat werk moeten doen en wilde dat afhebben vanavond.
Uiteindelijk uitgelegd net en ze snapte het wel, gelukkig.
zaterdag 17 februari 2018 om 20:00
Lijkt mij ook een kwestie van elkaar beter te leren kennen. Ouders en vriend hebben onderling afspraken en die zijn er met jou natuurlijk nog niet terwijl jij ook in een hele andere omstandigheid bent. Komt wel goed Aza als ik lees dat ze dit wel begrepen toen je het uitlegde. Het is wennen aan elkaar en als je dat doet met het idee dat jullie het allemaal goed met elkaar voor hebben en in gesprek blijven, gaat dat wennen sneller dan je denkt. Voor nu zal het af en toe een dingetje zijn, maar niet onoverkomenlijk toch? Even vervelend natuurlijk wel.
zaterdag 17 februari 2018 om 20:06
Ja, inderdaad. Is best een omschakeling. Ook omdat ik merk dat hij hier niet echt gewaardeerd wordt om wie hij is.
Hij kan ook best genegeerd worden door z'n ouders. Ik vind dat zo frustrerend.
Ach, hij is bezig met een eigen plekje én dat gun ik hem zo. Ook om zichzelf beter te leren kennen.
Zal niet uitsluiten dat we gaan samenwonen, maar ik gun hem ook het "alleen" zijn.
zaterdag 17 februari 2018 om 20:46
Die gehaktballen klinken lekerrr
Schoonouders, tja, zoveel anders dan je eigen ouders vaak. Zoveel andere (ongeschreven) regels en gewoonten. Dat is voor iedereen wennen en aanpassen. Voor mij na 20 jaar nog steeds
Hoe is het met de pluizige meneren Blond? (of zal ik je blondje sinaasappel noemen voortaan
)
Ik ben aan het huiswerk. Echt ik doe het niet meer, vrijwillig een cursus/opleiding/watdanook volgen waar huiswerk aan vast zit. Dit is het laatste. Ben zo klaar met huiswerkstress. En natuurlijk moet het uiterlijk vanavond ingeleverd worden. 3x raden wat ik heb gekozen als onderwerp voor mijn opdracht: uitstellen.
Voor de fotografie cursus (die erg is tegen gevallen) heb ik ook nog een berg huiswerk. Meh
Maar ik begin wel steeds beter in te zien waar het uitstellen vandaan komt. Een groot deel heeft toch wel te maken met een gebrek aan overzicht, moeilijk kleine doelen kunnen stellen, moeilijk kunnen structureren en perfectionisme.
Misschien dat het met een wijntje beter gaat
Later!
Schoonouders, tja, zoveel anders dan je eigen ouders vaak. Zoveel andere (ongeschreven) regels en gewoonten. Dat is voor iedereen wennen en aanpassen. Voor mij na 20 jaar nog steeds
Hoe is het met de pluizige meneren Blond? (of zal ik je blondje sinaasappel noemen voortaan
Ik ben aan het huiswerk. Echt ik doe het niet meer, vrijwillig een cursus/opleiding/watdanook volgen waar huiswerk aan vast zit. Dit is het laatste. Ben zo klaar met huiswerkstress. En natuurlijk moet het uiterlijk vanavond ingeleverd worden. 3x raden wat ik heb gekozen als onderwerp voor mijn opdracht: uitstellen.
Voor de fotografie cursus (die erg is tegen gevallen) heb ik ook nog een berg huiswerk. Meh
Maar ik begin wel steeds beter in te zien waar het uitstellen vandaan komt. Een groot deel heeft toch wel te maken met een gebrek aan overzicht, moeilijk kleine doelen kunnen stellen, moeilijk kunnen structureren en perfectionisme.
Misschien dat het met een wijntje beter gaat
Later!