Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
zondag 18 februari 2018 om 11:45
Buikje: vooral 's avonds heb ik al best een buikje en moet echt mijn knoop los. Geen probleem want ik ben toch te beroerd voor allerlei sociale activiteiten. Overdag vermijdt ik wel strakke shirtjes en tekenende jurkjes. Ik heb er wel zin in om straks gewoon lekker m'n buik te kunnen showen en die zwangerschap niet meer te hoeven verbergen. Nog heel even wachten, morgen heb ik een echo met ruim 9 weken en als die goed is vertellen we het de kinderen en mag de rest van de wereld het ook weten!
Rugpijn: ik dacht dat ik de enige was, maar hier dus ook! Heel laag, bij mijn bekken, een stekende pijn af en toe. Ik schrok ervan omdat ik de vorige zwangerschappen bekkeninstabiliteit had en vanaf 20 en 16 weken bijna niet meer kon lopen van de pijn. Ik vond dit wel heel erg vroeg en was al bang dat het het begin van het einde was. Maar als jullie het ook hebben dan is het misschien wel gewoon iets tijdelijks omdat de boel daar nu wat aan het oprekken is ofzo. Dat hoop ik in ieder geval maar.
Rugpijn: ik dacht dat ik de enige was, maar hier dus ook! Heel laag, bij mijn bekken, een stekende pijn af en toe. Ik schrok ervan omdat ik de vorige zwangerschappen bekkeninstabiliteit had en vanaf 20 en 16 weken bijna niet meer kon lopen van de pijn. Ik vond dit wel heel erg vroeg en was al bang dat het het begin van het einde was. Maar als jullie het ook hebben dan is het misschien wel gewoon iets tijdelijks omdat de boel daar nu wat aan het oprekken is ofzo. Dat hoop ik in ieder geval maar.
zondag 18 februari 2018 om 11:52
Mij mij is het precies andersom: alleen warm eten gaat er goed in. Grappig hoe dat per persoon dan weer verschilt. Tips voor koken en koelkast: man/vriend laten koken (mijn man kookt op de dagen dat hij thuis is meteen voor 2x, dan wordt het niet zo laat op zijn werkdagen) en als je iets uit de koelkast moet pakken je adem inhouden. Voor mij zijn dit de dingen waarmee ik de misselijkheid nog zo in bedwang kan houden dat ik redelijk kan eten en het ook nog binnenhoud.roggebrood schreef: ↑16-02-2018 17:20Ik leef op crackers met smeerkaas of avocado, soms een broodje als dat erin gaat. Warm eten is een drama, drie eetlepels en verder kom ik niet. Maar vaak eet ik 2 uur later nogmaals wat warm eten. Koken is ook al zo'n drama net als de lucht van de koelkast. Alles stinkt gewoon.
zondag 18 februari 2018 om 14:52
Ik ga denk ik kraamzorg regelen als ik de kritieke fase van het eerste trimester voorbij ben. De vorige keren was ik nog een stuk later (rond 16 weken ofzo) en nog ruim op tijd, dus dat komt denk ik wel goed.
Hoe gaat het met jou Bretnay?
Irritant van die bad gateway steeds hè? Ik kopieer maar steeds mijn post nu voordat ik op verzenden druk, als het dan misgaat kan ik hem tenminste weer opnieuw tevoorschijn halen.
Hoe gaat het met jou Bretnay?
Irritant van die bad gateway steeds hè? Ik kopieer maar steeds mijn post nu voordat ik op verzenden druk, als het dan misgaat kan ik hem tenminste weer opnieuw tevoorschijn halen.
zondag 18 februari 2018 om 14:54
@Nusa Wat een mooi nieuws!
De visboer vermijd ik even, maar meer omdat ik er niet aan moet denken. Wat wel en niet mag daar weet ik eigenlijk helemaal niet!
@Despie Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!
@Roggebrood Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je meeschrijft
En hier ook een man die het het liefst van de daken schreeuwt 
@MKM Ik vind die kan ook mega onhandig!
@Vlammetje Hier ook al een buikje, snel he! Ben er echt verbaasd van.
@Nelle Schrikken zeg! Fijn dat het er allemaal goed uitzag.
@Eftelingmeisje Fijn!!!
Wij hebben het dit weekend aan meerdere familieleden en vrienden verteld, echt leuk! Maakt het nog echter.
De visboer vermijd ik even, maar meer omdat ik er niet aan moet denken. Wat wel en niet mag daar weet ik eigenlijk helemaal niet!
@Despie Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!
@Roggebrood Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je meeschrijft
@MKM Ik vind die kan ook mega onhandig!
@Vlammetje Hier ook al een buikje, snel he! Ben er echt verbaasd van.
@Nelle Schrikken zeg! Fijn dat het er allemaal goed uitzag.
@Eftelingmeisje Fijn!!!
Wij hebben het dit weekend aan meerdere familieleden en vrienden verteld, echt leuk! Maakt het nog echter.
zondag 18 februari 2018 om 17:17
zondag 18 februari 2018 om 20:09
Hi Dames,
Spannend weer, die echo's!
Ik heb vanmorgen gewoon 4 boterhammen gegeten.. hoe dan?
Merk dat ik manlief wel echt heel erg begin te missen, maar goed, nog 1 weekje en dan is ie dr weer! Dan nog 1 week en hebben we weer een echo en dan gaan we 't de wereld in brengen.
Fijne zondag allemaal en voor de dames die morgen een echo hebben: Veel succes en geniet ervan!
Spannend weer, die echo's!
Ik heb vanmorgen gewoon 4 boterhammen gegeten.. hoe dan?
Merk dat ik manlief wel echt heel erg begin te missen, maar goed, nog 1 weekje en dan is ie dr weer! Dan nog 1 week en hebben we weer een echo en dan gaan we 't de wereld in brengen.
Fijne zondag allemaal en voor de dames die morgen een echo hebben: Veel succes en geniet ervan!
maandag 19 februari 2018 om 08:31
Wat een gezeur met dit forum, steeds die bad gateway, word er gek van! Reageren wordt daarom ook steeds moeilijker, excuus daarvoor, ik lees en leef wel mee!
Hier weet inmiddels bijna iedereen al dat ik zwanger ben. Alleen op mijn werk is het nog niet bekend en bij een deel van mijn schoonfamilie. Dus als het fout zit donderdag zal ik dat bericht ook moeten delen. Begin nu toch wat nerveus te worden.
Ik moet nog 4 dagen goed opletten wat ik aantrek zodat men het op mijn werk niet ziet. Wordt lastig. Maar gelukkig is het nu bijna zover!
Voor alle meiden met een echo vandaag, heel veel succes en bovenal plezier!
Hier weet inmiddels bijna iedereen al dat ik zwanger ben. Alleen op mijn werk is het nog niet bekend en bij een deel van mijn schoonfamilie. Dus als het fout zit donderdag zal ik dat bericht ook moeten delen. Begin nu toch wat nerveus te worden.
Ik moet nog 4 dagen goed opletten wat ik aantrek zodat men het op mijn werk niet ziet. Wordt lastig. Maar gelukkig is het nu bijna zover!
Voor alle meiden met een echo vandaag, heel veel succes en bovenal plezier!
maandag 19 februari 2018 om 14:51
Ik had zojuist weer een goede echo! Groei was perfect op schema tov vorige echo's, navelstreng was al goed zichtbaar en het kindje was enorm aan het bewegen. Zwaaide met z'n armpje, trappelde met z'n beentjes en draaide helemaal om van zijn buik naaar zijn rug. Heel leuk om hem zo actief bezig te zien.
Vanavond gaan we het de kinderen vertellen, vind ik best wel spannend! De jongste is dol op baby's en vindt het denk ik heel erg leuk (en is dan volgende week teleurgesteld als de baby er nog steeds niet is), maar van de oudste kan ik niet goed inschatten wat hij ervan zal denken. En daarna mag de hele wereld het weten, ook spannend, maar ook heel leuk en fijn om het niet meer geheim te hoeven houden!
Vanavond gaan we het de kinderen vertellen, vind ik best wel spannend! De jongste is dol op baby's en vindt het denk ik heel erg leuk (en is dan volgende week teleurgesteld als de baby er nog steeds niet is), maar van de oudste kan ik niet goed inschatten wat hij ervan zal denken. En daarna mag de hele wereld het weten, ook spannend, maar ook heel leuk en fijn om het niet meer geheim te hoeven houden!
maandag 19 februari 2018 om 15:47
maandag 19 februari 2018 om 16:04
@nicole123: super spannend, weet je al hoe je het je kinderen gaat vertellen? Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!
@Deanerys: jeetje wat schrikken, maar gelukkig was alles goed.
Morgen heb ik weer een echo bij de gynaecoloog. Morgen moet ik ook werken en dan ga ik het mijn collega's vertellen, teamhoofd is al op de hoogte. Zit natuurlijk ook al een paar weken thuis omdat ik me zo ontzettend ellendig voel. Morgen ga ik dus proberen te werken, maar dan is er waarschijnlijk meer begrip dat ik me nog steeds zo ellendig voel.
Verder gaat het hier ook nog steeds op en af met het spugen. Vooral bij wat meer stress en wanneer mijn dag wat drukker was. Misselijkheid is constant aanwezig en is niet tegen op te eten.
@Deanerys: jeetje wat schrikken, maar gelukkig was alles goed.
Morgen heb ik weer een echo bij de gynaecoloog. Morgen moet ik ook werken en dan ga ik het mijn collega's vertellen, teamhoofd is al op de hoogte. Zit natuurlijk ook al een paar weken thuis omdat ik me zo ontzettend ellendig voel. Morgen ga ik dus proberen te werken, maar dan is er waarschijnlijk meer begrip dat ik me nog steeds zo ellendig voel.
Verder gaat het hier ook nog steeds op en af met het spugen. Vooral bij wat meer stress en wanneer mijn dag wat drukker was. Misselijkheid is constant aanwezig en is niet tegen op te eten.
maandag 19 februari 2018 om 17:49
Heb uiteindelijk gewoon de hele dag gewerkt. Niet bijster veel gegeten vandaag. Geen trek na het overgeven van vanochtend. Blij dat ik morgen een thuiswerkdag heb. Kan ik wat langer blijven liggen en ik kan mijn eigen tijd indelen.
Vriend is nog onderweg naar huis. Is overal druk op de weg. Heb net een pizza de oven in geslingerd. Hoop dat ik in ieder geval iets binnen krijg voordat we zo naar de verloskundige gaan voor de echo. Wil me ook nog even snel opfrissen.
Vriend is nog onderweg naar huis. Is overal druk op de weg. Heb net een pizza de oven in geslingerd. Hoop dat ik in ieder geval iets binnen krijg voordat we zo naar de verloskundige gaan voor de echo. Wil me ook nog even snel opfrissen.
maandag 19 februari 2018 om 18:19
Succes zometeen Muppet!
Wat naar van de misselijkheid meiden, hier is de misselijkheid zo goed als over (op een beetje ochtend misselijkheid na) maar niets is vervelender dan je zo beroerd voelen, ik hoop voor jullie dat het gauw over is!
Roggebrood, jij ook succes morgen!
Nicole, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En wat leuk dat je het de kinderen gaat vertellen! Laat je even weten wat hun reactie was? Ik ben heel benieuwd!
Hier heb ik flink de griep te pakken. Vannacht ben ik maar gestopt met tellen toen ik al 10 keer had overgegeven, wat een ellende zeg. Helemaal als je een kind rond hebt lopen, dan kun je gewoon niet ziek worden. Gelukkig kon mijn man thuisblijven van z’n werk.
Ik kijk zo uit naar de echo van volgende week!
Wat naar van de misselijkheid meiden, hier is de misselijkheid zo goed als over (op een beetje ochtend misselijkheid na) maar niets is vervelender dan je zo beroerd voelen, ik hoop voor jullie dat het gauw over is!
Roggebrood, jij ook succes morgen!
Nicole, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En wat leuk dat je het de kinderen gaat vertellen! Laat je even weten wat hun reactie was? Ik ben heel benieuwd!
Hier heb ik flink de griep te pakken. Vannacht ben ik maar gestopt met tellen toen ik al 10 keer had overgegeven, wat een ellende zeg. Helemaal als je een kind rond hebt lopen, dan kun je gewoon niet ziek worden. Gelukkig kon mijn man thuisblijven van z’n werk.
Ik kijk zo uit naar de echo van volgende week!
maandag 19 februari 2018 om 19:58
Hoi meiden, ik eb mezelf uit de tabel gehaald. Ik heb 2 lege vruchtzakjes, dus een missed abortion van een tweeling. Ik krijg vrijdag Cyotec van de gyn en dan ga ik het dit weekend proberen op te wekken.
Ik wens jullie een fijne zwangerschap en gezonde baby's in september! Hopelijk kan ik ook snel weer in een zwanger topic meeschrijven. Liefs roffa.
Ik wens jullie een fijne zwangerschap en gezonde baby's in september! Hopelijk kan ik ook snel weer in een zwanger topic meeschrijven. Liefs roffa.
maandag 19 februari 2018 om 20:05
maandag 19 februari 2018 om 21:44
Beterschap Schaapje, hopelijk is het gauw weer over. Wel heel fijn dat je zwangerschapsmisselijkheid juist weer over is, heerlijk lijkt me dat en het geeft me hoop! Bij je eerste was het een stuk erger/langer toch?
Ik heb de kinderen laten zien dat mijn buik wat dikker was en gevraagd wat ze dachten waarom dat zo was. De oudste van 5 riep direct 'een baby!!!' en sprong een gat in de lucht. Hij wilde het liefst dat de baby nu al geboren zou worden en had allerlei praktische vragen, bijv. of we de box nog wel hebben en hoe de baby gaat heten. We hebben de foto van de echo van vandaag laten zien en ondanks dat het veel meer een wit hompje lijkt dan een baby zei hij: "Ohhh, ik vind hem nu al schattig!".
De jongste van net 3 snapt het nog wat minder. Die vroeg meteen of ze de baby mocht zien onder mijn kleren en toen dat niet mogelijk bleek was het niet zo interessant meer. Wel wilde ze graag naar oude babyfoto's kijken, maar dat doet ze sowieso al regelmatig. Ik vind het eigenlijk ook wel prima dat het voor haar nog niet zo speelt, want in haar ogen is de tijd al helemaal niet te overzien voor de baby er daadwerkelijk is. Tegen de tijd dat het geboren wordt is ze 3,5 en dan zal het voor haar ook wel wat concreter worden als we dingen gaan doen als de babykamer gaan inrichten, een keer met haar kleertjes of een knuffeltje kopen voor de baby en ze een keer mee is geweest naar de vk.
Ik heb de kinderen laten zien dat mijn buik wat dikker was en gevraagd wat ze dachten waarom dat zo was. De oudste van 5 riep direct 'een baby!!!' en sprong een gat in de lucht. Hij wilde het liefst dat de baby nu al geboren zou worden en had allerlei praktische vragen, bijv. of we de box nog wel hebben en hoe de baby gaat heten. We hebben de foto van de echo van vandaag laten zien en ondanks dat het veel meer een wit hompje lijkt dan een baby zei hij: "Ohhh, ik vind hem nu al schattig!".
De jongste van net 3 snapt het nog wat minder. Die vroeg meteen of ze de baby mocht zien onder mijn kleren en toen dat niet mogelijk bleek was het niet zo interessant meer. Wel wilde ze graag naar oude babyfoto's kijken, maar dat doet ze sowieso al regelmatig. Ik vind het eigenlijk ook wel prima dat het voor haar nog niet zo speelt, want in haar ogen is de tijd al helemaal niet te overzien voor de baby er daadwerkelijk is. Tegen de tijd dat het geboren wordt is ze 3,5 en dan zal het voor haar ook wel wat concreter worden als we dingen gaan doen als de babykamer gaan inrichten, een keer met haar kleertjes of een knuffeltje kopen voor de baby en ze een keer mee is geweest naar de vk.