Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Thnx! Na een avondje zelfmedelijden voel ik me weer ok. Op naar de volgende poging. En vanavond een lekker wijntje drinken:).
Wannabe van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk!!!
Gefeliciteerd! Veel geluk Wannabe!

@Betsy_01 Hier hetzelfde. Ook wachten op de brief voor de intake. Ook eind van het jaar. Ik vind het wachten wel lastig moet ik zeggen. Het lijkt nog zo ver weg..
Nou idd. Als je een brief hebt kan je naar een datum toeleven. Dan wordt het 'echt' denk ik. Nu is het wachten, wachten en wachten haha.
Maar ik ben druk bezig met plannen voor mn huis om genoeg ruimte te maken en probeer goed te sparen.
Gefeliciteerd Wannebe!!! Wat een goed nieuws!!

Knuffel voor de mensen die van t bankje zijn gevallen.... :(

Hier ook een maand pauze gehad. Woensdag een afspraak voor een hsg en vrijdag weer 1e echo. Fijn om weer te beginnen maar ook weer spannend... nog 3 x iui en als dat niet lukt door naar de icsi.
Gefeliciteerd met je mannetje!
Hier op wachtdag 9 na iui. Van de week erge hoofdpijn gehad en s avonds steeds vol gevoel maar dit heb ik vaker sinds ik niet meer sport. Ook al 3 dagen last van m'n maag met vlagen maar er heerst van alles. Even afwachten nog
Betsy_01 schreef:
17-02-2018 19:35
Nou idd. Als je een brief hebt kan je naar een datum toeleven. Dan wordt het 'echt' denk ik. Nu is het wachten, wachten en wachten haha.
Maar ik ben druk bezig met plannen voor mn huis om genoeg ruimte te maken en probeer goed te sparen.
Dat wachten gaat gewoon door hoor. Wachten tot je echt mag beginnen, wachten tot (of) het lukt, en dan begint het echt grote wachten.
Gefeliciteerd Wannabe. Wat een mooi nieuws, geniet van je kleine man.

Hailie wat balen :(. Nu weer door naar de volgende!

@nora. Krijg en hsg en een gesprek met gyneacoloog. Benieuwd wat daar uit komt. (Hopelijk hsg gewoon goed! )
Succes voor alle wachtende. Duim voor jullie
Goedemorgen, ik ben nieuw hier. Misschien dat iemand wel ervaring heeft met het AMC of advies heeft voor het volgende:

Ik heb na 1,5 jaar wachtlijst (en daarvoor ook al pogingen gedaan) eindelijk een intake gehad met de gynaecoloog en een gesprek met de counselor. Dat verliep volgens mij wel goed, de counselor zei ook dat ik meteen kon beginnen met temperaturen en foliumzuur slikken en dat ze elke vrijdag de intakes besproken. Het bleek alleen dat ik door een administratieve fout niet was uitgenodigd voor een voorlichtingsbijeenkomst.

Alleen vervolgens word ik in het ongewisse gelaten. Ik heb twee vrijdagen afgewacht, niks gehoord, toen gebeld en de dame van de receptie zei dat het erop leek dat ik besproken was....maar nog naar die voorlichting moest en dat ze een datum zou inplannen. Vervolgens een mail dat er nog geen datum staat ingepland (?) en ik het wel zal horen als dat gebeurt.

Ik heb geen idee op welke termijn die voorlichting gaat plaatsvinden, even los nog van het feit dat ik mijzelf in de afgelopen vier jaar volgens mij wel voldoende heb voorgelicht, ik heb inmiddels drie pogingen achter de rug, maar dat terzijde.

Daarop dus maar een mailtje gestuurd, dat ik het niet redelijk zou vinden als ik maanden onnodig langer moet wachten en met het voorstel de punten van die voorlichting individueel met mij door te nemen.

We zijn nu een week verder en ik hoor niets.

Dat is toch raar? Wat zouden jullie doen? Ik voel me soort van in de maling genomen, het lijkt alsof je aan de beurt bent...en vervolgens toch niet...
Hoi allemaal,

Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik informatie zocht over het opvoeden van een kind zonder relatie en ik dit topic vond. Mijn situatie is misschien iets anders, want ik ben op zoek naar een man om samen een kindje mee op te voeden, zonder liefdesrelatie dus. Ik denk hierbij aan een verdeling van 70-30 procent. Het zou natuurlijk kunnen dat ik geen geschikte kandidaat vind, en dan zou ik ook graag een kindje alleen krijgen. Ik ben 30 jaar.

Ben benieuwd of hier meer vrouwen zijn die in beginsel de voorkeur geven aan het opvoeden van een kindje samen met een papa.
spagettipolonaise schreef:
19-02-2018 10:30
Goedemorgen, ik ben nieuw hier. Misschien dat iemand wel ervaring heeft met het AMC of advies heeft voor het volgende:

Ik heb na 1,5 jaar wachtlijst (en daarvoor ook al pogingen gedaan) eindelijk een intake gehad met de gynaecoloog en een gesprek met de counselor. Dat verliep volgens mij wel goed, de counselor zei ook dat ik meteen kon beginnen met temperaturen en foliumzuur slikken en dat ze elke vrijdag de intakes besproken. Het bleek alleen dat ik door een administratieve fout niet was uitgenodigd voor een voorlichtingsbijeenkomst.

Alleen vervolgens word ik in het ongewisse gelaten. Ik heb twee vrijdagen afgewacht, niks gehoord, toen gebeld en de dame van de receptie zei dat het erop leek dat ik besproken was....maar nog naar die voorlichting moest en dat ze een datum zou inplannen. Vervolgens een mail dat er nog geen datum staat ingepland (?) en ik het wel zal horen als dat gebeurt.

Ik heb geen idee op welke termijn die voorlichting gaat plaatsvinden, even los nog van het feit dat ik mijzelf in de afgelopen vier jaar volgens mij wel voldoende heb voorgelicht, ik heb inmiddels drie pogingen achter de rug, maar dat terzijde.

Daarop dus maar een mailtje gestuurd, dat ik het niet redelijk zou vinden als ik maanden onnodig langer moet wachten en met het voorstel de punten van die voorlichting individueel met mij door te nemen.

We zijn nu een week verder en ik hoor niets.

Dat is toch raar? Wat zouden jullie doen? Ik voel me soort van in de maling genomen, het lijkt alsof je aan de beurt bent...en vervolgens toch niet...
Ik zit ook bij het amc, en dit is inderdaad een rare manier van doen. Daar mag je best wat van zeggen hoor, ik zou gewoon bellen, en als de balie je niet kan helpen, vragen om een telefonische afspraak bij de verpleegkundige. Die weet/kan vaak wat meer. Wat gek trouwens dat je zonder die voorlichting verder kon, ik kon me niet eens aanmelden voor de verdere procedure voordat ik daar geweest was.
Hier op dag 11 na iui. Had sterk t gevoel dat t niet was gelukt maar twijfel toch beetje. Heb al 2 dagen ontzettend zware benen. (Weet niet of dit iets is) en sinds vanmorgen zijn de zijkanten van mijn borsten wat gevoelig. Dit heb ik wel vaker vlak voor menstruatie.
Herkenbaar?
Gefeliciteerd Wannabe! Ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt met twee kinderen!

AngelaLoes: die pijn in mijn borsten herken ik wel van zwanger zijn, maar bij mij kwam dat na de test pas . Duimduimduim!

Ik ben net van het bankje gevallen, en ook echt moe en pijnlijk vandaag....bluh.

Morgen gaat het vast alweer beter, op naar volgende maand!
Angelaloes, duimen!

Nora, knuffel.

Ik had mijn eerste afspraak gepland op 12 maart voor intake, kom ik erachter dat we dan ouderavond op school hebben. Grrrrr. Duurde al half uur voordat ik iemand aan de lijn kreeg, en daarna bleven ze maar ochtendafspraken aanbieden terwijl ik dus zei dat ik alleen smiddags kon. Nu dus opbellen en verzetten ☹️
Ik duim voor je Angelaloes.
Nora..sterkte. hopelijk voel je je wat beter vandaag.
Heb je je gesprekken al gehad Alisa?
En wat irritant Sciencerocks..succes met het maken van een afspraak.
En een dikke knuffel voor iedereen!!!!!
@Nora verdorie. wat balen zeg. Ik hoop dat volgende maand gewoon een succesvolle maand wordt voor iedereen hier!
Dat hoop ik ook innerpeace, zou heel mooi zijn. Hoe gaat het nu met jou?
@Hailie het gaat.... Gezien alle zwangeren om mij heen komt er veel verdriet uit. Maar we mogen niet opgeven. Als we dat doen, zal mijn wens al helemaal niet uitkomen ;)
Ja ik snap dat er veel verdriet uitkomt. Het is iedereen zo gegund maar wat kan het geluk van een ander je dan diep raken.
Niet opgeven, that's the spirit!!!
@angelaloes ik duim voor je!

Ik ben van plan om hierheen te gaan: http://alleenmetkinderwens.nl/activitei ... r-openheid

Nog iemand die daar ook heen gaat of al weleens is geweest?
Beau1993 schreef:
23-02-2018 06:34
@angelaloes ik duim voor je!

Ik ben van plan om hierheen te gaan: http://alleenmetkinderwens.nl/activitei ... r-openheid

Nog iemand die daar ook heen gaat of al weleens is geweest?
Het lijkt me erg interessant, maar ik kan die avond helaas niet.. Ik hoop dat er nog zo'n bijeenkomst komt!
Ik heb in april mijn intake bij Isala. Ik overweeg ook nog naar Geertgen te gaan. Het moeilijke is dat ik sinds kort de liefde van mijn leven ben tegengekomen. Eindelijk de echte liefde gevonden. Heeft hij al meerdere kinderen en vindt hij zichzelf er overheen; ik heb niet durven vragen of hij gesteriliseerd is maar alles wijst daar wel op. Maar ja, je hebt geen enkele garantie dat ik tot de dood bij hem blijf en het fijne leven houd dat ik met hem heb nu. Ik ga dus gewoon door met dit traject; ik ben niet van plan te vertellen dat ik op de wachtlijst sta. Het kan nog wel 2 jaar duren voor er een zaaddonor beschikbaar is. En ik ben 35. Straks krijgt hij een ongeluk, dan heb ik én hem niet meer én geen kind omdat ik dit traject stopzet. We zien wel over een paar jaar. Ik twijfel ook of ik er in mijn eentje psychisch het allemaal aan kan; ik heb nu therapie om te accepteren dat er een andere toekomst is dan het huisje-boompje-beestjeplaatje. Dat ik ook in mijn eentje kan zijn. O mèn, je wil niet geloven hoe begripvol mijn vriend is, hij is het beste dat mij overkomen is. Heb ik echt voldoende netwerk? Hoe ga ik een kind opvoeden als ik in mijn eentje nog zo veel moeite heb met op tijd opstaan, het huis op orde houden en gelukkig zijn? Wellicht kan ik alleen welvaren bij de stabiliteit en richting die mijn vriend me biedt. Is dat mijn lotsbestemming. Ik ga het traject wel aan en uit de intake blijkt wel of ze me er überhaupt geschikt voor vinden. Ik weet nog steeds niet of de liefde voor mijn nichtjes en neefjes en kinderen van mijn vriend genoeg is. Ik trek op visites altijd enorm toe naar de kindjes van mijn vrienden, "goh je hebt echt de babytouch!" :cry: Ik wil voor nu nog geen kind, ik wil nog te veel dingen doen voor mijn eigen ontwikkeling. Ook mentaal sterker worden. Ik wil wel ontzettend graag zijn liefde en liefde voor hem uiten. Kan ik dit ca. 2 jaar uithouden en dan de keuze maken om een kind te krijgen van een donor? Betekent dat dat ik hem per definitie helemaal kwijt ben? Was deze liefde ook ontstaan als ik al een jong kind had? We zeggen telkens tegen elkaar hoe sterk dit is, werkelijk, hij past fantastisch bij mij, ik wist niet dat dit bestond. Zou ik moeten kiezen tussen wat erger is, nooit meer een man of nooit meer een kind, dan is dat nooit meer een man. Ik heb hem nu. Maar geen garantie dat hij blijft, hoe sterk de liefde ook is.

Ontzettend moeilijk. In ieder geval. In april intake en dan zien we wel verder. Hoe ouder ik word, hoe meer ik ook inzie dat er een alternatief leven is zonder eigen kinderen en dat je ook aan andermans kinderen het leven door kunt geven, en dat je jezelf mooi kunt ontwikkelen en ook voor je man kunt zorgen en een fijn thuis kunt creëren. En niet voor niets heb ik 1,5 jaar geleden een abortus ondergaan; verkeerde man *(type kan de relatiebreuk niet aan en springt met je kind voor de trein), zat zeer slecht in mijn vel, huis lag overhoop door verbouwing. Dat was de goede beslissing. Dus hoe hard is die eis van een kind krijgen nu echt? Wat moet gebeuren, dat gebeurt. Wat dat is, zal de toekomst uitwijzen. Maar wel ontzettend moeilijk.
Hier op dag 15 na iui. Op dag 28 van cyclus. Vanmorgen werd ik wakker met menstruatie achtig gevoel.
Maar nog geen spoor van m'n menstuatie. Vanmiddag was de rest negatief maar dit was niet met ochtend urine.
Wie had t ook ongv zo? En hoe is t met de andere wachtende?
angelaloes schreef:
24-02-2018 19:26
Hier op dag 15 na iui. Op dag 28 van cyclus. Vanmorgen werd ik wakker met menstruatie achtig gevoel.
Maar nog geen spoor van m'n menstuatie. Vanmiddag was de rest negatief maar dit was niet met ochtend urine.
Wie had t ook ongv zo? En hoe is t met de andere wachtende?
Ik heb dat helaas meerdere keren gehad en was steeds niet zwanger. Maar dit hoeft niet te betekenen dat dit voor jou ook geldt!

En macarin.. wat pittig zo. Je moet altijs voor jezelf kiezen.. althans.. zo sta ik tegenwoordig steeds meer in het leven ;-). Als hij er over 2 jaar niet meer voor je is, kan je verder met je leven. Als hij er wel nog voor je is dan accepteert hij het over 2 jaar... of wellicht toch van jullie samen?
Ingewikkeld..
Hier vrijdag van het bankje gevallen. Zondag weer uitgangsecho.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven