Uitgerekend 16-30 september

15-01-2018 14:08 987 berichten
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Schaapje199126Tweede14 september:heart:
Nusa30Eerste14 september27-02 2e echo:heart:
Vlammetje-132Tweede16 september:heart:
Jentelente28Tweede17 september23-02 eerste echo
Eftelingmeisje35Eerste19 september:heart: 3x miskraam
Juffie626Eerste19 september:heart:
Muppet364036Eerste22 september19-02 eerste echo:heart:
Luca201728Eerste22 september:heart:
Elle_8631Tweede23 september23-02 tweede echo:heart:
Poezels32Eerste23 september02-03 2e echo:heart:
Milov26Eerste23 september:heart:
Vievie_abc32Tweede23 september12-02 eerste echo:heart:
Nicole12337Derde23 september:heart:
MKM9225Eerste26 september:heart:
Bretnay28Derde27 september:heart: 4x miskraam
Maeeo25Eerste23 september05-03 tweede echo:heart:
Millca????29 september:heart:
Fala_198927Eerste30 september28-02 tweede echo:heart:
deanarys30Tweede30 september8-03 tweede echo:heart:
Nelle89????3 oktober:heart:
Nora_r :redrose:
Roffa38 :redrose: :redrose:
donski88 :redrose:

MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat lijkt me dat mooi om te zien! Nog ander half week en je bent de risico grens voorbij! Wanneer mag je weer voor echo?
Ja ik hoop dat je net zo’n mooie echo gaat zien vanmiddag! Ik denk dat wanneer je met ruim 10 weken een goeie echo hebt de kans op een miskraam wel echt enorm klein is geworden.

Ik denk dat wij een pretecho doen met 16 weken ongeveer. De geslachtsbepaling.. en daarna de 20 weken echo. Volgende week donderdag is de intake.
K denk dat ook wel hoor! Als alles er goed uit zag! Positief blijven! De % gaan nu echt wel naar beneden!

Jaa ben op van de zenuwen.. vannacht wel goed geslapen. Zit me tijd nu beetje te verdoen bij de buuf Haha.. nog 3 uurtjes wachten..
Jeeeeej vlammetje super!!!!

Duimen nog even Nelle .. komt Goed!
Jaaa fijn vlammetje, prachtig om te zien al zo'n compleet kindje!! De geniet modus kan aan :)
Geweldig Vlammetje, gefeliciteerd! Dat was het lange wachten waard!
Nelle89 schreef:
22-02-2018 11:53
Nog ander half week en je bent de risico grens voorbij!
Volgens mijn vk is er geen harde risicogrens bij 12-13 weken. Ze zei dat na onze afgelopen echo (9+3) waarbij alles op schema liep en een kloppend hartje te zien was de kans op een miskraam al dermate klein is dat hij daarna nauwelijks nog afneemt. Natuurlijk kan het nog misgaan, maar die kans is rond de 10 weken (als je een goede echo gehad hebt) vrijwel niet groter dan rond de 13, 16, of 20 weken. Dus Vlammetje hoeft denk ik niet nog anderhalve week te wachten om opgelucht adem te halen, maar kan dat gewoon nu al doen. Nog beter dus!
Idd lekker genieten nu!! Ik zit nog maar op 8 weken wou dat k 2 weken verder was Haha.. maar helaas!
Wat fijn vlammetje!

Ik ben ook voor fb! Spannend hoor hopelijk geen bekenden want ga t voorlopig niet bekend maken.

Hier weer een echo gehad en alles goed! Blijf t toch wel spannend vinden, heb wat bruin bloed verlies maar dat zag ze ook op de echo zitten en komt nog los of niet natuurlijk
super nieuws vlammetje :yes:

wie hier heeft er al nagedacht over de nipt test?wel of niet doen?
Wij denken eraan de nipt test wel te doen. Puur omdat we al een dochter hebben en het ook effect op haar heeft en we voorbereid willen zijn.
Oh heerlijk vlammetje! Fijn gevoel he!
Ik mag 5 maart weer voor de tweede en ook direct een termijnecho, omdat ik de vorige keer vroeg was.
Alles was goed!! Nu 8w1d.. UD blijft op 3 okt. Verloskundige gaf aan dat kans op miskraam nu er daalde hartje klopte goed en aangezien k meerdere echo’s nu heb gehad konden ze de groei bekijken en dat was ook goed! Geeft toch een gerustelling..
Fijn vlammetje!

Wij doen die tests niet. We zouden het niet weg laten halen. Voorbereiding zou misschien een voordeel zijn, maar zo voelt het niet.

Wij mogen morgen kijken! Ik ben benieuwd
Fijn Nelle! Goed nieuws! Spannend Jentelente! Ik hoop dat jullie een mooie echo te zien krijgen.
Wat fijn van de goede echo’s! Lekker van gaan genieten.

Hier kunnen we geen nipt doen omdat de tweede vruchtzak er nog zit en dit de uitslag kan beïnvloeden. We hadden het in eerste instantie wel gewild, maar na een gesprek met de verloskundige dat als je een slechte uitslag hebt, je alsnog een vruchtwaterpunctie moet laten doen, en wij al weten dat we een kindje met down niet weg willen laten halen èn een vruchtwaterpunctie risico’s met zich medebrengt hadden we er uiteindelijk toch niet voor gekozen.

Roffa, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Laat je ons weten als je weer een positieve test in handen hebt? Sterkte!
Wij gaan wel voor de nipt. Gewoon omdat ik weet dat ik het niet trek als het een kindje met down is. Klinkt misschien heel naar en egoïstisch, maar kan dat gewoon niet aan.
Wat fijn alle goede echo's! Geniet ervan allemaal!

Wij weten nog niet of we de nipt gaan doen, vorige x niet gedaan, nu dus misschien. Inderdaad om het effect wat een afwijking zou hebben op ons zoontje.

Fb vind ik ook een goed idee, veel makkelijker bij te houden, je krijgt ook meldingen als er iets gepost is.

Ik ben de laatste week helemaal niet lekker, veel misselijk, super moe en moeite met nadenken, heel vreemd. Daarnaast last van een schommelende bloedsuikerspiegel, waardoor ik duizelig en trillerig word. Vandaar net ook bij de huisarts bloed geprikt, even een check up of alles wel goed is.
Wij doen geen NIPT om dezelfde redenen als Jentelente en Schaapje.
Wij gaan wel voor de nipt test. Ze vroegen vanmiddag of we ook de neveneffecten wouden doen. Hier moeten we nog even over na denken.
Wat heerlijk Nelle en Vlammetje! Wij gaan ook voor de Nipt. Nevenbevindingen moeten we het ook nog over hebben.
Mag ik hier wel blijven schrijven? Aangezien de datum de 15e is?
Gefeliciteerd met de goede echo Vlammetje en van mij mag je gewoon meeschrijven!

Ook fijn voor jou Nelle! :)
Wat fijn van alle goede echo's!

Afgelopen dinsdag heb ik een echo bij de gynaecoloog gehad, zag er allemaal goed uit. De baby was al aan het bewegen, zo bijzonder om te zien. Volgende week nog een echo bij de verloskundige.
Ik ga de NIPT wel doen maar twijfel nog over de nevenbevindingen. Was er eerst overtuigd van om wel te doen, maar twijfel nu.
Afgelopen dagen geprobeerd om te werken, ging allemaal met moeite, dus weer ziek gemeld. Helpt dan ook niet mee als je een hele drukke dienst hebt en om 5.30u al moet opstaan.
Fb heb ik niet.
@roggebrood fijn dat je een goede echo hebt gehad! Vervelend he, dat de dingen niet meer zo vanzelf gaan. Ik zit ook al 3 weken thuis :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven