Maleisië Topic
dinsdag 20 februari 2018 om 12:30
Ik laat het even hierbij. Ik heb het idee dat je nog geen duidelijk beeld hebt van wat je zou willen en wat het ongeveer gaat kosten. Ga eerst eens een route maken op papier en zoek aan de hand daarvan uit waar je tegen aan loopt. Ook in een reisgids (Lonely Planet, Rough Guide, Trotter, etc) is enorm veel informatie te vinden, vooral over bezienswaardigheden, prijzen, routes en vervoer.minionette schreef: ↑20-02-2018 10:57En dan. We komen aan in KL. Is dat qua chaos en drukte zoals Bangkok? Dan gaan we de stad zelf overslaan.
Ik vind het zelf wat minder chaotisch, maar het blijft een grote Aziatische stad natuurlijk.
Taxi naar hotel nemen? Had een aparthotel met zwembad gezien om bande jetlag te bekomen. Taxi betrouwbaar (heb in Bangkok een chauffeur gehad die de weg zelf amper wist....!)
Vanaf het vliegveld kun je prima met de KLIA Express, een directe treinverbinding naar KL Sentral. Vanaf daar kun je dan met metro of taxiv verder. Hoewel, ik denk dat voor een heel gezin een taxi vanaf het vliegveld misschien wel net zo voordelig is. Er zijn coupontaxi's op het vliegveld (en op KL Sentral), daar betaal je een vast tarief zonder gedoe.
We hoeven geen luxe wel airco en liefst water in de buurt (tenzij natuurlijk in ch). Doenbaar voor een 50-60 euro voor vier per nacht?
50 euro voor twee tweepersoonskamers of één grote kamer is wel realistisch. Dan heb je inderdaad geen megaluxe, maar wel gewoon een schone kamer met eigen sanitair en airco.
Wat kost het eten daar gemiddeld ?
Stel dat je geen ontbijt hebt in hotel kan je dan makkelijk aan iets raken?
Hoeveel moeten we rekenen per dag voor vier (geen luxe maar natuurlijk ook geen troep hé)
Is het kraanwater betrouwbaar of mee opletten?
Alles tussen €1,50 en >€50 is mogelijk. Ontbijten kun je op straat, 'nasi lemak' is overal wel te vinden, maar in cafés/restaurantjes of foodcourts kun je uiteraard ook vanaf 's ochtend terecht.
Wat je voor vier personen kwijt bent vind ik heel moeilijk te schatten. Op sommige dagen was ik met 5 euro voor eten/drinken de hele dag klaar, en andere dagen was ik 20 euro kwijt voor één persoon.
Kraanwater is er meestal gechloreerd, dat maakt het in theorie drinkbaar, maar soms komt het uit hele oude leidingen. Ik dronk het incidenteel en poetste er mijn tanden mee. Ik heb in Maleisië vrijwel nergens flessen water gekocht eigenlijk, meestal stond er in het hotel/guesthouse een drinkwatertap of kraan met waterfilter.
Qua beestjes :
Zitten er veel bijtende insecten? Klamboe mee?
Ja, er zijn muggen. Nee, geen klamboe. Een airco of plafondventilator en muggenspray is voldoende.
Jungle tocht en snorkelen staan op 1.
Hen gelezen dat Borneo super is.
Zijn er aangepaste tochten (onze kinderen kunnen wel. Enkele km maar geen dagtocht)
Je kunt overal waar dagtochten aangeboden worden kiezen voor halve dagen, hele dagen of meerdaagse tochten. Er zit doorgaans wel iets bij voor kinderen.
Zijn er mooie tempels?
Nee, alleen lelijke. Sorry, dat was niet serieus. Natuurlijk zijn er mooie tempels, maar dat is zo'n algemene vraag, dat je die beter in een reisgids kunt opzoeken.
Dan het vervoer.
Wat is het meest kindvriendelijk en geeft minst stress?
Dat is heel erg afhankelijk van je kinderen denk ik. Ik kan er geen zinnig antwoord op verzinnen.
Is her echt dat je overal van die busjes kan aanhouden?
En hoeveel mogen we dan reken qua kosten om vasteland door te gaan (ongeveer)
Ik weet niet wat voor busjes je bedoelt, maar vervoer is echt geen probleem in Maleisië. Er zijn hele comfortabele bussen, een paar treinen, taxi's en tussen toeristische plaatsen ook minibusjes die je kunt reserveren. Het is ondoenlijk om hier een schatting te geven van je reiskosten,
dat ligt aan je route en de manier van vervoer.
Wat is nog tof voor kinderen van die leeftijd (géén pretparken, geeft te veel. Triggers en dan is zoon nier te houden = stress voor ons)
Maar wat we dus zeker willen is snorkelen. Welk van de eilandjes is best?
Ik heb overigens de indruk dat veel al volboekt is. Op booking.com toch.
Had gezien dat een binnenlandse vlucht een 150 euro kan kosten retour. Kan kloppen? Mag al je bagage mee?
Stel dat je toch een wagen vanaf KL huurt waar laat je die dan als je naar bv Borneo wil?
dinsdag 20 februari 2018 om 16:27
Het is in Maleisie overdag altijd rond de 31 graden, met een erg hoge luchtvochtigheid. In KL valt vrijwel iedere dag een goeie bui. Aannde oostkant is het droge tijd in augustus.minionette schreef: ↑20-02-2018 10:57)
De vlucht : ik zou een stop over nemen. Hoe regel je dat? Vanaf hoeveel uur tussen mag je luchthaven uit en wat moet je dan doen (stel dat je in Dubai zit). Zonder stop ishet te lang aan een stuk voor de kinderen..
Je kunt bij het boeken aangeven welke vlucht je wilt en welke vervolgvlucht. Zo kun je bij Emirates een vervolgvlucht boeken die bijv 24 uur later verder gaat en kun je naar bijv het Ibis op het vliegveld
Maar wat we dus zeker willen is snorkelen. Welk van de eilandjes is best?
Perhentian Besar, daar kun je heerlijk snorkelen overal
Ik heb overigens de indruk dat veel al volboekt is. Op booking.com toch.
Voor Maleisie kun je beter op Agoda kijken of rechtstreeks boeken en nee niet alles is al volgeboekt
Had gezien dat een binnenlandse vlucht een 150 euro kan kosten retour. Kan kloppen? Mag al je bagage mee?
Binnenlandse vluchten zijn veel goedkoper (kijk eens bij Air Asia) . Tuurlijk mag al je bagage mee, als je maar betaalt (bij de low cost airlines)
Stel dat je toch een wagen vanaf KL huurt waar laat je die dan als je naar bv Borneo wil?
Je kunt bijv in KL huren en de auto in Penang achter laten. Maar als je 2-3 weken gaat, zou ik Borneo niet meepakken. Veel te veel gereis, helemaal met ass kinderen. Borneo is ruim 3 uur vliegen. Je hoeft ook helemaal geen auto te huren want het OV is prima ennde kinibusjes ook..
Lees je eerst eens goed in en kom dan met wat gerichtere vragen. Het is inderdaad een beetje een chaos zo!
donderdag 22 februari 2018 om 20:30
hoi, intussen me er al meer in verdiept en optie genomen op tickets. Ben nu aan het zien wat we kunnen doen en vooral ook of er nog overnachting is.
Op perhentian is er wel al een probleem, bijna niets meer vrij dat geschikt is precies (ook minder geschikt niet, of enkel nog accommodatie met slechte kritieken op tripadvisor).
deze bv, of valt mee?
https://www.booking.com/hotel/my/samudr ... #hotelTmpl
Ik wil liever niet met 4 naast elkaar liggen (denk dat de kinderen niet zullen slapen door man zijn vreselijke gesnurk).
zijn er daar ook huisjes / appartementen ... te huur? of wat kunnen jullie ons aanraden?
voorlopig idee :
12/8/2018 aankomst Kuala Lumpur
13/8/18 kuala lumpur
14/8/18 kuala lumpur
15/8 kuala lumpur
16/8 kuala lumpur
17/8 Pangkor (eiland)
18/8 Pangkor (eiland)
19/8 pangkor - cameron highlands
20/8 cameron highlands
21/8 taman negara
22/8 taman negara
23/8 lake kenyir (grenzend aan taman negara )
24/8 pehersians island
25/8 pehersians island
26/8 pehersians island
27/8 pehersians island
28/8 pehersian - kuala lumpur
29/8 gaan we naar huis. Is dit een haalbaar programma?
Ik maak me wel nog steeds wat zorgen over het vervoer.
Op perhentian is er wel al een probleem, bijna niets meer vrij dat geschikt is precies (ook minder geschikt niet, of enkel nog accommodatie met slechte kritieken op tripadvisor).
deze bv, of valt mee?
https://www.booking.com/hotel/my/samudr ... #hotelTmpl
Ik wil liever niet met 4 naast elkaar liggen (denk dat de kinderen niet zullen slapen door man zijn vreselijke gesnurk).
zijn er daar ook huisjes / appartementen ... te huur? of wat kunnen jullie ons aanraden?
voorlopig idee :
12/8/2018 aankomst Kuala Lumpur
13/8/18 kuala lumpur
14/8/18 kuala lumpur
15/8 kuala lumpur
16/8 kuala lumpur
17/8 Pangkor (eiland)
18/8 Pangkor (eiland)
19/8 pangkor - cameron highlands
20/8 cameron highlands
21/8 taman negara
22/8 taman negara
23/8 lake kenyir (grenzend aan taman negara )
24/8 pehersians island
25/8 pehersians island
26/8 pehersians island
27/8 pehersians island
28/8 pehersian - kuala lumpur
29/8 gaan we naar huis. Is dit een haalbaar programma?
Ik maak me wel nog steeds wat zorgen over het vervoer.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
vrijdag 23 februari 2018 om 00:19
Het kan niet dat nu al alles vol zit. Bel of email eens rechtstreeks met wat resorts ipv via Booking of Agoda. Kijk eens op de website van o.a.Coral View island Resort, Mama's, new Cocohuts, Perhentian Island Resort. Flora Bay resort. Coral View is mijn favoriet, mooi snorkelen voor de deur, lekker eten en fijne chalets. Mama's is ook leuk, wat goedkoper dan CV of PIR.
Pangkor is leuk, maar het snorkelen is een stuk minder dan aan de oostkust omdat het zicht onder water niet zo goed is. Het kan er ook erg druk zijn met lokalen in augustus.
5 dagen KL is veel. Daar is niet zoveel te beleven. Wat zijn je reisdagen? Die zie ik er niet tussen staan en die tellen wel mee.
Pangkor is leuk, maar het snorkelen is een stuk minder dan aan de oostkust omdat het zicht onder water niet zo goed is. Het kan er ook erg druk zijn met lokalen in augustus.
5 dagen KL is veel. Daar is niet zoveel te beleven. Wat zijn je reisdagen? Die zie ik er niet tussen staan en die tellen wel mee.
vrijdag 23 februari 2018 om 06:43
Hoi
We gaan van 11 tot 28/8
Ik had gedacht op vanuit KL de uitstappen te doen naar olifanten vuurvliegjes batu caves en eventueel nog iets anders. We komen de eerste dag s avonds toe. Ik heb een hotel met zwembad gezien en ook al is het misschien wat zonde van de tijd, de eerste dag dachr ik toch een dag rust met zwembad in te lassen.
Is het beter om bovenstaande excursies van ergens anders uit te doen?
I
Penang ben ik nog niet van overtuigd.
Maar ik wil geen 6-7 uur per dag onderweg zijn.
Wat zou leuker en ook logisch zijn?
Ik zou in het begin van de vakantie en op het einde een paar dagen strand willen doen.
Niet heel erg lang aan een stuk, ik ga me prima kunnen amuseren met enkel lezen en snorkelen maar mijn pre puber vrees ik niet zo...
Bedankt voor accomodatie tips. Ik ga eens mailen.
Ideaal zouden we een low budget resortje moeten hebben met twee kamers naast elkaar.
We gaan van 11 tot 28/8
Ik had gedacht op vanuit KL de uitstappen te doen naar olifanten vuurvliegjes batu caves en eventueel nog iets anders. We komen de eerste dag s avonds toe. Ik heb een hotel met zwembad gezien en ook al is het misschien wat zonde van de tijd, de eerste dag dachr ik toch een dag rust met zwembad in te lassen.
Is het beter om bovenstaande excursies van ergens anders uit te doen?
I
Penang ben ik nog niet van overtuigd.
Maar ik wil geen 6-7 uur per dag onderweg zijn.
Wat zou leuker en ook logisch zijn?
Ik zou in het begin van de vakantie en op het einde een paar dagen strand willen doen.
Niet heel erg lang aan een stuk, ik ga me prima kunnen amuseren met enkel lezen en snorkelen maar mijn pre puber vrees ik niet zo...
Bedankt voor accomodatie tips. Ik ga eens mailen.
Ideaal zouden we een low budget resortje moeten hebben met twee kamers naast elkaar.
vrijdag 23 februari 2018 om 09:41
Hey! Iemand naar Maleisie geweest met een baby van 11 maanden? Wij zijn aan het plannen en willen weten wat er mogelijk is, beetje ervaringsdeskundigen enzo. Ik zie totaal niet op tegen de vliegreis, het gaat me eigenlijk puur over de bestemming. Hebben een paar dingen in ons hoofd, waaronder Maleisië!
Ik ben in Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja en India geweest en heb het beeld dat Maleisië een stuk schoner is, klopt dat?
Ik ben in Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja en India geweest en heb het beeld dat Maleisië een stuk schoner is, klopt dat?
vrijdag 23 februari 2018 om 12:34
Minionette, met je reisdagen bedoel ik de dagen tussendoor, dat je onderweg bent van KL naar Pangkor etc. Die moet je ook meenemen in je reis en dat maakt het overzichtelijker. Ga je rijden of met OV? Je route is prima, helemaal als je niet te lang onderweg wil zijn, maar naar Pangkor en Perhentian zit ook een bootovertocht in he, dus dan ben je toch de hele dag bezig met rijden, wachten en varen. Hou daar rekening mee.
Ik wet niet wat je bedoelt met 'leuker en logischer'
Penang is heerlijk. Heb er 6 jaar gewoond, maar qua afstand dan voor jou te ver denk ik.
Het hoost nu trouwens hier in KL, heerlijk zo'n goeie tropische bui!
Ik wet niet wat je bedoelt met 'leuker en logischer'
Penang is heerlijk. Heb er 6 jaar gewoond, maar qua afstand dan voor jou te ver denk ik.
Het hoost nu trouwens hier in KL, heerlijk zo'n goeie tropische bui!
vrijdag 23 februari 2018 om 12:59
met leuker bedoel ik omdat je zei dat Pangkor minder ideaal is om te snorkelen en zo. dus misschien dat we dat beter kunnen vervangen door iets anders? en wat dan best?
Penang zou gaan maar dan gaan we keuzes moeten maken en iets anders laten vallen of schuiven in de planning. We hebben niet meer tijd of we moeten veel meer betalen voor de vluchten, ben ik nog niet uit of ik dat wil.
Het ziet er allemaal zo geweldig uit hé ...
wat ik met onze kinderen wil vermijden zijn dingen als pretparken (geen legoland dus), attracties en hele grote mensenmassa's en veel rond lopen in een (drukke ) stad (ik vond steden als Bangkok geweldig maar ga ik niet met hen doen). maar dat lijkt me geen probleem. Wij en zij zijn echt natuurliefhebbers en ook dierentuinen of zoiets als die olifanten kan met hen prima. En ik zou graag een of 2 mooie tempels willen bezoeken, moest je tips hebben?
Qua vervoer weet ik het nog niet zo goed. auto geeft meeste vrijheid maar weet niet wat te verwachten qua verkeer daar en ook het links rijden.
Ik moet wel alles heel goed zien te plannen, met ons gezin is "we zien wel hoe het komt" geen optie (dan word ik gek vrees ik ).
kan je je 4-5 dagen bezig houden op Perhertian?
dacht niet dat je er veel anders kon doen dan snorkelen hé. Ik vind dat geweldig en zoon ook wel denk ik, maar weet niet of ze dat 4-5 dagen aan een stuk willen doen.
ideaal zou er in begin en einde vakantie snorkelen moeten gepland staan ...
die bui klinkt zalig
weet niet goed wat ik moet verwachten qua aanpassing aan het klimaat. Ik heb nog maar 1 keer een vochtigere warmte meegemaakt op curacao en weet niet goed wat dit gaat geven, kan je bv in Taman Negara nog goed rond wandelen met die warmte (vooral inschatting proberen maken voor de kinderen).
Penang zou gaan maar dan gaan we keuzes moeten maken en iets anders laten vallen of schuiven in de planning. We hebben niet meer tijd of we moeten veel meer betalen voor de vluchten, ben ik nog niet uit of ik dat wil.
Het ziet er allemaal zo geweldig uit hé ...
wat ik met onze kinderen wil vermijden zijn dingen als pretparken (geen legoland dus), attracties en hele grote mensenmassa's en veel rond lopen in een (drukke ) stad (ik vond steden als Bangkok geweldig maar ga ik niet met hen doen). maar dat lijkt me geen probleem. Wij en zij zijn echt natuurliefhebbers en ook dierentuinen of zoiets als die olifanten kan met hen prima. En ik zou graag een of 2 mooie tempels willen bezoeken, moest je tips hebben?
Qua vervoer weet ik het nog niet zo goed. auto geeft meeste vrijheid maar weet niet wat te verwachten qua verkeer daar en ook het links rijden.
Ik moet wel alles heel goed zien te plannen, met ons gezin is "we zien wel hoe het komt" geen optie (dan word ik gek vrees ik ).
kan je je 4-5 dagen bezig houden op Perhertian?
dacht niet dat je er veel anders kon doen dan snorkelen hé. Ik vind dat geweldig en zoon ook wel denk ik, maar weet niet of ze dat 4-5 dagen aan een stuk willen doen.
ideaal zou er in begin en einde vakantie snorkelen moeten gepland staan ...
die bui klinkt zalig
weet niet goed wat ik moet verwachten qua aanpassing aan het klimaat. Ik heb nog maar 1 keer een vochtigere warmte meegemaakt op curacao en weet niet goed wat dit gaat geven, kan je bv in Taman Negara nog goed rond wandelen met die warmte (vooral inschatting proberen maken voor de kinderen).
maandag 26 februari 2018 om 19:55
Mayou, intussen ben ik an het denken om langkawi toe te voegen. Ik heb uiteindelijk tickets gevonden waarbij we voor zelfde prijs twee dagen langer weg kunnen.
Ik zou met name de mangrove graag willen zien.
- heb jij ervaring met het weer daar in augustus? Is er veel risico op hele dag regen? Of heel veel regen?
- Penang en langkawi zouden niet geschikt zijn om te snorkelen. Wil dat dan zeggen dat als je aan een strandje de zee in gaat je geen enkele vis ziet?
- de trips naar oa koh lipe lijken erg duur en ferry vaart precies niet in augustus.
Wat raad je aan?
We komen van KL willen paar dagen rust natuur strand en zwemmen en dan de jungle in en cameron highlands en op het einde van de vakantie naar oostkant perhertian.
Zowel in begin als einde perhertian is niet doenbaar zeker?
Is er nog iets te beleven aan de oostkant?
Coral view heeft overigens wel nog plaats! Bedankt voor de tip.
Ik zou met name de mangrove graag willen zien.
- heb jij ervaring met het weer daar in augustus? Is er veel risico op hele dag regen? Of heel veel regen?
- Penang en langkawi zouden niet geschikt zijn om te snorkelen. Wil dat dan zeggen dat als je aan een strandje de zee in gaat je geen enkele vis ziet?
- de trips naar oa koh lipe lijken erg duur en ferry vaart precies niet in augustus.
Wat raad je aan?
We komen van KL willen paar dagen rust natuur strand en zwemmen en dan de jungle in en cameron highlands en op het einde van de vakantie naar oostkant perhertian.
Zowel in begin als einde perhertian is niet doenbaar zeker?
Is er nog iets te beleven aan de oostkant?
Coral view heeft overigens wel nog plaats! Bedankt voor de tip.
dinsdag 27 februari 2018 om 04:40
Daar kun je niets van zeggen. Het is moessontijd dan op Langkawi, dwz een ruwe zee met veel regen, maar het kan ook dagen mooi weer zijn. Geen peil op te trekken dus. Door de ruwe zee varen er ook geen ferries naar Lipe in de moessontijd.
De westkust van Maleisië ligt aan de zgn Malacca Strait, één vd drukste scheepvaartroutes ter wereld. Er komen duizenden schepen per jaar doorheen en het is vrij ondiep. Dat zorg voor slecht zicht onder water, dus slecht snorkelwater. Op Langkawi heb je dan ook nog de moessontijd van maart-okt, nog slechter zicht.
Bij Penang en Langkawi zitten ook veel kwallen. Ze hebben de natuurlijke vijanden van de kwal weggevist, dus die vermenigvuldigen zich onbeperkt. Je kunt er wel in zee zwemmen, maar alleen op afgezette stukken.
Tussen Penang en Langkawi heb je Pulau Payar, zo ongeveer de enige plek aan de westkust waar je wel goed kunt snorkelen, maar ik betwijfel het of dat in augustus goed is. Je kunt er komen met de ferry uit zowel Penang als Langkawi.
Als je aan het begin van je vakantie naar zee/strand wil kan ik je Cherating aanraden. Een mooie, grote baai aan de oostkust op ong 2.5 uur rijden van KL. Je kunt er goed relaxen, zwemmen en golfsurfen en er is ook mooie mangrove waar je met een bootje doorheen kunt varen. Vanuit Cherating kun je dan door naar Taman Negara, Cameron Highlands etc. Je kunt er heel makkelijk heen via de nieuwe snelweg van KL naar Kuantan.
Kijk ook eens op de site van Veelzijdig Maleisië, daar vind je veel info, ook over wat er te beleven is aan de oostkant
De westkust van Maleisië ligt aan de zgn Malacca Strait, één vd drukste scheepvaartroutes ter wereld. Er komen duizenden schepen per jaar doorheen en het is vrij ondiep. Dat zorg voor slecht zicht onder water, dus slecht snorkelwater. Op Langkawi heb je dan ook nog de moessontijd van maart-okt, nog slechter zicht.
Bij Penang en Langkawi zitten ook veel kwallen. Ze hebben de natuurlijke vijanden van de kwal weggevist, dus die vermenigvuldigen zich onbeperkt. Je kunt er wel in zee zwemmen, maar alleen op afgezette stukken.
Tussen Penang en Langkawi heb je Pulau Payar, zo ongeveer de enige plek aan de westkust waar je wel goed kunt snorkelen, maar ik betwijfel het of dat in augustus goed is. Je kunt er komen met de ferry uit zowel Penang als Langkawi.
Als je aan het begin van je vakantie naar zee/strand wil kan ik je Cherating aanraden. Een mooie, grote baai aan de oostkust op ong 2.5 uur rijden van KL. Je kunt er goed relaxen, zwemmen en golfsurfen en er is ook mooie mangrove waar je met een bootje doorheen kunt varen. Vanuit Cherating kun je dan door naar Taman Negara, Cameron Highlands etc. Je kunt er heel makkelijk heen via de nieuwe snelweg van KL naar Kuantan.
Kijk ook eens op de site van Veelzijdig Maleisië, daar vind je veel info, ook over wat er te beleven is aan de oostkant
mayou wijzigde dit bericht op 27-02-2018 09:10
0.88% gewijzigd
dinsdag 27 februari 2018 om 05:02
4-5 dagen Perhentians is zalig! Je kunt er ook wandelen en/of een duikcursus volgen wanneer je iets anders wilt dan snorkelen.
Coral View ligt op 1 van de mooiste snorkelstukken waar veel haaien (black tip rifhaai, ongevaarlijk) zwemmen, bij Perhentian Island Resort in de hoek van de baai zitten veel roggen en papagaaivissen, erg mooi! Wij zitten vaak bij Coral View in de budgethuisjes, helemaal bovenin het resort, dan zit je echt midden in de jungle tussen de apen en de flying lemurs en we hebben er ook zelfs een slang in de boom gezien! Ik dnk dat voor jullie een familiehuis op de eerste rij top is, zit je pal aan het strand.
Wanneer je aankomt in Kuala Besut kun je je auto daar voor een paar dagen achterlaten op een parkeerplaats vlakbij de pier. Handig! Je kunt m daarna in Kota Bharu weer inleveren en dan terugvliegen naar KL. Scheelt je zo'n 8 uur rijden.
De mooiste en meeste tempels vind je op Penang, maar je kunt er vast wel ergens anders ook wel een paar vinden.
Coral View ligt op 1 van de mooiste snorkelstukken waar veel haaien (black tip rifhaai, ongevaarlijk) zwemmen, bij Perhentian Island Resort in de hoek van de baai zitten veel roggen en papagaaivissen, erg mooi! Wij zitten vaak bij Coral View in de budgethuisjes, helemaal bovenin het resort, dan zit je echt midden in de jungle tussen de apen en de flying lemurs en we hebben er ook zelfs een slang in de boom gezien! Ik dnk dat voor jullie een familiehuis op de eerste rij top is, zit je pal aan het strand.
Wanneer je aankomt in Kuala Besut kun je je auto daar voor een paar dagen achterlaten op een parkeerplaats vlakbij de pier. Handig! Je kunt m daarna in Kota Bharu weer inleveren en dan terugvliegen naar KL. Scheelt je zo'n 8 uur rijden.
De mooiste en meeste tempels vind je op Penang, maar je kunt er vast wel ergens anders ook wel een paar vinden.
dinsdag 27 februari 2018 om 07:04
O dank je wel voor de tip!
Langkawi gaan we skippen.
Moesten we zonder kinderen gaan had ik het geprobeerd. Maar niet met mee kinderen die mega gaan zeuren als het regent.
Ik dacht bij coral ook aan de budget huisjes. En twee naast elkaar vragen.
Ik zie het niet zo zitten om met een kinderen in 1 ruimte te slapen. En zij ook niet want papa snurkt vreselijk
Weet nog niet of we auto durven rijden.
Omdat het links rijden is. Went dit snel?
Alles met ov doen lijkt een heel gepuzzel.
Heb twee busmaatschappijen gemaild omdat ik nergens prijzen vind op hun website.
Is dat veel goedkoper dan vliegen?
Kan de kosten van het vervoer momenteel compleet nog niet schatten.
Langkawi gaan we skippen.
Moesten we zonder kinderen gaan had ik het geprobeerd. Maar niet met mee kinderen die mega gaan zeuren als het regent.
Ik dacht bij coral ook aan de budget huisjes. En twee naast elkaar vragen.
Ik zie het niet zo zitten om met een kinderen in 1 ruimte te slapen. En zij ook niet want papa snurkt vreselijk
Weet nog niet of we auto durven rijden.
Omdat het links rijden is. Went dit snel?
Alles met ov doen lijkt een heel gepuzzel.
Heb twee busmaatschappijen gemaild omdat ik nergens prijzen vind op hun website.
Is dat veel goedkoper dan vliegen?
Kan de kosten van het vervoer momenteel compleet nog niet schatten.
dinsdag 27 februari 2018 om 09:02
Wij namen dan de budgethuisjes met alleen een ventilator. Die met airco zijn erg ongezellig. De budget hebben 2 losse bedden. Mocht je die boeken, neem genoeg muggenspul (met Deet uit Holland, in Maleisië hebben ze geen Deet) mee, want daarboven in de jungle stikt het ervan. Volgens mij hebben ze ook familiehuisjes aan zee met 2 slaapkamers, maar dat weet ik niet zeker.
Links rijden went erg snel, althans bij ons wel en buiten de steden om is het niet druk op de weg maar je moet erg goed uitkijken want Maleisiërs zijn slechte chauffeurs die nog wel eens de voorrangsregels aan hun laars lappen. Cherating ligt niet echt op een geikte toeristenbusroute en Lake Kenyir ook niet, dus dan is een eigen auto wel lekker. Mocht je van KL naar TN naar CH naar Perhentian gaan, dan kun je alles per (mini)bus doen. Eerder in dit topic heb ik links gegeven naar (mini)busmaatschappijen. Die kun je erbij zoeken of kijk hier : http://www.chasingplaces.com/how-to-get ... cherating/ of hier: http://www.veelzijdigmaleisie.nl/taman-negara.htm
Het OV is erg goedkoop in Maleisie en vliegen ook (Air Asia, Firefly). Maar er gaan geen vliegtuigen naar Taman Negara en Cameron Highlands, dus dat moet over de weg.
Links rijden went erg snel, althans bij ons wel en buiten de steden om is het niet druk op de weg maar je moet erg goed uitkijken want Maleisiërs zijn slechte chauffeurs die nog wel eens de voorrangsregels aan hun laars lappen. Cherating ligt niet echt op een geikte toeristenbusroute en Lake Kenyir ook niet, dus dan is een eigen auto wel lekker. Mocht je van KL naar TN naar CH naar Perhentian gaan, dan kun je alles per (mini)bus doen. Eerder in dit topic heb ik links gegeven naar (mini)busmaatschappijen. Die kun je erbij zoeken of kijk hier : http://www.chasingplaces.com/how-to-get ... cherating/ of hier: http://www.veelzijdigmaleisie.nl/taman-negara.htm
Het OV is erg goedkoop in Maleisie en vliegen ook (Air Asia, Firefly). Maar er gaan geen vliegtuigen naar Taman Negara en Cameron Highlands, dus dat moet over de weg.
dinsdag 27 februari 2018 om 09:10
dinsdag 27 februari 2018 om 12:35
Als je niet zo'n eind wilt reizen naar Penang, zou je vanuit CH naar Ipoh kunnen gaan, dat was maar iets van twee uur met de bus vanuit Tanah Rata. Ik vond die sfeer in Ipoh vergelijkbaar met Penang: her en der wat kleine tempels, heel veel Chinese invloeden, erg goed eten, mooie gerestaureerde huizen en net als in Penang vind je er ook muurschilderingen (van dezelfde kunstenaar overigens). Ik werd helemaal verliefd op Ipoh.minionette schreef: ↑23-02-2018 12:59Penang zou gaan maar dan gaan we keuzes moeten maken en iets anders laten vallen of schuiven in de planning. We hebben niet meer tijd of we moeten veel meer betalen voor de vluchten, ben ik nog niet uit of ik dat wil.
dinsdag 27 februari 2018 om 19:59
Zou dit een goede accomodatie zijn op cherating?
https://www.booking.com/hotel/my/homest ... tal;ucfs=1&
Heb gezien dat je daar ook vuurvliegjes tocht kan doen.
Is dat de Moeite? Kunnen we die van KL dan skippen?
IPoh twijfel ik. Weet niet of mijn kinderen dat leuk zouden vinden. Is daar iets te beleven voor een twaalf (en tegen dan puberende) jarige en negen jarige ? Hele drukke markten wil ik vermijden met hen (zoon autisme) maar kleine marktjes doen we graag.
Tempel ook. Maar 1 of 2 zijn wel genoeg.
Shoppen met hen niet.
Pretpark doen zij heel graag maar wij niet met hen omdat ze daar hyper van worden.
Ik wil het vooral "zen" houden. ..
https://www.booking.com/hotel/my/homest ... tal;ucfs=1&
Heb gezien dat je daar ook vuurvliegjes tocht kan doen.
Is dat de Moeite? Kunnen we die van KL dan skippen?
IPoh twijfel ik. Weet niet of mijn kinderen dat leuk zouden vinden. Is daar iets te beleven voor een twaalf (en tegen dan puberende) jarige en negen jarige ? Hele drukke markten wil ik vermijden met hen (zoon autisme) maar kleine marktjes doen we graag.
Tempel ook. Maar 1 of 2 zijn wel genoeg.
Shoppen met hen niet.
Pretpark doen zij heel graag maar wij niet met hen omdat ze daar hyper van worden.
Ik wil het vooral "zen" houden. ..
woensdag 28 februari 2018 om 00:52
Dan zou ik niet naar Ipoh gaan.
Die accommodatie lijkt me niets eerlijk gezegd. Je zit dan in een kampung (islamitisch Maleis dorpje) aan de weg in de buurt van Cherating. Wij zaten toen in Tanjung Inn (http://www.tanjunginn.com) en dat was erg leuk, pal aan het strand, naast een beachbar. Is wel alweer 6 jaar geleden en ze zijn wat moderner geworden, maar de locatie is nog steeds hetzelfde. Je moet iets zoeken op de landtong waar Tanjung Inn ook ligt. Dan heb je strand aan de ene kant en mangrove aan de andere. En kijk ook op Agoda, die zijn beter voor Maleisië dan Booking.
Vuurvliegjes zijn vuurvliegjes...
Die accommodatie lijkt me niets eerlijk gezegd. Je zit dan in een kampung (islamitisch Maleis dorpje) aan de weg in de buurt van Cherating. Wij zaten toen in Tanjung Inn (http://www.tanjunginn.com) en dat was erg leuk, pal aan het strand, naast een beachbar. Is wel alweer 6 jaar geleden en ze zijn wat moderner geworden, maar de locatie is nog steeds hetzelfde. Je moet iets zoeken op de landtong waar Tanjung Inn ook ligt. Dan heb je strand aan de ene kant en mangrove aan de andere. En kijk ook op Agoda, die zijn beter voor Maleisië dan Booking.
Vuurvliegjes zijn vuurvliegjes...
woensdag 28 februari 2018 om 09:59
de commentaren voor Tanjunginn zijn wisselend lees ik, van heel goed tot slecht omwille van hygiëne. maar je kan overal pech hebben natuurlijk.
ik zit nu eigenlijk met een luxe probleem.
aantal dagen waarvan ik niet weet hoe ze leuk op te vullen ...
wat denken jullie? het is het stuk tussen Cameron High en Perhertian.
Taiping, is dat iets? Of iets leuks onderweg .ik wil er niet "zomaar" dingen tussen duwen die misschien niet wauw zijn.
of zouden we alles om gooien en er een week Borneo tussen plakken?
over Borneo heb ik wel een vraag . Daar lopen wel wat wilde dieren rond hé, worden die tochten goed beschermd georganiseerd (zodat kinderen niet in een giftige slang kunnen trappen / tussen de krokodillen komen ... is misschien domme vraag maar wil dit wel zeker weten) .
Wij hebben geen super conditie en lange wandelingen en stevige klimtochten zijn niet aan onze dochter besteed vrees ik.
dit is hoe ik het nu heb.
8-Aug heenvlucht 21u45
9/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
10/8/2018 kuala lumpur - rustdag aan zwembad
11/8/2018 Kuala Lumpur
12/8/2018 kuala lumpur
13/8 KL - Cherating
14/8 Cherating
15/8 Cherating
16/8 cherating - Kuala Tahan ( Taman negara)
17/8 Taman Negara
18/8 TM - Cameron high (4,5 u )
19/8 Cameron highlands
20/8
21/8
22/8
23/8 Perhersian island
24/8 pehersians island
25/8 pehersians island
26/8 pehersians island
27/8 Perhersian - KL
28/8 terugvlucht
ik zit nu eigenlijk met een luxe probleem.
aantal dagen waarvan ik niet weet hoe ze leuk op te vullen ...
wat denken jullie? het is het stuk tussen Cameron High en Perhertian.
Taiping, is dat iets? Of iets leuks onderweg .ik wil er niet "zomaar" dingen tussen duwen die misschien niet wauw zijn.
of zouden we alles om gooien en er een week Borneo tussen plakken?
over Borneo heb ik wel een vraag . Daar lopen wel wat wilde dieren rond hé, worden die tochten goed beschermd georganiseerd (zodat kinderen niet in een giftige slang kunnen trappen / tussen de krokodillen komen ... is misschien domme vraag maar wil dit wel zeker weten) .
Wij hebben geen super conditie en lange wandelingen en stevige klimtochten zijn niet aan onze dochter besteed vrees ik.
dit is hoe ik het nu heb.
8-Aug heenvlucht 21u45
9/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
10/8/2018 kuala lumpur - rustdag aan zwembad
11/8/2018 Kuala Lumpur
12/8/2018 kuala lumpur
13/8 KL - Cherating
14/8 Cherating
15/8 Cherating
16/8 cherating - Kuala Tahan ( Taman negara)
17/8 Taman Negara
18/8 TM - Cameron high (4,5 u )
19/8 Cameron highlands
20/8
21/8
22/8
23/8 Perhersian island
24/8 pehersians island
25/8 pehersians island
26/8 pehersians island
27/8 Perhersian - KL
28/8 terugvlucht
woensdag 28 februari 2018 om 10:07
Ik vond Taiping als stad minder mooi dan Ipoh. Hoewel de Lake Gardens in Taiping echt de moeite waard zijn voor een korte wandeling. Qua stad vind ik Ipoh interessanter, het is er niet gigantisch druk (wat ik van Georgetown/Penang vaak wel vind). Geen drukke markten of anderszins veel prikkels.
In Taiping had ik echt de indruk de enige buitenlander te zijn. Daar was nIks mis mee hoor en het was echt leuk om als tussenstop even gezien te hebben. Maar als je dan toch iets moet kiezen, zou ik voor Ipoh gaan.
In Taiping had ik echt de indruk de enige buitenlander te zijn. Daar was nIks mis mee hoor en het was echt leuk om als tussenstop even gezien te hebben. Maar als je dan toch iets moet kiezen, zou ik voor Ipoh gaan.
woensdag 28 februari 2018 om 10:32
Ik dacht dat je nog naar lake Kenyir ging? Dat lijkt me nou een goeie tussenstop tussen CH en de PerheNTians.
Ik vond Tanjung Inn prima, maar er zitten nog genoeg andere dingen daar, zelfs een club Med.
Giftige beesten zitten overal, ook op het vaste land, maar de slangen zijn banger van jou dan jij van hun. Waar jenwel voor moet uitkijken zijn Makaken (apen), die jatten alles wat los en vast zit en duizendpoten. Als je daarop gaat staan ben je ook niet blij.
Zou geen Borneo doen, veel te druk programma. Voor Borneo zelf heb je al een maand nodig...
Ik vond Tanjung Inn prima, maar er zitten nog genoeg andere dingen daar, zelfs een club Med.
Giftige beesten zitten overal, ook op het vaste land, maar de slangen zijn banger van jou dan jij van hun. Waar jenwel voor moet uitkijken zijn Makaken (apen), die jatten alles wat los en vast zit en duizendpoten. Als je daarop gaat staan ben je ook niet blij.
Zou geen Borneo doen, veel te druk programma. Voor Borneo zelf heb je al een maand nodig...
woensdag 28 februari 2018 om 10:37
ah ja dat is waar , lake Kenyir had ik ook in gedachten.
hoeveel dagen zou je daar voor voorzien?
heb een leuke b&b gezien ook op Cherating (denk ik), Amelia's guesthouse (?).
duizendpoten??
de apen daar had ik al van gehoord ja ...
hoeveel dagen zou je daar voor voorzien?
heb een leuke b&b gezien ook op Cherating (denk ik), Amelia's guesthouse (?).
duizendpoten??
de apen daar had ik al van gehoord ja ...
woensdag 28 februari 2018 om 11:15
De dagen die je over hebt tussen CH en Perhentian lijkt me.
Duizendpoten ja, die zijn giftig. Reisverslag met foto van de duizendpoot aldaar: http://www.veelzijdigmaleisie.nl/reisve ... n-2011.htm.
Duizendpoten ja, die zijn giftig. Reisverslag met foto van de duizendpoot aldaar: http://www.veelzijdigmaleisie.nl/reisve ... n-2011.htm.
woensdag 28 februari 2018 om 11:21
Die zou ik meteen vastleggen, ziet er erg leuk uit en op een superplek! Via Airbnb?minionette schreef: ↑28-02-2018 10:37heb een leuke b&b gezien ook op Cherating (denk ik), Amelia's guesthouse (?).
woensdag 28 februari 2018 om 15:15