Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Ceridwen91 schreef:
23-02-2018 11:28
Ik heb via Studentenwerk bij de Bijenkorf gewerkt een jaar lang. Die diensten waren toen wel inplanbaar. Maar in de realiteit ging het eerder: zodra de diensten beschikbaar werden gemaakt, zo snel mogelijk terug e-mailen om alles in te plannen wat je kon XD binnen een paar minuten was dat hele rooster al gevuld.

Zelfs nachtdiensten gedraaid tijdens de Dolle Dwaze Dagen.
Ja, ik was altijd vast in dienst bij Bijenkorf als parttimer, dus ik hoefde nooit in te plannen via studentenwerk, gelukkig! Ja, ik heb veel dwaze dagen gedraaid, toen was dat echt nog druk! Nu is het natuurlijk afgeschaft, maar het was ook al jaren niks meer.
Ja dat meent ze serieus. Lola denkt zich na 1,5 jaar werkloos thuiszitten niet alleen nog steeds een irritant arrogante houding te kunnen veroorloven, maar ook is ze na 61 pagina's nog steeds zo naief als een klein kind over haar kansen op de arbeidsmarkt.

Beste Lola, kun je alsjeblieft je eigen topic openen zodat hier ruimte komt voor ECHTE werklozen, die dus WEL hun best doen een baan te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Helaas is mijn afspraak verplaatst. Volgende week een nieuwe kans.
Als je dit aangeeft in het gesprek dat je het liefst de ochtendeh en zoveel mogelijk uren op een dag wil ipv verspreid weet ik wel wie er meer kans heeft een sollicitant die aangeeft flexibel te zijn en geen voorkeur heeft.

Echt het wordt bijna ongeloofwaardig nu tenzij er echt iets met je aan de hand is en je een of andere diagnose hebt dan neem ik mijn woorden terug .
Banaaninmijnoor schreef:
23-02-2018 13:10
Helaas is mijn afspraak verplaatst. Volgende week een nieuwe kans.
Oh jammer zeg maar het gaat in elk geval wel door , succes volgende week !
Ik heb de baan geaccepteerd!
24 uur per week, ongeveer 4 dagen per week met nadruk op overdag. 7 maanden, maand proeftijd en maand opzegtermijn. Half maart beginnen.
Loon is wel minimum, 10 euro per uur. Bij uitzendbaan kreeg ik 13 euro per uur....
Ik zal met zo'n 1000 euro bruto per maand (soms iets meer dankzij toeslagen) dus nét boven de uitkering komen of nét niet . Ik ga er dus niet (veel) op vooruit. Maar: nu werk ik dus wel voor mijn geld.
Super Lola. Heel goed. Gefeliciteerd! :cheer2:
Gefeliciteerd Lola met je nieuwe job! Gewoon positief in staan en lekker bezig zijn. En in de tussentijd kan je rustig verder kijken naar die droombaan. Maar niet teveel beren op de weg zien :)
Gefeliciteerd Lola! Heel fijn.
Hè hè Lola. Gefeliciteerd! En dat voor het weekend. En zie dit nu als eerste opstap.
Even een voorbeeld. Ik ben nu voor 5 maanden ergens begonnen en daar kom ik ook niet de ww mee uit, maar ik zie het als opstap en bezig blijven. Sowieso heb ik na mijn burn-out al al mijn energie nodig voor deze baan. En wat er straks komt? Ik zie het wel. Ik ben zelf verder aan het kijken, maar er wordt al aangegeven dat ze mij willen houden. Hoe dan ook. Stel er komt wat anders op je pad, wat heel mooi zou zijn, dan heeft een volgende werkgever echt wel begrip voor het feit dat je een opzegtermijn hebt. Want daar hebben de meeste mensen mee te maken.
En nu genieten van deze baan. Wees blij dat je weer onder de mensen komt en meedraait met de maatschappij. Daarmee gaat in ieder geval al je zelfvertrouwen omhoog. Eerst dit en straks de volgende stap.
Gefeliciteerd Lola!
Gefeliciteerd en hou vol !
Ja ben ook wel blij dat ik straks weer wat te doen heb. Kreeg uitgerekend nét nog weer een afwijzing (helaas van die leuke baan) dus het blijft lastig. Straks gewoon 24 uur per week werken, en voor de rest zie ik wel. En het doet mijn zelfvertrouwen denk ik ook goed: je doet wat terug voor je centjes.
Gefeliciteerd!!
Voordeel van weer aan het werk zijn, je bent weer lekker bezig en dat is dan weer goed voor je zelfvertrouwen. Als je dan gaat solliciteren zul je dat weer uitstralen in je brief en dan ook weer bij een gesprek.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Gefeliciteerd! De eerste stap is gezet!
Gefeliciteerd Lola! Wat fijn voor je! Ik wens je daar veel werkplezier toe.

Jammer dat je afspraak is verzet, Banaaninmijnoor. Maar uitstel is geen afstel. Je krijgt wat extra voorbereidingstijd!

Hier geen nieuws over het gesprek van woensdag. Heb dan ook nog maar geen maandabonnement gekocht... :hihi: Maar komt goed, ik heb nog meer ijzers in het vuur! Nu eerst maar even weekend vieren.
Hoera!!! Lola heeft een baan!!! Ik trek er een wijntje op open :-D
Gefeliciteerd en met toeslagen kom je boven je uitkering uit hoor!
konijn82 schreef:
23-02-2018 20:23
Hoera!!! Lola heeft een baan!!! Ik trek er een wijntje op open :-D
Gefeliciteerd en met toeslagen kom je boven je uitkering uit hoor!
We zullen zien. Verwacht zo'n 1000 euro bruto per maand en uitkering is zo'n 1000 euro netto dus 1100 euro bruto, dus misschien er net uit en anders paar euro aanvulling. Maar hoe dan ook: ik ga er niet op achteruit. En mocht zich er een leukere en beter betaalde baan aanbieden, kies ik daar voor ;)
Je hoeft amper belasting te betalen en je toeslagen komen nog op dat bedrag. Dus ik denk dat je nu misrekent
Ah bah, banaaninmijnoor! Dat is balen zeg, je gesprek verzet naar volgende week. Succes!

Yeah, Lola! Gefeliciteerd. Nu heb je een goede stap gezet, hou deze energie vast. Dit ga je wellicht ook uitstralen tijdens toekomstige gesprekken.
Ik zie dat het bedrijf waar ik gisteren een afwijzing van heb gekregen de vacature heeft aangepast (positief) en nog steeds online staat. Heb maar een mail teruggestuurd hoe dit zit en dat ik nog steeds interesse heb. En het maakt mij toch weer bijzonder pessimistisch, sommige recruiters zijn niet eerlijk.

Ook al heb ik nu een baan, ik heb er dubbele gevoelens over. Blijft bizar dat ik straks iets ga doen wat ik ook meteen na de middelbare school had kunnen doen en er niks op vooruit ga financieel, tientje per uur voelt bijzonder weinig. Dus het voelt niet eens als een baan en zeker geen vooruitgang. Ja ik ben wel lekker bezig straks, maar toch overheerst het gevoel dat ik gefaald heb, dat het niet is gelukt een baan te vinden op niveau. Ook zie ik nu niet in hoe werken in een winkel ervoor zorgt dat ik straks alsnog een baan krijg in de communicatie of gewoon ergens op kantoor (behalve dat je niet uitstraalt dat je moedeloos bent van het thuiszitten). Ik blijf dus lekker solliciteren en hoop eigenlijk voor de startdatum wat beters te vinden.
lola712 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 20:47
17.44% gewijzigd
Oef Lola... Dat vind ik wel heel hard hoor. Er zijn vast veel mensen die graag wel dat baantje zouden willen hebben. Ik vind het erg kwalijk dat je je er blijkbaar te goed voor voelt.

Wat je er kunt leren? Nou vooral communiceren, luisteren naar de wensen van je klant, best wel vaardigheden waar je wat aan hebt in de communicatie.
Ja hoor, daar gaan we weer...
Dymphnatam schreef:
24-02-2018 21:17
Het ligt echt niet meer aan mij toch? Ik snap het gewoon niet.
Dymphnatam schreef:
24-02-2018 21:17
Nee hoor, ik heb de baan toch geaccepteerd?
Het is alleen dat ik na een nachtje slapen dubbele gevoelens heb, wat ergens wel logisch is.
Alsof na weken eindelijk je nieuwe bankstel binnenkomt maar deze nét een ander getint kleurtje heeft.
Dat je (nog) niet blij kan zijn. Dit zal natuurlijk ook een stukje angst zijn, maar deze baan voelt niet echt als een baan. Ja ik ben straks 24 uur per week bezig, maar weet vooraf al dat ik verder zoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven