Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Wij hebben vanmorgen een prachtige echo gehad! Ben 10 weken en 5 dagen. En alles zag er prachtig uit. We zijn enorm opgelucht en nu al verliefd op dat kleine hummeltje.
Oh wat een heeeeerlijk nieuws vlammetje! Van harte!

Hier nog geen tekenen van een menstruatie (vandaag NOD, volgens een app gisteren). Spannend! We denken wel dat we het testen toch op zn vroegst zaterdag gaan doen ipv morgen.
@theepoes ik woon ook in het hoge noorden, hier in het dorp wordt het altijd groots gevierd. Maar dat kan misschien ook komen omdat ik dichtbij de grens van Duitsland woon. Klinkt alsof je een stressvol weekend voor de boeg hebt, hopelijk maandag positief nieuws. Ik duim voor je!

@yogayup dat klinkt heeeeel goed! Hopelijk een knaltest zaterdag!

De afgelopen dagen ziek thuis gezeten vanwege m’n darmen.. gelukkig knap ik elke dag een beetje bij beetje op. Tot nu toe naast buikpijn van mn darmen geen symptoom te bekennen, maar wat er nog niet is kan nog komen aangezien ik van het weekend mn ei heb gehad.
Trouwens.. aan de hand van ovulatietesten weet ik wanneer ik mn eisprong heb.. ik heb nog niet het slijmbrokje gezien of gevoeld. En ik voel mn ei ook niet.. Meer dames met hetzelfde?
Jeeee! Fijn Vlammetje!! Gefeliciteerd! Wauw, je hebt al ruim 25% van je zwangerschap erop zitten! Hoe gek is dat, haha. Superfijn zon mooie echo. Geniet van dat gevoel!
:jump:

Yogayup, spannend! Ik ben heel benieuwd! Ik ga duimen!!

Pennelope, hier in Friesland. Niks met carnaval helaas :-) leuk dat het bij jullie wel gevierd wordt!
Ahh Vlammetje wat fijn!

Yogayup, spannend joh!! ik duim met iedereen mee :)

Pennelope, ik merk ook echt nooit iets van slijm oid. Dus bij mij is mijn eisprong altijd een beetje gokken.
@Merl0t Goed dat je een plan hebt, maar hopelijk is de medische molen niet nodig!

@Theemonster We kregen zeker leuke reacties! Wel allemaal milder dan bij onze zoon, ik denk dat het nu wat ‘normaler’ is voor de meeste mensen. Zelf ervaar ik dat niet zo :)

@Stippeltjes Jeetje 20 jaar geduld. Wat knap, logisch dat je dan wil dat het nu jouw tijd is. Jammer dat je toch ongesteld bent geworden. 30 dagen is inderdaad netjes hoor.

@eneriirene Vervelend dat je zo’n onregelmatige cyclus hebt, kan me voorstellen dat dat frustrerend is.

@Roffa Succes dit weekend meid, heel veel sterkte.

@Theepoes Succes morgen bij de meting, hopelijk mooi op tijd!

@Yogayup Nog steeds niets doorgezet? Spannend, nog even geduld en dan kan je testen :)

@Pennelope Beterschap!

Hier gaat alles goed, nog steeds misselijk vrijwel iedere dag maar heb nog niet hoeven spugen. Hopelijk blijft dat zo!
@vlammetje, wat fijn een goede echo! Nu echt gaan genieten! 😃

@vievie, goed teken dat je misselijk blijft! Wel vervelend, maar gaf mij altijd wel een goed gevoel. Fijn dat het verder goed gaat!

@roffa, sterkte dit weekend!

@yogayup, ik duim voor een knaltest!

@theepoes, ik hoop op een goede meting voor je. Idd niet dat schatten, maar gewoon duidelijkheid!

Ik ben vast veel dames vergeten, excuus! Ik krijg het niet voor elkaar om alles terug te lezen. Hopelijk vergeven jullie het me! Ik lig iedere avond op de bank knock-out 😴. Ik ben echt zo moe! Onwijs pijnlijke borsten, vooral als dochter drinkt (tandenbijten)... En met vlagen misselijk. Niet elke dag of op vaste momenten. Vanmiddag/avond krampjes/steekjes en zeurend gevoel in m’n onderbuik, in het midden. Dat maakt me wel onzeker hoor! Maar ik steek het zelf op het huishouden, heb best wat op m’n knieën gezeten en gebukt gestaan vandaag. En best veel in huis gedaan. Ik merk wel dat ik erg onzeker ben, ook al nemen m’n kwaaltjes duidelijk toe. Over 2 weken hebben we duidelijkheid! *telt de dagen af*😅
Heel blij te horen dat alles goed is vlammetje! Dat was lang wachten! Nu hopelijk genieten van een hele fijne zwangerschap! Ik ben blij voor jou! :hug:
Bedankt lieve lalameme! Het voelde idd als lang wachten maar het is niets vergeleken met het lange wachten waar jij mee moet omgaan natuurlijk! Ik volg je nog wel en ik hoop echt snel mooie berichten van je te lezen!

Bedankt voor de lieve berichten dames! Ik reageer dit weekend even op iedereen want moet zo aan t werk.
Fijn Vlam, je hebt er zo lang op moeten wachten die echo ;)
@ kaatje: heftig als alles gewoon door gaat en je bent zo uitgeput. Wanneer had jij nou jouw echo (over 2 weken). Hoe lang wil je nog borstvoeding geven? Kan dat gewoon als je zwanger bent? (Heb niet gegoogled en geen idee)

@iedereen: thanks voor het mee duimen. So far nog geen menstruatie. Het kan natuurlijk een lange cyclus zijn; mijn lichaam moet natuurlijk nog wennen. Ik probeer vooral niet teveel te hopen. Gisteren wel misselijk en duizelig geweest op het werk, maar dat wijt ik dan aan andere factoren. Morgen ben ik 3 dagen overtijd als ik een 28 dagen cyclus als uitgangspunt neem. To be continued!
Yogayup, ja best pittig met een stuiterende peuter in huis en dan zo moe zijn. Maar ja, dat overleven we wel! Ik heb mijn echo 8 maart.
Wb de borstvoeding, dat kan gewoon tijdens de zwangerschap. Ik heb altijd gezegd dat ik bv wil geven zolang het kan en het voor beiden fijn voelt. Nu heb ik wel de neiging om echt door de pijn heen te bijten omdat het me geweldig lijkt om een peuter en baby aan de borst te hebben. Maar als het lang en veel pijn blijft doen, dan gaat mijn eigen comfort voor 😅. We zien wel even hoe het loopt. Het kan ook zijn dat dochter uit zichzelf stopt met drinken, vaak verandert de smaak van de melk of stopt het zelfs tijdens een zwangerschap.

Spannend voor jou joh! Ik hoop dat je morgen een knaltest hebt! Met 3 dagen overtijd moet dat zeker zo zijn als je zwanger bent!
Wat fijn Vlammetje!
Sterkte Roffa :hug:
Yogayup, het is bij ons al zaterdag! Tijd om te testen!! :hyper:
Succes! Ik zit klaar om te juichen! :cheer:
Haha, wat een heerlijk cheer. Thanks voor de support theepoes!

Net getest en de test was maagdelijk wit.
Ook geen enkel spoor van enige menstruatie, dus ik denk dat mijn lichaam toch moet ‘ontpilen’ oid.

Niet heel teleurgesteld nog, ook al had ik vannacht over een knaltest gedroomd.
Ah nee yogayup, balen zeg! 😓 Dan kan er maar beter snel een nieuwe cyclus beginnen, anders blijf je wat onzeker (ik tenminste wel altijd)..

Ik had vanochtend ineens geen kwaaltjes meer... Niet misselijk, geen zere borsten.. Schrok me rot. Nu moest ik toch bij de action zijn, dus nog een setje meegenomen. Voor de prijs moet je het niet laten. Er stond (natuurlijk) al een vette streep voordat het controlestreepje überhaupt in beeld was 😅. Stelt me overigens wel even gerust hoor. Ik merk dat ik mezelf soms echt gek maak van onzekerheid 😓
Oh ik snap dat helemaal kaatje (althans, dat denk ik want nog nooit zwanger geweest), je hebt nog geen ander ‘bewijs’ dan een streepje op een test van een zwangerschap. Dan zijn kwaaltjes vervelend, maar wel een bevestiging.

@roffa: ik hoop dat het ondanks de omstandigheden dit weekend oké gaat. Hopelijk niet teveel fysieke pijn (naast dat je vast verdriet zal hebben).

Vanavond haal ik een vriend van het vliegveld die een week komt logeren, dus dan is het fijn om te weten dat ik in ieder geval weer aan de borrel mag. Ik ben dol op worstjes en rauwe ham etc. Wat een dingetje gaat dat nog worden ;-)
Goedemiddag,

Ik lees al een tijdje met jullie mee omdat wij ook graag een 2e willen en we zijn vanaf januari gestart. Vinden jullie het goed als ik af en toe mee praat? Ik heb nu ineens de behoefte om het te delen omdat ik dat niet in mijn omgeving wil doen. Daarbij had ik net ineens een knal positieve ovulatie test terwijl mijn man in het buitenland zit :|
Hij werkt daar en is onregelmatig thuis. Dus het is iedere keer hopen dat hij er is op het moment dat mijn eisprong er is. Daarom ook dat ik al gestart ben met ovulatietesten en ook omdat mijn cyclus onregelmatig en wat langer is.
Maar deze positieve ovulatie test had ik nog niet verwacht! Was overigens ook de 1e die ik heb gedaan sinds het weer proberen, erg toevallig.

We hebben al een zoontje die over een paar maanden 2 wordt. Vind het soms best pittig omdat ik vaak alleen ben, maar toch heb ik (na veel twijfel) er weer veel zin in.

Fijn om jullie verhalen te lezen en al een aantal die zwanger zijn. Hopelijk is iedereen snel zwanger!
@Yogayup Jammer van de witte test!

@Kaatje Gelukkig, fijn dat je weer gerustgesteld bent :) Kwaaltjes komen en gaan inderdaad, soms best vreemd!

@Dawn Welkom! Jammer dat je ovulatietest net op het onhandige moment positief is. En dat het soms pittig is met je zoontje van bijna 2 als je zoveel alleen doet begrijp ik! Hier doen we best veel samen maar als man lange dagen maakt vind ik het soms ook best druk hoor met zo’n stuiterende dreumes ;) Wel heel gezellig!
Oohhh jammer yogayup! Maar ach, wijn en worstjes zijn ook lekker :-) neem het er maar van!

Kaatje, voor de prijs hoef je het niet te laten idd! En als je op deze manier wat gerustgesteld bent, dan is dat prima toch? Gelukkig een dikke knaltest!

Dawn, welkom! Balen dat je net nu je ovulatie hebt... niet handig! Maar ja, ook niet zoveel aan te doen dus...
Ik vraag me soms ook wel eens af waarom we een derde willen. Het is soms zo druk en daar een baby bij, pfff, dat wordt wel 'aanpoten', maar ohhh, ik heb er toch ook wel veel zin in!! En als de eerste periode voorbij is, gaat het vaak alweer een stuk makkelijker allemaal. Beetje ritme enzo...

Roffa, hoe gaat het?

Zitten jullie zo ook voor Wie is de Mol? Wie is jullie mol? Ik verdenk Simone.
Ha allemaal sorry beetje afwezig geweest de laatste tijd maar heb wel meegelezen.

@yogajup wat jammer.. maar wel lekker genieten van de wijn en worst dit weekend.

@kaatje fijn dat je gerustgesteld bent en voor dat geld hoef je het inderdaad niet te laten.

@dawn welkom! Balen dat je man nu net weg is tijdens je vruchtbare dagen. Lijkt me ook pittig met een kindje als je dan regelmatig alleen bent.

@theepoes ja dat zal wel druk worden met 3! Maar ook heel gezellig lijkt me, die drukte om je heen :)
Ja ik volg ook widm maar kijk het morgen terug. Vriendlief is nu een weekend weg en morgen komt hij weet thuis. Ik verdenk Ruben!

@roffa ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat..
Welkom dawn! Jammer van jouw man in het buitenland.

@theepoes: geen widm hier. Ik heb 1 seizoen geprobeerd het leuk te vinden, maar het boeide mij niet (net als boer zoekt vrouw overigens). Ben vast een beetje raar ;)

Hier nog steeds geen menstruatie oid, wel tranen. Ik moest toch even janken dat ik niet gelijk zwanger ben en Mn zusje en schoonzusje wel. Volledig onterecht en het slaat nergens op, maar ik gooi het maar op hormonen.
In Mn hoofd is het allemaal oké, maar de emoties hobbelen er een beetje achteraan.
Hallo dames,

Ik kom ook weer meeschrijven.

Vlammetje, gefeliciteerd met je prachtige echo. Lekker hoor alweer bijna 12 weken zwanger 😊.

Roffa, hopelijk valt het lichamelijk mee dit weekend. Heel veel sterkte :hug:

Yogayup, balen van je witte test. Maar misschien heb je je eisprong later gehad en dan kan het altijd nog raak zijn toch. Ik snap wel hoe je je voelt. Ik heb ook aardig wat vrouwen die gelijk zwanger worden. Helaas heb ik dat geluk niet. En dan moet het ook nog allemaal goed gaan. Maar ik hoop dat je je zorgen maakt om niets 😉.

Theepoes, hoe was het vrijdag in het ziekenhuis? Balen dat je weer een ronde extra moet. Maar hopelijk is dit dan echt de laatste keer.

Dawn, welkom. Balen dat precies nu je man weg is. Voelt toch als een verloren ronde. Nu maar hopen dat hij dat hij de volgende ronde wel thuis is tijdens je vruchtbare dagen.

@wie is de mol, jaa 😊. Ik twijfel nog wel. Ik ga steeds van Jan naar Ruben 😂. Het blijft spannend. Nog 2 weken en dan weten we het.

Ik loop inmiddels tegen Mn nod aan. Ik heb het temperaturen niet helemaal los kunnen laten maar er valt me nu wel iets op. Normaal is mijn temp na mijn eisprong erg onstabiel maar zoizo noet hoger dan 36.8 maar nu is die wel redelijk stabiel en dan 37.0 en 36.9
Dit geeft me wel hoop dat het misschien wel raak is. Verder weinig klachten. Alleen wat plopjes in Mn baarmoeder, wat grotere borsten volgens mij. En af en toe afscheiding. Wachten duurt zo lang 😏
anoniem_348970 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 20:42
6.02% gewijzigd
@Theepoes Nee geen Wie is de Mol, net als Yogayup wel geprobeerd maar vond het niet zo leuk. Het is wel mega populair dus waarschijnlijk ligt het aan mij (en aan Yogayup ;))

@Elle Hoe gaat het met jou? Voel je je goed?

@Yogayup Heel begrijpelijk hoor, huilen kan soms ook even opluchten. Het blijft een spannend proces en ik kan me goed voorstellen dat het soms even frustreert als het niet zo snel gaat als je zou willen, dat soort emoties hoort er denk ik bij. Gaat het inmiddels al wat beter?

@Bella Spannend maak je het :) Wanneer wil je gaan testen?

Ik heb hier vandaag voor het eerst sinds een hele lange tijd een felle woordenwisseling gehad met mijn man. Blijkbaar snauw ik ‘de hele tijd’ terwijl ik vind dat hij totaal niet luistert naar mijn emoties en er zo overheen walst. Oh jee, dat was echt lang geleden en ik wist ook niet wat ik er mee aan moest. Uiteindelijk zijn we maar even een paar uurtjes uit elkaars buurt gebleven en ben ik met zoontje wat leuks gaan doen. Nu is het wel weer goed, ik denk dat ik toch wat meer last heb van mijn hormonen dan ik dacht. (Alhoewel ik nog steeds vind dat ik gelijk heb haha!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven