Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
maandag 26 februari 2018 om 18:23
Oh wat onwijs verdrietig Innerpeace.. Ik stuur je een harteknuffel.
Ik had een gekke ronde deze keer, eisprong al op dag 6 (!), geen iui, wel een gehaaste thuisinseminatie.
Nu op 10 dpo, verwacht niks...
Tis echt loodzwaar dit traject.
Nog 3x iui en dan ivf.. Zie daar als een berg tegenop.
Liefs voor iedereen.
Ik had een gekke ronde deze keer, eisprong al op dag 6 (!), geen iui, wel een gehaaste thuisinseminatie.
Nu op 10 dpo, verwacht niks...
Tis echt loodzwaar dit traject.
Nog 3x iui en dan ivf.. Zie daar als een berg tegenop.
Liefs voor iedereen.

woensdag 28 februari 2018 om 19:33
Ik heb een switch gedaan.... Maar ik heb een donor via de kliniek match...angelaloes schreef: ↑26-02-2018 19:44Helaas hier ook poging 4 mislukt. Maandag gesprek want op deze manier lijkt t niet te willen ofzo. Heeft iemand wel eens donor switch gedaan?
Zelf vorige week de HSG gehad.... man man wat viel me dat vies tegen (en dat is nog zacht uitgedrukt) hoogstwaarschijnlijk zat er een blokkade in de eierstok die ook meestal de beste eitjes heeft dus dat geeft vr nu weer een boost om door te gaan.
Al 2 maal weer een echo gehad maar ze zitten wederom bomvol (30+) en de grootste wil niet echt groeien. Vrijdag weer een echo maar had zelf het gevoel dat er vandaag een sprong was (hopelijk niet en is t nog een nasleep vd onderzoeken ofzo) Al met al begint het hele circus weer. Ronde 6... nieuwe eieren nieuwe kansen zullen we maar denken.
Succes aan de wachtende en sterkte voor de gevallen...

woensdag 28 februari 2018 om 19:35
Oh balen Angelaloes en Innterpeace! Hoe zijn jullie er aan?
Angelaloes, ik weet dat in sommige klinieken ze om de 3 pogingen wisselen van donor. Of iig dat ze 2 donoren hebben en steeds 3 pogingen doen en daarna de andere donor 'pakken'. Dit doen ze niet bij alle klinieken. Bij mij bijv niet.
Krijg je nu een evaluatiegesprek? Op zich is het niet raar als het na 4 keer niet lukt toch? Ik heb nu poging 6. Als die niet lukt krijg ik een evaluatiegeprek. Maar ze gaven aan dat ik me verder echt nog geen zorgen hoef te maken. Er hoeft niets aan de hand te zijn als het na 6 keer niet lukt. (al zeiden ze dat misschien om mij gerust te stellen...)
Ik heb dinsdag mijn NOD en ik mag zaterdag testen. Vooral de dag van de NOD zie ik tegenop. Dat vind ik altijd zo'n moeilijke dag. 100x naar het toilet enzo. En steeds blij als er nog niets te zien is. Gelukkig moet ik dinsdag gewoon werken, dus dan kan ik er niet zo veel mee bezig zijn.
Angelaloes, ik weet dat in sommige klinieken ze om de 3 pogingen wisselen van donor. Of iig dat ze 2 donoren hebben en steeds 3 pogingen doen en daarna de andere donor 'pakken'. Dit doen ze niet bij alle klinieken. Bij mij bijv niet.
Krijg je nu een evaluatiegesprek? Op zich is het niet raar als het na 4 keer niet lukt toch? Ik heb nu poging 6. Als die niet lukt krijg ik een evaluatiegeprek. Maar ze gaven aan dat ik me verder echt nog geen zorgen hoef te maken. Er hoeft niets aan de hand te zijn als het na 6 keer niet lukt. (al zeiden ze dat misschien om mij gerust te stellen...)
Ik heb dinsdag mijn NOD en ik mag zaterdag testen. Vooral de dag van de NOD zie ik tegenop. Dat vind ik altijd zo'n moeilijke dag. 100x naar het toilet enzo. En steeds blij als er nog niets te zien is. Gelukkig moet ik dinsdag gewoon werken, dus dan kan ik er niet zo veel mee bezig zijn.
vrijdag 2 maart 2018 om 09:48
Mmm.. weer niet echt een goede maand geweest dus.. gaat maart hem dan zijn voor iedereen
?!
Fijn angela dat je een gesprek krijgt.
Mijn gesprek stelde weinig voor. Heb de hsg inmiddels ook gehad. Geen pretje maar verhoogd kansen als het goed is wel weer een beetje. Zag er gelukkig allemaal goed uit. Op naar ronde 7!

Fijn angela dat je een gesprek krijgt.
Mijn gesprek stelde weinig voor. Heb de hsg inmiddels ook gehad. Geen pretje maar verhoogd kansen als het goed is wel weer een beetje. Zag er gelukkig allemaal goed uit. Op naar ronde 7!
vrijdag 2 maart 2018 om 19:34
Ik ook op weg naar poging 7, Alisa.
Vandaag weer ongesteld geworden. Voel me verdrietig en regelmatig ook wanhopig.
Nog 3 iui en dan ivf, is dat ook bij jullie zo? Of gaan jullie langer door met iui?
En hadden jullie echt een hsg of een foam echo? Ik dat laatste, in oktober al. Alles leek super goed, maar in evaluatiegesprek na mislukte poging 6 zei de arts dat dat alsnog geen verklevingen uitsluit. Dat kan alleen met kijkoperatie. Of gewoon nog 3x doorgaan met iui. En dan alsnog ivf.
Eigenlijk weten ze gewoon niks die artsen, zo frustrerend.. Ze kunnen tegenwoordig een hoofd transplanteren, maar zwanger worden blijft een mysterie met kleine kansen.
Sorry hoor, even zwaar gefrustreerd en verdrietig. Tis zo loodzwaar dit traject.
Vandaag weer ongesteld geworden. Voel me verdrietig en regelmatig ook wanhopig.
Nog 3 iui en dan ivf, is dat ook bij jullie zo? Of gaan jullie langer door met iui?
En hadden jullie echt een hsg of een foam echo? Ik dat laatste, in oktober al. Alles leek super goed, maar in evaluatiegesprek na mislukte poging 6 zei de arts dat dat alsnog geen verklevingen uitsluit. Dat kan alleen met kijkoperatie. Of gewoon nog 3x doorgaan met iui. En dan alsnog ivf.
Eigenlijk weten ze gewoon niks die artsen, zo frustrerend.. Ze kunnen tegenwoordig een hoofd transplanteren, maar zwanger worden blijft een mysterie met kleine kansen.
Sorry hoor, even zwaar gefrustreerd en verdrietig. Tis zo loodzwaar dit traject.
vrijdag 2 maart 2018 om 23:36
Aah ella wat balen. Hele dikke knuffel! Het is inderdaad heel zwaar allemaal. Constant die ups en downs. Het de hele tijd testen en bewust zijn van je cyclus. Pfff.
Bij umcu is het 6x iui. Dan hsg. Dan nog 6x iui. Dan eventueel 3x iui met hormonen/spuiten etc.. en dan over op ivf. Maar hoop stiekem gewoon dat dat niet nodig is allemaal. Al had ik de hsg eigenlijk ook niet in de planning staan
. Bij hsg wordt gebruik gemaakt van een olie vloeistof met contrast vloeistof en je ziet op het scherm heel goed dat het er doorheen spoelt. Wat is een foam spoeling?
Veel sterkte! Hoop dat je moed morgen of snel weer bij elkaar hebt!
Bij umcu is het 6x iui. Dan hsg. Dan nog 6x iui. Dan eventueel 3x iui met hormonen/spuiten etc.. en dan over op ivf. Maar hoop stiekem gewoon dat dat niet nodig is allemaal. Al had ik de hsg eigenlijk ook niet in de planning staan
Veel sterkte! Hoop dat je moed morgen of snel weer bij elkaar hebt!
zaterdag 3 maart 2018 om 13:18
Hee allemaal, jeetje weer even een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
Ik zit zelf even te wachten, maar dan op mijn eerste afspraak bij de gyn. Het gaat toch lukken op 12 maart, tussen school en ouderavond tussendoor. Hopelijk loopt het gesprek niet uit en is het ook positief, anders zit ik niet zo fijn op de ouderavond. Maar heb besloten om hem niet te verplaatsen. Ik heb al vaak genoeg mijn eigen wensen aan de kant gezet voor bv werk. Dus nu is het my time!
En zo lief, mijn vader is niet zo'n open prater op dit gebied, maar heeft ie ineens een krantenartikel over alleenstaande moeders gekopieerd voor mij. Tranen sprongen in mijn ogen. Zo lief.
Ik zit zelf even te wachten, maar dan op mijn eerste afspraak bij de gyn. Het gaat toch lukken op 12 maart, tussen school en ouderavond tussendoor. Hopelijk loopt het gesprek niet uit en is het ook positief, anders zit ik niet zo fijn op de ouderavond. Maar heb besloten om hem niet te verplaatsen. Ik heb al vaak genoeg mijn eigen wensen aan de kant gezet voor bv werk. Dus nu is het my time!
En zo lief, mijn vader is niet zo'n open prater op dit gebied, maar heeft ie ineens een krantenartikel over alleenstaande moeders gekopieerd voor mij. Tranen sprongen in mijn ogen. Zo lief.
zondag 4 maart 2018 om 12:14
Hier poging 4 ook niet gelukt. Op zich kan ik het nog steeds wel aardig handelen, al moet ik toegeven dat ik onderschat had hoeveel je er wel mee bezig móet zijn. Temperaturen, paar dagen ovulatietesten, bezoek ziekenhuis. Je hebt simpelweg de optie niet om er alleen op de dag van menstruatie aan te denken of zo. En hoe goed ik ook ben in het parkeren van dingen, ik moet het wel elke dag een keer opzij zetten, en dat kost ook energie.
Nou ja, volgende ronde maar dan. Maart wordt hem voor ons!
Nou ja, volgende ronde maar dan. Maart wordt hem voor ons!
zondag 4 maart 2018 om 20:09
@ Alisa, dankjewel voor je lieve bericht. Een foam echo is een soort hsg, maar dan met schuim, dus minder pijnlijk (schijnt). Zie https://www.uitgerekendjij.nl/eileidero ... chuimecho/
Jij mag dus nog heel lang door met iui! 15 keer, maar hopelijk is het veeeeeel eerder raak!
Ik heb het 3 jaar geleden ook al 8 maanden met mijn ex geprobeerd, tevergeefs. Vandaar dat ze bij mij na 9x iui overstappen naar ivf. En ik ben natuurlijk wat ouder .. Buh.
Op naar poging 7.
Sterkte voor iedereen.
Jij mag dus nog heel lang door met iui! 15 keer, maar hopelijk is het veeeeeel eerder raak!
Ik heb het 3 jaar geleden ook al 8 maanden met mijn ex geprobeerd, tevergeefs. Vandaar dat ze bij mij na 9x iui overstappen naar ivf. En ik ben natuurlijk wat ouder .. Buh.
Op naar poging 7.
Sterkte voor iedereen.
zondag 4 maart 2018 om 20:28
dinsdag 6 maart 2018 om 09:27
Week even afwezig geweest en moet even bij lezen. Maar ik hoop dat deze maand gewoon een topmaand wordt allemaal! Hier zondag uitgangsecho gehad en hij sprint links (Bummer), maar het moet mogelijk zijn! Gisteren Pregnyl gezet en morgen zit ik weer op het bankje. Wat gaat dat toch snel.
Weet even niet wie er over donorswitch begon maar ik heb na 3 x geswitchtst. Nu alweer de 6e poging van donor 2.
De evaluatie in Voorburg stelt niets voor hoor! Maar wel even fijn. Ik ben toen gestart met Pregnyl en dat gaf rust.
Weet even niet wie er over donorswitch begon maar ik heb na 3 x geswitchtst. Nu alweer de 6e poging van donor 2.
De evaluatie in Voorburg stelt niets voor hoor! Maar wel even fijn. Ik ben toen gestart met Pregnyl en dat gaf rust.
dinsdag 6 maart 2018 om 19:00
Gisteren het gesprek gehad. Stelde idd niet veel voor. We gaan nu elke ronde ook rond de echo als t eitje al groot genoeg is ook bloed prikken. Pregnyl doen we nog niet omdat je dan vaker heen moet had ze het over.
Heb jij dat okk innerpeace? Want dat is met mijn werk niet mogelijk.
Donor switch was ze niet erg enthousiast over dus dat ging ze nog in het team overleggen.
Morgen weer echo.
Heb jij dat okk innerpeace? Want dat is met mijn werk niet mogelijk.
Donor switch was ze niet erg enthousiast over dus dat ging ze nog in het team overleggen.
Morgen weer echo.
woensdag 7 maart 2018 om 08:04

woensdag 7 maart 2018 om 14:31