Mode & Beauty alle pijlers

Modellenbureau

27-02-2018 15:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,
Ik ben een paar weken geleden op internet benaderd door een modellenbureau.
Na een casting (een paar foto's) ben ik aangenomen en ik heb afgelopen week mijn eerste shoot gedaan.
Er is echter een ding wat aan mij knaagt met dit modellenbureau. Hieronder de situatie

Top:
- Eigenaar is een bekend persoon binnen de modellenwereld.
- Betrouwbare site met doorverwijzing naar werkzame modellen.
- Ik ken een paar jongens die bij dit bureau zitten en ook 'succesvol' zijn.
- De fotoshoot was in een aparte studio met een professionele fotograaf (later gevonden op instagram.
- Op internet is geen kwaad woord te vinden over het bureau.
-

Tip:
- Het modellenbureau vraagt een kleine 100 eu per maand voor de dekking van de kosten (denk aan locatie, verhuur etc). Nu lees ik op internet de gekste verhalen over dat je vooral niet in zee moet gaan met modellenbureaus die geld vragen. Ik kan mij hier enigszins in vinden, aan de andere kant denk ik: 100 euro per maand is niet veel als je echt geld wil verdienen over de rug van mensen.

Ik hoor graag wat jullie hier over denken en of tips.
Lokatie? Verhuur? Van wat?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Betaal jij zeg maar de huur van hun pand?
Very__Cherry schreef:
27-02-2018 15:37
Lokatie? Verhuur? Van wat?
Locatie huur, fotograaf, styling, visagie, service, zo wordt aangegeven in de mail.
Hoeveel maanden moet je dat betalen dan?
Je merkt het vanzelf wel he?
Het is normaal dat je als model betaald wordt en zelf niet hoeft te betalen. In een enkel geval doe je shoots om ervaring op te doen, maar deze zijn dan gratis. De fotograaf fotografeert jou gratis voor zijn portfolio en tegelijkertijd heb jij er iets aan. Het kost pas geld als je zelf foto's laat maken in een studio ...

Heb je al gegoogled op ervaringen over dat bureau?
Ik heb voor meerdere bureaus gewerkt en werkelijk nog nooit zelf een cent betaald.

Dit riekt naar oplichting.
Ik heb jarenlang voor Max Models gewerkt als booker. Ik boekte Ellemieke Vermolen, Renate Verbaan, Arie Boomsma, Silvia Geurts etc etc, en wij betaalden gewoon onze eigen huur :lol: we kregen een percentage commissie, na elke opdracht, logisch. Dat waren onze inkomsten. Zoals het hoort.
Very__Cherry schreef:
27-02-2018 15:46
Ik heb jarenlang voor Max Models gewerkt als booker. Ik boekte Ellemieke Vermolen, Renate Verbaan, Arie Boomsma, Silvia Geurts etc etc, en wij betaalden gewoon onze eigen huur :lol: we kregen een percentage commissie, na elke opdracht, logisch. Dat waren onze inkomsten. Zoals het hoort.
Juist. Je huur laten betalen door de modellen.. het moet niet gekker worden
YouWish schreef:
27-02-2018 15:48
Juist. Je huur laten betalen door de modellen.. het moet niet gekker worden
Kan ik op basis van bovenstaande info concluderen dat deze lui gewoon uit zijn op geld en mijn 'carrière' als model geen moer kan interesseren? Of moet ik het zien als een wat minder net modellenbureau dat aan het einde van de dag toch via mij op de juiste manier geld wil verdienen? ( Ik ben uiteraard veel meer waard als ik als model 'succesvol' ben dan die kleine 100 euro per maand).
ik zou het ook niet vertrouwen, teken niks en betaal niks
Lorem Ipsum
Ik mag bij een werkgever komen werken, hoeveel uur dat weet hij nog niet, maar ik moet wel elke maand 100 euro overmaken.
Wat denk je zelf?
ik geef mn bek ook maar een douw
Wow dat doen ze slim, ze spelen in op de persoon dat je denkt model te worden, knap te zijn en carriere te kunnen maken.

Als een bedrijf je voor wat voor reden dan ook €100 per maand vraagt, ga je er toch ook niet op in?

Beetje gezond verstand gebruiken!
Klinkt onlogisch. Hoelang bestaat dit bureau?
je kent een paar jongens die via dit bureau werken. Vraag hen anders hoe hun ervaring is en of ze ook eerst een bedrag moesten betalen.
Her is de bedoeling dat hij jouw huur betaalt niet andersom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik hoef trouwens ook nik te betalen als model. :hyper:
jij pleurt jezelf anders gratis op internet... ;-)
Lorem Ipsum
hugovschrijver schreef:
27-02-2018 15:40
Locatie huur, fotograaf, styling, visagie, service, zo wordt aangegeven in de mail.
Luister lieve meid, het werkt zo;
Dit hierboven betaalt de klant allemaal. De klant, de opdrachtgever dus, lets say Adidas. die wil een nieuwe folder maken en die regelt al bovenstaande. Plus die belt een modellenburo voor wat modellen.
Jij bent dus een radartje in het grote geheel, wat bekostigd wordt door die klant. Daar stuurt uiteindelijk iedereen de factuur heen, het buro ook, en daar wordt het model van betaald. En niet andersom.
Meid? Is Hugo geen jongetje?
YouWish schreef:
27-02-2018 18:14
Meid? Is Hugo geen jongetje?
Je gelooft het niet maar voor mannelijke modellen geldt exact hetzelfde.
badmeester schreef:
27-02-2018 17:06
Ik hoef trouwens ook nik te betalen als model. :hyper:
Model van wat? Van je eigen selfies?
Wat lief dat je jezelf niet hoeft te betalen.
sinnombre schreef:
01-03-2018 09:59
Model van wat? Van je eigen selfies?
Wat lief dat je jezelf niet hoeft te betalen.
Hallo! Heb je mijn sixpack weleens gezien joh? Wordt ook wel sexpack genoemd. :bonk:
turquasi schreef:
27-02-2018 17:08
jij pleurt jezelf anders gratis op internet... ;-)
Moeten we weer bijdehand doen.

Er zal een dag komen dat jij god op je blote knietjes dankt dat je mij hebt gekend :kneel:
Ik heb nog nooit wat hoeven betalen vroeger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven