Mode & Beauty alle pijlers

Modellenbureau

27-02-2018 15:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,
Ik ben een paar weken geleden op internet benaderd door een modellenbureau.
Na een casting (een paar foto's) ben ik aangenomen en ik heb afgelopen week mijn eerste shoot gedaan.
Er is echter een ding wat aan mij knaagt met dit modellenbureau. Hieronder de situatie

Top:
- Eigenaar is een bekend persoon binnen de modellenwereld.
- Betrouwbare site met doorverwijzing naar werkzame modellen.
- Ik ken een paar jongens die bij dit bureau zitten en ook 'succesvol' zijn.
- De fotoshoot was in een aparte studio met een professionele fotograaf (later gevonden op instagram.
- Op internet is geen kwaad woord te vinden over het bureau.
-

Tip:
- Het modellenbureau vraagt een kleine 100 eu per maand voor de dekking van de kosten (denk aan locatie, verhuur etc). Nu lees ik op internet de gekste verhalen over dat je vooral niet in zee moet gaan met modellenbureaus die geld vragen. Ik kan mij hier enigszins in vinden, aan de andere kant denk ik: 100 euro per maand is niet veel als je echt geld wil verdienen over de rug van mensen.

Ik hoor graag wat jullie hier over denken en of tips.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
01-03-2018 11:54
Ik heb nog nooit wat hoeven betalen vroeger.
Mwah, dit is ook weer niet helemáál waar. Als model bij een gerenommeerd buro, dat de zaken dus goed en professioneel aanpakt, ben je meestal wel geld kwijt voor een mooie setcard. Of voor een pagina in bijvoorbeeld een overzichtsboek (al was dat, toegeven, voor het digitale tijdperk). Of voor go-see materiaal. Het kan zijn dat je af en toe wat moet investeren, om dit later terug te kunnen verdienen. Maar dan nog wordt dat bedrag meestal wel voorgeschoten door het buro en betaal je terug middels werken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven