Gezondheid alle pijlers

Eczeem ondanks hormoonzalf

28-02-2018 16:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 8 maanden heeft eczeem en nu een klasse 2 hormoonzalf. Volgende week weer naar dermatoloog. Haar lijfje gaat het heel goed mee. Maar ineens ondanks het smeren gaan haar wangen nu heel slecht. Iemand ervaring dat eczeem door de hormoonzalf heen komt?
Ga ermee naar de dokter.
Zoals je leest ga ik dat volgende week en is mijn huisarts met vakantie en lijkt me dit geen spoed. Il stel hier een vraag voor ervaringen.
Kan door van alles komen. Vaak als de hormoonzalf niet werkt blijkt dat het een schimmel is en geen eczeem. En nu met het koude weer is het natuurlijk smeren tegen de bierkaai. Ik hang ook van schilfers aan elkaar :-(
Exceem is inderdaad geen medische spoed.Goed dat je volgende week weer afspraak hebtmet huisarts.
Exeem komt denk ik mede van het weer.
Zelfs mijn broer van 43 jaar die nog nooit exceem had, heeft nu grote stukken exceem.
Heb je te droge lucht in huis?
Mijn dochter van 9 heeft nu ook weer eczeem plekken terwijl haar huid een hele tijd rustig is geweest.
Heeft te maken het weer.
Koud weer, verwarming aan, droge lucht, warm douchen...is allemaal niet zo fijn voor eczeem
Klopt het is een vrij nieuwe woning en verwarming brand volop
Het weer kan een oorzaak zijn. Met dit weer blijf ik smeren, maar het houdt de opvlammingen van de eczeem eigenlijk net niet onder controle. Voor je dochter is het fijn als je gewoon blijft smeren. Naast de 3x hormoonzalf, ook lekker vet houden met een andere zalf (als het maar vettig is).
Kinderen hebben nog een heel dun huidje wat met de leeftijd dikker zal worden waarna de huidbarrière beter werkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
't Is alweer wat jaren geleden maar ik had ook voortdurend last van rode schilferende plekken tussen neus en mondhoeken waar de huid bij mij dunner is dan elders. Toen heb ik in plaats van gewone dagcreme neutrale over-the-counter eczeemcreme gebruikt en al snel ging het over. Mijn huid kon niet goed tegen bestanddelen in de creme.

Dat verwacht je niet van dagcreme die juist gemaakt is om je huid te beschermen. :rofl:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven