Verliefd op 2 mannen
donderdag 1 maart 2018 om 12:32
Ik kijk al langer mee met het vivaforum en vind dat iedereen altijd heel betrokken reageert op alle berichten. Zelf heb ik het nooit aangedurfd om een account aan te maken maar vandaag werd ik wakker en dacht ik 'Ik doe het gewoon!'.
De situatie is dat ik 4 maanden terug via Tinder een hele leuke jongen ontmoet heb. We zien elkaar sinds 3 maanden al minimaal 2 keer in de week en ik ben ook echt gek op hem. Alleen nu heb ik sinds 2 weken een nieuwe collega en hij is helemaal mijn type. Op werk laat hij mij de hele tijd lachen en ik begin echt gevoelens voor hem te krijgen. Normaal gesproken gaan bij mij dan de gevoelens voor de andere jongen weg maar dit keer is dat niet het geval. Ik merk dat mijn gevoelens voor mijn collega steeds groter worden maar ook mijn gevoelens voor de jongen van tinder blijven hetzelfde. Ik heb dit nog nooit gehad en weet nu niet wat ik moet doen... ik heb nu ook al na werk met mijn collega wat gedronken en gezoend. Moet ik het nog aankijken? Ik ben zo bang dat als ik een keuze maak ik spijt krijg. Moet ik open kaart spelen?
De situatie is dat ik 4 maanden terug via Tinder een hele leuke jongen ontmoet heb. We zien elkaar sinds 3 maanden al minimaal 2 keer in de week en ik ben ook echt gek op hem. Alleen nu heb ik sinds 2 weken een nieuwe collega en hij is helemaal mijn type. Op werk laat hij mij de hele tijd lachen en ik begin echt gevoelens voor hem te krijgen. Normaal gesproken gaan bij mij dan de gevoelens voor de andere jongen weg maar dit keer is dat niet het geval. Ik merk dat mijn gevoelens voor mijn collega steeds groter worden maar ook mijn gevoelens voor de jongen van tinder blijven hetzelfde. Ik heb dit nog nooit gehad en weet nu niet wat ik moet doen... ik heb nu ook al na werk met mijn collega wat gedronken en gezoend. Moet ik het nog aankijken? Ik ben zo bang dat als ik een keuze maak ik spijt krijg. Moet ik open kaart spelen?
donderdag 1 maart 2018 om 13:58
Ik vind ook dat, zo lang er nog geen sprake is van een relatie/exclusiviteit, je ook gewoon met je collega kunt daten.
Bij mij werkt het wel zo, zoals al eerder door iemand gezegd, dat als ik iemand echt echt echt leuk vind, ik geen gevoelens voor een ander kan ontwikkelen. Nu vind ik sowieso al niet zo snel iemand leuk, dus als mij dit zou overkomen, dan was het voor mij meteen al heel duidelijk
Bij mij werkt het wel zo, zoals al eerder door iemand gezegd, dat als ik iemand echt echt echt leuk vind, ik geen gevoelens voor een ander kan ontwikkelen. Nu vind ik sowieso al niet zo snel iemand leuk, dus als mij dit zou overkomen, dan was het voor mij meteen al heel duidelijk
donderdag 1 maart 2018 om 14:03
En dit is dus een van de meest voorkomende oorzaken van misverstanden. Niet iedereen date op dezelfde manier, en je kunt niet "aanvoelen" of jouw manier overeenkomt met die van je vlam.
donderdag 1 maart 2018 om 14:17
Thanks! Als ik de reacties zo over het algemeen zie zou het niet de bedoeling moeten zijn dat ik gevoelens krijg voor mijn collega terwijl ik met de jongen van tinder ben en is dat teken genoeg dat ik voor mijn collega moet kiezen. Toch blijf ik het lastig vinden...loisnvt schreef: ↑01-03-2018 13:58Ik vind ook dat, zo lang er nog geen sprake is van een relatie/exclusiviteit, je ook gewoon met je collega kunt daten.
Bij mij werkt het wel zo, zoals al eerder door iemand gezegd, dat als ik iemand echt echt echt leuk vind, ik geen gevoelens voor een ander kan ontwikkelen. Nu vind ik sowieso al niet zo snel iemand leuk, dus als mij dit zou overkomen, dan was het voor mij meteen al heel duidelijk![]()
donderdag 1 maart 2018 om 14:19
Idd dit!lilalinda schreef: ↑01-03-2018 12:43Wat voor mij werkt (maar dat is persoonlijk), als ik echt verliefd ben op 1 persoon, is er geen ruimte voor een 2e.
Als jij, na enkele maanden met je Tinderdate al zo openstaat voor je collega. Lijkt het mij, dat de verliefdheid/liefde voor Tinderdate niet erg diep zit.
donderdag 1 maart 2018 om 14:38
donderdag 1 maart 2018 om 15:16
Ze is toch ook nog steeds aan het scharrelen, waarom dan 1 afzeggen??
donderdag 1 maart 2018 om 15:34
laverneb schreef: ↑01-03-2018 15:33Dus als je drie maanden een vriend hebt, mag je gewoon anderen zoenen en daar mee de koffer in? Omdat je elkaar nog steeds Tinderdate noemt in plaats van mijn "vriend" of "vriendin" ?
En zo raakt een Viva-forum dus gevuld met topics op de relatiepijler...
let wel , met topics van mannen en vrouwen die dit van elkaar niet begrijpen...
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 01-03-2018 15:35
0.84% gewijzigd
donderdag 1 maart 2018 om 15:34
Zoals ik het begrijp, weet meneer één niet dat hij een scharrel is. En ik zou vet not amused zijn als ik daar achter zou komen. Aannames is allemaal leuk, maar zodra meneer twee in beeld kwam, had er een knoop doorgehakt moeten worden. Dit is gewoon heel erg niet chique.
donderdag 1 maart 2018 om 16:20
Ik heb met al mijn exen geen misverstanden gehad na 4 maanden relatie.QueenArachnia schreef: ↑01-03-2018 14:03En dit is dus een van de meest voorkomende oorzaken van misverstanden. Niet iedereen date op dezelfde manier, en je kunt niet "aanvoelen" of jouw manier overeenkomt met die van je vlam.
We wisten hoe het zat.
Bij jou niet dus, ja dan was het de ware op dat moment niet.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 1 maart 2018 om 16:25
Bij mij? Ik date niet hoor..Eslarealidad schreef: ↑01-03-2018 16:20Ik heb met al mijn exen geen misverstanden gehad na 4 maanden relatie.
We wisten hoe het zat.
Bij jou niet dus, ja dan was het de ware op dat moment niet.![]()
donderdag 1 maart 2018 om 16:27
Maar zolang je niet naar elkaar uitgesproken hebt, dat je 'verkering' hebt, en exclusief bent.
Kun je er niet vanuit gaan, dat de ander niet verder scharrelt.
Spreek het gewoon uit, net zo gemakkelijk.
Maar nee, ingewikkeld doen, over je relatiestatus, aannames doen, en dan teleurgesteld zijn... Vinden vrouwen dat prettig???
donderdag 1 maart 2018 om 16:45
jeetje wat ingewikkeld..waarom kiezen en waarom niet 2 tegelijk dan?
Als je van nature niet monogaam wordt van 1 van 2 dan kan je 2 dingen concluderen
1- ze zijn het alletwee niet..dus gewoon leuk en lol zolang het duurt
of
2- je bent gewoon zelf niet monogaam, leg het de minst leuke uit en als die akkoord gaat de leukere..wie weet blijven ze alletwee wel
oh ja..optie 3 - maak jezelf gek omdat je van alles zou moeten wat je blijkbaar niet zo voelt..
Als je van nature niet monogaam wordt van 1 van 2 dan kan je 2 dingen concluderen
of
2- je bent gewoon zelf niet monogaam, leg het de minst leuke uit en als die akkoord gaat de leukere..wie weet blijven ze alletwee wel
oh ja..optie 3 - maak jezelf gek omdat je van alles zou moeten wat je blijkbaar niet zo voelt..
donderdag 1 maart 2018 om 16:46
Precies dit ja! Gewoon duidelijk zijn naar elkaar.....lilalinda schreef: ↑01-03-2018 16:27Maar zolang je niet naar elkaar uitgesproken hebt, dat je 'verkering' hebt, en exclusief bent.
Kun je er niet vanuit gaan, dat de ander niet verder scharrelt.
Spreek het gewoon uit, net zo gemakkelijk.
Maar nee, ingewikkeld doen, over je relatiestatus, aannames doen, en dan teleurgesteld zijn... Vinden vrouwen dat prettig???
donderdag 1 maart 2018 om 16:49
TO schrijft in haar OP toch niet dat ze sinds 3 maanden een 'vriend' heeft? Na een paar keer zoenen en aantal keren seks heb je dus vanzelfsprekend een 'relatie' zonder daarover gesproken te hebben?
donderdag 1 maart 2018 om 16:50
Vroeger bedoelde ik..
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 1 maart 2018 om 17:04
Blijkbaar niet. Maar dat is niet in ieders beleving zo. Die onduidelijkheid is dus waar veel mensen last van hebben.
Ik denk dan maar zo: hoe zou ik het zelf vinden als het andersom was? Dus in het geval van TO: als haar Tinderdate het afgelopen weekend heeft gezoend met iemand die hij kent en wellicht ook het bed mee wil of gaat delen. Hoe zou zij daar tegenaan kijken? Hoe zou zij dat vinden? Als ze er bij toeval achter komt of als hij het eerlijk zou vertellen? Ik kan me er niet zo goed in verplaatsen.
TO, zou jij dat prima vinden?
donderdag 1 maart 2018 om 17:05
Volgens mij werkt niet monogaam zijn alleen maar als je daar overeenstemming met iemand over hebt. Anders leidt het volgens mij tot frustratie en verdriet bij iemand die daar anders in staat.Uomo schreef: ↑01-03-2018 16:45jeetje wat ingewikkeld..waarom kiezen en waarom niet 2 tegelijk dan?
of
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 01-03-2018 17:06
Reden: tekst viel weg
Reden: tekst viel weg
4.36% gewijzigd
donderdag 1 maart 2018 om 17:09
Ik zou je collega vlam zeker niks vertellen over je tinder date. Maar ik denk wel dat je er goed aan doet om snel een keuze te maken. Anders hou je misschien een schuldgevoel over tegenover de jongen waarmee het echt wat gaat worden.
Er is blijkbaar ruimte om verliefd te worden. Zit je gevoel dan wel goed voor de tinder jongen? Anders zou je toch geen oog hebben voor een ander zou je denken.
Er is blijkbaar ruimte om verliefd te worden. Zit je gevoel dan wel goed voor de tinder jongen? Anders zou je toch geen oog hebben voor een ander zou je denken.
Onze tijd is nu.
donderdag 1 maart 2018 om 17:15
Klopt, dus daar duidelijk afspraken over maken wat in dit geval niet is gebeurd.