Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Wat voor associaties geeft de naam Caspian? Is het te apart of juist wel cool, wat vinden jullie?
Is Caspian niet van narnia? Daar doet het mij in iedergeval aan denken
blooberrie schreef:
21-02-2018 20:16
Wat voor associaties geeft de naam Caspian? Is het te apart of juist wel cool, wat vinden jullie?
Ik heb hem een nachtje laten bezinken, maar vind het teveel alsof het een combinatie van namen is. Alsof opa Casper en opa Fabian samen vernoemd moesten worden. Het is wel een naam waar ik prima aan zou kunnen wennen, maar waarbij ik dit dus als eerste gedachte heb.
Chiiaraaaaa schreef:
21-02-2018 22:31
Is Caspian niet van narnia? Daar doet het mij in iedergeval aan denken
Komt inderdaad uit narnia.
Is het zo'n naam van you wither hate it or love it? Ik love m zelf maar wil geen naam waarbij veel mensen zeggen 'eh...bijzonder' en em eigenlijk superlelijk vinden :biggrin: of dat ie heel raar klinkt ofzo..
Ik ben op zoek naar een jongensnaam die niet te vaak voorkomt, maar wel enigszins normaal klinkt. Ik vind namen als Jelle, Senn, Abel, Toby en Maas erg leuk, maar mijn man vindt ze niet leuk genoeg.
blooberrie schreef:
22-02-2018 10:24
Komt inderdaad uit narnia.
Is het zo'n naam van you wither hate it or love it? Ik love m zelf maar wil geen naam waarbij veel mensen zeggen 'eh...bijzonder' en em eigenlijk superlelijk vinden :biggrin: of dat ie heel raar klinkt ofzo..
Ik vind het niks persoonlijk. Maar ik hoef mijn kind ook niet zo te noemen
Wil je Caspian dan op zijn Nederlands uitspreken of op zijn Engels?
Op zijn Engels vind ik op de een of andere manier wel een beetje aanstellerig, maar op zijn Nederlands klinkt dan ook weer niet.
Is Dorian niet wat voor jullie? Dat vind ik zowel op zijn Engels als Nederlands goed klinken.

Wij waren er voor een meisje meteen uit. Vriend stelde Elisa voor en ik vond het meteen helemaal goed.
Jongensnaam doen we langer over. We hebben nu alleen Philip. Wat vinden jullie daar van? Andere optie is James maar die vindt vriend minder.
ladyjaney schreef:
22-02-2018 11:16
Ik ben op zoek naar een jongensnaam die niet te vaak voorkomt, maar wel enigszins normaal klinkt. Ik vind namen als Jelle, Senn, Abel, Toby en Maas erg leuk, maar mijn man vindt ze niet leuk genoeg.
Allan
Stan
Krijn
Stef
Jelte
Melle
Raf
Timo
Jurre
Giel
Rein
Niels
Tobias
Lenn
Tijn
Mats
Jesper
Jerre
Lev
syvon schreef:
21-02-2018 16:01
Iedereen nog bedankt voor de lijstjes! Was het toch niet helemaal. Maar nu las ik net in het verschrikkelijke kindernamen-topic een hele leuke naam - wat zegt dat over mijn smaak..?
Beer? :biggrin:

Ik bedacht nog Mink.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zanahoria, ik vind Philip mooi! Ik kan er ook niks raars over bedenken (behalve dan misschien het merk Philips, maar dat is niks ergs) en kan prima voor zowel een schattig jongetje als volwassen man, dus prima naam.

In die lijn misschien nog:

Fabian
Christiaan
Olivier
Michel
Serge
Bastiaan
Christoph(er)
Nicolas
Lennard
Laurens
Isaac
Jurriaan
Jonathan
Michaël
Daniël
Yannick
Jurgen
Bedankt voor het meedenken! Sommige namen vind ik erg leuk, maar mijn man is maar over weinig namen enthousiast.

Dan nog een dilemma; de naam Jesse, maar dan op z'n Engels uitgesproken. Iedereen die het leest zegt het waarschijnlijk op z'n Nederlands. Jessie en Jessi vind ik meisjesnamen. En Jessy weet ik niet zo goed, ook een beetje meisjesachtig misschien... Wat vinden jullie?
Dankjewel Mendy!
Olivier en Isaac ga ik aan vriend voorstellen :)
De andere namen heb ik vooral vaak een sterke associatie met mensen die ik ken die zo heten.

Jesse op zijn Engels uitgesproken vind ik in Nederland ook nogal snel meisjesachtig klinken, sorry :(
blooberrie schreef:
21-02-2018 20:16
Die van een bijvoeglijk naamwoord in het Engels. Caspian sea, Julian calendar, Martian landing...

Ik vind het niet fantastisch maar het kan best als je het mooi vindt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Zouden jullie kunnen meedenken met mij? Ik ben op zoek naar een jongensnaam voor ons tweede zoontje en wat is dat lastig! Wij houden van wat langere, klassieke namen. Ik vind bijvoorbeeld Sebastiaan mooi, maar deze komt helaas al voor in de omgeving. Verder staat er op ons namenlijstje: Manuel, Samuel, Victor, Dominic en Benjamin. Maar daar hebben partner en ik nog geen wauw-gevoel bij. Wellicht hebben jullie nog leuke suggesties!
Lentesneeuwvlok schreef:
28-02-2018 14:13
Zouden jullie kunnen meedenken met mij? Ik ben op zoek naar een jongensnaam voor ons tweede zoontje en wat is dat lastig! Wij houden van wat langere, klassieke namen. Ik vind bijvoorbeeld Sebastiaan mooi, maar deze komt helaas al voor in de omgeving. Verder staat er op ons namenlijstje: Manuel, Samuel, Victor, Dominic en Benjamin. Maar daar hebben partner en ik nog geen wauw-gevoel bij. Wellicht hebben jullie nog leuke suggesties!
Julian, Olivier, Adriaan, Nicolas/ Nicolai, Alexander, Romeo, Gabriel, Leonard, Ferdinand, Jonathan, zit daar iets voor je bij?
Eentje - Olivier - maar zo heet ons eerste zoontje al :roll: Alexander zou wellicht nog een optie kunnen zijn.
Alexander vind ik heel mooi! Of Julius, Laurens, Daniël, Elias misschien?
Lentesneeuwvlok schreef:
28-02-2018 17:40
Eentje - Olivier - maar zo heet ons eerste zoontje al :roll: Alexander zou wellicht nog een optie kunnen zijn.
Olivier en...

Mathias, Nathan, Florian, Quirijn, Reinier, Tobias?

Zijn namen die ik er wel bij vind passen.
Bedankt voor de suggesties RegretteRien en Ladyjaney! Ik zet Julius, Nathan, Alexander, Florian en Laurens op de optielijst. Meer suggesties zijn altijd welkom :)
Lentesneeuwvlok;

Fabian
Arthur
Joachim
Daniël
Philip
Christiaan
Quinten
Rogier
Wessel
William
Arnold
Tobias
Vincent
Victor
Jozias
Henry
Gabriël
Sander
Mathijs
Thomas
Stefan
Arnoud
Werner
Jasper
Eugène
Christopher
Of Christoph
Ferdinand
Casper
Berend
Michiel
Gerald
Steven
Timothy
Alain
Wij komen nog niet echt uit de jongensnaam.
We vinden allebei de naam Noud leuk, maar die naam wordt zo populair nu.
De namen die af zijn gevallen om de 1 of andere reden:
- Hidde
- Gijs
- Siem
- Fedde (komt er niet door hier, vind dit wel echt een hele leuke naam)

Hebben jullie nog ideeën?
@ Lentesneeuwvlok

Jonathan
Diederik
Iskander
Lennard
Otto
Pieter
Roemer
Wieger
IJsbrand
Frederik
Fender
nouschi wijzigde dit bericht op 02-03-2018 23:08
13.66% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
fez schreef:
02-03-2018 22:52
- Hidde
- Gijs
- Siem

Brand ( Mooiste Friese naam!)
Ids
Abel
Anton
Bernd
Faas
Doede
Elmer
Jort
Lars
Mees
Ferre
Kalle
Niels
Jouke
Sep
Ward
fez schreef:
02-03-2018 22:52
- Hidde
- Gijs
- Siem

Jelte
Rein
Jens
Kjeld
Raf
Loek
Tom
Bas
Wout
Rik
Loet
Giel
Krijn
Koen
Stan
Lex
Sjoerd
Jurre
Mats
Sjuul
Jort
Chiem
Rens
Joep
Cas
Niek
Vik
Stef
Karsten
Jurgen
Tijn
Werner
Hugo
Lex
Siem
Arthur
Ik hoop dat jullie misschien een goede suggestie hebben voor de naam! Op het lijstje staan momenteel Victor en Luca. We vinden het echt heel lastig deze keer!
anoniem_354575 wijzigde dit bericht op 08-03-2018 15:34
8.41% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven